Stránka 1 z 9

DPF (filtr pevných částic)

Napsal: 03.10.2012 14:31
od frantik.17
Jelikož se tu vrství otázky, jak, co a kdy, nikde není žádný rozcestník a začíná se to tu řešit v každém druhém vlákně, rozdělím se s Vámi o to, co jsem v poslední době vysledoval.
Ať už tu na fóru, nebo jinde na internetu.
Na otázku zdali toto téma není duplicitní je lehká odpověď, je i není a jelikož se filtr dělí podle motorizace a pak na další poddruhy myslím, že je vhodné vytvořit téma i zde.
Odkazy zde zveřejněné nemají povahu reklamní ani prezentační, ale pouze informativní za účelem ušetřit ve snaze úplnosti informace.


Obrázek

DPF..co to vlastně je?

DPF zachytává pevné karcinogenní nečistoty ve výfukovém systému a buďto kilometrově nebo tlakem sám regeneruje. Protože každý samočistící cyklus není stoprocentní, zůstávají ve filtru nespálené zbytky usazenin. S opakujícími se cykly dochází k vrstvení sazí, až nakonec filtr přestane sloužit úplně.

Ucpaný filtr se projevuje zpočátku nižším výkonem, vyšší spotřebou a v poslední fázi imobilitou auta. Při ignoraci projevů ucpaného filtru může dojít i k vážnějšímu poškození motoru! Průměrná provozuschopnost DPF je kolem 100 000 ujetých kilometrů (podle typu DPF)

Na trhu je dnes spousty firem, které nabízejí jak už vyndání a přepsání řídící jednotky, tak i samotné čištění filtru do uvedení 98% stavu nového se zárukou třech let nebo 100 tis. km.
Největší problém je, že existují i motorizace, které se bez DPF nevyráběly, takže program, kterým si necháte přehrát ŘJ nemusí být oficiální a může nadělat více neplechy než užitku.

Nabízí se otázky: Vyndat? x Vyčistit? x koupit repliku?
Odpovědi jsou na každém jednotlivě.
Někdo jej radši vyndá a buďto jeho ŘJ je ta z těch co se dají přeprogramovat, nebo dělá problémy.
Někdo si jej nechá vyčistit a buďto jezdí daších 100 tis. km a nebo mu po chvilce zase odejde.
Někdo koupí repliku a buďto funguje nebo ne..

Dokonce jsem našel přípravek, kterým se to dá i vyčistit :arrow:
http://www.liqui-moly.cz/files/img/clean-dpf-02.pdf
Příklad repliky :arrow:
http://www.cats2u.co.uk/product_info.ph ... s_id=34648


Témata, kde se o DPF mluví... :arrow:
JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Graf emisí po odstranění DPF

Téma mimo fórum :arrow:
forum.fordclub.org

Problematika :arrow:
nepravidelne trhanie pocas jazdy-FAPOFF

Seznam firem, které provádějí úpravy či čištění DPF :arrow:
http://www.dpfe.cz
http://www.servis-dpf.cz
http://www.odstranenidpf.cz
http://www.fapoff.cz
http://www.fapoff.sk
http://www.fap-dpf-filtry.cz/
http://www.opravadpf.cz/
http://www.chiptuning.cz/clanek-odstran ... castic.php


Nemám na jednotlivé firmy doporučení ani zkušenost, jejich zveřejnění je pouze informativní!

Články na webu... :arrow:
http://www.skodahome.cz/garaz-skoda/186 ... zenku.html
http://www.autoweb.cz/filtr-pevnych-cas ... me-reseni/
http://www.autoweb.cz/problemy-s-filtre ... -renovace/
http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-66797
:idea: http://www.auto.cz/rozhovor-odstraneny- ... tiku-66388 :idea:
Auta bez DPF jsou zdraví nebezpečná!

Problémem u aut bez DPF je obrovská produkce škodlivin. Dieselová auta oproti benzínovým sice díky nižší spotřebě produkují méně CO2, na druhou stranu ovšem vypouštějí až stonásobně více prachových částic! A ty jsou vzhledem ke svému složení silně karcinogenní. Vezmeme – li v úvahu, kolik aut se s demontovaným filtrem pevných částic prohání ulicemi našich měst, kolik dětí musí dennodenně dýchat rakovinotvorné saze vypouštěné do ovzduší nezodpovědnými řidiči, pak je nad slunce jasné, že takový stav se musí řešit.

I proto se chystají legislativní změny, které se diskutují už i na půdě parlamentu a vypadá to, že situace spěje ke stejné filozofii, jakou vyznává i zbytek Evropy. Navrhované změny by se měly například projevit tím, že pracovníci STK budou školeni a vybaveni technologiemi pro odhalení, zda ve voze je či není instalován DPF, policisté budou moci zjistit (ne)přítomnost DPF přímo v silničním provozu, atd. Takto odhalené vozidlo bude samozřejmě označeno za nezpůsobilé k provozu, z čehož majiteli auta povedou další investice.
Na Kladně jsme spokojení nebyli, hlavně přístupem, a tak jsme ještě volali do Bystřice. Tam prý jsou na DPFka nejlepší. Jejich technik nám řekl, že galaxy už obecně nepřijímaj...Počty si přesně nepamatuju,ale říkal,že se do galaxy dávalo třeba 7 různých kusů ŘJ a z toho 4ks neumožňují úpravu. Proto už je neberou vůbec,aby neměli tyto problémy. V našem případě se to zkrátka muselo uvést zpět. Foki tvrdil,že to také nejde,ale že bude přibývat nafta do oleje. To se sice nedělo,ale auto po nějaké době padlo do nouzáku..
Postupně budu aktualizovat první stránku.
Aktualizováno ke dni 3.10.2012

životnost Filtru pevných částic

Napsal: 11.10.2012 21:01
od tezkac
ahoj, kupuji Mondeo 2,0 TDCi 103 kW 2/2009 a zajímá mě životnosz filtru pevných částic, nikde jsem tu nenašel zkušenosti majitelů s celkovou životností, prosím podělte se.
Roman

Re: žitnost Filtru pevných částic

Napsal: 12.10.2012 20:12
od tym

Re: žitnost Filtru pevných částic

Napsal: 12.10.2012 22:43
od tezkac
na tohle jsem koukal, ale nic o praktické životnosti tam není, přitom spousty mondeí už musí mít najeto hodně přes 200.000 km....tak se podělte o zkušenosti

Re: žitnost Filtru pevných částic

Napsal: 12.10.2012 23:26
od frantik.17
Pokud chceš jednotlivé postřehy od jednotlivých uživatelů tak to bude pak hodně duplicitní téma.
Co by tě konkrétně zajímalo, na co bych tě měl popřípadě odkázat..?

Životnost?
Kouřlivost?
Vliv na výkon?
Cena odstranění? popřípadě klady a zápory odstranění?
Čistit x nečistit?
Údržba?
Informace o regeneraci v průbehu jízdy?
Kdy regeneruje a kdy ne?..
Na koho se obrátit (firma či živnostník?)

Otázek je mnoho. Minimálně na 50% z nich najdeš odpověď právě v odkazovaném vlákně.
Ostatní ti asi odpoví zde.
Přejmenoval bych to na: Postřehy a zkušenost s DPF

Ve zkratce o mém DPF.
Hned na začátku jsem si tu od uživatele V12 nechal zjistit co to vlastně mám za DPF a pak doloval přes internet info další.
Můj filtr je ve verzi "bezúdržbový".
Regeneraci poznám podle zvuku motoru a výfuku, je takový hlubší, jako s koncovkou lazenou a přitom mi běží sahara. Pokles výkonu nepozoruji. Jen se mi na okamžik zmenší dojezd.
Kontrolka se ještě nezačala dávat takže vizuálně z postu řidiče to poznat není.
Jezdívám často za Ginesem do Plzně tak to vypaluji na Plzeňské dálnici při konstatní rychlosti 140km/h na tempomat držím otáčky a jedu.
Mám natočíno přes 150 tis. a přemýšlím o čištění. Kuchat se mi nechce.

U použitého auta je to buď a nebo.
Buď stím někdo jezdil crcky a odejde to do půl roka nebo už ho vyndal, nebo vyčistil a nebo je tam původní. Každopádně je dobré býti připraven finančně alespoň na jednu variantu.
Je to jako u mk3 dieslových a vstřiky.

Re: žitnost Filtru pevných částic

Napsal: 15.10.2012 18:33
od tezkac
spíš jsem čekal odpověd typu....mě vydržel do 200.000 km, mě do 150.000 km atd.

info co s tím jsem si tu našel, ale nikdo nepíše jak dlouho mu vydržel

Re: žitnost Filtru pevných částic

Napsal: 15.10.2012 20:57
od Smaily
Tak toto bude asi veľmi individuálne a keďže 100% si istý najazdenými KM pri ojazdenom aute nemôže byť takmer nik, tak jediný kto by ti na toto odpovedal je ten, kto má podobný motor od novoty. Ja osobne veľmi nepociťujem kedy sa DPF vypaľuje (občas mám podozrenie keď ide auto chvíľu ťažšie ako inokedy na rovnakej trase).

Hlavne bude záležať od využitia auta, v meste DPF nebude mať možno ani polovičnú životnosť ako keď človek jazdí diaľnicu/mimo mesto.

Mne najviac vadí, že nie je kontrolka, ktorá by mi vypaľovanie oznámila, aby som vedel kedy prikúriť o to viac.

Re: životnost Filtru pevných částic

Napsal: 31.10.2012 21:30
od tezkac
je tady někdo kdo už nemá původní filtr?

Re: životnost Filtru pevných částic

Napsal: 15.01.2014 16:08
od kiblik
Jo ja, ale mam FF2, kazdopadne 175 000km a byl hotovej no a uz tam neni.

Re: životnost Filtru pevných částic

Napsal: 17.01.2014 18:20
od frantik.17
Znám osobně případ co má 230 tis. a od 89 tis. má vůz a neměnil...takže asi původní.
2 x do měsíce Praha - Brno a zpě a 2x měsíčně Dresden - Brno...

Ano, je to individuální, je to takový "zajíc v pytli" při koupi ojetého vozu..

Re: životnost Filtru pevných částic

Napsal: 18.01.2014 00:54
od kiblik
Znamy ma C-Maxe a uz od leta mu po temer kazde jizde bezi regenerace, najeto 130 000km. Myslim, ze uz brzo pujde cistit :bebng: .

Re: životnost Filtru pevných částic

Napsal: 12.02.2014 11:51
od cafe-racer
Je možné aby auto s DPF mělo výfuk od sazí? Prohlížel jsem si 4 roky staré Mondeo a trochu mě překvapilo že na vnitřní straně výfukové koncovky byly regulérní černé saze. Při jízdě když jsem mu trochu "zatopil" tak jsem i v zrcátku viděl oblak kouře.
Majitel i servis se dušují že se s DPF nic nedělalo (i by to potvrdili do smlouvy).

Může to být normální projev funkce, nebo je to nějaká nesrovnalost ?

Re: životnost Filtru pevných částic

Napsal: 12.02.2014 11:59
od Raada
Nebyla to nahodou 1,8TDCi? Ta filtr nemela. Ja mam teda focuse, ale koncovku vyfuku mam zevnitr krasne cistou a zadny kour mi z vyfuku nejde. Takze bych to tipoval, ze filtr je kuchlej nebo se jedna o motor bez DPF tj. 1,8.

Re: životnost Filtru pevných částic

Napsal: 12.02.2014 13:34
od cafe-racer
2.0 TDCI s filtrem ...

Re: životnost Filtru pevných částic

Napsal: 12.02.2014 13:55
od Raada
Tak to by mel byt kuchlej nebo castecne kuchlej. Pokud je tam filtr tak zadny saze tudiz ani zadne ocouzeni koncovky nastat nemuze.