Olej na vzduchovom filtry
-
- Junior
- Příspěvky: 392
- Registrován: 07.05.2009 22:54
- Bydliště: Bratislava,Kosice
- Kontaktovat uživatele:
Olej na vzduchovom filtry
Hladal som tu nieco o tom ..ale nenasiel tak snad ma neukamenujete ked zalozim na tuto temu novu temu....
k veci... menil som vzduchovy filter...asi pred mesiacom..ani nie 3 tyzdne dozadu.....teraz v nedelusom siel vycistit mafko a ked somdal dole kryt vzduchoveho filtra...tak asi 4 ci 5 lamiel bolo uplne zaolejovanych....to co sa deje???..inac kukal som an rysku oleja nemam pocit zeby nejak mizol.....len ma to dost zaskocilo ze za 3 tyzdne a fak to bolo zasrate na tom filtry....to co sa deje??
k veci... menil som vzduchovy filter...asi pred mesiacom..ani nie 3 tyzdne dozadu.....teraz v nedelusom siel vycistit mafko a ked somdal dole kryt vzduchoveho filtra...tak asi 4 ci 5 lamiel bolo uplne zaolejovanych....to co sa deje???..inac kukal som an rysku oleja nemam pocit zeby nejak mizol.....len ma to dost zaskocilo ze za 3 tyzdne a fak to bolo zasrate na tom filtry....to co sa deje??
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Olej na vzduchovom filtry
nedeje sa asi nic - ja ked som po dovoze z D pozrel filter tak bol komplet olejovy, nie ze 5 lamiel...mozno ho nemecki sudruhovia servisaci nikdy nevymienali...vymenil som ho vyutieral hadicu do turba a odvtedy je pokoj-vyse 2 roky, myslim ze ta hadica ma spad smerom do filtra a olej ktory sa do nej dostane z odvetravania hlavy potom postupuje najlahsou cestou teda do filtra
co ma prekvapilo, ze po vymene filtra za suchy sa nic na vlastnostiach motora nezmenilo
co ma prekvapilo, ze po vymene filtra za suchy sa nic na vlastnostiach motora nezmenilo
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Olej na vzduchovom filtry
Hmmm to chillik:
Tak to si mi zasa dal červa do lebky - vravíš, že ten filter bol nový a že tam bol cca tri týždne?
Hmm ja som menil filter teraz v sobotu/spolu s olejom i olej.filtrom samozrejme/, ale našťastie môj "starý" filter čo má za sebou 28904km je našťastie v poho - väčšina by ho asi ani nevymenila, iba trochu ofúkla a švacla ho naspäť - ale čo by som ja neurobil pre dobrý pocit, že?
Každopádne Komi-ho téza je vysokopravdepodobná aj podľa mňa - k váhe vzduchu sa jednak hadica rozširuje a teda i znižuje jej spodná časť - teda ak tam viac "naprdí" dýchanie motora - tak to stečie(skvapká) tam...
Keď si menil filter, tak si aj vyčistil/utrel, prípadne vystriekal čističom bŕzd ktorým si čistil MAF/ tú hadicu medzi váhou vzduchu a turbom?
Otázkou podľa mňa bude, či si v tej hadici nechal viac oleja nebodaj s čističom, či technickým benzínom alebo niečím podobným. Keďže tok vzduchu je opačný - teda z filtra do turba - to nakvapkanie je možné podľa mňa iba po vypnutí motora - pozične mi to príde práve pod miestom, kde je primontovaná váha vzduchu na dekel vzduchového filtra.
Prípadne - či sa mohlo rozsahom zmeniť dýchanie motora/skôr nie v tak krátkej dobe/, alebo si prešiel na redší olej 5W30 a či ten predtým nebol trebárs 5W40?
A či na to mohol mať vplyv zloženia jázd - kratšie, dlhšie čo si za tú dobu absolvoval???
Hmmm?

Tak to si mi zasa dal červa do lebky - vravíš, že ten filter bol nový a že tam bol cca tri týždne?
Hmm ja som menil filter teraz v sobotu/spolu s olejom i olej.filtrom samozrejme/, ale našťastie môj "starý" filter čo má za sebou 28904km je našťastie v poho - väčšina by ho asi ani nevymenila, iba trochu ofúkla a švacla ho naspäť - ale čo by som ja neurobil pre dobrý pocit, že?
Každopádne Komi-ho téza je vysokopravdepodobná aj podľa mňa - k váhe vzduchu sa jednak hadica rozširuje a teda i znižuje jej spodná časť - teda ak tam viac "naprdí" dýchanie motora - tak to stečie(skvapká) tam...
Keď si menil filter, tak si aj vyčistil/utrel, prípadne vystriekal čističom bŕzd ktorým si čistil MAF/ tú hadicu medzi váhou vzduchu a turbom?
Otázkou podľa mňa bude, či si v tej hadici nechal viac oleja nebodaj s čističom, či technickým benzínom alebo niečím podobným. Keďže tok vzduchu je opačný - teda z filtra do turba - to nakvapkanie je možné podľa mňa iba po vypnutí motora - pozične mi to príde práve pod miestom, kde je primontovaná váha vzduchu na dekel vzduchového filtra.
Prípadne - či sa mohlo rozsahom zmeniť dýchanie motora/skôr nie v tak krátkej dobe/, alebo si prešiel na redší olej 5W30 a či ten predtým nebol trebárs 5W40?
A či na to mohol mať vplyv zloženia jázd - kratšie, dlhšie čo si za tú dobu absolvoval???
Hmmm?






Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 392
- Registrován: 07.05.2009 22:54
- Bydliště: Bratislava,Kosice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej na vzduchovom filtry
No chlapi.taakze.olej menim az v marci.je tam 5w30 fordacky.trasi
) jazdim tie iste.50mesto.50dialnica.ked som cistil vahu vzduchu vytrel som aj tie hadice.do nich som nestriekal nic.tak nevie.s tym sklonom moze byt pravda.inac sa tak zamyslam ze v ten den ked vycistim mafko,idem odtestovat auto ci cuka.a vtedy nikdy necuka.stale az na druhy den zacne.nebude daco tej vahe?hm.neviem.kazdopadne ked sa umudri
) pocko hodim tam to druhe egr a ked bude dalej cukat tak v egr to nebude.hm.skusim mafko potom asi dajak vymenit a vyskusat.hmm.


Naposledy upravil(a) chillik dne 03.02.2010 19:52, celkem upraveno 1 x.
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Olej na vzduchovom filtry
Takže indícia vedie k váhe vzduchu? najlepšie s dakým na dva tri dny vymeniť - je to jedna SK páska, 4torxové/cca číslo 20-25/ skrutky a konektor odpojiť a pripojiť...
Ak tebe necukne a tomu druhému začne - tak je to tvoj. Predtým to vyčisti - svoj MAF.
Ak tebe na druhý deň požičaný zacuká zasa a aj ten bude mastný - a tomu druhému tvoj vyčistený nič - tak to bude v dýchaní motora - ak si spomenieme na tvoju vložku vzduchového filtra. V tom prípade máš MAF-ko v poriadku a zakopané je to inde...ale potom neviem čo by si mal robiť - (ale máme aj na také fachmanov) no táto téza mi príde veľmi málo pravdepodobná.
Skôr bude tvoja váha vzduchu už príliš "dýchavičná" a dostáva "spavú" nemoc...

Ak tebe necukne a tomu druhému začne - tak je to tvoj. Predtým to vyčisti - svoj MAF.
Ak tebe na druhý deň požičaný zacuká zasa a aj ten bude mastný - a tomu druhému tvoj vyčistený nič - tak to bude v dýchaní motora - ak si spomenieme na tvoju vložku vzduchového filtra. V tom prípade máš MAF-ko v poriadku a zakopané je to inde...ale potom neviem čo by si mal robiť - (ale máme aj na také fachmanov) no táto téza mi príde veľmi málo pravdepodobná.
Skôr bude tvoja váha vzduchu už príliš "dýchavičná" a dostáva "spavú" nemoc...



Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 392
- Registrován: 07.05.2009 22:54
- Bydliště: Bratislava,Kosice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej na vzduchovom filtry
ja dokazem vahu vyskusat akurat tak..ze si ju poziciam od jedneho z vrakoviska..inac nepoznam nikoh okto by so mnou len tak vymenil vahu......tak neviem....
((..

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Olej na vzduchovom filtry
No ke´d máš tú možnosť - tak tak učiň...niet čo váhať.chillik píše:ja dokazem vahu vyskusat akurat tak..ze si ju poziciam od jedneho z vrakoviska..inac nepoznam nikoh okto by so mnou len tak vymenil vahu......tak neviem....((..
Držím prsty - dáš vedieť potom samozrejme...


čaf.


Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 392
- Registrován: 07.05.2009 22:54
- Bydliště: Bratislava,Kosice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej na vzduchovom filtry
jojo...len chcem si dat tyzden pokoj od auta bo mam pocit ze len jemu sa venujem..budem to riesit az dalsi tyzden...asi..uvidim..ci vydrzim
) damvediet samoska co a ako....

Re: Olej na vzduchovom filtry
a proc si nezajedes na diagnostiku nez kupovat vahu. na fordech vahy neodchazeji nepamatuji se ze bych nejakou menil na FF2 a C max a FF1.mondeu nebo tranzitu. parkrat na 96-01model fieste v benzinu jinak nic
-
- Junior
- Příspěvky: 392
- Registrován: 07.05.2009 22:54
- Bydliště: Bratislava,Kosice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej na vzduchovom filtry
Ale bol som na idsku uz niekolko krat pichnuty.pise mi stale ze egr je dajak v prdeli.ale na egr ma vplyv aj vaha vzduchu.kazdopadne mam druhe egr tak to skusim najprv vymenit hoci to je vacsia babracka.ale za hodku to mam dnu aj von.takze uz len nech je pocko.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů