ST225 Zadní stabilizátor Whiteline 24mm
Napsal: 13.10.2011 20:20
Tak Whiteline zadní stabilizátor je na autě společně s novými tyčkami (opět děkuji Karlovi za perfektní služby). Má dvě možná nastavení, takže jsme ho nastavili na to měkčí - tedy 23,5mm oproti origo 21mm. Na autě je to dost poznat. Náklony v zatáčkách se citelně zmenšily a je cítit, že zadek auta je jakoby tužší. Více to jde za volantem a je to méně nedotáčivé. I například rychlé přejetí z pruhu do pruhu na dálnici okamžitě neznamená ono nepříjemné zavlnění zádě.
No a teď nevýhody. Je teď daleko lehčí vyvolat přetáčivý smyk (samozřejmě při vypnutém ESP). Tam kde jsem před tím mírně házel zadkem, dal lehké kontra a s vytlemeným výrazem pokračoval dál v jízdě, se mi povedlo jet bokem takovým stylem, že jsem musel otočit volantem snad o dvě otáčky a už jsem si říkal, že se musim zákonitě otočit o 180. Nicméně tentokráte to vyšlo a i když jsem si pak musel jít převléct trenky, tak to jsem se tlemil ještě víc.
Musim teda poznamenat, že to bylo na mokru na sjetých Nokianech a opravdu jsem cíleně chtěl vyvolat přetáčivost. Při zapnutém ESP si auto poradí normálně samo jako předtím. Uvidíme v zimě na těch šílených plecháčích. Doufám, že to nepošlu bokem někam do stromu.
Jinak to ale funguje výtečně a auto se chová, tak jak jsem očekával. Čitelnost podvozku je tak nějak pořád stejná akorát s tím rozdílem, že když se dostanu v zatáčce na hranici přilnavosti, tak se auto nehrne za čumákem rovně, ale spíše celé lehce do strany. Samozřejmě je to podobné jako s Eibachama. Auto přituhne. Méně odpustí. A je kratší čas na to správně zareagovat na podněty, které se dostávají k řidiči.
Jsem spokojenej. Zbavil jsem se trochu nedotáčivosti a přitom neubylo na jízdním komfortu a světlé výšce vozu. Nepříjemné náklony v zatáčkách se zmenšily. Teď akorát začíná hlodat červíček... Jaké by to asi bylo, kdyby se přidaly přeci jenom nakonec i ty opěvované Eibachy???
No a teď nevýhody. Je teď daleko lehčí vyvolat přetáčivý smyk (samozřejmě při vypnutém ESP). Tam kde jsem před tím mírně házel zadkem, dal lehké kontra a s vytlemeným výrazem pokračoval dál v jízdě, se mi povedlo jet bokem takovým stylem, že jsem musel otočit volantem snad o dvě otáčky a už jsem si říkal, že se musim zákonitě otočit o 180. Nicméně tentokráte to vyšlo a i když jsem si pak musel jít převléct trenky, tak to jsem se tlemil ještě víc.


Jinak to ale funguje výtečně a auto se chová, tak jak jsem očekával. Čitelnost podvozku je tak nějak pořád stejná akorát s tím rozdílem, že když se dostanu v zatáčce na hranici přilnavosti, tak se auto nehrne za čumákem rovně, ale spíše celé lehce do strany. Samozřejmě je to podobné jako s Eibachama. Auto přituhne. Méně odpustí. A je kratší čas na to správně zareagovat na podněty, které se dostávají k řidiči.
Jsem spokojenej. Zbavil jsem se trochu nedotáčivosti a přitom neubylo na jízdním komfortu a světlé výšce vozu. Nepříjemné náklony v zatáčkách se zmenšily. Teď akorát začíná hlodat červíček... Jaké by to asi bylo, kdyby se přidaly přeci jenom nakonec i ty opěvované Eibachy???

