Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od buceek07 » 28.06.2011 23:23

kirillk píše:Zdravím všechny, mam otazku.

Ma Mondeo 2.0 16v duratec turbinu?

Jelikož známy mi říka že to musim mít, ale ja neslyším žadne turbo a ani odpich není jako s turbinou. A na netu jsem nic nenašel.

Díky za info
Draku ne nemá....vyměň známého :mrgreen: :wink:

lukasbertone

Chlape jen pro pořádek je to egr ventil :wink:
A to klapaní může být napínací klapka řemenu....

Jinak jseš si jistej těma kilometrama ?...tyhle věcy by motor s 60 000 dělat neměl i kdyby delší dobu stál :idea: Klidně mohl jezdit dálnici a mít o 100 000 víc a na stavu ostatních věcí to nemusíš poznat...ale tím tě nechci vubec strašit
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Uživatelský avatar
kirillk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 07.06.2011 07:55

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od kirillk » 29.06.2011 05:09

No tak je slušny :dih: No uvidime jak to dopadne, musím se objednat opět do servisu aby se na to podívali :(
Měl jsem jet včera, ale jelikož mě zkolila chřípka tak jsem tam nedorazil. A jak tak čtu příspěvky tak moc se mi tam nechce :)
Jo a začalo mi špatně startovat auto za tepleho motoru. Třeba někde zaparkuju a chcípnu to, po několika minutach se vratim a startovaní je problem. Musím dele točít starter aby se to chytlo a když se to chytne, tak to ma 5 tis. otaček a klepe se motor. Tak že musím šlapnout na plyn aby bo vyskočílo nad 10 tis. ot. a motor je ok a u to nepada pod 10 - 09 tis otaček.

Uživatelský avatar
kirillk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 07.06.2011 07:55

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od kirillk » 29.06.2011 05:14

buceek07 píše:
kirillk píše:Zdravím všechny, mam otazku.

Ma Mondeo 2.0 16v duratec turbinu?

Jelikož známy mi říka že to musim mít, ale ja neslyším žadne turbo a ani odpich není jako s turbinou. A na netu jsem nic nenašel.

Díky za info
Draku ne nemá....vyměň známého :mrgreen: :wink:

lukasbertone

Chlape jen pro pořádek je to egr ventil :wink:
A to klapaní může být napínací klapka řemenu....

Jinak jseš si jistej těma kilometrama ?...tyhle věcy by motor s 60 000 dělat neměl i kdyby delší dobu stál :idea: Klidně mohl jezdit dálnici a mít o 100 000 víc a na stavu ostatních věcí to nemusíš poznat...ale tím tě nechci vubec strašit

:totlsmile: :totlsmile: :totlsmile:

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3920
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od djdekl » 29.06.2011 06:41

kirillk píše: Musím dele točít starter aby se to chytlo a když se to chytne, tak to ma 5 tis. otaček a klepe se motor. Tak že musím šlapnout na plyn aby bo vyskočílo nad 10 tis. ot. a motor je ok a u to nepada pod 10 - 09 tis otaček.
Slušný točky to má na volnoběh :lol:

DjFresh666
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 12.08.2010 13:18

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od DjFresh666 » 29.06.2011 08:21

Ahojte, no samozrejme mondeo mk3nema turbinu,nemalo a ani mat nebude :wink:
EGR ako som popisoval problem myslim ze by ste to skutocne mali premerat najprv osciloskopom,das par supov a mozes ustetrit tisice hold kto neposlucha tak hold neposlucha :nixw:

Citat z mojej spravy:

ja by som kacirsky tipoval ze nemas problem s EGR ale s lambda sondou - tie zvyknu na benzinoch zlyhavat. Nedokazem si predstavit ze by nejaky motor a zvlast takyto stary signalizoval poruchu EGR. EGR je totiz pasivna suciastka, riadiaca jednotka da aktivnemu clenu (napriklad podtlakovej pumpe) prikaz na vytvorenie urciteho podtlaku podla pracovneho zatazenia a smitec, pumpa nieco vcucne ale masina sa nema ako dozvediet ci sa egr naozaj natolko otocilo ako sa od neho ocakavalo.


zato taka lambda... to je ina rozpravka. Tie proste odchadzaju, je to normalne. Prejavuju sa presne ako si napisal, raz svieti, raz nesvieti, proste uz je niekde na hrane a za hranou a pred hranou zivotnosti atd dokolecka. Hoci som nevidel chybu a nepoznam postup ako si sa k nej dopracoval, skus/te sa so spolupachatelom zamerat na lambdu.

Chlapik co mi to pisal sice nepozna motory od fordu dokladne ale atmosfericke motory su vsade rovnake.Je zamerany na motory od vw :nunu:

A tu odpoved ked som sa pytal ze diagnostika lambdu nezaregistrovala

k tej lambde,no tak diagnostika ju nevyhadzovala
to je v poriadku, lambda vie zlyhat asi siestimi sposobmi tak ze ju ziadna riadiaca jednotka na svete nezaregistruje. Jedine osciloskop.

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od buceek07 » 29.06.2011 11:38

Mě se třeba stává že nastaruju a chvilu je auto v provozu, pak zdechnu, třeba za 3 minutky chci nastartovat a místo toho, aby chytl hned tak startér točí třeba o 3 vteřinky déle než auto chytne....co sem slyšel, tak je to běžný jev, kdy v pc zůstanou viset nějaké hodnoty o teplotě a proto ten delší start...

A k tomu volnoběhu si asi myslel 500 ot a 1000 ot :wink: ....to je dost možné že je to jen volnoběžný ventil...vyndej ho ven a pročisti, je to otázka 20 minut a u toho rovnou vyčisti i škrtící klapku :idea:

Být tebou tak bych se zaměřil na skutečný stav kilometrů, protože na 60 000 se mi to opravdu nezdá 8O

Jinak neuvádíš co máš za rok výroby...pokud máš před fl.( 2000 - 2003 ) tak se mrkni do téma konstrukční chyba sání Duratec He....pokud máš 2003 a výš tak sání neřeš

A co svíčky měnil si :?:

A jinak u tohoto motoru celkově si hlídej olej...pokud by ses dostal do stádia sptřeby třeba 1L /1000 km tak je to konečná a motor je ko na klice...bohužel se to občas u tohoto motoru stává.
Já mám najeto 170 000 a spotřeba mezi výměnami ( 15 000 km ) je max do 7 decy....

Ale jinak je to spolehlivej fajn motor :palec_nahoru:
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

lukasbertone
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 05.04.2011 21:14

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od lukasbertone » 01.07.2011 10:59

kirillk píše:
buceek07 píše:
kirillk píše:Zdravím všechny, mam otazku.

Ma Mondeo 2.0 16v duratec turbinu?

Jelikož známy mi říka že to musim mít, ale ja neslyším žadne turbo a ani odpich není jako s turbinou. A na netu jsem nic nenašel.

Díky za info
Draku ne nemá....vyměň známého :mrgreen: :wink:

lukasbertone

Chlape jen pro pořádek je to egr ventil :wink:
A to klapaní může být napínací klapka řemenu....

Jinak jseš si jistej těma kilometrama ?...tyhle věcy by motor s 60 000 dělat neměl i kdyby delší dobu stál :idea: Klidně mohl jezdit dálnici a mít o 100 000 víc a na stavu ostatních věcí to nemusíš poznat...ale tím tě nechci vubec strašit

:totlsmile: :totlsmile: :totlsmile:

Jo to sorač chlape, každej děla chyby a ja to psal ve spěchu :nixw:

Jinač veřím že to najeto 66tkm má, Servisní kniha je, nic bazarového, po nějákým důchodci...

o té napínací klapce už jsem taky četl, prý je to u ford chyba a jedná se jen o to zda si člověk na ten zvuk zvykne nebo ne, prý to nijak nevadí... :dih: Výměna neco okolo 5tkč. U mě to ventil na volnoběch být nemuže, myslím že ho nemám... nj SCI... :hhura:

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od benobiker » 09.08.2014 08:59

Zdravím,
Měl bych dotaz a zároveň prosbu..:-) Nedávno jsem pořídil nové auto - Mondeo 2005 Liftback, 2.0 Duratec 107kW, 149000Km nalítáno, dnes se mi rozsvítila kontrolka motoru, auto jede normálně, žádná náhlá ztráta výkonu, zvýšená spotřeba, cukání, nebo jiné neobvyklé chování jsem nezpozoroval, jen to na mě začalo svítit..:-) Tak se chci zeptat, jestli by se nenašel někdo v okolí Českých Budějovic, kdo by mi to mohl napíchnout na diagnostiku, kde mi to hlásí chybu, samozřejmě za nějakou tu stovku:-) Nechce se mi s tím jezdit do autorizovaného servisu... A když mi doporučíte jaký kabel na diagnostiku zakoupit a s jakým programem to dobře komunikuje, budu taky rád..:-)
Jinak co jsem za ty dva měsíce zpozoroval, co to auto vlastním, co by se dít nemělo: Starty, když vypnu né zcela zahřátý motor, po chvilce chci nastartovat, tak to buď naskočí a jakoby se to dusí, chcípne to, pomůže přidat trochu plyn a už je to ok.. Nebo se nechá točit klidne 3,4 sekundy, než chytne.. U popojetí delší vzdálenosti, kdy je motor pořádně zahřátý, nebo když po vypnutí né zcela prohřátého motoru je pauza mezi starty delší, se tento jev neprojevuje, normálně chytá..
A další jev co jsem zpozoroval, jakmile ujedu delší vzdálenost, je to pěkně prohřáté, tak na volnoběh, nebo spíš když začnu trochu šolíchat plyn, aniž by se ještě začaly zvedat otáčky, v tom jakoby tak trochu rachotí, nejprve jsem dostal strach, že jde o vířivé klapky v sání, ale mám model po faceliftu, vyrobeno to je 12. měsíc 2005 a 149tkm nalítáno, tak ty by měly být vpohodě, někde tady jsem se dočetl, že podobný zvuk může dělat nějaká napínací kladka, u klínového řemenu, tak jestli je to možné...
Díky moc za odpovědi ;-)
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Uživatelský avatar
tym
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3746
Registrován: 20.05.2011 21:49
Bydliště: Pilsner Urquell

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od tym » 09.08.2014 10:16

Zajeď do Líšova za Fokim, mrkne ti na všechno.

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od benobiker » 09.08.2014 11:28

Díky moc,
Koukám, že má otevřeno po, st, pá, tak v pondělí mě snad vezme...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Uživatelský avatar
tym
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3746
Registrován: 20.05.2011 21:49
Bydliště: Pilsner Urquell

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od tym » 09.08.2014 13:04

Napiš mu SZ tady na foru, to bude nejjednodušší. Myslím, že maká víc dní, než tři v týdnu. :)

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od benobiker » 09.08.2014 16:08

Už jsem se mu dovolal, zítra k němu jedu, tak jsem zvědav. Doufám, že to bude nějaké čidlo, nějaká kravina... Zainvestoval jsem do pneumatik, do zadních brzd a ještě jsem chtěl udělat přední, tak snad mi to nerozháže plány..:-)
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od benobiker » 11.08.2014 06:51

Takže po napojení na diagnostiku zjištěna chyba P0400 - porucha EGR ventilu. Někde na anglickém fóru jsem se dočetl, že se to rádo rozsvicuje při častém brždění motorem a že většinou stačí ventil vyčistit... Včera jsem akorát sundal víko ventilu a zkusil jeho chod, jestli nelepí, zdál se v pohodě, tak ho ale pro jistotu až bude čas sundám a vyčistím... Snad chyba dál vyskakovat nebude... A ještě dotaz s tím kabelem na diagnostiku, nějaké doporučení, jaký zakoupit???
Díky za odpověď...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od zeli » 13.08.2014 00:19

Jestli jsi byl u Fokiho, tak ti musel rict, co s tim je ne?
Na diagnostiku MIL kontrolky staci i levny OBD bluetooth modul a mobil s aplikaci.
Jestli se nepletu, tak P0400 je nizky prutok EGR vedenim, zpravidla kvuli pricpani EGR trubky na tom konci, ktere usti do sani, staci rozdelat a vycistit. Na SCi jsem to delal uz 2x, na klasice je to malinko jinak, ventil je prisroubovany nekam na blok motoru a hadice/trubka je snad nekde za rohem.
Ventilu nic nebude, nema se tam co rozbit. Aspon u tvoji verze. Navic dle popisu v jinem vlakne ti funguje uplne normalne.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Sviti kontrolka motoru Ford mondeo 2.0 16v Duratec 2004

Příspěvek od benobiker » 13.08.2014 06:45

Zdravím,
Díky moc za odpověď, jj, já to psal už všude jinam, ještě jsem nedostal nikde odpověď..:-)
No, řekl mi, že to je chybová hláška znamenající "porucha EGR ventilu", že ho možná stačí vyčistit, nebo koupit novej, nebo že to může být cokoliv...
Už jsem si objednal EML327 Bluetooth, abych si tyhle kraviny mohl zjišťovat sám a zadarmo...
Ještě opáčko, kdyby chtěl někdo přispět a nevědel, o co jde..:-)
EGR ventil jsem vypojil z konektoru a sundal to víko, ve kterém se nachází motorek s kovovým bazmekem, co tlačí na ten píst EGR ventilu a ovládá ho... Chod pístu je naprosto hladký, při nastartovaném motoru píst reaguje, při jemném zmáčknutí se dostávají spaliny do sání a motor chcípá.. Při zahřátí motoru na provozní teplotu a přidání plynu, kdy se zvýší otáčky asi na 3500 ot/min, elektromotorek vysune ten kovovej bazmek, tlačící na píst, při ubrání plynu zase zajede... Vše se zdá funguje, nevím, proč se mi rozsvítila ta kontrolka motoru... Ze zvědavosti jsem vyřadil EGR ventil tím, že jsem ten kovovej bazmek vyndal, tím přestal být ventil ovládán, spaliny se nevrací zpět do sání a motorek se točí, takže nehlásí chybu... No, po ujetí cca 200 Km se mi kontrolka motoru opět rozsvítila, zítra mi snad přijde diagnostika, abych si ověřil, jestli se mi opět objevila chybová hláška P0400, nebo nějaká jiná, tipuji něco s chudou/bohatou směsí, to to na mě naprášilo asi nějaké další čidlo někde v sání, nebo lambda, bo co já vím, že jsem vyřadil EGR z činnosti a neprochází sáním spaliny...
No, každopádně EGR raději kvůli chybovým hláškám opět zprovozním a zkusím ho tedy vyčistit. Nenapadlo mě, jak jsi popisoval, vyčistit nějakou trubku, co vede do sání, to zkusím najít, rozebrat a vyčistit... Jinak ano, samotný EGR ventil je přidělán k bloku dvěma šrouby, to je celkem jednoduché, ale taky je na něj napojen chladící okruh, takže se musí rozpojit přívodní hadička, odtoková a takže asi vypustit kapalinu a to se mi už moc nechce... Navíc se k němu celkem naprd může, takže bych asi musel i sundavat Airbox s potrubím až ke škrtící klapce, to se mi taky nechce...:-)
Takže udělám teď to, že vrátím zpátky kovovej bazmek pod servomotorek EGR ventilu a zkusím dohledat ten přívod do sání a ten vyčistit, to snad půjde snadno...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti