Stránka 1 z 1

1,6 16V alebo 1,8 TDDi ?

Napsal: 30.01.2007 11:13
od fonzo
Zdravím...Potreboval by som poradiť. Mám možnosť kupiť Focusa len sa neviem rozhodnúť akého. Prvý je benzínový 1,6 16V a má nabehané 50000 km, druhý-1,8 TDDi a najazdené asi 130000. Obidva su vo výbave GHIA.
1,6 16V:
-strieborná metalíza
-originál rádio s CD
-2x el okná+ el. zrkadlá

1,8 TDDi:
-čierna metalíza
-originál rádio s kazetovým prehrávačom
-4xel. okná, el zrkadlá
- hmlovky
Ostatnú výbavu majú rovnakú. Není medzi nimi ani nejaký veľký cenový rozdiel. Najčastejšie jazdím do práce asi 20 km- a ročne nabehám asi 18000 km. Poraďte mi či mám zobrať toho nafťáka alebo radšej benzín.
[/b]

Napsal: 30.01.2007 11:26
od PepeCV
Třeba ti tohle pomůže - převzato z TIPCARS

Ford Focus byl v roce 1998 velkým překvapením, zejména zásluhou originálních tvarů. Dodnes v mnoha ohledech vítězí nad novými soupeři a navíc jako ojetý je nečekaně spolehlivý.

Ford FocusFord Focus je bezesporu jedním z nejzdařilejších kompaktních vozů, jaké kdy kdo udělal. Charakteristické tvary jej odlišují od ostatních a dodnes nepůsobí zastarale, dále model nabízí štědrý vnitřní prostor a hlavně vynikající jízdní vlastnosti. Jako první z evropských kompaktů nabídl focus víceprvkovou zadní nápravu, jenž zaručuje maximální přilnavost zadních kol k vozovce a vzornou ovladatelnost na hranici smyku. Propracované řešení, jenž tím nejvhodnějším způsobem redukuje koncepční nedotáčivost vozu s motorem vpředu, dodnes někteří konkurenti nemají (Renault Mégane, Peugeot 307 či Opel Astra). Ti se spoléhají na jednoduchá vlečená ramena.

U Focusu se navíc velmi zdařilo naladění odpružení, takže přes nerovnosti vozovky se nese s klidem manažerského sedanu. Přesto umožňuje i hodně sportovní jízdu. To mluvíme o běžných verzích. Ty sportovní jsou totiž vzhledem k možnostem modelu spíše zklamáním. Verze ST 170 (s motorem 2,0i 16V/127 kW vybaveným proměnným časováním ventilů a šestistupňovou převodovkou) postrádá výraznější zátah z nízkých otáček a ostrá RS 220 (s motorem 2,0i 16V turbo/158 kW) vyrobená v limitované sérii a prodávaná za dosti peprnou cenu ztěží bude v autobazarech k vidění.

Ford FocusPokud má zdařilý model, nabízený jako tří či pětidveřový hatchback nějaké slabiny, pak je to nabídka motorů. Naprosto skvělou pohonnou jednotkou je zážehová šestnáctistovka o výkonu 74 kW (viz. test). Není proto potřeba hledat výkonnější alternativy, které vlastně ani nemůžeme doporučit. S motorem 1,8i 16V (85 kW) vůz dosáhne rychlosti 100 km/h jen o 0,1 s dříve (za 10,4 s), zato má citelně vyšší spotřebu, v praxi i kolem devíti a půl litru. A 96 kW dvoulitr také není žádným dravcem, ale spíše hladovým otesánkem. Navíc zatímco sada pro výměnu rozvodového řemene na 1,6 litrový motor stojí 2426 Kč (nebo 3300 Kč u modernizované verze produkované od 10/2001), tak u osmnáctistovky to je již 5193 Kč, jelikož se musí měnit i obě řemenice. Obecně však platí, že díly na Ford Focus jsou nečekaně levné, v mnoha případech levnější, než na Škodu Octavii.

Ford Focus tak nezatíží rodinný rozpočet účty za pravidelný servis, a většině majitelů nepřipraví ani žádná nepříjemná překvapení. Nanejvýš začne být hlučná zadní náprava, to pak je potřeba vyměnit silentbloky jejího stabilizátoru a jeho táhla. U vozů z prvních let výroby zkontrolujte, zda předchozí majitel zareagoval na svolávací akce. V roce 1999 se to týkalo regulátorů alternátoru (které dávaly příliš vysoký proud a ničily akumulátory), o rok později třeba řídicích jednotek 1,6 litrového motoru. Nepřesné palivoměry a palubní počítače však zlobí majitele vozu dodnes, na vině bývá plovák v nádrži.

Ford FocusV autobazarech vyhledávané jsou přeplňované vznětové motory o objemu 1,8 litru. Jejich výhodou je, že oproti konkurenčním 1,9 TDI, 1,9 JTD, 1,9 dCi či 2,0 HDI spadají do nižší sazby povinného ručení. Do roku 2001 používaly výhradně přímé vstřikování radiálním čerpadlem (TDDi), od tohoto data se objevují i pružnější a tišší jednotky s Common-Railem (TDCi). Krom toho, že starší provedení je proti konkurenci při chodu o něco méně kultivované, tak se u vznětových motorů focuse vyskytuje jeden poměrně drahý problém – karbonem zanesený ventil recirkulace výfukových plynů (tzv. EGR ventil). Závada se projevuje výrazně zvýšenou kouřivostí a nevýrazným tahem motoru a pomůže pouze výměna ventilu. Ten se však mění i se sacím potrubím, za což zaplatíte zhruba osm tisíc Kč.

Velmi dobrou spolehlivost a odolnost Fordu Focus potvrzují statistiky německých orgánů technického dozoru (TÜV). V roce 2002 v ní Focus dokonce mezi tříletými vozy naprosto překvapivě zvítězil, o rok později skončil šestnáctý a letos na stále ještě vysoce nadprůměrném 29. místě.

SPOLEHLIVOST vysoká
TECHNICKÁ ÚROVEŇ vysoká (vyjma TDDi)
CENY OJETIN vysoké (zejména Turnier TDCi)
PROVOZNÍ NÁKLADY průměrné
SERVIS dostupný, levný

CHARAKTERISTIKA

Karosérie tří či pětidvéřový hatchback, sedan nebo kombi
Motory zážehové řadové čtyřválce 1,4i 16V (55 kW), 1,6i 16V (74 kW), 1,8i 16V (85 kW), 2,0i 16V ST 170 (127 kW), 2,0i 16V (96 kW), 2,0i 16V turbo RS (158 kW) či přeplňované vznětové řadové čtyřválce 1,8 TDDi (55 nebo 66 kW), 1,8 TDCi (74 nebo 85 kW)
Pohon přední kola
Rozměry 4292x1702x1481 mm a verze Turnier 4454x1702x1532 mm
Rozvor 2615 mm
Zavazadlový prostor 490 l (sedan) a 520 l (kombi)
Palivová nádrž 55 l
Oficiální prodej v ČR ano

PŘEDNOSTI
+ dodnes přitažlivý design, vnitřní prostornost + komfort
+ spolehlivost (zejména se zážehovými motory)
+ pružný výkonný a úsporný motor 1.6i 126V
+ levné náhradní díly
+ nízké zákonné pojištění u vznětových motorů
+ relativně levný servis
+ vynikající jízdní vlastnosti a komfort odpružení
+ velmi dobré odhlučnění (zážehové verze)
+ přesné řízení i řazení

NEDOSTATKY
- motory 1.8i 16V a 2.0i 16V s vysokou spotřebou paliva
- sportovní provedení ST 170 postrádá tah z nízkých otáček
- tvar palubní desky se ne každému zamlouvá
- lacině působící materiály uvnitř (základní verze)
- hlučné motory TDDi s relativně vyšší spotřebou paliva

NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADY
· vůle v táhlech a uloženích zadního příčného stabilizátoru
· zanesený EGR ventil (diesel)
· nepřesný palivoměr (plovák v nádrži)
· zvlněné brzdové kotouče (občas)
· vadný regulátor alternátoru (do 1999)
· závady řídicích jednotek motorů 1.6i (do 2000)
· vadné relé palivového čerpadla (do 1999)
· prasklé vstřikovací potrubí (motory TDDi)
· prasklý rozvodový řemen (diesel z roku 2000)
· vadný software řídicích jednotek (do 1999)
· praskající výfuky (do 2000)
· rychle opotřebené klíčky

JAK ŠEL ČAS

1998: Představení modelu. Tří či pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a kombi Turnier. Motory Zetec 1,4i 16V, 1,6i 16V, 1,8i 16V, 2,0i 16V a turbodiesel 1,8 TDDi (66 kW).

1999: Nově slabší verze turbodieselu 1,8 TDDi (55 kW). U nás se prakticky nevyskytuje.

2001: Modernizace modelu. Účinnější dvouparabolové světlomety, nový motor 1,8 TDCi (85 kW) s přímým vstřikováním Common-Rail.

2002: Sportovní verze ST 170, slabší verze motoru 1,8 TDCi (74 kW) s o něco menším zátahem ve vysokých otáčkách.

2003: Limitovaná série ostrého Focusu RS 220.

2004: Zahájen prodej druhé generace na platformě společné s Mazdou3 a Volvem S40.


Doporučený model

1,6i 16V (74 kW). Zážehový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, elektronické vícebodové vstřikování paliva

Důvody: Pružný rychle reagující a dobře odhlučněný motor je spojen s dlouhými převody (vyjma sportovní verze Trend), takže například již na třetí rychlostní stupeň vyvine rychlost 150 km/h. Proto tiše a s nízkou spotřebou paliva zvládá i dlouhé cesty po dálnici.

Nebrat

1,8 TDDi (55 kW). Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, osmiventilový rozvod OHC, přímé vstřikování paliva radiálním čerpadlem

Důvody: Turbodiesely od Fordu nepatří k nejspolehlivějším, a to platí i pro tyto nové. Než dostaly Common-Rail, byly pod označením TDDi dost hlučné. Základní verze s výkonem

Re: 1,6 16V alebo 1,8 TDDi ?

Napsal: 30.01.2007 20:28
od Ahmed
fonzo píše:Zdravím...Potreboval by som poradiť. Mám možnosť kupiť Focusa len sa neviem rozhodnúť akého. Prvý je benzínový 1,6 16V a má nabehané 50000 km, druhý-1,8 TDDi a najazdené asi 130000. Obidva su vo výbave GHIA.
1,6 16V:
-strieborná metalíza
-originál rádio s CD
-2x el okná+ el. zrkadlá

1,8 TDDi:
-čierna metalíza
-originál rádio s kazetovým prehrávačom
-4xel. okná, el zrkadlá
- hmlovky
Ostatnú výbavu majú rovnakú. Není medzi nimi ani nejaký veľký cenový rozdiel. Najčastejšie jazdím do práce asi 20 km- a ročne nabehám asi 18000 km. Poraďte mi či mám zobrať toho nafťáka alebo radšej benzín.
[/b]
Najezdis celkem dost, takze nafta se ti nejspis vyplati a cerna je proste cerna :wink: :D
Ale v 1,6 je taky super svezeni. Musis si to propocitat, jestli se ti zda levnejsi nafta nebo benzin. Pokud jsou ceny podobne, tak je ale rozdil v kilometrech celkem dost velky.

Napsal: 31.01.2007 09:35
od dobr
V prvom rade si zober ceruzku a začni rátať a porovnávať (ceny PHM, náklady na údržbu, poistky) a podľa výsledku sa rozhodni.

Osobne si myslým, že 18.000 km ročne nie je na diesel tak veľa aby sa oplatil a hlavne cez zimu ho budeš na 20 km ceste do práce prvých 15 km iba zohrievať. Takže ja by som bral benzín.

Napsal: 31.01.2007 10:09
od Fuks
to fonzo:
Najedeš poměrně dost km ročně, ale i přesto bych se přikláněl ke koupi 1.6-tky benzín. Pokud mají opravdu najeto co píšeš, tak do auta s 50000Km nebudeš strkat v brzku žádný peníze. U auta se 130000Km už budeš muset s nějakou investicí počítat - rozvody, brzdový kotouče a můžou mít vůli i stabilisátory. Co se týče motoru, tak 1.6-tka je pro FOFO dostačující. Nafta bude mít větší sílu, ale bude línější na rozjezd a bude mít menší spotřebu. Povinné ručení je stejný. Konečný rozhodnutí je na Tobě. :wink:
Jo nepíšeš rok výroby, ten taky ovlivní rozhodování.

Napsal: 31.01.2007 20:17
od fonzo
Vďaka páni- už je asi rozhodnuté. Bude to "1,6". Obidva su rv. 2000, ale do 1,6 asi nebudem musieť vrážať- kilometre sedia bo ho mala nejaká ženská...A keď som ho probnul--je to celkom slušné žihadlo a s farbou sa nejak zmierim :-))) Vďaka za rady...

Napsal: 31.01.2007 20:28
od Damon
Hmm takže Silver squadron to bude mít Jasio radost. :lol:

Napsal: 31.01.2007 20:55
od romosch
Damon píše:Hmm takže Silver squadron to bude mít Jasio radost. :lol:
Hmm a já jsem zklamanej. :( :( :( :(

Napsal: 31.01.2007 21:06
od MK
Myslim, ze motor 1,6 se povedl, nemusis se niceho bat, i s kombikem to neni zadny loudal, klidne do nej jdi. Z osobni zkusenosti doporucuju.

Napsal: 31.01.2007 21:31
od bofi
romosch píše:
Damon píše:Hmm takže Silver squadron to bude mít Jasio radost. :lol:
Hmm a já jsem zklamanej. :( :( :( :(
Jinak to ani nemohlo dopadnout :lol: :lol: :lol: .

Napsal: 15.02.2007 14:58
od fonzo
...Takže panstvo na moju radosť už patrím medzi Vás. Včera sa mi podarilo prepísať mojho FoFo... Účet v banke som kúpou fofo zruzinoval, ale :-))))))))) MÁAAAM HO!!!! Ford Focus 1,6 16V Ghia, strieborná metla, rv.:05/2000

Napsal: 15.02.2007 15:00
od Damon
Tak gratulace.

Napsal: 16.02.2007 09:44
od Fuks
Taky gratulace a ať slouží bez poruch. :wink:

Napsal: 16.02.2007 10:51
od jaj169
I já jsem se rozhodoval mezi naftou (ale ojetina - najeto 62 tkm - se serviskou), nebo benzínem. Zvítězil benzín - a ještě k tomu funglovka. (za stejnou cenu !!!) Nový byl v akci (Trend +) - ojetina z bazaru (ještě k tomu dovoz z Francie) Jsem celkem nedůvěřivý a těm Frantíkům nevěřím. (a hlavně teda bazarníkům)
Takže autíčko papá BA 95 - zatím teda spokojenost. (až na spotřebu: za prvé to teprve zajíždím a za druhé jsem byl zvyklý na fabku v naftě, která brala do 5 litrů)

A co se týče tvého výběru - rozhodl jsi se správně. Těch 130 tkm je už poměrně dost - ani né tak pro motor, ten toho snese víc. Ale auto není jen motor.

Napsal: 16.02.2007 16:00
od Jasio
Ahoj Fonzo, tak já taky gratuluji k tvému 1,6 benzínu-Ghia-Silver
Dobře ti kluci radili a teď máš TŘI NEJ V JEDNOM. Užívej si. :!:

Obrázek
:lol: :lol: :lol:
Ministr zdravotnictví varuje, kliknutí na můj baner ohrožuje zdraví. :lol: