Stránka 1 z 2

Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 30.08.2010 14:15
od Wizzy008
Tak jsem zmaten. Pořád jsem žil (a pořád žiju) v tom, že Duratec jako vývojový následník Zetecu má hydroštely, čili automatické hydraulické nastavování ventilové vůle. Nakonec, jeden až dva už jsou u mě slyšitelné, tak tomu furt věřím. Nicméně v manuálu auta i v APM-TECu jsem narazil na hodnoty ventilové vůle předepsané pro tento motor.. Konkrétně na sání 0,25+-0,03 a výfuk 0,30+-0,03... Což mi přijde jako protimluv k hydroštelům...
Na druhou stranu, kdyby se tam ventilová vůle opravdu nastavovala, předpokládám, že se tak bude činit podložkami, nemýlím, se?

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 30.08.2010 14:24
od tchifla
Duratec 2.0 (a asi ani 1.8) nema hydrostely a vola sa vymedzuje podlozkami. Takze mas pravdu ;)

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 30.08.2010 14:57
od ballu
Motor má mechanické hrníčkové zdvihátka bez seřizovacích podložek s odolností na opotřebení po celou životnost motoru. Seřízení vůle je provedena výměnou hrníčků rozdílnou tloušťkou stěny dosedací plochy pro ventil a vačky. Rozvodový řetěz by měl být hlučný od 300 tis. km .
Proto je možnost sehnat náhradní díly u Mazdy řady 3 , 5 , 6 s označením MZR kde se jedná o totožný motor. :Dancer:

http://www.tipcars.com/applications/mag ... mailem=ano

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 30.08.2010 15:00
od Wizzy008
Hmm.. Tak proč mi moje auto vykazuje příznaky typické pro hydroštely, které už neudrží tlak.. Ráno přijdu, nastartuju, otáčky dost spadnou a motoru se moc nechce... když ho chvilku podržím plynem, tak pak jede dobře (jakoby se hydroštely naplnily olejem) a ventily šly pak jak měly... No nic, budu pátrat..

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 30.08.2010 15:09
od ballu
Natankuj jiný benál, začínají pančovat i ten a já to poznal na dovolené , když tam dal v chorvatsku humus 98, otáčky litaly a motor se třepal jak ratlík. :cry:
Moc jsem tomu nevěřil, ale nyní mám natankováno u nás místo 95, Vervu 95+ a je to znát i na startech. :palec_nahoru:

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 30.08.2010 16:03
od jednaminus
Po výměně těsnění pod hlavou z důvodu netěsnosti oleje jsem druhý den natankoval (převážně tankuji po rozsvícení rezervy a plnou) a po zahřátí začal motor hlasitě klepat (předtím motor neklepal). Studený byl tichý, jak se zahřál-klepal. Ventilové víko šlo dolů, kontroloval jsem uchycení (dotažení vaček), vůli ventilů, nastavení rozvodů. Všechno ok. S klepajícím motorem jsem vyjel celou nádrž. Bylo mi jedno, jestli se kousne, protože jsem na auto byl pěkně nas….ý :x Natankoval jsem zase plnou a klepání bylo po chvíli pryč. Od té doby motor zase tichý. A se zdvihátky je to jak píše ballu. Hlavu jsem měl 2x dole a jsou tam opravdu mechanické hrníčky. Olej vymezuje vůli jen u napínání rozvodového řetězu.

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 31.08.2010 09:44
od Wizzy008
Jo, ty hrníčky jsou tak jak píše ballu a i včera jsem si to ověřil u mechanika.. Ještě mě tak napadá, že kdyby ten napínák řetězu neudržel tlak, tak by to taky mohlo být tím - lehce se posune časování vantilů... Ale tohle budu řešit, až zase nebudu mít do čeho kopnout...teď mě čakeají přední brzdy, pokakanej motorek v pravém předním světle a vůbec komplet technická... A to jsem zjistil, že mi blbnou kukačky uvnitř v autě...nemaáte někdo černý navíc? :-)
A ten benzín zkusím..dřív jsem tankoval tu víceméně výhradně na Agipu, teď to mám kousek k Benzině a připadá mi to horší...tak zase začnu asi jezdit tam.

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 31.08.2010 23:25
od koumess
jsem snad v Jesu neměl nikdy žádný problém s benzinem,teď beru nejčastěj za lidlem a nevnímám žáden rozdíl... no všechno je možné :?

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 01.09.2010 07:33
od Wizzy008
Ty jo, další místní...já čumím :shocked:
Já právě taky ne, proto hledám příčiny i jinde.. A o té benzínce za Lidlem vím, ale zatím jsm neměl odvahu ;-)

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 07.10.2016 07:57
od mira.s
Pánové,mám dotaz myslkm k tématu..
Poslední dobou slyším občas jakoby zacvrlikání ventilů.
Dělá to vždy kolem 1900-2000otáček po přidání plynu.
Jak jdou otáčky trochu nahoru,tak to ustane,je to vždy takové krátké zazvonění např po přeřazení a přidání plynu.Dřív tl nedělalo,nebo jsem to nezaznamenal,ale motor nějak extrémně ani nepodtáčím.
Měl jsem podezření na ventilovou vůli.
Tankuji na dobrých benzinkách a dávám už tak 15tis.km aditiva od Vifu,která dost účinně rozpouští karbon,tak jsem si říkal,jestli tam byl karbon a teď není,tak to možná zvoní,ale to jsou jen mé dedukce.Jinak motor táhne,jako hovado,všechno bez problémů a spotřeba 6,5 léto-7.5zima.
Výše bylo psáno,že ventily se po celou životnost nemusí štelovat.
Děkuji za případné odpovědi.
Motor 2.0duratec,190tis.km

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 11.10.2016 18:29
od zeli
Ventily stejne jako rozvody jsou koncipovany jako bezudrzbove, takze se do toho nikde nepohrnou. Faktem je, ze se to rozhodit muze a pak je potreba s tim neco samozrejme udelat jako treba na mem byvalem aute. Volny retez vlivem vytahani nebo spatneho napinaku uslysis a az to bude moc, tak to nechas vymenit. Neserizene ventily uslysis taky a ty jdou aspon zkontrolovat/zmerit po sundani ventilvika. Odstranit tu vuli uz je ale jina, jak je nejspis jiz psano a jak je patrne z obrazku. Rozvody musi i s vackama dolu. Je pak otazka, zda je rovnou nevymenit nebo aspon napinak, ten je takovy nejnachylnejsi.
Cili bych se na cvrlikani vykaslal, mozna to ani nebude od ventilu.

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 23.11.2016 10:24
od Alík
Ahoj, mám Duratec s přestavbou na lpg a mám slyšet řetěz a potřebuju udělat vůle ventilů. Teď je otázka co s tím? řetěz by měl jít napnout? Na kolik tak vyjdou ty vůle? Díky.

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 23.11.2016 20:51
od krenda
Rozvodový řetěz se napíná automaticky hydraulickým napínákem. Pokud už je řetěz příliš vytahaný, tak ho napínák už nedopne a je nutné rozvody vyměnit. Níže jsem ti vypsal jednotlivé díly a jejich ceny u fordu. V náhradě je asi neseženeš, ale kdo ví. Jako sadu jsem to taky nenašel, ta by byla snad levnější. K tomu ještě připočítej podružný materiál, těsnění a práci.

Rozvodový řetěz: 2049kč
Vodicí lišta: 853kč
Napínací lišta: 1271kč
Hydraulický napínák: 2556kč


Ohledně ventilů... Seřizují se výměnou hrníčků, jak je tu již napsané. Vzhledem k tomu, že jezdíš na LPG tak stojí za zvážení minimálně změření tlaků a případně sundání hlavy a kontrola stavu ventilů, případně zabroušení nebo výměna. Níže je uvedena cena jednoho hrníčku- je jich tam 16. Pravděpodobně nebude třeba je měnit všechny. Některé půjdou prohodit mezi sebou dle vůlí, jiné vyměnit a některé třeba zůstanou.

Hrníček: 180- 550kč

A ceny jsou bez DPH a bez případných slev...

PS.: Neptáš se doufám na auto z tvého podpisu?

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 14.12.2016 13:39
od Jurawood
ps a ty si ještě neslyšel jak pryžový rozvoďák chrastí jako kovový řetěz? LOL :nunu:

Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle

Napsal: 26.04.2017 21:43
od jp1
ahoj, ty ventilové vůle sání 0,25+-0,03 a výfuk 0,30+-0,03 sedí?