zdenek34 píše:V12: Radsej kupim nove Sandero za 8k ako jazdeny diesel s priznanymi kilometrami za 6k.
Tak to ani náhodou. V Sanderu jsem jel a radši koupím ojeté Mondeo Diesel za 6k a 4k do něho vrazím než nové Sandero za 8k, kdy ty 2k ode mě stejně vytáhnou na garančkách.
Nevytiahnu, u nas (SK) mozem nechat robit garancky v akomkolvek servise, aj u garazmajstra s certifikatom od Renaultu, bude to o 2/3 lacnejsie a Renault v pripade problemov uzna zaruku. A Sandero zvladnes s francuzakom a kladivom, na rozdiel od naftou pachnuceho vraku za 6k s 250 tisic km v kolesach, kde zacnu odchadzat vsetky loziska, ulozenia naprav atd. Mondeo ma jedinu vyhodu - rozvod retazou, cize bezudrzbove na cca 400 tisic km. To jedine uznam. Poznam v okoli minimalne 5 ludi, ktori nakupili jazdne Mondea Mk. III 2.0 TDCI 85 a 96 kW (cize Ford motory s retazou) s 200 - 250k km za 6 - 7 tisic EUR, obvykle do toho investovali 2000 € (2 vstreky, 2 cerpadla a jeden menil turbo) a po nabehani 30 -50 tisic km auta radsej predali za 2/3 nakupnej ceny, pretoze sa zacali sypat ine veci a za viac sa to proste nedalo. Tomu, co menil turbo klakla prevodovka, predal ho v nepojazdnom stave za 2 tisicky, nevedel ju zohnat ani z buracky...
Nove je nove, len kde na to vziat a nekradnut. Preto radsej jazdeny benzinovy Duratec s retazou v rozvode, ked aj s 200 tisic km (ked nezerie olej), na tom sa nema co pokazit. A ked sa aj nieco pokazi, bude to podstatne lacnejsie, nez diesel. Takze ked ho po 50k km budes predavat, nebude ta skriet, ze sa Ti nevratili aspon naklady za opravu. Dalej viem o jednom Mondeu Mk. IV 2007 2.0TDCI 103kW s 240k km, ktore tipek kupil za 8500€. Ihned nechal urobit rozvod, najazdil par tisic km a prvy problem - turbo. Oprava za 1300€, jazda 10k km a voz nie je mozne natocit. Diagnostika ukazala cerpadlo. Auto uz stvrt roka hnije na dvore bez jedineho pohybu. Namiesto toho za 3 tisic EUR kupil Hondu Accord '2001, dvojliter benzin s 200k km. Za stvrt roka na nej urobil uz 10 tisic km BEZ JEDINEJ ZAVADY ! Zda sa, ze mi dal dobry vzor - ta Honda je urcite bezpecnejsia, nez Sandero. Mam namet na premyslanie. Jazdeny diesel na 100% uz nikdy viac.
NECH ZIJU JAZDENE DIESLE, je uplne jedno, ci stocene alebo nestocene.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO