Stránka 1 z 3
kolisání teploty motoru
Napsal: 24.03.2011 18:24
od vencator
mám prosbu,termostat jsem už vyměnil,ale ikdyž je ted venku už 15 až 20 stupňu,tak se mě motor po dálnici ohřeje,ale jak mile sjíždím tak mě teplota klesne,jezdím po dálnici asi tak 12 km,ale vrtule se mě netočí na chlazení,nevím co stím dělá to pořád ikdyž ujedu 30 km,a když jedu po vesnicách tak se nedostanu ani na prostředek,ale když tomu pořádně šlápnu tak pak už ta teplota pak nepadá,ale jak jezdím v rozmezí 2000 až 2500 ot/min,tak to furt klesa jak začnu zpomalovat,je to normální?nemáte někdo zkušenost?nikde jsem to tu nenašel.
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 24.03.2011 18:32
od HmerX
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 24.03.2011 18:39
od vencator
já ale asi nemám zavadu v termostatu,takže bych byl jinde,tam je to o termostatu,ale ten mám vyměněnej.
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 24.03.2011 18:42
od HmerX
A nemáš tam termostaty dva? Četl si to vlákno celé?
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 25.03.2011 19:27
od vencator
jj četl a vím že tam mám dva,jenže když jedu na 5 stupen tak to drží v poho ale jak spomalím a dám 4 tak to začne klesat,ale drží se to pořád v tom bílím poli,ale jak zas dám 5 tak zas to skočí na střed a drží,ale není to stejno měrný,někdy víc a někdy míň,takže termostat to asi nebude,to by to kolísalo při větší rychlosti a né menší.
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 25.03.2011 19:40
od Spyke
Pokud to sešlápneš na pětku a teplota drží, tak by měla i na sešlápnutou čtyřku, to není o kvaltě, ale otáčkách. Jakile brzdíš motorem nebo využíváš nízké pásmo otáček, tak ti bude motor chládnout a pak bych se zaměřil na termostaty i když jsi je měnil. Některý nepracuje správně. Dají se odzkoušet, když je povaříš s teploměrem na zavařování, každej má vyraženo v kolika zhruba-většinou o něco později-otevírá. Když jsem měl Almeru, tak jsem laboroval s termostaty a dokud tam nepřišel origo Nipparts, tak se konaly podobné hundekusy s kolísáním rafiky a slabým náběhem topení. A to byl benzíňák. Nafta je na tom ještě hůř, důsledek vysoké účinnosti spalování a nízkému ztrátovému teplu, které ti tu chladící kapalinu ohřívá. Toť můj názor.
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 26.03.2011 08:31
od Venca a Martinka
Mě to dělá taky.Pokud není motor pořádně prohřátý ale i když je chladněji tak teplota klesá.Pokud sjíždím bez plynu se zařazenou rychlostí,voda se ochlazuje a proudí do motoru a potom až na termostat.
Naftotový motor má menší tepelný výkon a tudíž se zahřívá pomaleji a chladne rychleji (Vznětový motor-10.4L chladícího média zážehový 1.8-2.0 8.3L-8.1L zážehový 2.5-3.0 9.5L trošku rozdíl než se tohle ve vzdětověm motoru ohřeje

)
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 26.03.2011 22:43
od vencator
mě sice padá teplota,ale jak se jednou dostanu na střed tak topení valí furt na plno ikdyž ta ručička klesá,furt topí stejně beze změn,ale jinak se mě to drží furt v tom bílím pásmu nikdy to nejde níž.jen je zajímaví že když po stejné trase jedu v klidu tak při sjezdech to klesá,ale jak se mě to ohřeje a pořádně to párkrát protáhnu nebo jedu po dálnici asi tak 3 km 170 km/h tak pak už to neklesne ikdyž je třeba -5 stupňů.
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 27.03.2011 06:56
od David 1
A nemůžeš mít náhodou elektro problém?
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 27.03.2011 10:22
od vencator
to nevím,taky jsem si říkal že by to mohlo být čidlem a nebo budíkem,jenže nevím kde hledat v autě,je to moc velkej problem nebo ničí to nějak motor když ta teplota pochoduje?
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 27.03.2011 10:29
od vencator
občas se mě rozhodí ty digitální čísla na budíkách,tak si říkám jestli mě neodchází budíky a při malím poklesu teploty ten budík sjede asi hodně,v patek sem najezdil asi tak 70 km v tahu ale furt tam jsou vidět poklesi ale ne už tak velky jak na začátku,ale to přeci voda a olej musí být zahřátý,někdo mě říkál že ten druhej termostat se používá málo kdy,tak nevím asi nechám vyměnit i ten,ten druhej je na olej,ne?
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 29.03.2011 19:42
od David 1
Mi kolísala teplota taky a měnil jsem jen vodní a je to v pořádku, ale ty máš problém spíše v přístrojovce. Já myslím, že nějaký studený spoj, nebo něco podobného. Teplota tak haprovat nemůže. Poraď se z někým, než začneš měnit termostat. Připadá mi to, že ti to dělá při snížení rychlosti otáček motoru. Nižší hodnota dobíjení a pokles na budíku.
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 29.03.2011 21:05
od vencator
termostat jsem vyměnil už ale jen ten vodní.třeba dnes mi to kolísalo když jsem jel domů,pak jsem to prohnal a zastavil tak to sjelo,ale asi po 3 min co běžel motor to vylezlo do prostřed a už to nepadlo a pak sem ujel asi 4km a odbočil a zase to kousek kleslo.je možný že by se to na 15 km v 12stuoních venku neohřálo na tolik aby to drželo?zítra pojedu asi 70 km v tahu,tak uvidíme co to udělá,pojedu hodně po dálnici tak su zvědavej.
Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 29.03.2011 22:13
od Rumcajs1
Oba termostaty jsou na vodu, na olej není ani jeden z nich

Re: kolisání teploty motoru
Napsal: 30.03.2011 21:11
od vencator
tak jsem dnes jel tu dlouhou štreku a asi po ujetí 20 km jsem jel po brně tak teplota držela bez poklesu,pak sem vjel na dálnici ujel po ní tak 10 km a teplota zas šla dolů,po brně asi tak ujeto 15 km to drželo.a to jsem po sjetí z dálnice ujel asi tak dalších 50 km,jenže to už ta teplota chodila,za vesnicí nahoru ve vesnici dolu a na místě to vlezlo do prostřed a drželo to,tak nevím,asi to bude tím druhým termostatem.