Stránka 1 z 3

Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 13.07.2010 10:01
od Tormen
Zdravím,
u mého mondea III 3.0 V6 benzín se mi kolem 2000 - 2500ot/min objevuje takoví pískání, jako spíš hučení nějakého ložiska.
Objevovalo se to tak jednou za 2měsíce, ale teď to je skoro každý den! Ale ne vždy!
Dělá to v jakékoliv rychlosti, na jaký koliv kvalt i neutrál, s i bez spojky!
Vidím závadu někde na nějaké kladce, alternátoru, vodní pumpě, kompresor klimatizace.... Jen nevím jak tu závadu blíže najít! A nechat ve Fordu tejden auto jezdit nějakýma mechanikama se mi taky moc nechce...:-(

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 13.07.2010 11:12
od ZonixX
necekal jsem, ze se tady nekdo s podobnym problemem objevi.. stejny problem resim na ST :)

U mne jsou priznaky nasledujici: neni to piskani jako spis "hvizdani" s vyssim tonem, zacina temer presne na 2000rpm, konci s 2300-2500rpm.

1.piskani neni zavisle na sepnuti spojky ani na tom jestli auto stoji, nebo jezdi - tudiz neni to ve spojkovem lozisku, ani v prevodovce
2.neni to hluk od kladek ani alternatoru ani vodni pumpy (odzkouseno po sejmuti obou remenu na vodni pumpe a na pohon prislusenstvi)...kladky jsem stejne pak vymenil vsechny :lol:
3.piskani neni z krytu rozvodovych retezu
4.vyfukovy system tesni, podtlakove hadice a konektory jsou OK, sani taky
5.piskani vychazi nekde od kabinove prepazky, neda se poradne lokalizovat ani z vrchu, ani zespoda, ani poslechem soucasti :wallbash:
6. zadne jine pruvodne jevy - diagnostika po celou dobu cista, spotreba OK.. akorat mne s*re ten zvuk :irre: ..nezhorsuje se to, ale irituje nehorazne :dih:

Jestli mas stejne priznaky, tak mam dva tipy:

a) dve hadicky na kontrolu funkce EGR, ktere vychazeji z EGR trubky na zadni hlave do DPFE senzoru.. tehle moznosti nahrava to, ze vypadavani jedne z hadicek je bezna zavada - i kdyz se nezobrazi jako chybova hlaska, tak v Mode $06 testech mi na jedne z nich ukazuje nulovy tlak, takze asi bude vadna - nemel jsem moznost overit, pac porad nemam auto - takze se udela kontrola na zvedaku - z vrchni strany na ne neni videt.. ST220 ma nejspis uplne stejny system kontroly funkce EGR.. at mne nekdo kdyztak opravi

b) coz je psycho, vysypany kat.. :irre:

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 14.07.2010 07:51
od Tormen
Dá se říct, že je to úplně stejný!

Ale vůbec by mi nenapadlo hledat problém okolo EGR nebo Katu! Spíš to vidím na něco pohyblivého v motoru! V první řadě mi napadli součásti na řemenu (alternátor, pumpa.......) ale tys je vyloučil, tak bych se možná zaměřil na něco uvnitř motoru!

Kdyby se ti to podařilo rozlousknout, tak mi dej info..:-) budu vděčný!

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 14.07.2010 10:42
od ZonixX
at mas jistotu - sundej postupne, nebo najednou oba remeny a poslechni si to na miste.. staci chvilicka, nebude se ti dobijet baterka ani tocit vodni pumpa, tak to neprezen.. staci par vterin a budes slyset, jestli tam ten zvuk je - nebo neni.. tim se vylouci prakticky vsechno - ja mam za sebou cisteni celeho sani, abych vyloucil i too, ze to dela nekde zapecena necistota a ono nic... :) zustava jenom rizeni emisi, vyfuk a blok motoru - a jak jsem psal, poslechem se neukazalo, odkud presne to vychazi. Na mne ten zvuk porad pusobi jako vzduch - pistalka.. ne nic mechanickeho puvodu.

A abych se doplnil, ten zvuk je mnohem vyraznejsi v interieru, zvenci - zezhora i zespoda je v te spleti mechanickeho hluku tezce postrehnutelny.

Az se dostanu k autu, coz by melo byt tento tyden, tak kouknu na ty hadicky k DPFE.. ;)

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 17.07.2010 07:28
od VitaSVT40
S podobným problémem jsem se již setkal , ale nebylo to u Mondea . Nicméně by to mohlo být to samé . Jestli je to fakt pískání , tak by to mohl být zpětný ventil odvětrávání klikovky . Uvnitř je taková membrána , která když se protrhne , tak za určitých otáček píská jako píšťalka .

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 17.07.2010 08:13
od ballu
Bude to v hadičkách a odvětrávacích ventilech. V případě mechanické závady ložisek u čehokoliv by se zvuk zvyšováním a snižováním otáček táké zvyšoval a snižoval :o

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 26.08.2010 01:58
od Unknown007
No,pokud je to takový spíš hučení než pískání,tak mi to dělá taky a měl by to být ventil volnoběžných otáček.Sice funguje,ale takhle troubí do sání a nedá se to lokalizovat odkud to jde.Pokud drží správně otáčky,tak se měnit nemusí.Nevím jak u vás,ale já v kabině slyšim jen jakoby se zapnul nějakej větrák v dálce...akorát když otevřu kapotu,tak to pěkně troubí.Ale zatím to asi nechám být.

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 27.08.2010 17:37
od Tormen
No dřív jsem s otáčkama na volnoběch problém měl! Držel je kolem 1400ot/min někdy i víc. Teď jsou otáčky v pohodě....
Ale je to dobrej nápad, kde začít hledat...

Jinak 2x jsem s tím byl v servisu, protože už není ani jedna jízda kdy by to neudělalo. A tam mi řekli, že nic neslyšeli... tak nevím.... asi to bude chtít jet do nějakýho servisu v Německu...

Ale zkusím ten volnoběžnej ventil... kolik se tak pohybuje?

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 28.08.2010 11:52
od Tormen
Našel jsem zde:
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... sc&start=0
že to dělá většina těhle motorů, dokonce i video se stejným zvukem jako mám já zde:
http://www.youtube.com/watch?v=itDRFbDFehw

Dnes jsem vyndal volnoběžnej ventil, vyčistil. Tím snad vyřeším občasné vysoké otáčky.
Ale hlavně jsem objevil malou mezeru v těsnění a okolí nasvědčovalo průchodu vzduchu! Tak jsem celé těsnění volnoběžného ventilu udělal ze silnějšího materiálu. Namontoval a 1. projížďka vypadá úspěšně... Budu to monitorovat!!! Ale vypadá to, že je to celý problém!

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 16.10.2010 14:42
od Tormen
Tak vyčištění nepomohlo, jen se oddálilo.....
nakonec padla volba výměny volnoběžného ventilu! Cena u Forda 5 000,- cena u dodavatele (origi Ford) 2 500,-
problém je vyřešen.

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 16.10.2010 17:41
od ZonixX
tak to jses stastny clovek, ja jsem u sveho auta v galerce psal, ze se potvrdila jedna praskla DPFE hadicka - po vymene se piskani vuuubec nezmenilo.. jinak volnobeh a vse mam v poradku, tak ted budu lovit ducha piskani asi nekde v topeni a regulace ventilace, ktera je pekne zlozity propletenec podtlakovych hadic, ventilu a ja nevim ceho :D

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 01.02.2011 17:48
od fleguso
Zdarec pánové,mám podobný problém,ale spíš jde o hučení(jako troubení) ze sání(podobně jako Unknown007).Někdy to způsobí otočení volantu na místě na volnoběh,někdy brždění motorem a někdy to udělá samo od sebe.Pomůže protočení motoru nebo prudčí akcelerace.Zvuk je monoto'ní a při jemné změně otáček se nemění.Mohlo by to také být volnoběžným ventilem a dá se vyměnit doma,nebo raději do servisu?

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 01.02.2011 18:39
od ZonixX
to "troubeni" jakoby lodni sireny (moosing) zpusobuje u Mk3 vadny volnobezny ventil, u Mk2 hadice mezi sanim a volnobeznym ventilem.. resi se to jeji vymenou resp. nahradou pripadne vycistenim/vymenou volnobezneho ventilu

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 01.02.2011 18:52
od fleguso
to ZonixX:Díky za tip,ale mohl bys mě nasměrovat kde ten ventil najdu? :oops:

Re: Pískání kolem 2000ot/min

Napsal: 01.02.2011 19:29
od ZonixX
stribrnej valec nalezato vzadu u prepazky, vede z nej jeden kabel.. na teto fotce je jiz upravena dlooouha hadice, ktera resi to "troubeni"
m.jpg