Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy
Napsal: 10.03.2010 19:51
Pri prohlizeni Mondeackeho navodu me napadlo realizovat vyrobu podlozek i na Focuse.
Pokud pouzijeme klasicke podlozky, ktere se vkladaji mezi kolo a brzdovy kotouc (buben) tak nam vznikne vetsi paka na lozisko a je vice namahano.
Podlozky tady popsane se vkladaji mezi podelne rameno (tehlici) a naboj drzici brzdovou jednotku. Tyto podlozky lze pouzit na vsechny karosarske varianty Focuse Mk1 (1998-2004), pro bubnovou i kotoucovou brzdu. Lze pouzit libovolnou tloustku podlozky (u kotoucovych zadnich brzd doporucuji pouzit podlozku o tloustce max. 15mm - pri sirsi je mozne ze nenasadite lanovod rucni brzdy z duvodu priblizeni k podelnemu ramenu drzici naboj).
A co je tedy potreba?
1) vyrobime si podlozky dle nize prilozeneho vykresu - mam je vyrobeny z oceli 11.523 (okotovany vykres dodam jakmile jej poradne okotuji) 2) sezeneme si delsi srouby - originaly jsou M10 o delce 25mm s nakruzkem pod hlavou (potrebnou delku sroubu vypocteme tedy 25mm + tloustka podlozky), pevnostni trida 10.9, potreba je jich celkem 8kusu 3) demontujeme kolo, demontujeme brzdovy trmen (u bubnove brzdy staci odpojit lanko rucni brzdy), vytahneme cidlo ABS. Posleze muzeme sundat naboj ze zadniho podelneho ramene(drzi na 4sroubech, s trouchou obratnosti neni potreba ani demontovat tlumic).
4) mezi naboj a podelne rameno vlozime vyrobenou podlozku, sesroubujeme delsimi srouby ktere mame pripraveny a poradne dotahneme
5) nastrojime zadni brzdu a cidlo ABS, nasadime kolo
6) takto upravime i druhou stranu
Pokud pouzijeme klasicke podlozky, ktere se vkladaji mezi kolo a brzdovy kotouc (buben) tak nam vznikne vetsi paka na lozisko a je vice namahano.
Podlozky tady popsane se vkladaji mezi podelne rameno (tehlici) a naboj drzici brzdovou jednotku. Tyto podlozky lze pouzit na vsechny karosarske varianty Focuse Mk1 (1998-2004), pro bubnovou i kotoucovou brzdu. Lze pouzit libovolnou tloustku podlozky (u kotoucovych zadnich brzd doporucuji pouzit podlozku o tloustce max. 15mm - pri sirsi je mozne ze nenasadite lanovod rucni brzdy z duvodu priblizeni k podelnemu ramenu drzici naboj).
A co je tedy potreba?
1) vyrobime si podlozky dle nize prilozeneho vykresu - mam je vyrobeny z oceli 11.523 (okotovany vykres dodam jakmile jej poradne okotuji) 2) sezeneme si delsi srouby - originaly jsou M10 o delce 25mm s nakruzkem pod hlavou (potrebnou delku sroubu vypocteme tedy 25mm + tloustka podlozky), pevnostni trida 10.9, potreba je jich celkem 8kusu 3) demontujeme kolo, demontujeme brzdovy trmen (u bubnove brzdy staci odpojit lanko rucni brzdy), vytahneme cidlo ABS. Posleze muzeme sundat naboj ze zadniho podelneho ramene(drzi na 4sroubech, s trouchou obratnosti neni potreba ani demontovat tlumic).
4) mezi naboj a podelne rameno vlozime vyrobenou podlozku, sesroubujeme delsimi srouby ktere mame pripraveny a poradne dotahneme
5) nastrojime zadni brzdu a cidlo ABS, nasadime kolo
6) takto upravime i druhou stranu