Stránka 1 z 1

1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 27.07.2012 12:34
od MX5_SVK
Caute fordaci.
Vlastnim Focus kombik 1.6l 74kw r.v. 2001 asi 4 mesiace. Nikdy predtym som s fordom nemal docinenia.
Moj problem spociva v tom ze pri otackach do 2000 auto na 3. a 4. prev. stupni pri pridani trha. Pri trhnuti poskoci aj rucicka rychlomera. Neviem ci je to vlastnost motorov ze v nizsich otackach nevladzu alebo je to nejaky problem a treba to riesit v servise. Som zvyknuty jazdit na Fiate Marea 1.8 a tam som nikdy takyto problem nemal.

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 27.07.2012 12:43
od VH123
Co můžu posoudit, tenhle motor nemá podtáčení pod 2000 ot. a prudké přidávání plynu moc rád, neškube, ale podle toho jak blbě táhne vocpoda je znát že to není ten nejlepší provozní režim. Nemáš pocit jako kdyby byl "přilepený" plyn? Můžeš zkusit zkouknout škrtící klapku a případně vyčistit, na fóru je o tom dost. Podívat se jaké tam jsou svíčky a v jakém jsou stavu taky neuškodí.

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 27.07.2012 12:47
od miki21
Tohle s největší pravděpodobností způsobuje zapalovací systém.Cívka,kabely,svíčky.
Příště než založíš nové téma,použij prosím funkci HLEDAT. Tohle se tady řešilo už 100x.Děkuji. :wink:
:arrow:

http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... d%5B%5D=67

http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... d%5B%5D=67

http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... d%5B%5D=67

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 27.07.2012 17:04
od petulak
1.6-musíš trochu točit. Nebo ti ten motor nafackuje. :D :D :D

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 14.12.2012 22:24
od MX5_SVK
Nuz no takze dalsia aktualizacia tejto temy mozno mi niekto prida novy nazor.
Sviecky su nove, volnobezny ventil vycisteny, zapalovacie kable objednane (NGK). Diagnosika nenacitala ziadnu chybovu hlasku.
S tym plynovym pedalom mas pravdu, niekedy je ako keby prilepeny. Prve - tretie zoslapnutie po nastartovani byva take ako keby prilepeny. Cim to moze byt? Vycistit skrtiacu klapku?
Dalsia vec co som spozoroval ze otacky padaju do volnobeznych akosi spomalene...okolo 1000 sa klesanie rucicky spomaly. Sice klesne na tych volnobeznych 700-800ot ale pomalsie.

Skuuste ma opravit ak vylucujem cievku pretoze podla mojich obmedzenych vedomosti ak by bola cievka v neporiadku robilo by to vzdy nielen pri "zatazi" motoru, prudsi rozbeh, jazda do kopca atd.

Pre doplnenie to cuknutie robi pri rozlycnych otackach do 2800, popravde z nizkych otacok to ide horsie ako moja stara felda 1.3 BMM. Nechce sa mi verit ze by ten motor bol az taky spatny dynamikou.

Este mam otazku najma na znalcov. Ma volnobezny ventil nejaky dopad aj na jazdu v zatazi?? Ci sa stara len o hladinu volnobeznych otacok?? Dakujem

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 15.12.2012 15:10
od miki21
To přilepení opravdu způsobuje škrtící klapka- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %AD+klapka

Taky mi to kdysi škubalo při zátěži, na volnoběh to bylo v poho. Taktéž ve vyšších otáčkách. Po výměně cívky vše OK. :nixw:

Tenhle motor opravdu nemá rád otáčky pod 2t.,ale pokud na to šlápnu při nějakých 1500, tak jede plynule a bez cukání.

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 16.12.2012 21:15
od MX5_SVK
miki21 píše:To přilepení opravdu způsobuje škrtící klapka- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %AD+klapka

Taky mi to kdysi škubalo při zátěži, na volnoběh to bylo v poho. Taktéž ve vyšších otáčkách. Po výměně cívky vše OK. :nixw:

Tenhle motor opravdu nemá rád otáčky pod 2t.,ale pokud na to šlápnu při nějakých 1500, tak jede plynule a bez cukání.
Dik pozriem sa na to. Potom napisem vysledky :)

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 17.12.2012 16:43
od Nonid
Dobry den, ja mam trochu jiny problem. Mam totez auto i motor(r.v.1998, 1.6 16V 74kW).
Problem je takovy, ze po startu vybehnou otacky priblizne na 1800, tam se chvili drzi, pak spadnou na +-1000. Ve chvili, kdy seslapnu spojku, se otacky vydaji nejdrive nahoru, priblizne o 400 vyse, pote spadnou na cokoli od 800 do 100, kdy zacne efektne problikavat vsechna elektronika v aute, takze vypadam jak po zasahu EMP :D . Dalsi problem vznika obcas kdyz chci pridat plyn na 3 ci 4 okolo 1800 otacek - nic se nedeje, at slapu, jak chci, auto se pouze podivne cuka a musim podradit a vytocit motor pres 3000, aby se chytl.
Tenhle problem jsem mel uz pred nejakym case(asi 4 mesice), technik v servise mi rekl, ze je to podtlakovou hadickou, ze je cela rozpraskana a protoze nemohl nikde na vrakaci najit novou, tak to ''obmotal paskou''. Vysledek byl, ze auto jezdilo bezproblemove ty cca 4 mesice, ted s prichodem mrazu a naslednou oblevou se problem opakoval.
Jeden z pruvodnich jevu byla taky obcasna kamennost brzdy, kdy jsem proste nemohl seslapnout brzdu ani kdybych vazil vic, jak FoFo :D
Muze to byt ta ''podtlakova hadicka''? A kdyz ano, kde je a jak bych ji mohl vymenit? Predem diky!

EDIT: Projizdel jsem vic forum a opravdu to vypada na tu hadicku, mohl by mi to prosim jenom nekdo potvrdit?
EDIT2: A pokud ano, da se nekde jeste koupit?

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 27.12.2012 14:58
od Nonid
Mno nic, vyresil jsem to sam, zasel jsem do OBI a koupil si pul metru ciry hadicky s vnitrnim prumerem 2mm a pomoci nahrejvani, ohejbani, sprostejch slov a perorizku zapichlyho v ruce, si to sam opravil... svisti jako novy! Varovani potencionalnim opravarum ve stejnym stylu: Delejte spis kratsi, nez delsi kousky... A rozhodne to nedelejte v zime!

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 27.12.2012 16:49
od miki21
Hadičku určitě koupíš ve Fordu- o nějaké druhovýrobě nevím, ale možná nějaká je.
Otázka je, jak dlouho ta hadička z obi vydrží ty teploty při motoru. Jak jsem tak koukal, tak tu hadičku by šlo jednoduše nahradit, jak jsi to provedl Ty. Jen mám obavy o materiál. Však uvidíš časem.
Pak sem prosím napiš, jak se to chová. :cooler:

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 29.12.2012 20:58
od FokusF
Mne to škuba jenom občas,ale jenom na 1, a spatečku,ale jenom když přidavam vic plynu.Pokud se rozjedu v klidu,tak je klid :)
Přilepny plyn mam taky,ale jenom když to startuju po 2-3 dnu.Ted v zimne je blbe rešit neco takoveho :bebng: :nazdravi: nechame to na jaro,až bude teplo a budu jezdit vic za holkama :ble2: :ble2:

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 29.12.2012 22:37
od MX5_SVK
Takzde dnes moja skrtiaca klapka zalzila zrejme prve cistenie lebo ked som ju vybral bol som dost prekvapeny. Vsetko total cierne, ani nahodou sa to nepodobalo na obrazky v navode na jej cistenie.
Pred aj po cisteni som skusal jej tesnost a nieje veru bohvieaka. Co to z nej pretekalo cca kvapka kazde 3s.
Rozhodol som sa ze vymenim zapal. cievku. Aku znacku? Odporucana bude zrejme FoMoCo alebo Motorcraft. Co hovorite este na Bosch??

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 30.12.2012 08:23
od vitr73
tuhle stejnou civku jsem vytahnul ve zbernem dvore z ruznejch aut..escort,fiesta a dokonce i z mazdy...

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 09.01.2013 16:53
od MX5_SVK
PROBLEM ODSTRANENY :palec_nahoru:
Vyriesila to vymena zapalovacej cievky. Kupil som original - FoMoCo. Vyraba to Bosch pre Ford Motors, je to made in slovenia.
Motor po vymene slape ako hodiny, len pre uplnost dodam ze su v nom sviecky od NGK a nove svieckove kable tiez od NGK.

Re: 1.6l 74kW cukanie auta v otackach do 2000

Napsal: 13.01.2013 14:29
od Nonid
miki21 píše:Hadičku určitě koupíš ve Fordu- o nějaké druhovýrobě nevím, ale možná nějaká je.
Otázka je, jak dlouho ta hadička z obi vydrží ty teploty při motoru. Jak jsem tak koukal, tak tu hadičku by šlo jednoduše nahradit, jak jsi to provedl Ty. Jen mám obavy o materiál. Však uvidíš časem.
Pak sem prosím napiš, jak se to chová. :cooler:
Všechno oukej až na nejkratší koleno, za živýho boha to tam nejde nasadit tak, aby po zahřátí se to neuvolňovalo... :? Jinak to šlapalo v pohodě, ty hadičky se vyhoupnou max. na 50 i při dlouhodobým provozu, nejsou přímo v kontaktu s motorem ;)

Po čase mi ale došla trpělivost, hodil tam zpátky starou s asi kilem elektrikářský pásky, což způsobovalo cukání jenom v 1. 1/10 zahřání motoru a při vyšlápnutí spojky/vyřazení shazovalo otáčky, zkameňovalo brzdy a řízení... V pátek na ledu to byla docela sranda :D

Teď jsem ale ve Fordu koupil origo, 477 kč a motor, při svejch 151k, 14ti letech, nikdy neměněnejch filtrech ani kladkách, zato Starline elektrice :blee: a debilním předchozím majiteli šlape jak novej :perfect: