Stránka 1 z 1
Potíže s výkonem motoru
Napsal: 24.12.2006 14:58
od Vader
Zdravím, mám teprve pár dní starší FoFo a včera mi během jízdy přestal jít motor do otáček a ztratil výkon. Nejdříve to bylo jen na chvilku, ale po pár stech metrech už to tak zůstalo. Souběžně s tím mi začala blikat kontrolka žhavení, která bliká i při vypnutém motoru a zapnutém klíčku. Jedu s tím na diagnostiku, ale stejně, neměl jste někdo náhodou podobnou zkušenost?
____________________
Ford Focus Combi 1,8 TDCi Ghia 85kW, 2001
Napsal: 24.12.2006 15:08
od foki
uvidis co to napise , ale vetsinou odchazi striky nebo nejake cidlo . protoze ta chyba je stálá tak ti to zhaveni blika aby se tomu nic nestalo .
Re: Potíže s výkonem motoru
Napsal: 24.12.2006 21:10
od Ahmed
Vader píše:Zdravím, mám teprve pár dní starší FoFo a včera mi během jízdy přestal jít motor do otáček a ztratil výkon. Nejdříve to bylo jen na chvilku, ale po pár stech metrech už to tak zůstalo. Souběžně s tím mi začala blikat kontrolka žhavení, která bliká i při vypnutém motoru a zapnutém klíčku. Jedu s tím na diagnostiku, ale stejně, neměl jste někdo náhodou podobnou zkušenost?
____________________
Ford Focus Combi 1,8 TDCi Ghia 85kW, 2001
Co jsi tam natankoval za petrolej?

Napsal: 25.12.2006 10:06
od Vader
Naposledy jsem tankoval u Agipu. V době kdy se to začalo projevovat jsem měl zhruba půl nádrže a protože mne taky napadla nafta jako možná příčina, dotankoval jsem druhou polovinu jinde. Nijak se to neprojevilo. Když jsem pak nechal auto stát asi tři hodiny venku, při startu to modrobíle kouřilo a nedržel volnoběh. Po zahřátí už běžel normálně, ale výkon je stále poloviční a motor hlučnější.
Napsal: 25.12.2006 12:11
od Ahmed
Zkus tam nalit nejake aditivum do nafty na procisteni soustavy a vstriku, za pokus nic nedas a kdyby to nahodou pomohlo, tak tech par stovek neni nic, ale ta sance bude asi miziva.
Napsal: 25.12.2006 19:22
od pelen
Ahmed píše:Zkus tam nalit nejake aditivum do nafty na procisteni soustavy a vstriku, za pokus nic nedas a kdyby to nahodou pomohlo, tak tech par stovek neni nic, ale ta sance bude asi miziva.
Musis tam nalit "jenorazove" cistici aditivum, ne takove, ktere liju ja, udrzovaci.
Napsal: 30.12.2006 20:33
od Vader
Tak jsem byl s FoFíkem na diagnostice a problém byl s elektronickým řízením vstřiku třetího válce. Zřejmě se při provádění hygieny motoru dostala do ventilu voda a ta zkratovala jeho elektronickou část. Počítač to pak vyhodnotil jako závadu a přešel do nouzového režimu. Elektronika to přežila, tak snad bude vše OK.

Napsal: 30.12.2006 22:18
od foki
takze strik ?
Napsal: 31.12.2006 16:04
od Vader
Nešlo přímo o mechanickou část vstřiku, ale jen o tu elektronickou. Problém byl v šedivém konektoru se dvěma kablíky (je vidět při pohledu shora na motor u každého vstřiku), kam se dostala voda a následně došlo ke zkratu. Auto pak nejelo, protože počítač přehodil motor po zaregistrování závady na nouzový režim.
Napsal: 31.12.2006 16:10
od foki
ale to se musi vymenit cely strik ne ?
Napsal: 31.12.2006 16:34
od pelen
Pokud byl zkrat jen vodou a vlhkosti, tak by melo stacit vysuseni, pripadne ocisteni a prelakovani izolacnim lakem, konektory pak ocistit a napruzit. (pokud neni elektronika zalita v plastu)

Napsal: 01.01.2007 12:30
od Vader
Podle technika v servisu se voda samovolně odpařila (teploty byly nad nulou a auto mi navíc stojí v suché a relativně teplé garáži) a závada tak vlastně přestala existovat. Jen v počítači byl od zachycení závady nastaven nouzový režim a ten technik po přezkoušení funkce elektroniky odblokoval. Elektronika to prý velmi pravděpodobně přežila bez úhony a pokud se problém časem nevrátí, není nutné nic měnit.