Stránka 1 z 1
Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 10.04.2010 10:39
od poshook
pred mesiacom som menil olej aj olejovy filter za rovnaky v tom istom servise ako naposledy. ked nastartujem auto, kontrolka normalne zhasne, ale po istom case jazdy, ked sa motor zohreje, sa pri ubrati plynu a neutrale zvykne rozsvietit a svieti pokial plyn opat nepridam. olej som uz viac krat kontroloval a jeho mnozstvo je vzdy OK. kde moze byt problem?
dakujem
Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 10.04.2010 12:03
od tomason

Tak v lepsim pripade mas vadny cidlo co snima tlak mazani.V tom horsim pripade je motor na pokraji smrti.Osobne bych provedl dekarbonizaci celeho motoru sundat vanu a saci kos cely motor proplachnout muze to byt uz pricpane od marastu a prestava mazat prvni pude turbo pak si dojezdil.Nevim jestli mas Dpf a kolik to ma nalitano.
Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 10.04.2010 12:09
od poshook
tomason píše:
Tak v lepsim pripade mas vadny cidlo co snima tlak mazani.V tom horsim pripade je motor na pokraji smrti.Osobne bych provedl dekarbonizaci celeho motoru sundat vanu a saci kos cely motor proplachnout muze to byt uz pricpane od marastu a prestava mazat prvni pude turbo pak si dojezdil.Nevim jestli mas Dpf a kolik to ma nalitano.
tyzden pred vymenou oleja som vyhodil DPF a nalietane to ma 140 tis.

Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 10.04.2010 12:44
od tomason
Uz bych s tim nejezdi jenl do servisu a nechal bych sejmout vanu a kos pokud to bude ciste o cemz pochybuju vymenis jen cidlo .Vsak to tady nekde mas i fotky,jak to vypada v tech kilometrech pohledej a udelej si obrazek sam o super uspornem motoru

Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 10.04.2010 13:00
od 10mirec
ak narazas na tie moje fotky, tak to bol dosledok rozpadnuteho turba a bordelu z neho v oleji, v tomto pripade je to podla mna nieco ine, ked je turbo povodne
kazdopadne celkovo olejova sustava tohoto motora asi nebude nieco, cim by sa francuzi mohli chvalit... ved aj preto sa znizil servisny interval na vymenu oleja z 20tkm na 15tkm...

Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 10.04.2010 13:18
od poshook
co to moze stat take vycistenie komplet?
Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 10.04.2010 13:33
od 10mirec
no zalezi co vsetko sa bude cistit, u mna to bola vymena sacieho kosa, mazacich kanalikov, vycistenie vane, atd... neviem co vsetko este k tomu patri. okrem toho dvakrat vymena oleja + filtra, pretoze s prvym bolo treba najazdit par km, aby sa to lepsie preplachlo a druhy tam uz zostal.
dokopy cca 600€
ale hovorim, u mna to bolo katastrofalne upchate sponami z turba, ktore odislo...
Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 10.04.2010 22:18
od poshook
no, ja to asi urobim presne opacne, najprv dam pozriet to cidlo a az potom ten bordel, vyjde to menej nakladne
Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 12.04.2010 11:40
od BobTDCi
poshook píše:no, ja to asi urobim presne opacne, najprv dam pozriet to cidlo a az potom ten bordel, vyjde to menej nakladne
No skôr to bude to čo mal 10mirec - aj keď on mal inú chronológiu vývoja - ale:
Ide o to napríklad, že trubka s olejom pre turbo vystupuje z bloku motora a "ide" do turba tam, kde je NAJVYŠŠIA teplota vôbec - teda pri výstupe výfukových plynov z turba do telesa oxidačného katalyzátora a ak má auto DPF tak ten je v jednom telese i spolu s ním...
Takže olej - už nahriaty z motora má ešte jeden "nádherný predohrev" tým najhorúcejším "vykurovacím telesom v cene" - z čoho nemôže byť ani turbo celkom happy.
POjednávali o tom i na nemeckom fóre ako mi spomínal Komi.
Podobnú kreposť už má azda iba 1,2HTP od škody...
Ak si predstavíte množstvo sálavého tepla z telesa vytúrovaného na cca 250°C a ak má auto DPF a prve regeneruje tak teplota telesa DPF dosahuje dokonca cca 550°C - skúste si predstaviť čo sa tam asi tak deje. prietočné množstvo oleja pre turbo zas nie je až také veľké aby v ho to sálavé teplo neovplyvnilo cez kovovú trubku, ktorá v pohode funguje ako absorbčný tepelný výmenník...no comment.
Podobne reálne teda je i to, že odpadová trubky oleja z turba tiež postupne naberá karbón a jej prietočný priemer sa zmenšuje a zmenšuje a zmenšuje...až...
S tým autom by som nejazdil!!!!!!!
A aj keby čo - vaňu dám dolu, tiež sací koš i to sítko pod čerpadlom čo sa zasajrajtí.... a čerpadlo nedopraví do mazacieho systému takmer nič....

Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 12.04.2010 11:53
od tomason
No vidim ze to chapeme az na majitele proste sproste mas ojetej krumpl.Zastav se a premejslej proc mas Dpf vykuchany a co se asi delo v tom motoru pred demontazi Bob ti to jasne napsal........
Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 12.04.2010 19:43
od 10mirec
Pre BobTDCi:
No u mna to boli privodne trubky upchate sponami, nie zakarbonovane odvodne trubky, ked si pisal, ze to co ja, len s inou chronologiou. Mne sa to zda ako nieco uplne ine, ak to spravne chapem, ci nechapem?
Ja nastastie DPF nemam vobec.
Ale ak je to vyriesene ako pises, tak radost

Ale tak kazde auto ma nieco...
Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 13.04.2010 15:16
od BobTDCi
10mirec píše:Pre BobTDCi:
No u mna to boli privodne trubky upchate sponami, nie zakarbonovane odvodne trubky, ked si pisal, ze to co ja, len s inou chronologiou. Mne sa to zda ako nieco uplne ine, ak to spravne chapem, ci nechapem?
Ja nastastie DPF nemam vobec.
Ale ak je to vyriesene ako pises, tak radost

Ale tak kazde auto ma nieco...
Zakarbónovaná bude nielen odvodná trubka - pri tej teplote je viac ako pravdepodobné, že aj prehrievaný olej má tendenciu usadzovať sa na vnútornej stene "prepaľovanej" kovovej trubky...
Tým sa dá i dosť vysvetliť zvýšené množstvo karbónu v motore ako takom a teda i zanášanie filtračných elementov olejového systému...a tiež pričasté odchody turbodúchadiel...

Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 01.11.2010 16:46
od poshook
inak v mojom pripade to bolo opomenute tesnenie olejoveho filtra, ktore pri vymene zabudli dat...
Re: Kontrolka oleja pri zohriatom motore svieti
Napsal: 07.11.2010 08:38
od BobTDCi
Myslím si že to nie - súčasťou každého balenia olejového filtra je aj gumené tesnenie...ale ak by ti aj nechali staré - dve výmeny, by malo v pohode vydržať...ak tam už nebolo to isté a nevymenené aj predtým - ale to by bolo iba zámerne v úplnej lenivosti, lebo vymeniť tú gumičku nie je nič ťažké. Akurát dať pozor aby bola neprekrútená a správnym "smerom" nasadená...teda nie práve naopak, ako mala byť.
