Stránka 1 z 3

Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 21:46
od postak
Nedá mi, abych nezaložil nové vlákno. Vím z různých vláken, že spousta z nás používá net k nákupům "čehokoliv"

Já potřeboval 2ks zásuvky na 12V, abych si dodělal pro strýčka Příhodu jednu dozadu v interiéru a jednu do kufru, když potřebuju nafoukat kolo apod. Google.cz a už to jelo. Zabrousil jsem na karavan.cz, říkám si ok, objednám. Překousnul jsem poštovné, které stálo rovných 200Kč :dih:
Zboží jsem objednal v sobotu, dorazilo druhý týden v pondělí. Nikdo se mi neozval, že zásilka je expedována, v jakém stavu je moje objednávka, nic.

Po rozbalení jsem zjistil, že jsem objednal něco špatně. Další zjištění bylo, že na cenné nálepce zásilky byla cena poštovného 114Kč, takže na mě 86Kč vydělali :evil: Nicméně vím, že jsem toleroval 200Kč při objednání. Zabrousil jsem znova na karavan.cz a zjišťoval přesné info, jak postupovat, kam poslat atd. Jaké bylo mé zjištění, že firma si účtuje 30% z ceny z vráceného zboží. Posílal jsem informační email, kam jsem napsal své číslo účtu, že zboží vracím a hned druhý den jsem ho poslal zpět. Paní mi odpověděla (mimochodem paní Bartůňková), že vše je v pohodě, že peníze mi pošlou celé. Šlo o 227 Kč. Včera mi přišel email z heureka.cz s odkazem na hodnocení nákupu na karavan.cz

Tak jsem napsal hodnocení, nevím zda jste to už dělali. Je tam pár kolonek s hvězdičkama, kdy se hodnotí kvalita zabalení, komunikace eshopu apod. Za zabalení jsem dal např. 100%, za komunikaci tuším jen 20%. Dále se zákazník může vyjádřit, s čím byl spokojen a s čím ne. Do textového okna "s čím jsem nebyl spokojen" jsem napsal, že se jednalo o dlouhou dodací lhůtu a vyšší poštovné než skutečné.

Dneska ráno v 8.30 mi zvoní telefon, někdo se mi představil, ptám se znova, kdo volá, protože to řekl tak rychle a říká, karavanshop, Bartůněk u telefonu. A spustil :!: Hoši to co mi řekl ten člověk dneska do telefonu, mi snad neřekl nikdo v životě :? Totálně jsem nechápal. Začal po mě křičet, jak si dovoluju mu napsat takové hodnocení na heureku.cz, co to na něho zkouším atd. Začal točit, že z toho bude muset zaplatit daň, že proč lžu o tom poštovným, že 200Kč je skutečná cena, kterou platil a že 200Kč je v pohodě. Pak se mě zeptal, jestli mám vůbec základní vzdělání a tím mě totálně dostal :!: Nechápu, jak si někdo něco takového může dovolit. Prý jsem ho zaměstnal na hodinu kvůli moji objednávky a jak si to dovoluju mu zboží vůbec vracet. Moc mě nenechal mluvit, protože do toho telefonu křičel od té doby, co jsem mu ho zvednul. Když už jsem začal mluvit, tak mi asi 4x zopakoval, jestli mám aspoň základní vzdělání, že nebude poslouchat nějaký píčoviny a ukončil to tím, že nemá čas se se mnou vůbec bavit a ať už si u nich nikdy nic neobjednávám a nemám z jejich obchodem nic společného. 8O 8O 8O Taky mi ještě řekl, že musel jet s tím balíkem 15km na poštu, na což jsem mu odvětil, že mě to vůbec nezajímá. Další věc, kterou mě dostal, že bude muset teď dát 35Kč za to, aby mi poslal ty peníze zpátky :dih: Řekl jsem mu, že snad mi to nechce posílat poštovní poukázkou, že jsem mu poslal číslo účtu, a že má snad účet. No kretén neskutečný. Načež začal zase řvát, ani mi neodpověděl, já jen zíral s otevřenou hubou a třeštěl jsem oči. 8O

To jak se zachoval ten šmejd si za rámeček nedá. Mám v plánu mu napsat ještě jedno hodnocení. Nevím, jestli to zpětně ještě na heureku půjde, ale zítra to zkusím.
Ze zákona má každý občan ČR právo koupené zboží bez udání důvodu vrátit do 14dnů.
Myslím, že kdyby se takhle chovali všichni, tak eshopy neexistují. Člověk, který vlastní eshop, musí počítat bohužel s tím, že se mu určité procento zásilek vrátí, bez toho aniž by ho dotyčný převzal a určité procento zásilek přijde zpět přímo od zákazníků z růných důvodů - výměna za jinou velikost, zboží neodpovídá představě apod., materiál, atd. ale vrací ho přímo zákazník. Já zásilku převzal a vracel ji na své náklady. Nešlo o to, že bych ji nepřevzal a způsobil mu tím škodu.

:wallbash:

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 22:06
od Zdwora
Dobra story no, tohle ma jediny reseni, byl to proste debil, tady neni o cem, v pravu ses ty. Razem bych tam milemu panovi poslal nekoho z COIky, kdo by byl dobre srozumenej s timhle pribehem :) Vic neresit a zbytecne se nerozcilovat, prdne ti cevka a co pak...

Ja musim rict, ze prez net nakupuju ledacos a dost casto (nesnasim narvany obchody) a zkusenosti vesmes pozitivni, obcas nekdo lze o tom, ze to nebo ono zbozi ma skladem a pritom nema, tim se prodlouzi dodaci lhuta. Jinak nic strasnyho. I s vracenim zbozi nebo reklamacema jsem zatim problem nemel. Naprosto fenomenalni je podle me pneunet, protoze se muze stat, ze zbozi dostanete jeste v den objednani :mrgreen: Ale to je jen takova perlicka... Mozny taky je ze za vecinu prusvihu pri doprave muze posta. Jediny co musim rict, ze me posledni dobou se.e alza. Tezi z toho jak je oblibena a medialne znama, ale uz dlouho sem tam nic nekoupil pac zacali docela nehezky prehanet ceny. :idea:

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 22:15
od Fíkus1596
Hmmmm, pěkný. Pán je dobrej debil :irre: .Rozhodně se braň, protože nechat se sebou vyjebávat :?: to bych nenechal jen tak být :wink:

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 22:21
od kozlow
tak pánové, začneme vytvářet a vracet objednávky, ne? :D

asi "pan podnikatel", který měl jen růžové pastelky, když si představoval jak bude všechno čupr.

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 22:25
od alexino
tak ja teda nevím, ale po tom co jsi napsal do toho hodnocení se nedivim ze ten majitel byl nasrany. Nevim jak sis nechal zasilku poslat, predpokladam ze Ceskou postou. Potom ovsem ta doba doruceni vcelku odpovida (jestli to hodil hned v pondělí, tak poště často trvá týden než to máš na stole, nevím proč sis nevybral PPL když ho nabízí...). S cenou postovnyho a BALNYHO jsi souhlasil, takze to ze jsi to potom napsal jako problem je dost sprosty a je uplne jedno jestli samotne postovne je mensi, tam jde i o to balne, do ktereho mensi firmy treba zahrnuji prave odvozy na postu. To ze si uctuji 30 procent pri vraceni urcite skupiny zbozi je zvlastni, pravne nevim jestli spravny. Ono sice by melo platit ze nas zakaznik nas pan, ale vsechno ma svoje meze a neni to o tom ze zakaznik muze vsechno... To ze majitel vystartoval je spatny, mel by udrzet nervy na uzde

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 22:39
od mickielli15
No mě se z těhle lidí vždycky vaří krev v žilách. Nenech si to. Brácha, když kupoval novýho Fofo v roce 2009, ho kupoval v Německu a ten prodejce měl akci na zimní gumy s kolama v ceně. Nechtěl mu je pak dát, tak brácha napsal přímo na centrálu Fordu v Německu, ti tomu vykukovi dali za uši, ale ten bráchovi napsal výhrůžnej mail, kterej ale brácha metodou "kopírovat/vložit" obratem zase přeposlal na centrálu do Německa :D a byl klid. Jinak se to s takovejma lidma nedá. Víc už to radši nezkoušel, ale brácha už i na ta kola zdarma kašlal, protože se s ním už prostě nechtěl radši ani potkat.
Vydrž, proti takovým je třeba bojovat. Mimochodem, Heuréka je dost dobrá, používám jí jako jeden ze zdrojů informací nejen o výrobcích, ale i o prodejcích. Přeju pevný nervy.

k tomu vrácení zboží - je na to právo bez udání důvodu do 14-ti dnů a slušný obchodník ANI NECEKNE. Já mám svoje malé portfolio firem na internetu, které mají skvělý poměr cena/ochota a tam mi vždy vyřídili vše bez řečí, prostě jen takoví se dočkají dobrého hodnocení. Plkat něco o tom, že to musel někam vézt je vyloženě k pobavení. A 30 procent při vrácení? Už bych je (ČOI) na něj hnal.

něco faktů:
-Na rozdíl od reklamace, kdy všechny náklady spojené s odstraněním vady či jinými způsoby řešení reklamace nese prodejce, u odstoupení od smlouvy v tomto případě nese náklady na vrácení zboží kupující.
-Prodejce má povinnost vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky do 30 kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy.
-Jakékoliv odchýlení od práv spotřebitele stanovených občanským zákoníkem, který chrání jeho práva, je nezákonné, i když jsme takové podmínky prodejce akceptovali a prodejce těmito podmínkami argumentuje.
-Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží není možné vázat na žádné další podmínky či sankce. Nelze po spotřebiteli vyžadovat např. vrácení zboží v nepoškozeném obalu

Nenechat se!

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 23:05
od Hal9000
Tak to se mě ještě nestalo. Asi mám štěstí. Moje poslední zkušenost je z http://www.mdily.cz/home, kde jsem objednával kotouče a destičky Brembo. Rychle vyřízeno, informace o stavu objednávky, rychlé dodání a nízká cena. Tak by to mělo vypadat :palec_nahoru:

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 23:10
od Zdwora
Velkej souhlas s mickiellim, co jsem tak vypozoroval, eshopy si na hodnoceni na heurece davaj dost zalezet, mohla by to byt dobra paka na "pany podnikatele" z prvniho prizpevku a jim podobny... :idea:

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 23:39
od foki
nevim kam na to chodite ale pri objednani mobilu , telefon , pane je o 700kc drazsi ( ja uz ho videl jako darek tak jsem souhlasil ) shop bohuzel uz nevim , dalsi objednani pneu nedavno , zase telefonat , pane nemam tu T ale H staci vam to ? ja rikam ano , a on ale ty jsou o cca 180kc drazsi vzhledem k tomu ze jsem byl v aute tak mi nic jineho nezbejvalo protoze jsem nemel cas hledat jine . ale toto se mi posledni dobou stva dost casto , protoze oni se snazi podlezat cenu a pak se ozvou ze to levne je vyprodane a ted maji jen drazsi .

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 28.07.2011 23:52
od Devilstorm
To jak se ten chlap choval atd. neberu potaz, k tomu bylo řečeno už dost a asi by potřeboval kurz slušného chování.
Jen k tomu poštovnému. 99% e-shopů má za poštovné a balné jednotnou cenu= když si koupíš jen nějaký čumprdlík tak na tom tratíš, když si objednáš něco velkýho nebo hodně, tak na tom vyděláš. Ty e-shopy to mají zprůměrované, aby na poštovném neprodělávali. Proto je úplně normální, že když si objednáš nějaké 2 malé věci poštovné stojí 120 Kč, ale on si účtuje 200. Protože si to předem věděl kolik to poštovné stálo a mohl sis to připočítat k výsledné ceně. Za to bych opravdu špatné hodnocení nedával... naopak za komunikaci by potřeboval -100%

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 29.07.2011 05:28
od Eidž
Využiji dobrého nápadu a napíši svoje zkušenosti s eshopy, co používám. Otázku ceny, vhodnosti výrobku prosím neřeším v tomto vlákně :-) Když už se rozhodnu pro výrobek X, tak vyberu eshop, který mi zboží dodá. I když třeba dráž. Zkušenost s eshopy, kde člověk udělá objednávku, protože je to o 100 Kč levnější a pak za 6 týdnů urgencí je objednávka zrušena už mám taky za sebou :-(
Dále pak preferuji eshopy, které mám blízko a můžu si zboží osobně vyzvednou. Ono mnohdy poštovné je dražší, než věc, co chci :-)

ALZA - vždy dodáno, co jsem objednal, výhoda, že už mají pobočku i v Pardubicích, takže osobní převzetí. Spokojenost, vracím se (pokud rozdíl ceny mezi jinou nabídkou není 100% :mrgreen: )
obchodní-dum.cz - v minulosti spokojenost, teď kvůli cenám už neobjednávám, ale pračku dodali a další domácí malé spotřebiče
detskydum.cz - super ceny, výběr zboží menší. Zkušenost i s vrácením výrobku - poslali něco jiného, perfektní komunikace a vyřešeno k mé spokojenosti.
mader.cz - opět výhoda osobního převzetí, spokojenost

Pokud plánujete koupit autosedačku BeSafe, tak v případě že eshop nemá kamennou prodejnu, tak může prodávat jen modely do roku 2008. Od roku 2009 (v průběhu) obchodní zastoupení BeSafe udělalo změnu a dodává jen do obchodů, kde je možno zákazníkovi předvést instalaci sedačky. A vzhledem k rozměrům sedačky je i osobní převzetí vhodnější (navíc když víte, jak přepravci zacházejí se zbožím).

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 29.07.2011 07:28
od alexino
tak taky dohodím zatím zkušenosti co si vzpomenu:

ALZA - jak tu nekdo psal špatné zkušenosti, tak já mám také zatím jen dobré, pokud si tam něco objednávám, tak samozřejmě akceptuju jejich cenu. Zboží si v drtivé většině vyzvedávám osobně. S reklamacema jsem s nima měl co do činění asi dvakrát a vždy naprosto v pohodě

CZC.cz - to samé jako Alza, skopojenost

Korunka.cz - také spokojenost, reklamoval sem jednou a bylo vyřízeno rychle a bez řečí

Mall.cz - občas opravu extra výhodné akce (teda aspoň podle mě), zatím také bez problémů. Jen vzhledem že chci obvykle osobní vyzvednutí, tak tady se musí vyzvednout potom asi do tří dní a nechtěli to protáhnout ani po telefonu a ujištění že to vyzvednu (období kolem vánoc), ale v podmínkách to měli, takže sem to vyřešil jinak...

U všech taky volím obvykle osobní vyzvednutí, protože se snažím v minimální míře využívat Českou poštu, protože permanentně s nima mám problémy, nenosí upozornění na zásilky, nebo až opakované. Zásilkovky zase vozí jen v určitou dobu jak se to hodí jim a já nikdy nevím, v práci jestli nebudu někde služebně a později odpoledne nebo večer obvykle nevozí...

Cena za poštovné bývá podobná, obvykle od nějaké částky zdarma, ale samozřejmě u malých částek obvykle ne a chápu že si účtují i za balné, do kterého zahrnou náklady které s tou zásilkou mají...

Heureka a spol jsou dobré, i člověk který hledá zboží přes vyhledávače na ně obvykle narazí hned na první stránce a pak si ty hodnocení přečte. A proto sem i chápal rozhořčení toho dotyčného nad i podle mě nespravedlivým hodnocením... Nicméně po tom chování byl za komunikaci taky dal mínus a v obchodě bych už nikdy nenakupoval...

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 29.07.2011 08:05
od Konik
Taky hodím pár zkušeností...

Ve většině případů volím osobní odběr. Ušetří se za poštovné a člověk si může kupovanou věc na místě aspoň zevrubně zkontrolovat.

alza.cz, korunka.cz, kasa.cz - vše bez problémů

mall.cz - Tady jsem měl jednou problém. Poté, co mi přišel e-mail, že je zboží připraveno k odběru, jsem si ho jel vyzvednout do skladu v Počernicích. Paní mi po asi 20 minutovém pátrání oznámila, že ho tam prostě nemají. Dohodli jsme se, že objednávku stornuje. Byl jsem trochu rozladěný, ale řekl jsem si, že jim dám ještě jednu šanci, zboží objednal znovu a všechno proběhlo bez problémů. Od té doby jsem tam nakupoval ještě několikrát a také vše OK.

doplnkynaauto.cz - Tady jsem nakupoval jenom jednou a neobešlo se to bez komplikací. Zboží jsem zaplatil předem převodem na účet, ale přišlo mi na dobírku. Odmítl jsem zaplatit, nechal ho na poště (byla to sobota) a kontaktoval prodejce. Ten se mi omluvil, obratem poslal peníze na účet (mailem navíc screen z e-bankingu) a já jsem poté zaplatil dobírku. Za to má u mě prodejce plus a klidně tu budu opět nakupovat.

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 29.07.2011 15:09
od Pastovic
No ty voe to by bylo něco pro mě :bebng: .....bych mu tam poslal čoiku a podnikání skončilo. Heuréka je luxusní, když sem teď nedávno kupoval foťák a věci k němu tak sem hledal ruzny shopy kde mají vše co chci (abych to objednal dohromady a měl to hned doma) a našel sem, ale nějak se mi nepozdával (asus.cd). Tak sem mrknul na heureku a početl a na štěstí až na drahou poštu vše ok. Dávam firmu vyhledávat do googlu ("asus.cd recenze"), protože to třeba i na různých fórech něco vyhledá. Ještě co hodně pomůže kontaktovat emailem eshop i s úplně obyčejným dotazem a tak zjistíš rychlost komunikace, pro případné vyřízení objednávky nebo problému. Už je to u mě skoro pravidlem psát email s dotazem, třeba jestli to mají doopravdy skladem (u Foťáku jestli není z číny nebo Polska :D ), no a asus.cd nezklamal takže sem si oddych. Přeci jen ty drahý věci kupovat přes net je risk ale když si to člověk prověří tak není důvod se obávat. Do obchodů už skoro nechodím :).

Re: Zkušenosti s eshopama - dobré i zlé

Napsal: 29.07.2011 17:24
od postak
Tak jsem si tady přečetl vaše reakce a zkušenosti a musím reagovat :nnou:

Vrátím se k mému případu.

1. To jaké jsem mu napsal hodnocení bylo ve vší slušnosti. Taky jsem psal, že už když jsem objednával, tak jsem tohle poštovné akceptoval :!: Jaké bylo ale moje zjištění, když skutečná cena poštovného+dobírečného byla téměř o 100% vyšší :!: Tohle se mi nelíbí a taky jsem to na heureku napsal. Alexino asi si nečetl pořádně, co jsem psal ve svém prvním příspěvku. Já si to pamatuju a opakuju, že výši poštovného jsem akceptoval v době objednání :!:

2. Nechci být zaujatý, tím že pracuji na poště. Pro mě je daleko jednodušší, poslat si zásilku poštou, poněvadž mi přijde do práce. S PPL mám problém, i když se s klukama z PPLky osobně znám. Většinou je někde musím nahánět. Velký problém u veřejnosti co se týče pošty je ten, že obchodníci většinou mystifikují s datumem odeslání. Zásilka z karavanshopu byla odeslána v pátek a v ponděli přišla. V poště problém nebyl. Když mi pan Bartůněk volal, tak chtěl hodit vinu opět na českou poštu a to tím, že když po mě vyřvával do telefonu, řekl mi, že zboží odesílal už ve středu, a že nemůže za to, že pošta je neschopná, že mi to doručili až v pondělí. Načež jsem mu oponoval, že zboží posílal teprve v pátek, tak mi řekl, ať mu neříkám píčoviny. Datum na podací nálepce neoblafneš :!:

3. Heureka.cz je skvělý web, ale kdo si myslí, že bude mít jen ty nejlepší recenze, ať zapomene. I ten nejlepší netshop, sem tam schytá zápornou recenzi. Impulsem pro ně by mělo být, že na problému zapracují a posunou se někam dál. I špatná recenze je recenzí a neměla by být zdrojem neslušného chování a vyhrožování do telefonu apod.

Já například mám jen ty nejlepší zkušenosti se sportobchod.cz, kde jsem až skoro nechápal individuální přístup ke mě. Taky mi přišel mail, ať napíšu hodnocení na heureku, tak jsem napsal a pak si pročítal příspěvky i od ostatních. A světe div se, měli i hodnocení špatné, ve stylu, "už nikdy bych u nich nenakoupil" nebo "špatná komunikace" apod.

Já neudělal nic špatného, objednal jsem zboží za 427Kč včetně pošty, které jsem zaplatil, ale chci ho vrátit, tudíž požaduji 227Kč za zboží zpět. Na to mám podle zákona právo. :!:

Další zarážející věc je, jaký si vede seznam neseriozních zákazníku a podle všeho tam má i nějakého svého kámoše :dih: viz zde http://www.karavan.cz/neseriozni-zakaznici.htm