Stránka 1 z 1

Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 10:27
od Katcha
Zdravím všechny, mám krátce benzínového dvoulitrového Focuse a jelikož měl náznaky zasrané škrtící klapky, tak jsem ji vyčistila. Bylo to ok, pak jsem asi týden jezdila a všechno bylo stále ok - otáčky naprosto v pohodě. Pak jsem se na fóru dočetla, že je dobré po čištění té škrtící klapky udělat reset řídící jednotky. Odpojila jsem na noc baterku, ráno naučila jezdit okna a podle návodu nechala motor asi 3 minuty na volnoběh a pak přidala na 2 minuty na 1200 otáček. A pak vyrazila do práce. Od té doby si otáčky dělají co chtějí, respektive dělají to, že po vyřazení klesnou na cca 1600, tam se drží a až zastavím, tak pomalinku klesnou na 1000 a pak na 700. Občas při jízdě a vyřazení vyletí třeba i na 4000, pomůže prošlápnout spojku. Nevím, jestli je nutné počkat nějaké větší množství kilometrů, než se ŘJ naučí, ale najeto mám cca 100 a dělá to pořád to samé. Nějakej tip, co s tím? Podle těch příznaků by bylo třeba vyčistit volnoběžný ventil, ale proč, když před tím resetem bylo všechno ok? Díky moc Katka

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 16:03
od Hal9000
Proč dělat reset něčeho co funguje :dih:

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 16:18
od Katcha
Ano, ten zelenej pinďulák zcela dobře vystihuje situaci... no ale zpět už to nevezmu. Prostě jsem to vyčistila a říkala jsem si proč ne, když to všude doporučují...

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 16:46
od Hal9000
Zkus funkci volnoběžného ventilu. Za chodu motoru odpoj jeho konektor a pokud motor chcípne(nelekni se toho) tak by měl být ok. Potom zkontroluj podtlakové hadičky, jestli nejsou prasklé. Co klapka, zkusila jsi těsnost? Jestli jsi nesetřela i těsnící hmotu po obvodu.

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 17:42
od Katcha
Těsnící hmota už tam nebyla. Očividně už ji někdy někdo čistil, i svorka hadice byla jiná než origoš. No zkusím zkontrolovat ty hadice, k volnoběžnýmu ventilu jsem se ještě nedostala, páč se na to musí zespod a ještě nebyla příležitost kde auto zvednout. Tak uvidím :-( nicméně si nemyslím, že ventil bude špatnej, nebo že to má něco společný s netěsností klapky - jak říkám - auto po vyčištění klapky normálně fachčilo, bez problému a tento problém nastal vyloženě PO RESETU ŘJ.

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 17:47
od Hal9000
No hele oni ty otáčky je něco mezi nebem a zemí :nixw: . Ventil můžeš testnou normálně zezhora. Je dole pod sáním jak je oranžová šipka.... Takový bordel může dělat i děravý vlnovec.

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 17:52
od petulak
Když, vyčistíš klapku, ta se to /otáčky / vždy změní.
Ten sajrajt,co ti to utěsnoval, jsi očistila, a hle, je tam větší mezera. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: A ona ŘJ si načte jiné ůdaje o průtoku vzduch, teplotě atd. :oops: :oops:

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 18:02
od petulak
Hal9000 píše:No hele oni ty otáčky je něco mezi nebem a zemí :nixw: . Ventil můžeš testnou normálně zezhora. Je dole pod sáním jak je oranžová šipka.... Takový bordel může dělat i děravý vlnovec.
Co to tam máš za motanici,pod tou červenou šipkou??
Bud-ji tu hadičku zruš a nebo dej origo. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 24.10.2011 18:34
od Hal9000
To je fotka po koupi, už je tam jiná :oops:

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 25.10.2011 10:45
od Katcha
Ahoj, takže se hlásím, jak to dopadlo. Nedalo mi to a ještě jednou jsem zkusila odpojit na nějakou hoďku baterku a podle rady kohosi jsem po nastartování neudělala ten učící proces podle toho návodu (nechat ohřát na volnoběh, pak 2 minuty na 1200 otáček), ale nechala jsem zahřát a pak jsem dvakrát prošlápla plyn, aby se (údajně) klapka naučila hraniční hodnoty. Pak jsem jela asi 20 km domů (město) a světe div se - auto se chová zdravě, žádný tůrování a samopřidávání po vyřazení, otáčky padají pěkně plynule dolů jak před tím... No nechápu... každopádně jsem pročetla jen tady asi tisíc příspěvků k tématu "otáčky" a vidím, že to je taková celoživotní zábava pro majitele Fordů, aby se nenudili a měli nad čím přemýšlet. Takže mi nezbývá jen doufat, že to autu vydrží a řídící jednotka se bude chovat způsobně :-)

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 25.10.2011 15:56
od Hal9000
:palec_nahoru: doufej že to vydrží. Mě pomohl až Petulákův návod s nastavením šroubku na boku volnoběžného ventilu. Petulákovi tímto moc děkuji :gott: :gott: :gott:

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 25.10.2011 19:49
od Bany121
Hal9000 píše::palec_nahoru: doufej že to vydrží. Mě pomohl až Petulákův návod s nastavením šroubku na boku volnoběžného ventilu. Petulákovi tímto moc děkuji :gott: :gott: :gott:
ale ako sa dostanem k tomu srobu na voln. ventilu ??? ved tam nevopcham ruku koli "parohom" :nixw:

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 25.10.2011 20:04
od Hal9000
Nevím jak to je u 1.6 :nixw: Ale u 1.8 se tam poslepu vejdu se šroubovákem. Ale ten šroubek neuvidíš, je pod vrstvou bílého tmelu který se napřed musí vykuchat.

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 15.01.2012 13:45
od RomaX
Mam skoro rovnaky problem, s tym rozdielom, ze ja som menil volnobezny ventil za novy. Skusim aplikovat:
nechat zahřát a pak jsem dvakrát prošlánut plyn, aby se (údajně) klapka naučila hraniční hodnoty.
Neviem ci to bude platit aj pre volnovezny ventil, ale nevyskusam neviem...

Re: Otáčky si dělají co chtějí

Napsal: 15.01.2012 13:48
od Hal9000
Zkus vyčistit klapku a zkontrolovat podtlakové hadičky.