Nemáte niekto skúsenosti s pneumatikami typu Run Flat (RFT) ?
Najlepšie, ak ste mali predtým klasické a potom prešli na RFT, zaujíma ma to porovnanie, hlavne ako sa prejavujú na komforte a špeciálne na zlej ceste.
Čo som čítal na internete, tak niektorí ľudia sú z nich zúfalí
Najhoršie, že do S-Max a Galaxy sa už nedáva rezerva, len lepiaca sada alebo len RFT.
Neviem si predstaviť, že po defekte, niekde v zahraničí budem na ceste pneu zaliepať alebo riešiť odťahovku
Skúsenosti s pneumatikami Run Flat (RFT)
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skúsenosti s pneumatikami Run Flat (RFT)
na cesty do zahranici vozim zimak
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Skúsenosti s pneumatikami Run Flat (RFT)
Pár diskusíí, čo som našiel na webe:
- BMW 535d Touring E61
"Trochu som sa obával tejto kombinácie, hlavne aj vďaka použitým osemnásťpalcovým kolesám s pneumatikami RunFlat. Ich samotná konštrukcia je určite nápadom výborným, ale k stavu slovenských a českých ciest sa vôbec nehodia. Mnoho zákazníkov ich po prvotnom zodratí na auto už nikdy neobulo a problém defektu sa rozhodli riešiť radšej sadou na opravu pneumatík. Ich nevýhoda spočíva v prvom rade vo veľmi tvrdej bočnici, neschopnej pohlcovať nerovnosti." - BMW 318d E90
"Ja mam 17 palcove kola a mam na nich runflaty, viem že ten komfort neni nic moc, ale nejak mi to nevadí, jazdil som aj na normalnych pneu tie mali lepší komfort na nie velmi kvalitnych cestach(teda na vačšine našich ciest) ale na dialnici sa spravali rovnako ako runflaty, kedze chodim casto s plnym kufrom tak by som tam nejaku dojazdovku asi tažko strčil takže mam runflaty" - BMW 320d E91
"Co sa tyka run-flatov tak myslim ze na nase cesty niesu moc vhodne... trpi s nimi aj auto aj clovek, su drahe, a nerovnomerne sa opotrebuvaju, opravovat ich je takisto v niektorych krajinach zakazane." - Recenzia BMW5 E60/E61
"Pokiaľ je možnosť, treba sa vyhnúť pneumatikám typu RunFlat. Síce v prípade defektu umožňujú jazdu bez výmeny kolesa do najbližšieho servisu, zato ich konštrukcia prakticky netlmí nerovnosti, čo má veľmi nepriaznivé dôsledky na životnosť komponentov nápravy a hlavne komfort jazdy." - BMW 120d E81
"Run Flat pneu - co by som dal za normalnu rezervu a normalne pneus - runflat je super gimmick, pekna reklama, a urcite aj uzitocna vec - ale tie pneumatiky su proste TVRDE - a v spojeni s M-podvozkom posobia tak nejak ''kockato'' -- ak budem menit letne gumy ( zimne mam non-RFT) urcite to nebudu RFTcka." - BMW 318d
"Mal som 318d 2006, fakt neviem o com hyundai pise. Vynikajuci podvozok, presne riadenie, super komfort. Co sa tyka tvrdeho podvozku - mal som ho na 16 alu - pohoda. Ked som sa viezol na takom istom, ale na 17 alu alebo 18 runflat, tak ano, samozrejme tvrdy podvozok. Ale to plati u kazdeho auta." - BMW1 E87
"Auto na run-flat je tvrde ak svina, no na dialnici parada. Povoz sa a uvidis."
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: Skúsenosti s pneumatikami Run Flat (RFT)
Koupil jsem možná neuváženě sadu Bridgestone Turanza RFT (prakticky netknuté, výborná cena). Aktuálně mám na zadní nápravě taktéž RFT a dobrý. Mám za sebou jeden defekt, zdálo se mi že je se zadní nápravou něco divně a že se na to musím doma podívat, podezíral jsem nějaký silentblok nebo stabilizátor a ona komplet prázdná pneu. Šlo to v pohodě zalepit. Komfort jízdy podobný jako normální.
Jenže - v autě samozřejmě nemám systém na monitorování tlaku, může to být důvod k tomu dostat flastr nebo důvod pro pojišťovnu se po mně v případě nehody povozit a neplnit?
Jenže - v autě samozřejmě nemám systém na monitorování tlaku, může to být důvod k tomu dostat flastr nebo důvod pro pojišťovnu se po mně v případě nehody povozit a neplnit?
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: Skúsenosti s pneumatikami Run Flat (RFT)
Nějaké nové zkušenosti RUNFLAT vs Ford ?
Dostal jsem na dojetí výměnou dvě pneu RTF Bridgedstone, je to na Focusu hodně znát ?
Bohužel jsem si nevšim že se jedná o runflat a radoval se že bude konečně měká bočnice ...
Mám teď nasazeno s XL bočnicí a už je to i tak dost tvrdé. Ale předky mám sjeté ze vnitř (ko silentbloky) a hučí jak sviň, tak přemýšlím že bych je nasadil.
Rozměr 205/50/17 - senzory tlaku mám.
Ale guma je těžká a tvrdá jak něco (oproti XL ), bojím se aby to nebylo jak po kolejích
Dostal jsem na dojetí výměnou dvě pneu RTF Bridgedstone, je to na Focusu hodně znát ?
Bohužel jsem si nevšim že se jedná o runflat a radoval se že bude konečně měká bočnice ...
Mám teď nasazeno s XL bočnicí a už je to i tak dost tvrdé. Ale předky mám sjeté ze vnitř (ko silentbloky) a hučí jak sviň, tak přemýšlím že bych je nasadil.
Rozměr 205/50/17 - senzory tlaku mám.
Ale guma je těžká a tvrdá jak něco (oproti XL ), bojím se aby to nebylo jak po kolejích
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host