Olej do převodovky(automat) - info str. 1
-
- Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 08.06.2009 10:13
Olej do převodovky(automat) - info str. 1
Ahoj všetci,
chcel by som sa spýtať, či niekto máte skúsenosti s výmenou oleja v CVT prevodovke (hlavne pánov z fachu). Nemám s prevodovkou zatial žiadne problémy (klop-klop-klop) ale vraj sa má meniť po 120t (6r) olej, tak to chcem dať spraviť. V servise mi ale povedali, že sa tam mení len olej, že to nemá filter!? - je to možné? nikde k tomu neviem nič nájsť - vraj sú to japonské prevodovky???. Výmena oleja + 1 gufero na poloosi cca 150€ - neznačkový servis. A ďalšia vec, niekde sa uvádza, že olej by sa mal meniť na viackrát, lebo nikdy nevytečie všetok, tak aby sa prečistil či čo. Neviete náhodou koľko má CVT náplň. Dík za každú informáciu.
EDIT lucky.jack
FF1
Převodovka:
4F27E
množství oleje - 6,7L
specifikace oleje ford: WSS-M2C919-E FF2/CMAX1
Převodovka:
4F27E
viz FF1
CFT23
množství oleje - 8,9L
specifikace oleje ford: WSS-M2C928-A 6DCT450 - PowerShift
množství oleje - cca 6L
specifikace oleje ford: WSS-M2C936-A FF3
Převodovka:
6DCT450 - PowerShift
viz. FF2
6DCT250 - Powershift
množství oleje - 1,8L
specifikace oleje ford WSS-M2C200-D2 EDIT Quickie
28.6.2016, zdroj Ford Inside 1/2016
Automatizovaná prevodovka je čoraz častejším a žiadanejším prvkom výbavy.
Nie je však automat ako automat, čo ukazuje aj ponuka Fordu.
Len dva pedále a stupnica PRND namiesto klasickej päť- či šesťstupňovej kulisy si získavajú čoraz viac
vodičov. Nie je to nič prekvapujúce, pretože jazda s modernou automatizovanou prevodovkou je najmä
v mestských zápchach omnoho pohodlnejšia a už dávno neplatí, že tento komfort je vykúpený
vysokou spotrebou. Moderné automatizované prevodovky sa v hospodárnosti dokážu minimálne
vyrovnať svojim manuálnym náprotivkom. Ford pritom používa oba najbežnejšie typy automatizovaných prevodoviek.
Častejšie nasadzovanou je tá vývojovo novšia PowerShift . Ide o dvojspojkovú robotizovanú prevodovku, ktorú v osemdesiatych rokoch v motoristickom športe spopularizovalo Porsche a masovejšieho nasadenia v sériových automobiloch sa dočkala v uplynulých 15 rokoch, vo Forde od roku 2008.
Ford dnes používa dve verzie tejto prevodovky so šiestimi stupňami:
6DCT451 pre silnejšie motory (najmä 2.0 TDCi aj s pohonom všetkých kolies)
a 6DCT250 pre slabšie motory 1.0 EcoBoost alebo 1.6 Ti-VCT (modely Fiesta a B-MAX).
Rozdiel je v tom, že silnejšia má spojky v olejovom kúpeli ovládané hydraulicky (tzv. mokrá)
a slabšia má spojky ovládané elektromotormi (tzv. suchá).
Z toho vyplýva aj najvyšší krútiaci moment 450 resp. 250 Nm, ktorý sú tieto prevodovky schopné preniesť.
Princíp tejto prevodovky spočíva v dvoch hriadeľoch, na ktorých sú rozložené párne a nepárne prevodové stupne. Každý má vlastnú spojku, takže podľa situácie si prevodovka vlastne len vopred pripraví
nasledujúci prevod a vo vhodnom momente len jednu spojku rozpojí a druhú zopne. Tento proces je veľmi rýchly a efektívny, preto auto pri preradení takmer nestráca ťah. Pomerne nízke sú tiež straty spôsobené trením, najmä pri „suchej“ verzii.
Pri benzínových motoroch 1.0 (iba Focus), 1.5 a 2.0 EcoBoost sa používa prevodovka
Ford 6F35 z americkej továrne Van Dyke Transmission.
Ide o klasický automat s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu kombinovaným s premosťovacou spojkou, ktorá najmä vo vyšších rýchlostiach zvyšuje efektivitu pri zmene stupňov.
Hydrodynamický menič síce zvyšuje trecie straty, ale zároveň zjemňuje moment radenia a reguluje nástup výkonu, preto je vhodný pre komfortnejšie koncipované verzie. Tzv. klasické automaty sú preto veľmi obľúbené v USA, táto prevodovka prišla na tamojší trh v roku 2008.
Dobrá automatizovaná prevodovka má okrem pohodlia aj ďalšie benefity. Menej skúsených vodičov môže zbaviť stresu zo šoférovania a pre milovníkov dynamiky je zárukou bezchybného a rýchleho radenia pri zrýchlení. Tým, že sa snaží držať motor v optimálnych otáčkach, pomáha jeho životnosti a spoľahlivosti. Je teda dobrou investíciou, ktorá sa zúročí pri ďalšom predaji auta.
6DCT451 6DCT250 6F35
chcel by som sa spýtať, či niekto máte skúsenosti s výmenou oleja v CVT prevodovke (hlavne pánov z fachu). Nemám s prevodovkou zatial žiadne problémy (klop-klop-klop) ale vraj sa má meniť po 120t (6r) olej, tak to chcem dať spraviť. V servise mi ale povedali, že sa tam mení len olej, že to nemá filter!? - je to možné? nikde k tomu neviem nič nájsť - vraj sú to japonské prevodovky???. Výmena oleja + 1 gufero na poloosi cca 150€ - neznačkový servis. A ďalšia vec, niekde sa uvádza, že olej by sa mal meniť na viackrát, lebo nikdy nevytečie všetok, tak aby sa prečistil či čo. Neviete náhodou koľko má CVT náplň. Dík za každú informáciu.
EDIT lucky.jack
FF1
Převodovka:
4F27E
množství oleje - 6,7L
specifikace oleje ford: WSS-M2C919-E FF2/CMAX1
Převodovka:
4F27E
viz FF1
CFT23
množství oleje - 8,9L
specifikace oleje ford: WSS-M2C928-A 6DCT450 - PowerShift
množství oleje - cca 6L
specifikace oleje ford: WSS-M2C936-A FF3
Převodovka:
6DCT450 - PowerShift
viz. FF2
6DCT250 - Powershift
množství oleje - 1,8L
specifikace oleje ford WSS-M2C200-D2 EDIT Quickie
28.6.2016, zdroj Ford Inside 1/2016
Automatizovaná prevodovka je čoraz častejším a žiadanejším prvkom výbavy.
Nie je však automat ako automat, čo ukazuje aj ponuka Fordu.
Len dva pedále a stupnica PRND namiesto klasickej päť- či šesťstupňovej kulisy si získavajú čoraz viac
vodičov. Nie je to nič prekvapujúce, pretože jazda s modernou automatizovanou prevodovkou je najmä
v mestských zápchach omnoho pohodlnejšia a už dávno neplatí, že tento komfort je vykúpený
vysokou spotrebou. Moderné automatizované prevodovky sa v hospodárnosti dokážu minimálne
vyrovnať svojim manuálnym náprotivkom. Ford pritom používa oba najbežnejšie typy automatizovaných prevodoviek.
Častejšie nasadzovanou je tá vývojovo novšia PowerShift . Ide o dvojspojkovú robotizovanú prevodovku, ktorú v osemdesiatych rokoch v motoristickom športe spopularizovalo Porsche a masovejšieho nasadenia v sériových automobiloch sa dočkala v uplynulých 15 rokoch, vo Forde od roku 2008.
Ford dnes používa dve verzie tejto prevodovky so šiestimi stupňami:
6DCT451 pre silnejšie motory (najmä 2.0 TDCi aj s pohonom všetkých kolies)
a 6DCT250 pre slabšie motory 1.0 EcoBoost alebo 1.6 Ti-VCT (modely Fiesta a B-MAX).
Rozdiel je v tom, že silnejšia má spojky v olejovom kúpeli ovládané hydraulicky (tzv. mokrá)
a slabšia má spojky ovládané elektromotormi (tzv. suchá).
Z toho vyplýva aj najvyšší krútiaci moment 450 resp. 250 Nm, ktorý sú tieto prevodovky schopné preniesť.
Princíp tejto prevodovky spočíva v dvoch hriadeľoch, na ktorých sú rozložené párne a nepárne prevodové stupne. Každý má vlastnú spojku, takže podľa situácie si prevodovka vlastne len vopred pripraví
nasledujúci prevod a vo vhodnom momente len jednu spojku rozpojí a druhú zopne. Tento proces je veľmi rýchly a efektívny, preto auto pri preradení takmer nestráca ťah. Pomerne nízke sú tiež straty spôsobené trením, najmä pri „suchej“ verzii.
Pri benzínových motoroch 1.0 (iba Focus), 1.5 a 2.0 EcoBoost sa používa prevodovka
Ford 6F35 z americkej továrne Van Dyke Transmission.
Ide o klasický automat s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu kombinovaným s premosťovacou spojkou, ktorá najmä vo vyšších rýchlostiach zvyšuje efektivitu pri zmene stupňov.
Hydrodynamický menič síce zvyšuje trecie straty, ale zároveň zjemňuje moment radenia a reguluje nástup výkonu, preto je vhodný pre komfortnejšie koncipované verzie. Tzv. klasické automaty sú preto veľmi obľúbené v USA, táto prevodovka prišla na tamojší trh v roku 2008.
Dobrá automatizovaná prevodovka má okrem pohodlia aj ďalšie benefity. Menej skúsených vodičov môže zbaviť stresu zo šoférovania a pre milovníkov dynamiky je zárukou bezchybného a rýchleho radenia pri zrýchlení. Tým, že sa snaží držať motor v optimálnych otáčkach, pomáha jeho životnosti a spoľahlivosti. Je teda dobrou investíciou, ktorá sa zúročí pri ďalšom predaji auta.
6DCT451 6DCT250 6F35
focus II 1,6TDCI - GHIA, 80kW, CVT, (2006)
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7237
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
toto ma tiez zaujíma ako je to s olejom v automatickej prevodovke
zatial som to velmi neskúmal
horšie je to ze tu vela ludi automat nemá, takže nam tu asi nikto nenapíše
zatial som to velmi neskúmal
horšie je to ze tu vela ludi automat nemá, takže nam tu asi nikto nenapíše
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
Tady máte info o převodovce CFT23 CVT.
Objem náplně 8,9 litru. Olej Ford norma WSS-M2C928-A. Ford číslo 1256871 - 860,-/l.
Filtr - sítko 1406310 2740,-
V příloze postupy
Objem náplně 8,9 litru. Olej Ford norma WSS-M2C928-A. Ford číslo 1256871 - 860,-/l.
Filtr - sítko 1406310 2740,-
V příloze postupy
- Přílohy
-
- __etis.dealerconnection.com_wsm_js_procedure.do_variantId=.pdf
- (105 KiB) Staženo 736 x
-
- __etis.dealerconnection.com_wsm_js_procedure.do_variantId=1.pdf
- (82.53 KiB) Staženo 691 x
-
- Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 08.06.2009 10:13
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
dík za informácie,
to kde si sa k tomu dopátral? asi niesom so strýčkom googlom dobrý kámoš - čo už. Len ma trocha mätie tá náplň - 8,9l x cena + sítko (o ktorom mi mimochodom tvrdili, že tam nie je) + výmena gufera na poloosi sa určite nerovná 150€ ... No v pondelok idem na tú výmenu, tak som vážne zvedavý. Potom sem hodím stručné info ako to prebiehalo...
to kde si sa k tomu dopátral? asi niesom so strýčkom googlom dobrý kámoš - čo už. Len ma trocha mätie tá náplň - 8,9l x cena + sítko (o ktorom mi mimochodom tvrdili, že tam nie je) + výmena gufera na poloosi sa určite nerovná 150€ ... No v pondelok idem na tú výmenu, tak som vážne zvedavý. Potom sem hodím stručné info ako to prebiehalo...
focus II 1,6TDCI - GHIA, 80kW, CVT, (2006)
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
Tohle nevyguglíš, k tomu musíš mít přístupy na určitý místa . Jinak jsou to ceny originál Ford a co ti tam kdo naleje za jakou cenu někde v garáži těžko říct. Ale hlavně si ohlídej správnou specifikaci oleje. Za 150 EUR mi to přijde hodně málo. Aspoň tam můžeš při výměně koukat a porovnávat jak to dělají a jaký jsou správný postupy ve Fordu.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
lucky.jack píše:Tady máte info o převodovce CFT23 CVT.
Objem náplně 8,9 litru. Olej Ford norma WSS-M2C928-A. Ford číslo 1256871 - 860,-/l.
:
olej uz ma jine cislo a jineho vyrobce
1699670 1 L, Fuchs Europe Gmbh
Od: 23-06-2003 Do: 15-01-2008 Automatická převodovka CVT ZF, (-)"RO"
525kc /l
pro benzinove motory s automatem stoji sitko cca 1100 a olej taky 525kc
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 08.06.2009 10:13
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
Tak olej vymenený... + gufero na poloosi (celkom 99€) cca 1,5h roboty.
Oleja mi tam nalial cca 5l, olej "Automatic transmission fluid AQ202 Ford WSS-M2C202-B" červený, výrobca? Comma - made in UK. Inak ten čo odtial vypustil mal klasickú žlto-hnedú farbu, tak dúfam, že sa to nepoháda. Dvakrát som sa pýtal tej, čo objednávala olej či je to OK a povedala, že to kontrolovala podla VIN aj typu auta atď. tak hádam vedia čo robia - nie sú to nejaký "šuflikanti" len to nie je forďácky servis. A ešte jedna vec (neviem či už robili FF CVT) nalial mi tam olej po nápustný šrób ?! neviem, či by tam nemalo byť len po tú kontrolku, čo je v tom výpuste v tej vani??? Vyššia hladina oleja by mohla spôsobiť problém. Mám to odpustiť podľa tej kontrolky???
Oleja mi tam nalial cca 5l, olej "Automatic transmission fluid AQ202 Ford WSS-M2C202-B" červený, výrobca? Comma - made in UK. Inak ten čo odtial vypustil mal klasickú žlto-hnedú farbu, tak dúfam, že sa to nepoháda. Dvakrát som sa pýtal tej, čo objednávala olej či je to OK a povedala, že to kontrolovala podla VIN aj typu auta atď. tak hádam vedia čo robia - nie sú to nejaký "šuflikanti" len to nie je forďácky servis. A ešte jedna vec (neviem či už robili FF CVT) nalial mi tam olej po nápustný šrób ?! neviem, či by tam nemalo byť len po tú kontrolku, čo je v tom výpuste v tej vani??? Vyššia hladina oleja by mohla spôsobiť problém. Mám to odpustiť podľa tej kontrolky???
focus II 1,6TDCI - GHIA, 80kW, CVT, (2006)
- Vitalish
- Zkušený
- Příspěvky: 1132
- Registrován: 22.04.2010 21:53
- Bydliště: Pjaha
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
ve vetsine originalnich servisu ti budou tvrdit, ze se olej v aut.prevodovce nemeni... tim jen utvrzuji muj nazor, ze jsou to vetsinou diletanti... vsichni specialisti na aut.prevodovky rikaji ze menit olej se ma po 30-50 000 km .
Dalsi otazkou je zpusob vymeny.... menil jsem olej v prevodovce hned po zakoupeni ojeteho Mondea a vymenili mi olej tak, ze vypusti co vypustit jde a dolejou co dolit jde... to neni idealni zpusob, ale v danou chvili jsem nic lepsiho neznal... Dalsi vymena oleje v prevodovce probehne uz komplexne, vsechen olej tam, kde menim i motorovy olej: http://www.rychloservis-praha8.cz/sluzb ... revodovce/
Dalsi otazkou je zpusob vymeny.... menil jsem olej v prevodovce hned po zakoupeni ojeteho Mondea a vymenili mi olej tak, ze vypusti co vypustit jde a dolejou co dolit jde... to neni idealni zpusob, ale v danou chvili jsem nic lepsiho neznal... Dalsi vymena oleje v prevodovce probehne uz komplexne, vsechen olej tam, kde menim i motorovy olej: http://www.rychloservis-praha8.cz/sluzb ... revodovce/
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
S tímhle nemůžu souhlasit. Obecně se říká, že olej se nemění v manuálech. Ale v automatech se důsledně doporučuje olej měnit. Zrovna tak, jako se pravidelně mění olej v manuálních převodovkách a rozvodovkách třeba u Rangerů.Vitalish píše:ve vetsine originalnich servisu ti budou tvrdit, ze se olej v aut.prevodovce nemeni...
-
- Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 08.06.2009 10:13
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
lucky.jack, mohol by som ťa ešte poprosiť o využitie tvojich VIP kontaktov , v tom pdf-ku k výmene oleja je v poslednom bode odkaz na "Dodatečné informace - viz: Kontrola oleje v
převodovce." - mal by si aj to? Vopred dík.
převodovce." - mal by si aj to? Vopred dík.
focus II 1,6TDCI - GHIA, 80kW, CVT, (2006)
-
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 03.07.2011 02:17
Auto CVT - interval vymeny oleje
Vite nekdo, jak casto je predepsana kontrola / vymena oleje v automaticke prevodovce? Mam CVT (tu, co dovoluje i manualni razeni stupnu).
Pry je tam jeste i filtr (?) - jak casto je nutne menit ten (jestli tam vazne je)?
Diky za radu.
Pry je tam jeste i filtr (?) - jak casto je nutne menit ten (jestli tam vazne je)?
Diky za radu.
Ford Focus Estate, 1.6 Zetec, Durashift, 2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 03.07.2011 02:17
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
Diky ze přesunutí dotazu.
Ještě doplňující dotaz (na fokiho) - ten olej je stále stejný i pro model 2008, nebo se po lednu 2008 doporučuje ještě jiný?
A doporučuje FORD měnit olej v CVT a jestli ano, tak jak často?
Ještě doplňující dotaz (na fokiho) - ten olej je stále stejný i pro model 2008, nebo se po lednu 2008 doporučuje ještě jiný?
A doporučuje FORD měnit olej v CVT a jestli ano, tak jak často?
Ford Focus Estate, 1.6 Zetec, Durashift, 2008
- Vitalish
- Zkušený
- Příspěvky: 1132
- Registrován: 22.04.2010 21:53
- Bydliště: Pjaha
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
automatisti doporučujou měnit olej v převodovce po cca. 40-60 000 km podle toho kde s tím jezdíš...... město = kratší interval
-
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 03.07.2011 02:17
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
Diky za odpoved. I ja jsem cetl, ze by se napln v automaticke prevodovce mela menit; ostatne je to i v predchozich prispevcich.
Me by ale zajimalo doporuceni vyrobce, tj. FoMoCo.
S prevodovkou CFT23 v kombinaci se vznetovym motorem maji majitele - alespon podle zahranicnich for - problemy. Ford pry nechce dodavat nahradni dily a kdyz je nejaky problem s Durashiftem doporucuje vymenu prevodovky. A to znamena 5000 liber. (Informace z fora HonestJohn).
Krome toho ani vymena oleje v automatu neni levna zalezitost.
I kdyz mam benzin, chci mit pokud mozno maximum informaci nez se zacnu v prevodovce hrabat. Proto me zajima oficialni pozice FoMoCo - vymenovat ano / ne, prip. v jakem intervalu.
Me by ale zajimalo doporuceni vyrobce, tj. FoMoCo.
S prevodovkou CFT23 v kombinaci se vznetovym motorem maji majitele - alespon podle zahranicnich for - problemy. Ford pry nechce dodavat nahradni dily a kdyz je nejaky problem s Durashiftem doporucuje vymenu prevodovky. A to znamena 5000 liber. (Informace z fora HonestJohn).
Krome toho ani vymena oleje v automatu neni levna zalezitost.
I kdyz mam benzin, chci mit pokud mozno maximum informaci nez se zacnu v prevodovce hrabat. Proto me zajima oficialni pozice FoMoCo - vymenovat ano / ne, prip. v jakem intervalu.
Ford Focus Estate, 1.6 Zetec, Durashift, 2008
- Vitalish
- Zkušený
- Příspěvky: 1132
- Registrován: 22.04.2010 21:53
- Bydliště: Pjaha
Re: Olej v pevodovke CVT (automat)
výměna oleje v převodovce bez jejího rozebírání v IOB stojí cca. 5000 Kč, což zas není tolik. Za částečnou výměnu vypuštěním a dolitím jsem platil 2500 Kč bez papíru ....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů