Stránka 1 z 2
Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 20.11.2011 17:20
od Mara66
Zdravím, mám FF teprve chvíli, ale chtěl jsem se zeptat co by mohlo způsobovat hustý bílý kouř po startu studeného motoru? Začíná kouřit při teplotě cca 15°C a níž. Čím je chladněji, tím je dým hustší. Trvá to jen asi 3-5s po startu. Vstřikovače by to snad být neměly, protože 2 jsou repasované a zbylé 2 byly podle mechanika v dobrém stavu. Díky za reakce.
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 20.11.2011 18:19
od X-sat
Taky mi to někdy čudí bíle. A smrdí

Ale auto jede, takže neřeším.
edit, koukni
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=21470
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 20.11.2011 18:32
od foki
tohle ted mam tady taky , po startu se lehce hádá a behem minuty je dilna plna bileho stiplaveho koure .
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 21.11.2011 06:30
od Mara66
Jo jo smrdí to po nespálené naftě... Zatím to není nic strašného ale když je pod +5°C, tak chvilku po startu trošku kolísají otáčky, tak doufám, že to nebude nic vážného...
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 21.11.2011 16:28
od phofy
Nemůžou být žhavicí svíčky v háji?
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 21.11.2011 17:56
od palko
Zdravím vespolek.
Mi něco podobného dělá u 1.8 tdci r. 2006 nájezd 107 tkm. Taky při teplotách pod 5st. mi chytne v poho,ale jeden válec jako by vynechával-po mírném přidání jakoby naskočí, přestane kouřit a je to OK. Rovněž je to smrad po nespálené naftě. První co bylo,jsem kontroloval žhaviče,ale jsou OK. Jestli jste to někdo řešil,zkuste poradit. Díky Palko
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 21.11.2011 18:39
od lucky.jack
Všeobecně by to mohly dělat žhavičky, ale zase není taková zima aby žhavičky musely nějak moc fungovat.
Jedna idea, která mě napadla, ale těžko soudit co si o ní myslet...teoreticky, kdyby byly horší trysky a trochu ukapávaly, mohla by z válců vylítnout ona špatně spálená nafta, která tam přes noc "ukápla". Samozřejmě se nejedná o horentní množství, ale v tom množství a kvalitě rozprašovanýho paliva, prostě každý větší množství je znát na výfukových plynech. A to hlavně při prvním studeným startu. Ale asi by k tomu měl něco víc říct kdo s tím má zkušenosti...
Zároveň to samozřejmě může dělat spousta jiných věcí, ale spíš mě zajímají názory na onu myšlenku. Tím nechci rozpoutat divokou diskuzi na téma "kontrola a výměna vstřikovačů"

Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 21.11.2011 19:35
od V12
palko :
Nepotesim Ta - vstrekovace

Skus najprv regeneraciu, ak to nepomoze, potom jedine repas. Ak si auto chces nechat (co by som nerobil, pretoze ak ho nemas od novoty, na 99% je stocene), tak kup vsetky 4 nove. Ja som dal jazdene, je to podstatne lepsie, ale nie uplne idealne. Aspon uz necmudi ani po dupnuti na plyn. No ked bolo -6, po natoceni riadne zachrochtal, stichol az po 10 sekundach. No bezal pravidelne na 4 valce.
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 21.11.2011 22:59
od foki
lucky.jack píše:Všeobecně by to mohly dělat žhavičky, ale zase není taková zima aby žhavičky musely nějak moc fungovat.
Jedna idea, která mě napadla, ale těžko soudit co si o ní myslet...teoreticky, kdyby byly horší trysky a trochu ukapávaly, mohla by z válců vylítnout ona špatně spálená nafta, která tam přes noc "ukápla". Samozřejmě se nejedná o horentní množství, ale v tom množství a kvalitě rozprašovanýho paliva, prostě každý větší množství je znát na výfukových plynech. A to hlavně při prvním studeným startu. Ale asi by k tomu měl něco víc říct kdo s tím má zkušenosti...
Zároveň to samozřejmě může dělat spousta jiných věcí, ale spíš mě zajímají názory na onu myšlenku. Tím nechci rozpoutat divokou diskuzi na téma "kontrola a výměna vstřikovačů"

no majitel tvrdi ze jsou OK , jeste zkusim zmerit komprese na vsech valcich a uvidim .
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 22.11.2011 07:11
od Mara66
Prozatím bych to na vstřikovače taky neviděl. Servisman mi taky tvrdil, že jsou OK... A taky bych to spíš viděl jen na jednom válci, protože tak 1s po startu začne dým jakoby pulzovat a jdou z výfuku v pravidelných intervalech malé obláčky... Na kontrolů žhavičú asi zajet do servisu že?
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 26.11.2011 07:53
od Eidž
žhaviče si můžeš zkontrolovat doma - hledej na foru postup, je to už popsané tisíckrát.
Jinak bych rozlišil bílý kouř, co smrdí nespálenou naftou a bílý kouř, který vznikne při inverzi - vlhký vzduch, nízká teplota, než rosný bod. A mrkni na jiné diesely, jak po startu kouří.
Já tento týden taky kouřil, ale není to hustý bílý kouř, takový obláček, ale vidíš to při couvání.
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 26.11.2011 08:40
od Mara66
Ok, zkusím se podívat na ty žhaviče. Ale u mě je to hustý dým, smrdící naftou. Ne jakoby pára... Právě že co jsem se díval na ostatní diesely, tak skoro nikomu to takhle nekouří. Tak a ještě jsem se dneska dozvěděl, že by to mohlo být CR čerpadlo... Co si o tom myslíte? A kdyby přece jen, tak to asi bude docela drahá sranda ne?
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 27.11.2011 08:31
od lucky.jack
Mara66 píše:Co si o tom myslíte? A kdyby přece jen, tak to asi bude docela drahá sranda ne?
Repasovaný originál je myslím někde kolem +-8000,-. Nový samozřejmě úplně někde jinde.
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 27.11.2011 10:39
od V12
Mara66 :
Nemyslim, ze by to mohlo byt cerpadlo. Skor tie vstreky. Cerpadlo iba tlaci tlak do zasobnika (railu) a vstrekovace ho nezavisle od cerpadla davkuju do valcov. Keby bolo vadne cerpadlo, riadiaca jednotka by vypinala motor z dovodu prinizkeho tlaku v raile. Ten ak si dobre pamatam nesmie poklesnut pod 12 MPa (120 barov).
Treba to dat na diagnostiku a sledovat vsetky veliciny ovplyvnujuce spalovaci proces, vsetko ostatne je varenie z vody, vratane tych mojich prvych riadkov.
Re: Bílý kouř po studeném startu
Napsal: 27.11.2011 15:09
od lucky.jack
Taky se mi vyvalí po prvním startu oblak modrošedivýho kouře, kterej smrdí po naftě. Dneska jsem měřil žhavičky a 3 jsou úplně po smrti. Nenaměřil jsem odpor a ani když jsem je vyndal nenažhavily na baterce

. Ale starty i při -5 byly na drc

. I když se to teda prvních 5s trochu houpalo, tak spokojenost

Nicméně mažu koupit nový žhavky, abych jednoho rána nebyl nemile překvapenej.