Motorový olej
Ford Focus mk1:
Doporučený motorový olej dle výrobce - motorový olej viskozitní třídy SAE 5W-30,
který vyhovuje specifikaci Ford WSS-M2C913-A nebo WSS-M2C912-A1
Např. Ford/Motorcraft Formula E nebo Mogul Forte Pro, atd.
Ford Focus mk2:
Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30 specikace Ford WSS-M2C913-B
Pokud není na dolití k dispozici olej se specifikaci Ford WSS-M2C913-B, lze pouzit olej SAE 5W-30 (zejmena), SAE 5W-40 (mimo dvoupalivovych vozidel) nebo SAE 10W-40, ktery splnuje specifikaci ACEA A1/B1 (zejmena) nebo ACEA A3/B3. Nezaměnujte dolití a novou náplň !
Nyní se dodává nový olej s označením FORMULA F, který má specifikace:
Ford WSS-M2C913-A, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-C a splňuje specifikace ACEA A1/B1
Vlákno věnující se motoru 1.6 TDCi http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=26472
Na území EÚ si autorizované servisy nemôžu dovoliť, aby pri záručnej prehliadke nepríjimali od majiteľa auta motorový olej, ktorý je v originálnom balení s vyhovujúcimi parametrami určenými v knihe pre vlastníka automobilu. Takéto správanie je proti konkurenčným pravidlám EÚ a za nedodržanie možno uložiť vysoké pokuty. Nedovoľte, aby ste sa aj Vy stali takouto obeťou, kdekoľvek na uzemí EÚ. (Zdroj: Olejposta.sk 2005)tomason píše:Klasifikace olejů dle normy ACEA podle mne není moc přehledná. Vůbec totiž neznamená, že A3 je "lepší" než A1 apod. Označení olejů vychází z kinematické viskozity, což je podle mne zjednodušeně řečeno jakási míra vnitřního tření oleje. Udává se v jednotkách mPa.s (milipascalsekunda) a pro klasifikaci ACEA se měří při vysoké teplotě i zatížení. Olej třídy A1 má tuto hodnotu mezi 2,9 až 3,5, kdežto třída A3 vyšší než 3,5. V praxi to znamená, že olej A1 klade pohybujícím se součástem nižší "odpor" a bude mít pravděpodobně i tenčí olejovou vrstvu (ale vůbec to neznamená, že je méně nebo více kvalitní, prostě má jiné mazací schopnosti). Může to znamenat lehčí chod a trochu nižší spotřebu paliva. (Výraz lehkoběžný se někdy používá pro označení oleje viskozitního rozsahu 0W-30 či podobných, ale s normální hodnotou HTHS viskozity.) Pro některé motory však tento menší odpor a tenčí vrstva oleje může znamenat ztrátu potřebných mazacích vlastností a v krajním případě je nebezpečí vážného poškození motoru. Je proto vždy třeba dbát na doporučení výrobce, který ví, jaký olej jeho motor potřebuje. (převzato z oleje.cz)
Já osobně navrhuju toto téma zavřít s tím, že při kliknutí se objeví nápis:
POUŽÍVEJ JEN TEN OLEJ KTERÝ TI DOPORUČUJE VÝROBCE FORD A JE ROVNĚŽ TUČNĚ NAPSÁN V NÁVODU K AUTOMOBILU TO JEST OLEJ TŘÍDY KLASIFIKACE A1/B1. Každý jiný olej v této klase je buď dražší Shell, Castrol nebo jménu Mobil nesahá ani po kotníky.