Palivove cerpadlo?

Odpovědět
Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Palivove cerpadlo?

Příspěvek od norias » 24.11.2022 16:05

Podle me odchazi lambda sonda u plynobenzinu bezna vec.

Problem s cerpadlem je ze auto skube, vynechava motor chcipa to. Muze byt taky spina na cerpadlovem sitku ktera pri mene benzinu v nadrzi brani spravnemu nasavani. Vse se da pouze vycistit zadarmo doma.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Palivove cerpadlo?

Příspěvek od LeonardoTM » 17.03.2023 13:13

stano. píše: 01.04.2018 12:24 ...Bud prevrtat viecko alebo odpojit hadicu z toho podtlakoveho ventilu na priecke motora.
Chtěl bych se zeptat expertů na "dírky" - stano a miki21, jestli jsem to pochopil správně.
Udělá se prostě malá dírka do plastového šroubovacího víčka - takto?
Vicko-odvetravani.jpg
Tj. odstraní se podtlak v nádrži tím, že se umožní vyrovnání tlaků s okolím.
Máte s tím nějaké dlouhodobější zkušenosti?
Nebude to třeba přisávat nějaký falešný vzduch do motoru?
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Palivove cerpadlo?

Příspěvek od miki21 » 17.03.2023 16:58

Žádný problém, žádný podtlak.
Pokud se nad tím zamyslíš, tak logicky se do motoru žádný falešný vzduch dostat nemůže. Dá se jezdit i bez víčka, jenže pak se můžou do nádrže dostat nečistoty.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Palivove cerpadlo?

Příspěvek od stano. » 17.03.2023 17:44

Nestaci prevrtat len cierny plast, ale este nieco pod nim. Ja som zarazil tenky vrtak az na doraz, nejake 4cm, a je to ok.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Palivove cerpadlo?

Příspěvek od miki21 » 17.03.2023 19:17

Ano, předpoklad je, provrtat to skrz.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Palivove cerpadlo?

Příspěvek od LeonardoTM » 18.03.2023 15:00

miki21 píše: 17.03.2023 16:58 Pokud se nad tím zamyslíš, tak logicky se do motoru žádný falešný vzduch dostat nemůže.
Ano, to by byla pravda, pokud by z nádrže nasávalo jen čerpadlo, tj. do motoru by šel jen benzín.
Jenže nádrž má mít ještě nějakou rekuperaci výparů, tj. z prostoru nad hladinou benzínu a o tom nevím, jak je napojené do motoru
a jestli ten podtlak tam není z nějakého pohledu funkčnosti vlastně nutný.
No, každopádně jsou užitečné vaše dlouhodobé praktické zkušenosti.

Můj problém s problémem při startu a občasným chcípáním asi souvisí spíš se startérem, tak začnu tam a pak se časem případně vrátím k pokusu s navrtáním víčka.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Palivove cerpadlo?

Příspěvek od stano. » 18.03.2023 15:24

Odvetranie par je cez elmag ventil pripevneny na stene pod stieracmi, za nadrzkou chladiacej. Jedna trubka do nadrze, druha do sania. Ventil sa po case pokazi a neotvara, preto zostava podtlak v nadrzi.
Ja som pre istotu odpojil hadicku smerom do sania a poriadne zaslepil.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Palivove cerpadlo?

Příspěvek od LeonardoTM » 19.04.2023 14:44

Tak potvrzuji, že můj problém se občasným výpadkem při startování nebyl zřejmě způsobem přísunem paliva,
ale vadným startérem (občas se nevysunul pastorek), popsáno je to tedy:
viewtopic.php?t=47905&start=22
Takže navrtávání víčka zatím odkládám, zdá se, že (snad) nebude potřeba.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů