1,6 TDCI s 209 tis. km

Sopy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06.04.2011 14:12

1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od Sopy » 06.04.2011 14:19

Ahoj,
nedávno jsem zakoupil FoFo 2 ( 1,6 TDCI 66kW ) s najetými 209 000 km. U auta je serviska a byl pravidelně servisován ( interval 20 000km ) v autorizovaném servisu. Na první dojem ( ujeto 360 km ) se z motoru neozívají žádné pazvuky, podvozek vypadá bezproblémově, brzdy brzdí , tlumiče tlumí... žádné rány, ani hučení v zatáčkách a při průjezdu nerovností.
Chtěl bych se zeptat na kontrolu čeho bych se měl zaměřit a na co si dát u tohoto motoru s takovým nájezdem pozor.
Rád bych, aby sloužil,co nejdéle :) Díky za rady...

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od V12 » 06.04.2011 14:54

Tankuj kvalitnu naftu, pouzivaj kvalitny olej 5W-40 A3/B3 a hlavne ho vcas men, nepretahuj interval na viac ako 15 tisic km. Spravaj sa k motoru slusne - nedrz ho pod krkom, kym je studeny, nikdy ho nevypinaj hned po plnej zatazi ci jazde na dialnici vysokou rychlostou. A setri 4000€ na turbo, vstreky, cerpadlo, dvojhmotu a spojku :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od Hal9000 » 06.04.2011 17:42

Také pravidelně kontroluj hladinu oleje. Tyto motory mají malou náplň a když hladina klesne, tak se nemaže turbo a tím pádem se zadře.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od V12 » 07.04.2011 08:50

A este jedna dolezita vec :
Co najskor nechaj urobit mazaciu skusku turba :
- doliat olej do motora az po hornu rysku
- z bloku demontovat odpadovu trubku mazania turba a jej koniec dat do aspon litrovej odmernej nadoby
- natocit motor a nechat ho bezat na volnobeh presne minutu, potom ho chcipnut
- po tomto case MUSI NATIECT ASPON 0.3l OLEJA, ak je to menej, treba dat dole vanu, vycistit / vymenit saci kos olejoveho cerpadla, skontrolovat olejove cerpadlo, vymenit obe mazacie trubky turba, vyplachnut mazaci system motora, poskladat spat a opakovat mazaciu skusku.

Pri mazacej skuske pozor na hladinu oleja v motore !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Sopy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06.04.2011 14:12

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od Sopy » 07.04.2011 10:12

Díky všem za rady. Kolik je podle Vás schopný tento motor reálně najet? Vím, že 209tis je dost, ale bylo mi sympatické, že jsou najeté km přiznané. MYslim, že je to lepší, než koupit stočené auto a pak jen valit bulvy a peníze z nečekaných investic :D

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od losky » 07.04.2011 10:20

Mazací zkouška zajímavej nápad, to určitě provedu taky co nejdříve :)
Novýho brumlu máme taky krátce, taže to určitě zkusím. Máme sice o kousek míň najeto(123k) zato už se objevují první problémy, to ale řešíme už i jinde tak to sem tahat nebudu ...

Kvalitní naftu a kratší interval na výměnu oleje jsem také slyšel od několika lidí a určitě se to vyplatí.
Základní doporučení jízdy s turbomotorem, nehonit studenej a po dojezdu nechat chvíli dochlazovat se zapnutým motorem samozřejmě platí i tady.

co mě u tohohle auta vyloženě naštvalo je výměna žárovky potkávacího světla - sundavat světlo a znova ho seřizovat kůli žárovce :irre: to je fakt vopruz, zlatej FoFo I.
By mě zajímalo kde soudruzi z NDR udělali chybu.
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od V12 » 07.04.2011 14:06

Sopy :

Aky rozdiel je medzi autom s priznanymi 200 tis. km a autom z 200 tisic stocenym na 80 tisic povodom z Nemecka ?
Podla mna po technickej stranke ziadny - jedno je olietana sunka, aj druhe. Obe auta si budu pytat rovnake investicie na rovnake veci. Ak stocenka pochadza z DE, nie je dovod domnievat sa, ze nemala pravidelny autorizovany servis. Ved je to taky isty voz, ako ten, ktory stoceny nie je. Jediny rozdiel je v cene - plati sa za 2 minuty roboty cca 2000€ :twisted: Lisia sa aj dovozcovia - jeden je poctivec a ledva preziva a ten druhy je zmrd v plnke :nunu: Ak je to diesel, nekupil by som ani jeden, su to zdroje drahych problemov. O benzinaku s 200k km sa da uvazovat, opravy su podstatne lacnejsie, takze to kompenzuje jeho vyssiu spotrebu. Radsej kupim nove Sandero za 8k ako jazdeny diesel s priznanymi kilometrami za 6k.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od zdenek34 » 08.04.2011 17:43

V12: Radsej kupim nove Sandero za 8k ako jazdeny diesel s priznanymi kilometrami za 6k.

Tak to ani náhodou. V Sanderu jsem jel a radši koupím ojeté Mondeo Diesel za 6k a 4k do něho vrazím než nové Sandero za 8k, kdy ty 2k ode mě stejně vytáhnou na garančkách.
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od solfan » 10.04.2011 08:46

po vymene ziarovky treba svetlo selovat? ja som na mojom uz menil a len som to poskladal xo povodneho stavu a vsetko funguje jak ma...ci? ;-)
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od losky » 10.04.2011 11:39

Všude se píše, že je to doporučené.
Samozřejmě může se stát, že pri manipulaci se štělováním světla hne a je třeba ho znovu seštelovat. Minimálně alespoň ověřit, jestli nesvítí moc "do nebe"
Už jsem potkal spoustu focusů, kterejm jedno světlo svítilo dozemě tak metr před auto a druhý donebe že to bylo jak kdyby měl dálkový a já viděl velký kulový.
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od V12 » 10.04.2011 11:39

2x som menil ziarovky na mojom FFII, nic nebolo potrebne nastavovat. Len treba svetlomet spravne vlozit na jeho miesto.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od V12 » 10.04.2011 11:46

zdenek34 píše:V12: Radsej kupim nove Sandero za 8k ako jazdeny diesel s priznanymi kilometrami za 6k.

Tak to ani náhodou. V Sanderu jsem jel a radši koupím ojeté Mondeo Diesel za 6k a 4k do něho vrazím než nové Sandero za 8k, kdy ty 2k ode mě stejně vytáhnou na garančkách.
Nevytiahnu, u nas (SK) mozem nechat robit garancky v akomkolvek servise, aj u garazmajstra s certifikatom od Renaultu, bude to o 2/3 lacnejsie a Renault v pripade problemov uzna zaruku. A Sandero zvladnes s francuzakom a kladivom, na rozdiel od naftou pachnuceho vraku za 6k s 250 tisic km v kolesach, kde zacnu odchadzat vsetky loziska, ulozenia naprav atd. Mondeo ma jedinu vyhodu - rozvod retazou, cize bezudrzbove na cca 400 tisic km. To jedine uznam. Poznam v okoli minimalne 5 ludi, ktori nakupili jazdne Mondea Mk. III 2.0 TDCI 85 a 96 kW (cize Ford motory s retazou) s 200 - 250k km za 6 - 7 tisic EUR, obvykle do toho investovali 2000 € (2 vstreky, 2 cerpadla a jeden menil turbo) a po nabehani 30 -50 tisic km auta radsej predali za 2/3 nakupnej ceny, pretoze sa zacali sypat ine veci a za viac sa to proste nedalo. Tomu, co menil turbo klakla prevodovka, predal ho v nepojazdnom stave za 2 tisicky, nevedel ju zohnat ani z buracky...
Nove je nove, len kde na to vziat a nekradnut. Preto radsej jazdeny benzinovy Duratec s retazou v rozvode, ked aj s 200 tisic km (ked nezerie olej), na tom sa nema co pokazit. A ked sa aj nieco pokazi, bude to podstatne lacnejsie, nez diesel. Takze ked ho po 50k km budes predavat, nebude ta skriet, ze sa Ti nevratili aspon naklady za opravu. Dalej viem o jednom Mondeu Mk. IV 2007 2.0TDCI 103kW s 240k km, ktore tipek kupil za 8500€. Ihned nechal urobit rozvod, najazdil par tisic km a prvy problem - turbo. Oprava za 1300€, jazda 10k km a voz nie je mozne natocit. Diagnostika ukazala cerpadlo. Auto uz stvrt roka hnije na dvore bez jedineho pohybu. Namiesto toho za 3 tisic EUR kupil Hondu Accord '2001, dvojliter benzin s 200k km. Za stvrt roka na nej urobil uz 10 tisic km BEZ JEDINEJ ZAVADY ! Zda sa, ze mi dal dobry vzor - ta Honda je urcite bezpecnejsia, nez Sandero. Mam namet na premyslanie. Jazdeny diesel na 100% uz nikdy viac.

NECH ZIJU JAZDENE DIESLE, je uplne jedno, ci stocene alebo nestocene.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

markkepi
.
.
Příspěvky: 2359
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smolenice

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od markkepi » 10.04.2011 16:58

Nieviem ci gratulovat alebo lutovat ale kazdopadne vitaj.:-)
Ja ho vlastnim tiez a mozem len potvrdit ze je velmi citlivy.!
Napriklad u mna je vecny problem olej.Celkom som si myslel ze som sa zbavil zravosti,ale prd.Po prejdeni 3000km od vymeny som zistil ze papa,nie sice take mnozstvo ako predtym ale konzumuje.Neviem si s tym rady :nixw:
Je to motor pri ktorom sa urcite nebudes nudit :nnou:
Urcite zalezi aj od toho,ze od koho si ho kupoval.Ci ako ja,ze ta pekne oslahli so stavom,alebo ti povedali co a ako kedy menit.....
Vela zazitkou prijemnych ti prajem!!!
Focus mk3 ST
Kuga 4x4

exMonDie 2,2 TDCi
ex Slivka 2.0i
exFord Focus II 1.6 66kW TDCi
exFord Focus I 1.4i

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od V12 » 10.04.2011 17:59

markkepi píše:Neviem si s tym rady :nixw:
Na toto mam iba jedinu odpoved - co najrychlejsie sa toho zbav a kup japonsky benzinak. Budes mat pokoj, kym to auto nezozerie hrdza, alebo ho nezrusis. O minimalne jednom viem, dokonca kusok od Serede.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

markkepi
.
.
Příspěvky: 2359
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smolenice

Re: 1,6 TDCI s 209 tis. km

Příspěvek od markkepi » 10.04.2011 18:07

Ja radsej nieco vykoumam.To auto je skvele pravdaze okrem tohoto.:-)
Focus mk3 ST
Kuga 4x4

exMonDie 2,2 TDCi
ex Slivka 2.0i
exFord Focus II 1.6 66kW TDCi
exFord Focus I 1.4i

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů