Stránka 1 z 1
Projetí kaluží / vodou
Napsal: 06.09.2011 10:09
od pkadecka
Přátelé, asi třikrát se mi stalo, že jsem cestou z práce vždycky skoro na stejným místě slyšel zapískání a zaznamenal jsem v tu chvíli i pokles výkonu motoru (přestalo to táhnout). Vrtalo mi to hlavou, jestli to není spojka (ale otáčky neletěly nahoru, spíš naopak) nebo spojkové ložisko. Ta ale nikdy neprokluzuje, kola uměj zapískat i na suchým asfaltu.
Včera lilo fest a jel jsem v tom domů, na silnici potoky vody a pozoroval jsem podobnej problém celou cestu, když jsem tam měl dvojku a šláp na plyn, bylo slyšet zapískání a cítit úbytek výkonu, snad i vibrace (motoru?). A tak mi došlo, že na tý cestě z práce se drží v jednom místě kaluž (je tam skoro pořád, vodohospodáři tam občas něco kutěj u kovovýho deklu, tak tam tu kaluž dopouštěj a voda je tam i když neprší) - při pravý straně, takže tam poměrně často projedu pravým kolem.
Napadlo mě, že voda se asi dostane na kabely ke svíčkám, potažmo až na svíčky a pak to tam probíjí a motor ztrácí tah, běží na tři válce. Ale co dělá to pískání? Něco kolem alternátoru, řemen, nějaký ložisko?
Re: Projetí kaluží / vodou
Napsal: 06.09.2011 10:17
od WGeorge
Ahoj,
Fofo mám sice krátce, ale to pískání při projetí kaluží se mi dělo u Formana. Pískal takhle klíňák, ale jelikož to vždy ustalo tak jsem to moc neřešil. Je možné že ho máš opotřebovanej nebo špatně nataženej. Proč ale auto ztrácí výkon to mi je záhadou. Ke svíčkám se voda ze spodu auta určitě nedostane. Možné by také bylo, že za voda způsobí někde nějaký zkrat a poté chybí energie pro jiskru, ale to hádám.
Re: Projetí kaluží / vodou
Napsal: 06.09.2011 10:21
od Janjan
No, to pískání zcela jistě dělá voda, která se dostane mezi řemeny a ty mají horší kontakt s řemenicemi. Trvá to jen chvíli, než se voda odpaří. A pokud je málo poháněn alternátor, dojde k poklesu napětí v el.síti, a to může mít za následek krátkodobý pokles výkonu. Nebo se pletu?
Re: Projetí kaluží / vodou
Napsal: 06.09.2011 11:32
od pkadecka
Voda neudělá tak velkej zkrat, aby to způsobilo pokles napětí. To spíš proklouznul řemen na alternátoru, čímž pádem ten přestal dobíjet, pokleslo napětí a pak svíčky dostaly menší jiskru. Ale napětí baterie je v klidu asi 12,5V, při startování poklesne i na 7V (se starou baterií) nebo na cca 10V s (s novou Banner 55Ah / 440A, stará Motorcraft měla na štítku 43Ah / 390A, ale protože je stará, tak ty hodnoty už dávno neplatěj).
Je klidně možný, že při tom vynechá jeden válec, tj. ten s nejdelším zapalovacím kabelem. Rozdíl napětí v síti když to dobíjí / nedobíjí je asi 10% (a když má cívka menší napětí na primáru, má i menší napětí na sekundáru).
Re: Projetí kaluží / vodou
Napsal: 06.09.2011 16:41
od Janjan
pkadecka píše:To spíš proklouznul řemen na alternátoru, čímž pádem ten přestal dobíjet, pokleslo napětí a pak svíčky dostaly menší jiskru.
Tohle jsem měl na mysli.
Re: Projetí kaluží / vodou
Napsal: 06.09.2011 18:33
od pkadecka
Tak jsem si tou louží projel a šel se podívat pod kapotu, jak moc je to zacákaný. Voda se dostala až na plech kapoty, pár kapek bylo i na zapalovacích kabelech, prostě zacáká se to dost.
Teď mě napadlo, že kdyby se opravdu přestal točit alternátor a přestalo to dobíjet, tak by se musela rozsvítit konrolka dobíjení a toho bych si snad všim... jedině že by to bylo nějak na hraně, kdy kontrolku to ještě nerozsvítí.
edit: Tak jsem udělal test, zobrazil jsem si přes diagnostiku palubní desky napětí baterie a po projetí vodou jsem slyšel známý zapískání a napětí kleslo na 12,5V (z obvyklých cca 14,4V), takže to prakticky přestalo úplně dobíjet. Kontrolka dobíjení se asi nerozsvěcuje okamžitě, ale až se zpožděním a řemen na alternátoru proklouznul jen na pár vteřin.
Re: Projetí kaluží / vodou
Napsal: 07.09.2011 21:24
od V12
Mne toto iste robil Escort TD a ten sviecky nemal. Ja som mal problem inde - voda sa dostala niekde, kde nemala, vyskratovala nieco, cim sa zvysil odpor generovany alternatorom az natolko, ze remen presmykol. Tento zvyseny odpor bol dobre citelny.