Stránka 1 z 2
příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 07:52
od dubaduba
ahoj,
požádal bych Vás o konstruktivní názory na to proč se zadírá motor 1,8i 92kw na mondeu MK3 víc než ostatní (2,0i nebo 2,5i) provozovaný na lpg - Lovato easy fast?
(zadírají se - to berte jako fakt)
díky
Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 09:51
od ballu
Kdo maže tomu se motor nezadírá. Zákonitě se 1,8L musí více točit než 2,0 a 2,5L. To znamená že u 1,8L dochází k většímu zatížení motoru a tím i oleje a ten to musí umazat. A jsme opět v dilema, jaký olej...... ten předepsaný

..........nepředepsaný

...který to lépe umaže.

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 10:55
od jimm
taky si myslím že je to o oleji

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 12:46
od buceek07
určitě, jak říkaj kluci + když předchozí majitel byl gej a na výměny oleje a údržbu sral, tak to pak dopadá takhle
já po přechodu na 5w40 spotřeba zatím vycházi po přepočtu na 3 - 4 decy na 15 000

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 12:51
od krenda
Jo jo, kdo maže ten jede. A kdo mění olej, ten maže

Osobně jsem se rozhodl zkrátit interval výměny oleje na 15000km. Uvažoval jsem i o 10000km, ale nechce se mi měnit olej 3x ročně
Mýty o menší degradaci oleje při provozu na LPG jsou již dávno vyvráceny, přesto jsou zažité a lidé si myslí, že můžou dokonce prodloužit lhůtu výměny oleje při provozu na LPG. Sice nevzniká tolik carbonu, tím olej vypadá čistší, ale vznikají jiné ostré částice, které zvyšují opotřebení motoru. Navíc teplota ve spalovacím prostoru při provozu na LPG je vyšší než na benzín. Proto měním olej častěji než je předepsáno.
Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 13:01
od buceek07
naprostý nesmysl jsou prodloužené long life výměny oleje po 30 000

...možná u auta co to najede za půl roku, ale ne když jezdí 30 000 2 roky drbkama....
Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 13:47
od Ma.rt
Hmm, to je zajimavy, ja zase co jsem videl motory v haji, tak byly 2.0 (ted ale myslim bez LPG). Ale uprimne si myslim, ze je to o servise. Kdyz se dodrzuje vse jak ma, tak ty motory jsou drzaky.
Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 14:55
od ballu
Já měním po 15000 km , žádnou dvacítku. U LPG , jelikož je výhřevnost menší, tak tam musí být jiný poměr, více plynu a méně vzduchu. Větší " vlhkost" směsy při nasávání ve válci také lépe smyje tenký, nebo tlustý olejový film..... a zase jsme u toho....který????

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 15:28
od dubaduba
auta najednou tak 5000 mesicne a olej je pouzivan 5w40 (excel) měněný olej je co 15 000km
na 1,8 se zaklepávají ventily. a to má auto přímaz ventilu Flashlube.
Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 15.04.2012 16:16
od jimm
Já mám nalítáno z duratecem 300000km na lpg a žádný zaklepávání ventilů nemám necítím a doufám že mít nebudu,žere to kolem 9-10l,jezdí normal takže nevím proč panuje názor že se zaklepávájí ventily díky lpg

sorry jsem nasrán a nasrán.Nic proti vám chlapy

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 16.04.2012 20:54
od dubaduba
jimm píše:Já mám nalítáno z duratecem 300000km na lpg a žádný zaklepávání ventilů nemám necítím a doufám že mít nebudu,žere to kolem 9-10l,jezdí normal takže nevím proč panuje názor že se zaklepávájí ventily díky lpg

sorry jsem nasrán a nasrán.Nic proti vám chlapy

ahoj, díky za info a zeptal bych se co přesně tam máš za systém lpg?
Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 16.04.2012 22:53
od Kombík
Pro Jimma.Nevím jaký jsi odborník, ale asi žádný, protože co píšeš je blbost.Zaklepáváním ventilů se zmenšuje ventilová vůle, až se zaklepou tak tam nebudeš mít vůli a dojde k podpálení ventilů zpravidla výfukových, ztrátě komprese a můžeš si nechat udělat GO hlavy a není to levná záležitost.Proto každému plynařovi doporučuji kontrolu ventilů po 20000 km a ne jak je psáno po 150000 km. Kontrolu si může udělat každý, kdo není levý, sám doma stačí na jen spárové měrky a půl hodina času, vymezení vůle bych nechal servisu nebo tomu , kdo to umí.Mám již třetí auto na plyn, tak už něco o tom vím.Zadírání motorů nebude plynem spíše nedostatkem oleje, nebo vadným čerpadlem oleje.U LPG nedochází u studeného motoru ke smývání oleje ze stěn válců.
Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 17.04.2012 06:34
od djdekl
A proč se zaklepou?
Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 17.04.2012 14:47
od jimm
pro kombík: já nejsem odborník to máš pravdu a proto se nebudu rejpat ze spároměrkama každých 15000km abych si seřizoval ventily.Nedělal jsem to před 20.lety z favoritem na lpg,který jsem tenkrát měl,tak to nebudu dělat ani teď u duratecu.Prostě není to pravidlem že se zadírájí u tohoto motoru ventily.To je můj názor nic víc nic míň.Dubaduba:Mám systém elpigaz-velká spokojenost.

Re: příčiny zadírání motorů Mk3 1,8 92kw lpg
Napsal: 17.04.2012 15:16
od ballu
Plynové motorové palivo LPG je suché hořlavé palivo, které na rozdíl od benzinu, neobsahuje přísady ke snižování opotřebení. Jde do spalovací komory jako plyn s vyšším oktanovým číslem /přes 100/, což vede k vyšším spalovacím teplotám, které zvyšují zátěž horkých a suchých ventilů a ventilových sedel. Nedostatek mazání spolu s vyšší spalovací teplotou LPG vyústí v předčasné poškození sedel , zaklepání ventilů, přes které je odváděno 75% teploty. Následkem toho musí být hlava válců opravena nebo vyměněna. I vytvrzené ventily a ventilová sedla jsou náchylná k selhání kvůli korozi a narušení, když se jezdí na plyn LPG. U starých montáží, kdy se muselo dlouho po startu jet na benzín a pak přepnout tyto závady nebyly tak časté jako nyní, kdy to přepne po pár metrech nebo přímo startuje na plyn a přímaz ventilů nefunguje.