Stránka 1 z 2

něco se přidira v motoru

Napsal: 30.03.2011 18:58
od rodos15
Zdravím všechny chci se podelit o moji prekerku a snad i něco dozvědět.Tady je každa rada draha. Mam fo 1,6 80KW rv 2007 koupil jsem ho loni v srpnu v řijnu jsem řešil DPF sam sem siho vykuchal firma udělala softver.Listopad odešlo elektronicke servo ,namontoval jsem starší.Prosinec turbo! dávam na repas namontuju repas po nastartováni ihnet ko. Na montaži jsem nic nezanedbal uznali mi reklamaci ,vadné pouzdro.takže montuju druhé turbo auto jede jupí ,ale najel jsem 3000 km ,dalsi turbo v háji. Takže turbo ven, ale ejhle při montaži jsem zjistil ,že olejovy filtr je plný pilin proto odešlo turbo slaby tlak mazáni ,ale proč tam jsou ty piliny neco se v motoru přidíra . prosim o radu nebo nakou skušenost .Nevim kde začít rozkuchat tento motor asi nebude jen tak .Ne nadarmo se řika že ford je auto pro kutily . :x

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 30.03.2011 19:15
od V12
Zozen druhe turbo a pred jeho montazou :
- daj dole olejovu vanu a poriadne ju vycisti
- demontuj saciu trubku olejoveho cerpadla, kup a namontuj novu
- vymen mazacie trubky turba - odporucam nove
- poskladaj, nalej najlacnejsi olej 5W-30 A1/B1, natoc motor a nechaj ho chvilu bezat
- urob mazaciu skusku turba - demontuj z bloku vratnu hadicu oleja a strc ju do aspon litrovej nadoby, natoc motor a nechaj ho bezat na volnobeh presne minutu, potom ho vypni. Za tento cas by do nadoby malo natiect mininalne 0.3 litra oleja Ak je ho menej, treba motor preplachnut este raz, skontroluj olejove cerpadlo, v pripade potreby vymenit
- vypusti olej, vymen olejovy filter a nalej kvalitny olej
- olej aj filter vymen po 2 tisic km, potom uz mozes dodrzat standardny interval 15 tisic km.

Vela ludi sa cuduje, preco je vymena turba v autorizovanom servise 2x az 3x drahsia, nez v garazovom servise. Toto je dovod - nic sa necisti, rovno sa davaju vsetky nove veci. Foki to tu uz niekde pisal.

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 30.03.2011 20:40
od speedy
Nejsi sám s tím turbodmychadlem, už je tu pár článků na fóru, jen hledat.
Ono opravdu nestačí vyměnit jen samotné turbodmychadlo a olej !!! Já nechal u Henriho 35tis. za výměnu, proto vlastní skušenost.
Ještě bych k tomu seznamu viz výše přidal výměna vzduchového filtru, vyčištění airboxu spolu s gumovou hadicí do turba.
A hlavně, už je to též na fóru, nezapomeň, že součástí tlakové trubky propojující blok motoru a turba (olejová část) jsou dva banjo šrouby a v tom spodním je sítko. To se ve většině případech ucpává. Tak banjo šroub vyměň za nový, nebo starý důkladně pročisti a nebo sítko po kompletním vyčištění vyjmi.
Mě tam nalili nový olej+filtr, projeli 50km, vypustili, dali opět nový olej+filtr, najel jsem 3tis a znovu výměna. Doporučili mě ještě po dalších 5 tis, kterou jsem absolvoval a pak jsem měnil po 12 tis.(olej,filtr+vzduch.filtr) a v pohodě. Mám po poslední opravě turbodmychadla 25 tis km a zatím ťuk ťuk pohoda.
Jo a abych nezapomněl, nevím jak dlouho jsi jel na vadné turbo, ale předpokládám, že i katalyzátor asi možná bude docela zacpanej olejem...jen nevím jak ho vyčistit, mě ho ve fordu jen protáhli plynovým pedálem :-) ... jo emise a euro 4 ať žijou

BTW ve fordu mi též vyhrožovali s tím, že to není normální a že je něco v motoru a že bude nutná jeho výměna...jak píšeš ty špony. Ale ty jsou z toho "zmasakrovaného" turba ;-)

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 31.03.2011 11:08
od rodos15
Nevim ,ale nechce semi veřit žeby ty špony byly s turba protože v turbu na prutk oleje je dirka asi jako špendlikova hlava takže těžko byto přes něj prošlo do mazáni , a navic jsem mluvil s turbařem a ten řikal že když se turbo rosype tak fše skonči ve vyfuku.ty špony jsou opravdu dost velke ,ten olej filtr je nepruchozi. V sobotu začinam s rozborkou. při minule vymjene turba jsem si počinal tak jak uvádi ford ,akorad stim rozdilem žejsem nedaval nové věci ale dukladně čistil .Motor dvakrat vyplachl .

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 31.03.2011 19:26
od V12
Ufff, tak to je horsie. Ked su to velke spony, moze to byt z lozisk klukovky, alebo spodne ojnicne loziska. A to je na novy polomotor, alebo cely motor z buracky.

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 31.03.2011 19:27
od speedy
no věřit nemusíš, ale je tomu tak, pokud se ti rozletí turbodmychadlo, máš zbytky z turba v katalizátoru, v precooleru a v oleji. Já jsem dostal zpět starý sací koš z oleje a ten byl pěkně ucpanej, pilinky tam byly. Měnili mi i rouru k precooleru, taky zanešená. U Henriho se nic nečistí, ale mění. Už to nejsou opravny, ale měnírny náhradních dílů. Proč něco čistit či mýt, však to zaplatíme :-).
Vím že se dřív u leteckých motorů, pístových dělali i rozbory zbytků v oleji. Navíc let.motory jsou vybaveny v olej.nádržce magnetickými zátkami, pokud by tam vešel magnetický kov. U aut se to asi nedělá a nebo by to asi bylo drahé.

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 03.04.2011 00:06
od foki
jj oprava turba neni jen turbo za 16000 ale vyjde to na cca 37000kc pokud to nekdo zanedba a nedodrzi postup , tak se stane velkoodberatel turb . :hhura:

a nic se nepridírá bez duvodu , kdyby to mechanik udelal poradne tak jezdis po prvním.

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 03.04.2011 20:39
od V12
Skratka - nech ziju jaz... kuk na moj podpis :mrgreen:

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 06.04.2011 08:03
od rodos15
olejovÝ filtr je plný špon proto ,protože se loupe vačka jako pernik.Turbo je hyn protože z motoru přes výfuk nasálo šponu,a rozbilo se naklá pěni lopatek.Takže mne asi nemine Go motoru.To bude pálka ,a te práce.Uvažoval jsem žebych koupil motor se šrotáku ,ale jeto loterie pak budu mit doma na go dva :D

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 06.04.2011 12:44
od V12
rodos15 píše:Turbo je hyn protože z motoru přes výfuk nasálo šponu,a rozbilo se naklá pěni lopatek.
Ee, takto to urcite nebolo. Turbo z vyfuku nemoze nasat ziadnu sponu. Skor si myslim, ze malo velku volu na hriadeli, rotor kompresora ofrezoval skrinu a spony z tohto frezovania presli cez motor do vyfukovej casti, kde poskodili vyfukovu turbinu a az trosky z nej mohli rozbit variabil. Ako daleko pravdepodobnejsie sa mi javi prenikanie nafty do oleja pri regeneracii DPF. Nasledok jasny - zhorsene mazanie turba a jeho smrt.
rodos15 píše:olejovÝ filtr je plný špon proto ,protože se loupe vačka jako pernik
Nebude to tiez naftou v oleji ? Kolko ma to auto najazdene ? Ked sa olupuju vacky, ktovie, co sa olupuje este aj okrem nich ?

Dam Ti dobru radu :
Krok 1 : daj to dokopy aby to aspon ako tak jazdilo a sup s tym do AAA, nech za to nemas zodpovednost
Krok 2 : kup benzinak

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 06.04.2011 20:01
od vita_k
Ahoj.je tu malo info na rozbor. Nepriklanim se k nazoru ze nove turbo bylo zadreno pilinama stareho. Kluzna loziska tam jsou z mosazi nebo podobne barevne slitiny. Udela spise mikroskopicke spony,ktere muzou byt v oleji ale nebudou skoro videt. Oska je z oceli a ta spony moc neudela-rovnou uleti. Ale aby zasrala cely olej system, to bych nevidel. Tipoval bych na nejake cizi spony z jine veci-zhorsi se mazani a je po turbu. Mozna ani komplet vymena mazacich prvku bude k nicemu. zkouska prutoku oleje turbem je rozhodne na miste.

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 06.04.2011 20:33
od V12
Ved pisal
protože se loupe vačka jako pernik
To hovori za vsetko - bola nedostatocne mazana. Pricinou moze byt nafta a karbon v oleji. Podla mna je ten motor na odpis :cry: Ani srnka netusi, co vsetko okrem vacky je chytene.

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 06.04.2011 21:57
od vita_k
V12: jo, máš pravdu. Na mobilu se to trochu špatně čte. :oops:

Jak to vidí zakladatel fora? Dej prosím vědět, jak to dopadlo. Díky

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 08.04.2011 16:19
od rodos15
Zítra jde hlava dolu. uvidí se co ještě je vháji,ale přiklánim se k jinému motoru mužu ho mít za 35 000 i z turbem pul roku záruka.

Re: něco se přidira v motoru

Napsal: 08.04.2011 17:28
od V12
rodos15 :
A kolko stotisic km bude mat natocene ? Bodni na to, tadialto cesta nevedie, das doporiadku motor a klakne prevodovka. Kym sa co len trochu da, sup sup do AAA za 2 tisicky euri a si za vodou. To, co das za motor plus tie 2 tisicky hodia na postarsi slusny benzinak, s ktorym bude menej problemov, ako s tymto po oprave.