vstřiky TDDI

Jan Vajbar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06.01.2011 12:56

vstřiky TDDI

Příspěvek od Jan Vajbar » 19.01.2011 16:33

Dobrý den, mám dotaz ohledně Focuse v kombu, 1,8 TDDI 66kW, 1999, motor mi ve volnoběžných otáčkách jakoby zakopává - "pravidelně" nepravidelný chod jako by jeden válec hůře pálil, zkusmou metodou, postupném povolení holendru na vstřiku jsem nezjistil žádný rozdíl, ptal jsem se v autorizované dílně a při stavu 213tis mi řekli že mám začít výměnou trysek (cca 4,5tis za kus). Jaký je rozdíl mezi tryskama TDDI a TDCI rozdíl výkonu ale jsou ty trysky spolu zaměnitelné, jaké mají být kompresní tlaky.

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Antony » 19.01.2011 18:40

TDDI a TDCI je tak moc rozdílný systém vstřikování nafty, jako karburátor a vstřik u benzinu.
TDDI používá ke vstřiku mechanicky ovládané vstřikovače
TDCI používá elektricky ovládané vstřikovače s daleko větším provozním tlakem

Jan Vajbar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06.01.2011 12:56

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Jan Vajbar » 19.01.2011 18:48

díky, to je to co jsem potřeboval vědět a spolu s dalšími zprávami si to dávám dohromady - vstřiky mě asi neminou a začnu pořádnou diagnostikou

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Antony » 19.01.2011 19:33

Ještě můžeš zkusit před výměnou použít nějaký přípravek na čištění pal. soustavy a mě osobně
nej pomohlo tankovat Vervu.Auto daleko lepší tahne a spotřeba šla skoro o litr dolů (opravdu nekecam).Mam už 250 000km,čerpadlo jsem dělal při 195 000km a startuje absolutně bez problému.Taky jsem měl loni v zimě bílý kouř a "hádavý" chod motoru,ale Verva je někde jinde.

Jan Vajbar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06.01.2011 12:56

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Jan Vajbar » 24.01.2011 19:02

Tankuju na OMV, takže nafta je dobrá ikdyž je fakt že při natankování na jiné pumpě se mi zdá ten motor víc rozklepaný.Za studena - když vyjíždím z průjezdu, to smrad že by jeden pad ale po chvíli se to zlepší, nekouří to tolik a hlavně necuká.Člověk co jsem Fíka od něj koupil říkal že to rozsvícení kontrolky žhavení a nereagování na sešlápnutí plynového pedálu se sem tam objeví ale klíč do nuly, znova start a jede se dál , to by mi až tak nevadilo ale ta nepravidelnost chodu je horší.TDDI bez počítače je na to diagnostika, z čeho si vytáhnou v servisu data? Jen z řídící jednotky? Chci to vědět jen pro kontrolu kdyby se náhodou rozhodly že sami neví a půjdou na to metodou pokus - omyl.
Díky za další odkazy

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Antony » 24.01.2011 19:23

Zakopávání a bíly kouř za studena jsou opravdu vstřiky a opravdu doporučím tu Vervu.Já zkoušel i Schel a taky to moc nepomohlo.Dával jsem aditiva a to pomohlo na cca 2 nádrže a potom znovu.
Jednou mi fík udělal neplechu.Jedu, teplota v autě optimal, klídek pohoda a najednou kontrolka bliká jak o život a nereaguje.Pouze běží na volnoběh.Ve vesnici pod lampou jsem to chcíp a že to okouknu.Pro zábavu jsem znovu natočil a on jede normálně.Na dalších asi 30km ještě párkrát zazlobil.Na diagnostice řekli, že pedál plynu je KO.Po demontáži a prostříkání kontaktolem jezdím už dalších cca 100 000km a zatím v poho.
Nejsi někde z okolí Plzně?
Už mám i tu diag a je to celkem paráda, když si člověk může něco udělat sám.

Jan Vajbar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06.01.2011 12:56

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Jan Vajbar » 24.01.2011 19:32

Bohužel ne, Kroměříž (práce) resp. Břeclavsko (domovina), ten pedál zkusím, tady jsem se ještě nehrabal, benzinovýho escorta jsem dělal 2x převodovku, 2x topení (super JOB), a jednou hned po koupi (200km) celý motor, ramena, brzdy, výfuk aj, drobnosti neberu jako opravu ale zábavu.
Z výfuku za studena bílý hustý kouř a na betonu saze, zkusím vstřiky jsou prý dvojí BOSCH a "Delphi" nejjednodužší prý vzít původní a podle typu sehnat druhé, nevíš zda by mi nepomohlo zkusit hledání podle winu ať to nemusím rozebírat nadvakrát?
Zdar - nemám rád tu průpovídku : Fordem tam a vlakem zpátky!

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Antony » 24.01.2011 19:41

Bohužel, se vstřiky nemam žádné zkušenosti, ale jdou celkem hravě ven.Práce tak na 15 min.
Sundáš intercoler a je tam přístup OK.Akorád doporučím při odvdušnění nechat povolenou trubku a až bude nafta stříkat utáhnout.Jinak ten pedál je maličko horší.Tam je jeden šroub na který se fak hezky může.Taky potvrdím tek JOB topení na escort je fakt k nezaplacení.

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Antony » 24.01.2011 19:49

Pruúovídka je opravdu jen pro toho kdo nikdy neměl FORDA.Já na něho nedám dopustit.Už mam druhého:1: escort combi 1.8D.Za 4 roky jsem najel kolem 150 000km.2 x Bulharsko bez zaváhání a zbytek pouze maličkosti.
2: Focus I 1.8 TDDI .Už ho mam 5 let a taky asi 130 000Km.Celkem má 250 000Km.Taky 3 x Bulharsko a taky bez zaváhání.Pouze odešlo čerpadlo a další nepozornost mi stála rozebrání komplet celého motoru.Dával jsem šály, pístní čepy a kroužky.Jinak ramena, čepy a zadní pomocná ramena.
Už jsem jezdil v hodně autech (mam servis autoelektro) a opravdu to pohodlí je někde jinde.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Jardak » 24.01.2011 22:09

Rozpoznat motor TDCi a TDDi jde na první pohled.TDCi je comonn rail tzn.trubky ze všech vstřiků jdou do vysokotl. zásobníku a odtud jedna trubka do vysokotl.čerpadla.Otevírání vstřiků ovládá selenoid proto ke každému vstřiku vede kabel.TDDi má rotační čerpadlo tzn.trubky vedou přímo do vstřik čerpadla.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Jan Vajbar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06.01.2011 12:56

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Jan Vajbar » 25.01.2011 14:44

díky chlapi

Jan Vajbar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06.01.2011 12:56

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Jan Vajbar » 30.01.2011 17:36

Takže další dotaz: šroub co drží příložnou kolébku vstřikovací trysky, sundal - resp ulomili se mi přepadové hadičky ale vstřik jsem stejně nedostal ven, je tam snad ještě našroubovaný (řekněme jako svíčka?) Tak a teď vypadám jak blbec ale radši se zeptám než něco zku.....
Díky

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Antony » 30.01.2011 17:51

Ne ne.Jinak už vstřik nedrží.Pokus se s ním zatočit a zároveň vytáhnout.Pravděpodobně je jenom zatuhnutý.Ještě pomůže nastříkat kolem nějaký uvolňovač.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od foki » 30.01.2011 23:45

Jan Vajbar píše:Takže další dotaz: šroub co drží příložnou kolébku vstřikovací trysky, sundal - resp ulomili se mi přepadové hadičky ale vstřik jsem stejně nedostal ven,
tak ten je stejne na vyhozeni protoze ty prepady se asi nedaji menit ,a existuje takovy pripravek ne vytazeni , nejsem si jist jestli pomuze nastrikani , ale muzes potom zatocit motorem a komprese by je mohla vystrelit ven ale aby jsi neudelal vic skody nez uzitku .

PS : a proc to nenechas na servis ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: vstřiky TTDI

Příspěvek od Vewehr » 01.02.2011 08:37

Asi chtěl ušetřit :wallbash:.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host