Stránka 1 z 2
					
				Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 19.08.2011 20:41
				od borekb
				Ahoj, škodím svému TDCi motoru hodně, když ho startuju "na jedno otočení klíčku" a nečekám, až zhasne žlutá spirálka? Nebo je to v létě jedno a vyplatí se počkat až v zimě, aby se nafta zahřála?
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 15:16
				od spanel
				Ano, je to chyba. Žhavení pomáhá u studeného motoru k lehčímu zapálení směsi. Hůře spálená směs pak jistě motoru neprospívá.
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 20:40
				od borekb
				Chtěl jsem najít odkaz na nějaký zdroj, kde by se konkrétně mluvilo o tom, jak tohle rychlé zapalování dieselu škodí (a jestli vůbec), ale bohužel jsem nic nenašel. Že to motoru "jistě neprospívá" nezpochybňuji - moje otázka je, zda mu to škodí.
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 21:00
				od kaminek
				borekb píše:Chtěl jsem najít odkaz na nějaký zdroj, kde by se konkrétně mluvilo o tom, jak tohle rychlé zapalování dieselu škodí (a jestli vůbec), ale bohužel jsem nic nenašel. Že to motoru "jistě neprospívá" nezpochybňuji - moje otázka je, zda mu to škodí.
Každý studený start motoru škodí ,proto každé otočení motoru navíc díky předčastnému startu bez  žhavení, tomu motoru zřejmě taky škodí 

 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 21:14
				od borekb
				A škodí mu to měřitelně nebo na nějaké součástce, která pak bude stát dardu při opravě? Nebo to škodí tak minimálně, že nemá cenu to řešit? (Ve stylu "vždycky když auto jede, tak mu to škodí" :)
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 21:34
				od kaminek
				Napíšu ti to takhle , jsou motory co maj za sebou třeba 400 000 tis.a jsou stále v pohodě a jsou motory co mají třeba jen 250 000 tis. a jsou na vyhození protože jsou opotřebovaný ,jinak řečeno ,jak se k autu majitel choval tak mu pak i sloužilo ,má to tedy i spojitost i s těmi bezchybnými studenými starty 

 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 21:43
				od borekb
				Jó, to bych si taky myslel, ale nikde jsem to vyloženě potvrzené neviděl. Na životnost motoru má vliv kupa věcí, od kvality nafty přes způsob točení motoru atd. Třeba studené starty uberou z těch 400 tis. jen pár tisíc km a největší vinu na odepsání mají úplně jiné faktory... Nejvíc by se hodil nějaký seriózní článek, ale jak jsem psal, nemůžu nic najít.
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 22:01
				od borekb
				Pro zajímavost jsem se zeptal i jinde a tam se zdá, že převažuje názor, že to motoru nevadí: 
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &p=8357716 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 22:07
				od Mára
				Víš,když to tady tak pozoruju,ty ani nechceš asi vlastně slyšet názor jinej než ten,že to motoru neškodí 

To samozřejmě neni myšleno nijak špatně proti tobě,jenom mám pocit,že už jsi stejně přesvědčenej 

 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 20.08.2011 22:46
				od borekb
				Názor je obvykle to poslední, co mě zajímá :) Jsem otevřený jakémukoliv vysvětlení, čím techničtější nebo pracující s nějakou statistikou, tím lépe. Chápu, že se mi možná ničeho takového nedostane, ale zkusit jsem to chtěl, protože mě to při startování kolikrát vrtá hlavou.
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 21.08.2011 09:14
				od ACEMajky
				Optam se te jinak, proc ti to vrta hlavou - nebavi te cekat ty 2-3s navic v lete na nazhaveni? Ja zapnu klicek a nez si zapnu pas, mam nazhaveno...
Seriozni test ti nikdo neudela, jakby to taky udelal, bude jezdit 500 000km az auto zdechne, to by si musel koupit 2 stejny auta, nejlepe rucne precizne delany motory a jezdit s nima kazdej den stejny trasy stejny clovek, kupovat stejnou sarzi oleje, aby nahodou jedna nebyla jina, tankovat ve stejnou chvili a vse delat stejne, to asi chapes ze je nerealne, vse ostatni bude postaveno na teoretickem zaklade.
Kolik ma nalitano tvoje auto, kolik na nem planujes jeste nalitat nez ho prodas?
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 21.08.2011 13:31
				od Dr.Romca
				Přesně tak to taky dělám - otočit klíček, zapnout pás, nastartovat...Mám to už tak nacvičený, že to dělám i v jinejch autech, který třeba to žhavení vůbec nepotřebujou...Nejlepší si takhle zvyknout a neřešit to, motoru to rozhodně prospěje, ať už se to dá statisticky změřit , nebo ne...
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 21.08.2011 20:07
				od borekb
				ACEMajky: Podle obrázků a popisu mám něco dost podobného jako ty (kombi z r. 2006, 2.2 TDCi). Nalítáno to má aktuálně 200 tisíc, ještě tak 100-150 tisíc bych ho užil :)
Statistiku asi neudělá jeden člověk někde na fóru, ale nějaký servis - síť servisů by představu mít mohli. Technické vysvětlení bych taky bral, ale sám si ho podat neumím, jak funguje motor kromě hrubé představy nevím. Jen vím, že jako laik necítím žádný rozdíl mezi okamžitým startem a pomalým startem s čekáním - nemám pocit, že by se motor při rychlém startu nějak trápil, to už je horší třeba občasný špatný zařazený rychlostní stupeň.
Nevím proč, ale ty 2s jsem se čekat nenaučil. Možná zvyk z benzínu.
			 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 21.08.2011 21:21
				od davemomo
				já to dělal i na benzínu, páč pokaď sem neslyšel hučet podávací čerpadlo tak sem to stejně nenatočil  

 ....každopádně v manuálu to píšou snad taky, před každym startem nažhavit, osobně si myslim že v létě to asi nemá vliv, ale ty dvě sekundy tě nezabijou ne? pokud řikáš že nepoznáš rozdíl, tak je jedno jistý komprese máš ok  

 
			
					
				Re: Start dieselu bez žhavení?
				Napsal: 21.08.2011 22:59
				od Misak81
				Dieslovy motor pracuje na principe nasatia vzduchu,jeho stlacenim (cim sa zohreje) a naslednym vstrieknutim nafty ktoru zohriaty vzduch vznieti,v praxi to je asi nasledovne,cim menej ma motor nabehane (tesnost piestov vo valcoch) tym lahsie nastartuje pri vyhovujucich teplotach (leto-obcas aj zima) takze zhavenie prakticky nepotrebuje pretoze dobry starter,bateria a tesnost motora vsetko odvedu zane ale mal by si si uvedomit,ze to je za cenu vecsieho otocenia motora ,netvrdim,ze viditelneho ono to je zozaciatku v mikro mierkach ale naslednym zvecsovanim sa ktore si tym odstupom casu ani neuvedomis.Kedze nenazhavis piesty nasaju len vzduch,zo zhavenim nasaju uz predohriaty ,cim je dosiahnuty lepsi a plynulejsi start motoru nie pre tvoje oko ale pre ten motor ano a keby si tam mal nabehane 500 tis.tak by si boskaval kazdy zhavic co tam je tomu ver  
 
   
   A jako tu uz bolo pisane jak sa kto k motoru chova tak sa mu aj odvdaci.