Stránka 1 z 1
Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 28.09.2010 13:31
od Ryko
Zdravim pani, ako lajk potrebujem jednu odbornu radu... po montazi podloziek na zadnu napravu a eibach pruzin je samozrejme velke pozitivum ohladne mensieho naklonu v zakrutach, pocitovo lepsej odozvy na pohyb volantom atd. a focus konecne vyzera tak ako sa patri... V com je ale problem - dal som si samozrejme spravit aj geometriu po montazi pruzin - standard geometria pre Focus II (inu v systeme kde mi robili geometriu nemali, zirafak spominal ze je priamo geomatria na eibach odpruzenie), a po riadnom odskusani pruzenia sa mi pocitovo zda, ze zadna cast auta plava viac ako predtym... myslel som, ze su mozno povolene podlozky, tak som hodil auto na zdvihak a skontroloval, ale podlozky drzia ako prikovane... co ma trosku prekvapilo je, ako je zadna naprava volna a ze po nadvihnuti zadneho kolesa mozem ho volne rukou hybat hore dole 10-15 cm (pritom sa spolu s kolesom hybe rameno smerujuce k prednej casi podvozku). Nepoznam sposob zavesenia auta, ale viem ze pri klasickom jednoduhsom podvozku nie je mozne pohnut zadne koleso po nadvihnuti auta ani minimeter... Prosim o problematiku znalych o radu v com moze byt problem, lebo sa mi nechce verit, ze ide len o moj pocit ze auto viac plava, ale ze to tak aj realne je... som v tom, ze pri 18-kach gumach a eibach pruzinach by pri prudsom otoceni volantu pri 30km/h nemalo byt ziadne plavenie...
Prikladam aj kopiu zaznamu z geometrie.
Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 28.09.2010 14:00
od Quickie
Ryko píše:ze zadna cast auta plava viac ako predtym...
taky isty pocit mam aj ja.. ani nie tak v zakrutach ako po prejdeni priecnych nerovnosti na vozovke... tiez mi zadok ako keby trosku odhodi.. ked som sedel ako spolujazdec tak som to necitil ale ked som za volantom tak je to trochu citit.. o tri tyzdne by som mal ist na druhu garancku.. neviem ci je kontrola geometrie sucastou garancky ale toto im spomeniem..
je samozrejme rozdiel HTB oproti kombiku ale aj tak sa mi to nezdá.
problem je v tom ze si uz nespominam ci mi to robilo aj bez strun a podloziek... na seriovych strunach som najazdil pomerne malo km a bolo to vtedy nové auto..
nechcel som tuto problematiku riešiť, ale vidim ze sme uz minimalne dvaja co mame taketo poznatky
edit: ryko kde si bol robit geo? po montáži pružín ti ju hned nenastavovali? mne u Koisa ano.. teda aspon vo fakture som to mal
Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 28.09.2010 14:22
od Ryko
No u mna bude mozno problem v tom, ze geometriu mi nerobil Ford... Pruziny mi menil jeden servis V Hornej Strede, kde mam velmi dobre skusenosti... a geometria bola robena hned po montazi v servise Toyoty, kde teda ako som pisal mali len parametre pre standard odpruzenie Focus II a nie eibach...
Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 28.09.2010 15:07
od Quickie
sak pozri, mozme dat stretko niekde v PN a porovname auta
Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 01.10.2010 10:44
od Ryko
Neviem ci nam to moze pomoct, ale ak budes chciet mozme sa stretnut a porovnat, len ozaj to nebude podla mna mat az taky velky vyznam, vzhladom ze mam HB a ty kombi... jazdne vlastnosti si trosku ine a nie som taky fundovany aby som to vedel porovnat, ak ty ano, tak nedbam...
Inak ty mas robene pruziny u Koisa, takze ti mali robit geometriu podla nastavenia Focus II Eibach, ktora by mala zabezpecit spravne vyladenie... Ked tam budes skus si overit, ci tam ozaj mas urobenu geometriu na eibach... ja mam geometriu Focus II standardnu a tu bude podla mna problem... Este mi vcera kamarat vravel, ze po nainstalovani tvrdsieho pruzenia a pocite plavania mohli odist capy na naprave... no neviem... kazdopadne u mna je potrebne dat spravit geometriu na Eibach a potom porovnat... to mi spravia len vo forde, nemam ale chut vyvalit dalsich 50 a mozno viac Eur do auta... uz tak som riadne prekrocil rozpocet na tento rok...
Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 01.10.2010 12:04
od Quickie
v stredu 6.10. idem na garancku do BN tak sa opytam.. odtial to stiahnem dole do TT tak sa mozem stavit v Piešťanoch a zdelit ti co som zistil.. a mozes aj vyskusat potom moje auto.. ja tvoje nevyskusam lebo nemas rucne ovladanie

Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 02.11.2010 18:18
od Quickie
Ryko píše:co ma trosku prekvapilo je, ako je zadna naprava volna a ze po nadvihnuti zadneho kolesa mozem ho volne rukou hybat hore dole 10-15 cm
skúšal som kolesami hýbať ked som nahadzoval zimne plechace a ani som s nimi nepohol... resp. ked som pohol tak sa zahybalo cele auto, ziadna podobna vola ako opisujes u mna neni...
Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 06.02.2011 20:15
od BobTDCi
Máš ročník 2005 - s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou máš už "vymačkané" silentbloky zadnej nápravy - majú už to najlepšie za sebou a ak vieš pohnúť zadným zabrzdeným kolesom pri zdvihnutom aute 10-15mm - je to viac ako isté.
keby to boli čapy - muselo by to byť počuť ako kovové hrkanie na nerovnostiach..ale hlavne išlo by o prednú nápravu. Síce je predpoklad, že ak máš zadné silentbloky v takomto stave, tak veľké predné budú tiež už po smrti či tesne pred ňou...
V tom prípade ťa čaká "investícia"- vo Forde ti ponúknu výmenu 4ks priečnych kyvných ramienok malých i veľkých (ks cca 120-150E) so silentblokmi a ďalšie veľké silentbloky pozdĺžnych ramien (á/16E - treba 2ks) a priečne ramená kyvné so silentblokmi ks za cca 160E plus robotu za cca 200E!
Menil som toto všetko na svojom Fofe II kombi - ale iba silentbloky malé kus za cca 7E (spolu 8ks) a tie dva veľké (z Fordu NR 2ks za 40E) a auto sa stalo zasa Fordom...menil so tam i predné veľké silentbloky - tak či tak pri každom treba geometriu.
Nie - ide o predpísané hodnoty zbiehavosti prednej i zadnej nápravy i odklonov pre to ktoré koleso- pre každé auto.
Ak dáš nižšie športové pružiny - poloha ramien voči podvozku sa zmení a tým pádom sa zmenia i hodnoty zbiehavosti! Preto treba nanovo nastaviť geometriu.
Je dobré ak si ju dáš nastaviť najmä u niekoho, kto je v geometrii fachman a hlavne má geometriu pravidelne ciachovanú - kalibrovanú!!!!
Plávanie sa ti prejavilo práve preto, že tie pružiny sú tvrdšie a akoby "uhýbali" menej ochotne a preto viac uhýba to čo je mäkkšie - teda v tvojom prípade "vyžuté" silentbloky...
Žiadne nastavenie pre Eibach... je možné nastaviť geometriu v miernej odchýlke od predpísaných hodnôt - podľa požiadaviek na chovanie sa auta -u ľudí, ktorí nastavujú autá na okruhy, či iné preteky - vedia aké odchýlky do akých smerov - spôsobia zosilnenie tej ktorej vlastnosti, či reakcie podvozka..ale to iba u ľudí, čo naozaj vedia...teda určite nie v bežnom servise! A tam je to potom už o nastavovaní a odskúšaní a znovunastavovaní a odskúšaní - teda je to o laborovaní... Ale teba podľa všetkého čaká výmen silentblokov prednej a pravdepodobne i zadnej nápravy...pozri sa sem:
Ale nehovorím že celkom všetkých - iba pri ich cene je už pri tej investícii lepšie vymeniť všetky...ak ušetríš teraz 20E je nepodstatné ak o rok budeš musieť platiť tú istú cenu za robotu, kvôli rozoberaniu prakticky celej zadnej nápravy a nanovo robenej geometrii -tak si neušetril ani fuk!
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=15
Teraz mi napadlo aj Richisan tam spomína to isté - po nových Eibachoch sa mu ukázala podobná insuficiencia - nedostatočnosť zadnej nápravy...

Geometrie u Eibach Pro Kit
Napsal: 01.09.2014 12:48
od LH13
Ahoj,
scháním informace o nastavení geometrie po použití Eibachu.Mám nově nahozený Eibach Pro kit pružiny -3cm snížení, origo 17 kola s předepsanýma pneu 205/50.A chtěl bych si nechat udělat na to geometrii,aby vše sedělo.Když půjdu do Fordu,mají hodnoty v systému přímo na použití těch Eibachů a nebo se dělá geoška jako u normal standart podvozku?Jde o to,jestli je nutné jít na geometrii do Fordu a nebo stačí klasika servis,ale myslím,že klasika servis nebude mí údaje na snížené pružiny a proto to nebude dobře nastavené...a nebo ani u Fordu neexistují hodnoty pro Eibach a laboruje se s tím nějak?Jinak ten Eibach kit doporučuje i přímo Ford a má ho také ve své nabídce příslušenství a tak by mě zajímalo jak to s tou geometrií mám udělat a kam na ní zajet,aby to k něčemu bylo...
Díky všem,vím že je tu spousta lidí co Eibach jezdí a také to řešila...
Sloučeno. l.j.
Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 01.09.2014 19:09
od lucky.jack
Přikládám seřizovací údaje pro komplet řadu FF2. Tedy vč. SPORTOVNÍHO podvozku
LH13 má SZ

Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 01.09.2014 21:07
od Anduril
Akorat ze sportovni podvozek neni Eibach. Sportovni podvozek byla volba pri vyrobe auta, snizeni cca 1.5cm proti std a jine stabilizatory a tlumice.
Re: Nova geometria po montazi eibachov + podloziek, problem
Napsal: 01.09.2014 22:29
od lucky.jack
Tak v tom případě ať si každý vybere co je mu po chuti.