Podle mně dobré téma k diskuzi, i když nevím, jestli jsem správně pochopil, proč začíná zrovna odkazem na Fiat
Můj názor na downsizing je vcelku jednoduchý: bude se opakovat historie zavádění turbodieselů, hlavně v druhé fázi s commonrailem
Před >30 lety diesel ve vícero značkách (Mercedes, Peugeot...) platil za jednoduchý motor, kde se nemá co zkazit a vydrží půl milionu kilometrů. Pravda, na prospektech měl příliš slabé parametry.
Něco takového se přece do 21.století nehodí
Před 5-10 lety byl obrázek již trochu jiný: stále rostoucí prodej výkonných a úsporných
turbodieselů, které se bez nákladnější opravy/výměny něčeho málokdy dočkaly 200t km. Objevily se dříve zcela neznámé nákladné položky při servisu, které patřičně zvyšovaly příjem automobilek
(viz: praskající hlavy, dvouhmotový setrvačník, vstřikovače, vstřikovací čerpadlo, turbodmychadlo, filtr pevných částic atd..).
Majitelé menších benzínů se tomu až donedávna smáli a leštili si svoje jednoduché benzínové stroječky, kde se skoro nemělo co zkazit
(viz starobylá 1,6/74kW ). Nyní i na ně dojde