Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Gewis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06.08.2017 08:27

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Gewis » 28.09.2017 14:18

STK + emise dělal dovozce, nebyl jsem u toho, nicméně nedělám si o ničem a o nikom iluze. Ale, mám origo nemecky TP i všechny vypisy z Dekry, kam to chodilo na "STK" Ve vypise je "D".

Volnobeh klidny, startovani bez problemu, nove svicky FoMoCo. Max. výkon bez problémů, rozjelo se to skoro na nejakých 190 kmh tacho.

Obcas se stava, ze volnobeh neklesne na 800 ot, drzi se kolem 1000 ot

A ta zkouska se provadi jak ?
Ford Focus Turnier II 1.6 74 kW

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Jemar » 28.09.2017 14:24

Jako v tom videu, pomaličku přidávat plyn a rafika otáčkoměru by měla plynule stoupat. Pokud tam bude ten symptom, poskočení otáček z 2 tis na 3, pak to asi budou rozvody. Ale je to relativně mladé auto a moc tomu zatím nevěřím.

Gewis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06.08.2017 08:27

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Gewis » 28.09.2017 20:21

Video jsem našel, moc pěkně zpracováno :palec_nahoru: . Jenže tenhle problém moje auto nemá..

Průměrnou spotřebu mi počítač ukazuje 6,8 l, za těch cca 700 km co auto mám.

Každopádně bych se rád držel původního záměru, vyzkoušet jiné kabely / cívku, abych mohl vyloučit možné příčiny. Takže pokud by se nějaký ochotník našel, moc by mi to pomohlo, díky :wink:
Ford Focus Turnier II 1.6 74 kW

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Jemar » 28.09.2017 21:22

Jemar píše:Zkus si to otestovat sám. Když dáš 4. rychlostní stupeň, ustálíš rychlost na 40km/h, dáš plný plyn, a auto začne cukat, závada bude v okruhu zapalování, pravděpodobně cívka. Když se auto rozjede bez cukání, elektro by mělo být v poho...
A tohle jsi už zkoušel?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 28.09.2017 21:32

Sadol si si po pozreti videa do auta a skusil si pomaly pridavat otacky?
Alebo si to usudil z toho, ze mas priemernu 6.8?

Gewis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06.08.2017 08:27

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Gewis » 30.09.2017 19:32

Do auta som si sadol, no otáčky idú hore pekne rovnomerne...

Pri akceleraci na 4.kvalt ze 40 kmh (cca1500 ot), se projevují vibrace, nejcitilelněji asi do 2500 ot. Ale že by vynechal zážeh, to ne. Proto bych rád vyzkoušel výměnu cívky/kabelů.

Další věc, která by do toho mohla promlouvat, je snad výfuk. Povrchově vypadá docela OK, ale jinak už docela brumla..
Ford Focus Turnier II 1.6 74 kW

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od spooon » 23.10.2017 15:40

spooon píše:tak furt cuká. Nový svíčky (doporučovaný NGK), kabely, cívka a TPS.

Příznaky: skoro vždy to začne dělat, když nastartuju teplý auto (tak do hodiny po tom, co jsem jel). A není to ani tak cukání, jako spíš ztráta výkonu, ale jen do 1/2 přidání plynu. Když dám plný plyn, tak to začne zrychlovat. Možná s menším výkonem ale začne. Po chvilce to zmizí a v náhodných intervalech se objevuje.

Teď ještě čekám na OBDII diagnostiku z ebay, jestli něco napoví...
problém vyřešen, jak povídal stano. , byla to váha vzduchu.

Tak alespoň jsem se dokopal k výměně svíček a kabelů, stejně byly zralý na výměnu. Navíc co jsem nepotřeboval jsem koupil jen cívku a TPS, což není zas tolik peněz a budu vozit s sebou, ať mám zálohu. Tady u těch veteránů člověk nikdy neví, kdy ho to nechá stát :-D
Focus 1999, benzín 1.8

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 23.10.2017 15:48

:palec_nahoru:
Obe zo spominanych veci by ti s vysokou pravdepodobnostou zacali onedlho blbnut.

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od 321910336 » 19.09.2018 12:28

Po dešti jsem jel do města a cestou zpátky začalo auto cukat, nemělo výkon a blikala kontrolka motoru, chyby P0302 a P0325. Klasika, svíčky kompletně pod vodou, odsáto a vysušeno. Pak jsem to projel a všechno OK. Další den zase cukání a blikajícíc kontrolka, tak jsem tam dal starší svíčky, všechno v pohodě, do kopce z nízkých otáček ani cuknutí, dojel jsem na chatu, kde auto chvilku stálo a při cestě domů cukaní při přidání plynu, bez chybových hlášek, mezi 5-6k otáčkama bez cukání. Zkusil jsem tam dneska vrátit "nové" očištěné svíčky a zase po několika kilometrech cukání a blikající kontrolka.
Další krok jsou kabely a cívka. Jaké vzít? NKG?
Našel jsem tyhle, budou sedět?
https://www.autodily-cardo.cz/elektroin ... 008-48027/
https://www.autodily-cardo.cz/-5/sada-k ... -rc-fd807/
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od kratales » 19.09.2018 19:56

Mám už druhou sadu kabelů a cívky Bosch (kun(*)a) a naprosto OK. Origo cívku též vyrábí Bosch. Na cívce najdeš Bosch číslo, origo se liší pouze v tom, že má navíc ještě i logo FoMoCo. Ale kdo dělá provovýrobu kabelů, to už netuším.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od 321910336 » 19.09.2018 20:12

už jsem objednal ty ngk, tak uvidím, třeba to nepomůže a zatlačím to do kopřiv

24.9.: tak dneska vyměněno, kabely trošku delší a netěsní hrdla nad svíčkama tak dobře, jako ty co tam byly. Cívka fajn, zapojení stejné jako u originálu. Příznaky odstraněny, teda aspoň prozatím, nicméně příčina pořád trvá a to, že tam teče dešťová voda, to budu muset ještě vypozorovat odkud to tam chčije
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od ballu » 17.10.2018 20:02

NKG jsou za zenitem, to pomalu Brisky jsou lepší. Dej tam ekvivalent Densa a bude po problému.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
LADA_V
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 08.09.2018 20:53

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od LADA_V » 16.03.2019 16:21

Při prudkém přidání plynu mi začalo auto cukat a chod motoru při volnoběhu byl nepravidelný.
Doporučuji dříve než začnete nakupovat svíčky,kabely...nahlédnout pod kapotu a zkontrolovat
stav kabelů. Již podruhé se mi stalo že motorový prostor mi navštívila kuna. Kabel k jedné svíčce byl
úplně překousnut. Na doporučení několika "odborníků" jsem umístil do motorového prostoru WC blok
(4 spojené kuličky) a to dokonce v počtu 2ks jako odpuzovač kun. Mám je tam cca půl roku a buď byly již vyčichlé nebo tato rada na místní kuny nefunguje.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od petulak » 16.03.2019 17:46

když byl překousnut, / kabel k jedné svíčce /, tak ti to muselo už při nastartování " jít na tři ".

a, né až při přidání plynu. :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
LADA_V
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 08.09.2018 20:53

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od LADA_V » 16.03.2019 22:52

Motor běhal na 3 válce a nejvýraznější cukání bylo kolem 2000 otáček.Při vyšších otáčkách se motor
uklidnil. Průměrná spotřeba stoupla na cca 13l/100km. Pro opravu jsem použil starý kabel z FF1 kde mi
kuna také zničila jeden kabel a ostatní mi vrátili ze servisu.Naštěstí jsou kabely mezi FF1 a FF2 stejné(oba motory jsou 1.6).

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů