Stránka 1 z 2

náhlý pokles výkonu u 1,6 16v

Napsal: 18.11.2006 13:42
od dezz
Zdravím všechny. Mám menší problém. Včera si to jedu do menšího kopce vyjíždím z obce, mám tam 3ku cca 3500 ot. Najednou sebou motor na moment cukne (jako by se nachvilku zadrhnul) ,nezastaví se ale jede dál, hned je všechno o.k. a já jedu dál... Myslel jsem si že to bude třeba něco v benzínu nebo jen nějaký menší zkrat. Jenže.... od té chvíle citím na pedálu plynu jak motor divně vibruje a ten chod není taky nijak extra rovnoměrný jako dřív.. jako by jel jen na tři válce... No a to hlavní podstatně spadnul výkon a to cca snad až o 1/3 vůbec to do toho kopce nejelo... Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost ? Jinak motor je o.k. má najetých sotva 60.000km r.v. 2000 (p.s. pro rýpaly : jako že ten stav km není pravda tak je,to vám klidně vysvětlím pozdejc, teď řeším jiný problém) Jinak díky za každou dobrou radu nevím totiž co stím... :cry:

Napsal: 18.11.2006 14:44
od MK
Mozna bych jako prvni zkusil diagnostiku, pricin muze byt podle me cela rada. Mohla prestat treba hazet jiskru jedna ze svicek, muze k ni byt poskozeny kabel a podobne.

Napsal: 18.11.2006 14:47
od pelen
Ja bych jako 1. zmeril odpor kabliku k jednotlivym svickam a pri mereni jeste kablik prohybal. Pokud jsou odpory zhruba shodne, tak pak bych odsrouboval postupne svicky, ta, ktera nepalila, by mela byt zacazena. Jestli elektrody vsech svicek vypadaji podobne, pak to muze byt zapalovaci civka (vn modul). Uz to tu nekteri popisovali, pravdepodobne nestiha dodavat dostatek energie a nepali stridave nektera ze svicek. :wink:

Napsal: 18.11.2006 17:08
od speedy
A nemáš tam ještě originál svíčky ??? Že by třeba jedna už byla prostě v háji, při studeném motoru dobrý a pak po ohřátí špatný ? Já bych svíčky vyndal a prohlíd zda mají ještě elekrtrody...popřípadě pak koupil nové. Pak bych šel teprv po kabelech...

Napsal: 18.11.2006 17:22
od dezz
No je fakt že svíčky jsou originál.... u forda mi řekli,že snesou těch 60.000 .... jinak starty jsou o.k. a bez problémů... tohle se mi stalo fakt prvně..

Napsal: 18.11.2006 17:30
od speedy
No ona se svíčka dokáže chovat jinak za studena a jinak za tepla...a taky ze zvyšující se intenzitou zápalů(dle otáček motoru)...kdybys měl jednoválec, tak to zjistíš okamžitě...to by ti to při vyšších obrátkách chcípalo. Nevím ale těch 60000km je docela na ty svíčky myslím dost, já jsem měnil svíčky při teoretickejch 90000km a zdálo se mi že to jsou snad ještě originály, měl jsem problém je i dostat ven, ale jinak fungovali goood.

Napsal: 18.11.2006 17:52
od pelen
speedy píše:....já jsem měnil svíčky při teoretickejch 90000km a zdálo se mi že to jsou snad ještě originály, měl jsem problém je i dostat ven, ale jinak fungovali goood.
Myslim, ze uz nefungovaly good, na izolatorech uz urcite byly svodove cesty zeslabujici energii jiskry. Poznalo by se to na poradnem testeru pri emisich, ktery meri napeti na svicach pri ruznych otackach. Takovy protokol je dobre si schovat a pak porovnavat, jak to jde casem dolu.
Kabely jsem radil jako 1., protoze nepotrebuji nic odsroubovavat a je to relativne rychla kontrola. :wink:

Napsal: 18.11.2006 18:15
od Skubi
no mě je měnili teď při 94000 km, ale jak tam byly dlouhou, to ví jen ten německej důchodce co ho měl :wink:

Napsal: 18.11.2006 18:52
od dezz
No v pondělí to půjde do servisu, protože doma na koleně to asi sám nezjistím... Díky za rady pak dám vědět jak to dopadlo.

Napsal: 18.11.2006 20:02
od speedy
To Dezz : pak dej určo vědět...

To Skubi : já tak pozoruju, že tak 80% lidí co koupí v Čechách Focuse, tak má auto po důchodci z Německa a z Rakouska. To vypadá, že v cizině s tím snad nikdo jiný nejezdí :lol: :lol: :lol: :lol:
No mě tvrdil prodejce, že s tím jezdila nějaká baba z SRN (asi s dětma), ale podle mě teda musela být docela prasátko...
Ale asi závisí na prodejci, jakou pohádku si zrovna vymyslí... :evil:

Napsal: 18.11.2006 20:06
od Skubi
no já co se zachování interiéru týče nemůžu stěžovat :wink: a na to čím budu časem překvapen raději moc nemyslím :lol: :lol:

Napsal: 18.11.2006 20:19
od pelen
speedy píše:To Dezz : pak dej určo vědět...

To Skubi : já tak pozoruju, že tak 80% lidí co koupí v Čechách Focuse, tak má auto po důchodci z Německa a z Rakouska. To vypadá, že v cizině s tím snad nikdo jiný nejezdí :lol: :lol: :lol: :lol:
No mě tvrdil prodejce, že s tím jezdila nějaká baba z SRN (asi s dětma), ale podle mě teda musela být docela prasátko...
Ale asi závisí na prodejci, jakou pohádku si zrovna vymyslí... :evil:
Ja mam po aktivnim francouzskem zverolekari. :lol: :lol: :lol:

Napsal: 21.11.2006 09:58
od dezz
takže záhada vyřešena... byla to cívka vyměněno cena 2800kc jinak díky za rady

Napsal: 21.11.2006 19:23
od pelen
dezz píše:takže záhada vyřešena... byla to cívka vyměněno cena 2800kc jinak díky za rady
Ty vn moduly odchazeji teda dost casto.
Na te spatne civce bylo neco videt? Napriklad prasklinky na povrchu? :cry:

Napsal: 22.11.2006 16:06
od dezz
Jinak ta závada se projevovala i tak že motor jel, na 3 válce.... Na cívku jsem se nedíval, takže ti neřeknu jak vypadala..