Stránka 1 z 1
Prosba
Napsal: 17.03.2011 19:45
od ja_rule
Ahoj lidi,jsem tady novej a moc se tady ještě nevyznám,proto se i případným admin omlouvám,že to hážu rovnou sem,ale asi tejden mám new car,Ford Focus Comi 1,6TDCi, rád bych jezdil do POl brát naftu,jsem orlovák a mám to tedy kousek,ovšem je to v tom Polsku normální nafta,nebo je to nějaký bio typ nafty?Myslím konkrétně PKN Orlen Chalupki,nebo pokud ještě jinde něco dobrýho poblíž,budu rád za tip,ale ty Chalupki mám asi nejblíže a slyšel sjem,že Orlen je dobrej,akorát nevím,jak je to s tou naftou,zda tam nemaj pouze bio,může mi někdo hodit info?Pokud můžu poprosit,hodtě mi jej na
ja_rule@post.cz na mail,díky moc a Focusům zdar

Re: Prosba
Napsal: 17.03.2011 19:57
od miki21
A Ty si myslíš,že Ford dělá jiné motory pro Poláky,Čechy,Maďary...?
Je tam normální nafta a normální benzín,jako u nás(řekl bych,že i kvalitnější).
Pročti vlákno o cenách-
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Re: Prosba
Napsal: 17.03.2011 20:00
od ja_rule
mĚ NĚKDO ŘÍKAL,že je to lepší než naše benzina třeba,ale že ta konkrétní pumpa v Chalupkách prodává jen bio,proto jsem se ptal,jen jsem to blbě řekl:-). Díky za info,brzy je navštívím,vlastně minimálně jednou měsíčně,možná i častěji

.
Re: Prosba
Napsal: 17.03.2011 21:20
od Brehowicz
Polsky Orlen je majitelem naší Benziny,ale co vím tak jejich Verva má míň cetanu než naše.
A taky nejsou dlouho pryč doby co polský benzín smděl tak že nebyl problém poznat auto jezdící na polský benzín což zustalo v paměti mnoha našich občanu možná i k naší smule.
Re: Prosba
Napsal: 19.03.2011 17:37
od Dav
V Chalupkach na Orlenu je cista nafta, ne bionafta, drive jsem tam tankoval, nikdy s naftou nebyl problem.
Ted jezdim az do Auchanu Raciborz, tam je nafta jeste levnejsi cca 29kc a taky tam levne nakoupim
PHM do Auchanu dodava Orlen, maji tam certifikaty primo na stojanu.
Pri tankovani davam pro jistotu Vif

Re: Prosba
Napsal: 19.03.2011 17:40
od Janjan
...a třeba v Těšíně jsem si všiml cedulky na stojanu, že je v prodeji stále zimní nafta.
Re: Prosba
Napsal: 21.03.2011 22:28
od ja_rule
Dík moc děcka:-). Já byl prvně tankovat v pátek,cena vycházela myslím 31,16,ale Raciborz už je pro mě jako Orlováka asi moc daleko,či ne?Ty Chalupki totiž mám blíž než spoustu míst v OV,jen asi 18km ... ale kdyby byl rozdíl 2Kč/km nebo vyšší,stálo by to za zamyšlení:-).
Re: Prosba
Napsal: 21.03.2011 22:34
od ja_rule
Asi budu za vola,ale co myslíš tím "Vif

"?:-) Já byl v pátek na tý pumpě jak v Jiříkově vidění:-)))
Re: Prosba
Napsal: 22.03.2011 08:05
od miki21
Re: Prosba
Napsal: 24.03.2011 00:01
od ja_rule
Díky za info děcka,fotka je malinká,ale pokud vidím dobře,tak přesně tohle aditivum mám už doma v garáži,tu samou určitě seženu taky na léto,hm?Jo,když jsem tam bral minulej pátek ráno,bylo to i tak docela drahý už,i na Polsko,vyšlo to na 31,17Kč/litr,což u ž je docela dost,pořád ale dost levnější než u nás:-). Mám na mysli ten PKN Orlen Chalupki:-).
Re: Prosba
Napsal: 12.05.2011 00:17
od FoFo Paya
Tak dneska jsem čepnul do plna na Orlenu v Chalupkách. Bylo mi to doporučováno ze všech stran. Je tam ekodiesel, což je ten běžný diesel, jako u nás. nevšimnul jsem si, jestli tam mají vůbec bio. Trochu mě ale zarazilo, když jsem najel na stránky orlen.pl, že cetanové číslo je min 51 a cetan index min 46. Ale v angličtině plavu a navíc nemám přehled, kolik je minimum pro ČR
Re: Prosba
Napsal: 12.05.2011 02:47
od tomason
Výkladový slovník
Cetanový index
(angl. cetane index)
Parametr vypočtený ze středního bodu varu motorové nafty a její hustoty. Nahrazuje do jisté míry cetanové číslo, jehož stanovení na experimentálním motoru je časově náročné a nákladné. Výpočet se provádí podle následující rovnice:
CI = 45,2 + 0,0892T10N + (0,131 + 0,901B)T50N + (0,0523 – 0,42B)T90N +
0,00049(T10N2 – T90N2) + 107B + 60B2
T10N = T10 – 215 T10 - teplota (°C), při které předestiluje 10 % obj. vzorku,
T50N = T50 – 260 T50 - teplota (°C), při které předestiluje 50 % obj. vzorku,
T90N = T90 – 310 T90 - teplota (°C), při které předestiluje 90 % obj. vzorku,
B = [e–3,5DN] –1 DN = d15 – 0,85, d15 - hustota v g.cm-3 při 15 °C.
Motorová paliva – Motorové nafty – Technické požadavky a metody zkoušení
ICS 75.160.20 Srpen 2004
ČSN EN 590
65 6506
Tato norma je českou verzí evropské normy EN 590:2004. Evropská norma EN 590:2004 má status české technické normy.Tento dokument nahrazuje EN 590:1999.
Významné technické rozdíly proti předchozímu vydání této evropské normy a předchozím vydáním jsou:
•Byly zahrnuty požadavky Evropské směrnice pro paliva 98/70/EC [1], včetně změny 2003/17/EC [2] podporující dřívější národní zavedení motorových naft s obsahem síry maximálně 10 mg/kg.
•Bylo ustanoveno opatření pro maximální obsah methylesterů mastných kyselin (FAME) obsažených v motorové naftě, a to maximálně 5% (V/V).
•Byly začleněny údaje se všemi normativními odkazy na metody zkoušení v pořadí řídícím se požadavky Evropské komise, s průvodním ujištěním, že aktualizované verze budou vždy dávat podobné přesnosti a stejné nebo lepší shodnosti.
•Tabulka 1 jednoznačně rozlišuje mezi požadavky začleněnými v Evropské směrnici pro paliva 98/70/EC [1], včetně změny 2003/17/EC [2] a dalšími požadavky.
•Mnohé z metod zkoušení začleněných do této normy byly předmětem mezilaboratorních zkoušek ke stanovení použitelnosti metody a její shodnosti ve vztahu ke směsím motorové nafty obsahujících 5% (V/V) methylesterů mastných kyselin (FAME) z různých zdrojů. Tyto methylestery mastných kyselin byly vyrobeny z řepkového a slunečnicového oleje.