Stránka 1 z 4

Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 10.03.2010 19:51
od r0mik
Pri prohlizeni Mondeackeho navodu me napadlo realizovat vyrobu podlozek i na Focuse.

Pokud pouzijeme klasicke podlozky, ktere se vkladaji mezi kolo a brzdovy kotouc (buben) tak nam vznikne vetsi paka na lozisko a je vice namahano.
Podlozky tady popsane se vkladaji mezi podelne rameno (tehlici) a naboj drzici brzdovou jednotku. Tyto podlozky lze pouzit na vsechny karosarske varianty Focuse Mk1 (1998-2004), pro bubnovou i kotoucovou brzdu. Lze pouzit libovolnou tloustku podlozky (u kotoucovych zadnich brzd doporucuji pouzit podlozku o tloustce max. 15mm - pri sirsi je mozne ze nenasadite lanovod rucni brzdy z duvodu priblizeni k podelnemu ramenu drzici naboj).

A co je tedy potreba?

1) vyrobime si podlozky dle nize prilozeneho vykresu - mam je vyrobeny z oceli 11.523 (okotovany vykres dodam jakmile jej poradne okotuji)
podlozka.JPG
2) sezeneme si delsi srouby - originaly jsou M10 o delce 25mm s nakruzkem pod hlavou (potrebnou delku sroubu vypocteme tedy 25mm + tloustka podlozky), pevnostni trida 10.9, potreba je jich celkem 8kusu
scale.png
scale.png (48.41 KiB) Zobrazeno 6512 x
3) demontujeme kolo, demontujeme brzdovy trmen (u bubnove brzdy staci odpojit lanko rucni brzdy), vytahneme cidlo ABS. Posleze muzeme sundat naboj ze zadniho podelneho ramene(drzi na 4sroubech, s trouchou obratnosti neni potreba ani demontovat tlumic).

4) mezi naboj a podelne rameno vlozime vyrobenou podlozku, sesroubujeme delsimi srouby ktere mame pripraveny a poradne dotahneme

5) nastrojime zadni brzdu a cidlo ABS, nasadime kolo

6) takto upravime i druhou stranu

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 11.03.2010 22:14
od foki
co geometrie ?

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 11.03.2010 22:18
od r0mik
vypada to ze vse OK

vsechny plochy ktere na sebe dolehaji jsem poradne oklepal od rzi, ocistil ocelovym kartacem..
Jen trpi vnitrky gum (ale za to muze snizeni na max aneb co stelovak dovoli)

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 12.03.2010 09:57
od pbjun
No ono totiz kdyz auto snizis tak musis zmenit sbihavost, kdyz auto rozsiris tak taky, nebo se to da resit snizenim odklonu aby kola nebyly do A... Ale jelikoz se na fofo neda stelovat odklon zadni napravy tak jedine poresit unibaly nebo udelat stelovani zadni napravy, vsechno jde, ale je to slozite. Zkus se zeptat dudika az tam budes na ty rozvody spojku a spol...

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 12.03.2010 16:26
od Stela
ono ale pro sportovní učely je žadoucí kola do A. při naklonu to lépe sedí :lol: :lol:

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 12.03.2010 17:06
od pbjun
Ale jen do urcitych mezi. Kdyz je to moc tak je vnitrek gumy tak pretizeny ze se probrousi treba na 50km a guma bouchne - viz nissan 350z od option stream jak v nem ten japonec ci kdo boural pri zavode...

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 12.03.2010 17:36
od Stela
Aha tak to bych si měl nechat udělat geo :mrgreen: :mrgreen:

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 12.03.2010 19:08
od pbjun
Tak musi to byt tak akorat. Defakto kdyz mas moc do A tak se muze stat, ze auto jede jen po te casti gumy ktera se sjizdi vice. Vsak by se to i dalo spocitat, das nove gumy, zaznamenas vzorek zevnitr a zvenku a po nejakych km to zmeris zas a zjistis o kolik vic se sjizdi vnitrek oproti vnejsku a pokud se treba za 10 000km sjedou vnitrky uplne a vnejsek treba jen o milimetr tak je to pruser protoze guma nema zadnou prilnavost a pri jizde na mokru to muze byt sebevrazda...

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 12.03.2010 19:14
od Stela
Geo mě delali při pružinach a ted co mam štelovak sem to zatím nedelal tak uvidím. To snížení není o tolik větši pač me nepusti spojler.

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 12.03.2010 20:38
od SkylineGT-R
Takze ked dam Eibach struny, auto znizim o 3 cm, predny odklon sa nastavi na geometrii ako ma byt a zadny budem mat väcsi odklon, lebo sa neda nastavit. To mi potom aj rozhodi vyvazenie auta v zatacke nie? Lebo bude iny pomer prilnavosti medzi predkom a zadkom. Preto chcem aj rovnako siroke podlozky vpredu aj vzadu.

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 13.03.2010 07:52
od pbjun
No je to trochu jinak nez pises. Tim ze to snizis se musi predelat i sbihavost kol... Takze pokud Ti tu geometrii bude delat nekdo kdo tomu trochu rozumi a reknes mu ze to mas snizene tak by to mel dokazat nastavi tak aby si nemel zadne problemy. Navic viceprvek u focuse si necha ledacos libit takze pokud to nastavi blbe tak to v zatackach moc nepoznas, spise poznas sjete gumy :D Navic tady zatahli i sportovni vyuziti a tam se pocita s dlouhodobou jizdou na limitu takze gumy muzou za hodku byt ve stavu jako bezne po 10 - 15 tis km...

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 12.05.2010 20:21
od r0mik
hele co jsem nasel pri brouzdani netem

http://www.european-parts.net/catalog/p ... ts_id=1042

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 14.05.2010 09:17
od HAWK
Tímto způsobem jsem měl nápravu rozšířenou na Escu ( sice jiná konstrukce) o 1,5 cm a za 4 roky používání žádný problém s jízdními vlastnostmi a ani s pneumatikami.

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 05.06.2010 09:41
od karolkopictures
tak ako už si to namontoval?

Re: Podlozky (adaptery) na rozsireni zadni napravy

Napsal: 05.06.2010 09:43
od r0mik
ja uz to mam namontovano asi od unora/brezna 2010 ? :wink:

Vsechno oukej :palec_nahoru: