Stránka 1 z 2

Airbagy pri nehode

Napsal: 08.09.2006 12:01
od corsar
Len tak pre zaujímavosť, včera sme mali debatu s kamošom / Ford Explorer/ pri akej rýchlosti pri nehode sa strelia airbagy... niekde som počul, že už pri 40 km/h pri čelnom náraze sa strielajú je to pravda ?

Napsal: 08.09.2006 14:44
od romanm
myslim ze i pri mensi rychlosti, kdyz je to dobre trefene :wink:

Napsal: 08.09.2006 14:58
od Ferino
Taky myslím, že je to kolem těch 40, ale zkoušet to teda nebudu :wink: .

Re: Airbagy pri nehode

Napsal: 08.09.2006 15:29
od miro
corsar píše:Len tak pre zaujímavosť, včera sme mali debatu s kamošom / Ford Explorer/ pri akej rýchlosti pri nehode sa strelia airbagy... niekde som počul, že už pri 40 km/h pri čelnom náraze sa strielajú je to pravda ?
pri parkovani to urcite nebude :-)

Napsal: 08.09.2006 15:35
od Macek
Záleží na tom jak to trefíš, běžne je to nastavené na zpomalení větší než 10-15km/s-1.
Na kolik přesně to má nastavené FOFO nevim.

Napsal: 08.09.2006 16:08
od Ferino
Macek píše:Záleží na tom jak to trefíš, běžne je to nastavené na zpomalení větší než 10-15km/s-1.
Na kolik přesně to má nastavené FOFO nevim.
Na zpomalení? Nejsou tam spíš nějaký čidla měřící rychlost deformace?

Napsal: 08.09.2006 16:31
od Skubi
Jak airbagy fungují?
Při nárazu a aktivaci airbagů se v předem definovaných místech roztrhnou kryty na volantu a přístrojové desce a v inflátorech jsou zapáleny tablety pro tvorbu plynu. Vzniká plyn jehož hlavní součástí je pro člověka neškodný dusík a airbagy se za neuvěřitelně krátkou dobu 28-30 milisekund (u řidiče), 33ms (u spolujezdce) a 10 ms (boční) od aktivace zcela nafouknou. Podstatně kratší čas aktivace u bočních airbagů je dána tím, že v případě bočního nárazu je k dispozici vlastně jen tloušťka dveří, proto se celý proces musí odehrát mnohem rychleji. O aktivaci rozhoduje elektronická řídící jednotka, společná pro všechny airbagy i předepínače bezpečnostních pásů (v případě, že je vůz vybaven i bočními airbagy), umístěná na bezpečném místě ve vnitřním prostoru vozu. V řídící jednotce je zabudován snímač pro měření zrychlení, resp. zpomalení, vyhodnocovací elektronika a diagnostická jednotka. Je-li vůz vybaven také bočními airbagy, vyhodnocuje i signály bočních nárazů. Čelní airbagy jsou aktivovány pouze v případě, je-li směr nárazu totožný s podélnou osou vozu, nebo v úhlu menším než +/- 30° od podélné osy vozu a při intenzitě nárazu, odpovídající rychlosti nárazu do pevné bariéry větší než 20km/hod.; v žadném jiném případě se airbagy neaktivují

chlapci, zde máte vše podstatné :wink:
http://www.bencar.cz/navody20.htm

Napsal: 08.09.2006 17:39
od Ahmed
Kdyby se aktivovaly az ve 40km/h, tak by byly k nicemu, protoze crash testy se delaji do 50km/h a ve 30km/h se da taky zabit a prave pri takovych kolizich ti zachranujou zivot. Kdyz to nekam strelis ve 130km/h, tak je to jenom o stesti.

Napsal: 08.09.2006 17:44
od hide
Aktivují se oba dva přední ? Kámoš mi tvrdil, že měl bouraný auto na předek a střelil mu jenom ten u řidiče. To je asi blbost co ?

Napsal: 08.09.2006 17:50
od foki
oba se aktivuji

Napsal: 08.09.2006 18:22
od petulka
No sice to nebyl Focus , ale nic se neaktivovalo :cry:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Všimněte si , kde jsou panty dveří u řidiče. Naštěstí jsem seděl na sedadle smrti. Celkem jsme v tom seděli tři. Věřím, že u fofo by ty pytle byly venku jako nic.

Napsal: 08.09.2006 18:30
od Skubi
no jestli jsi v tom seděl, tak při tobě stáli všichni svatí 8O :wink:

Napsal: 08.09.2006 18:35
od Manzelka
Co řidič?

Napsal: 08.09.2006 18:39
od petulka
Manzelka píše:Co řidič?
Žije a není invalidní. Jsme taky pěkný kusy chlapů :lol: :lol: :lol:

Rozseklá brada, zhmožděný hrudník, zlomená levá noha v krčku a zhmožděné koleno.

Napsal: 08.09.2006 18:40
od Ferino
No tak to je fakt klika, jak často teď chodíš do kostela? řek bych, že tak aspoň 2x denně :)