Je faktem, že kupovat ojetinu je vždy tak trochu sázkou do loterie. Při prohlídce auta je nutné zachovat si chladnou hlavu a nepodlehnout pocitu, že TO AUTO SE MI LÍBÍ A TO MUSÍM MÍT. Pokud je kupující lama, tak by si měl sebou vzít někoho, kdo se trošku vyzná, kam se kouknout a nač se zeptat. Je nutné zbystřit pozornost hlavně při tvrzení, že auto je v perfektním stavu po starším pánovi, je zajímavé, ale tuto větu asi školí jedna firma všechny bazary v ČR. Pak bývá podezřelé i to, že k autu jsou veškeré možné origo papíry návody k rádiu, ... ale chybí serviska a to většinou u auta, které má na tachometru 60 000 a opotřebení interiéru, volantu, pedálů jak při 240 000. Dalším matoucím prvkem je nevůle dát nahlédnout do velkého TP již při prohlídce vozu, obvykle se ukáže, že tzv. první majitel je ten, který auto dovezl do ČR a registroval jej, kopie originál TP (například z D) ale bohužel jako zázrakem není, ale
zaručeně je to po prvním majiteli z Německa. Je na pováženou, když na voze jsou gumy sjeté prakticky na 0 a auto má 2 dny starou technickou. Výhodou je, že u nových aut bývá VIN za sklem přístupný a tak například u Fordů si můžete ve Ford ETIS alespoň projet VIN, a vypadnou vám základní data o zrodu vozu a země pro kterou byl vyroben. Dejte pozor také na výmluvnost prodejců, jsou to přeškolení koňští handlíři, a nedejte se zviklat zlehčováním nalezených závad typu to se lehce stříkne a bude to dobrý, to bude jen uvolněný šroubek, to se dotáhne a hotovo, to se lehce slepí,... Jakákoliv koroze karosérie je z dlohodobého hlediska problém a drnčení uvolněného šroubku může skrývat vážnou závadu, která se vždy projeví až po uplynutí záruky. Obvyklý trik je z lepšího sundat lepší kola (pneu), případně dát nové poklice a dát je na horší auto, opticky to vylepší dojem. Přehazování autorádií je naprosto běžné. Divné je, když vám nabízí zaručeně super auto se serviskou původ z ČR a jen jeden klíč, bez Carpasu či kódů pro rádio, nebo Bluetooth. Dobrý efekt udělá i pokropení vozu před prohlídkou na slunci. Pokuste se prostě o autě získat maximum informací, nejevte o auto přehnaný zájem, vemte sebou na první obhlídku tzv. skeptika, který bude o všem pochybovat v reakce na vychvalování prodejce, napište si základní údaje a projeďte internet, počkejte s koupí do druhého dne, nejednejte bezhlavě a navštivte více bazarů, vyčkejte s koupí, VŽDY najdete lepší nabídku, než o které jste právě nyní přesvědčeni, že je to ta životní. Může to být pravda, ale spíše jde o náhodu statistickou. Vždy i při největší opatrnosti můžete šlápnout vedle, ale alespoň to těm šizuňkům neulehčujte.
