Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Trochu me mate, jak je to napsané...cituju
"pin 1 - natahneme az k volantu (ke snimaci polohy volantu)
pin 2 - C112-12 (sbernice HS CAN)
pin 3 - C112-11 (sbernice HS CAN)
pin 4 - nic
pin 5 - C111-35
pin 6, 7 a 8 - nic
pin 9 - C111-34
pin 10, 11, 12 a 13 - nic
pin 14 - naklapeni svetel - vytahneme pin samice z C111-11 i s propojkou na C111-31, vse ucvakneme a kabel pripojime sem
pin 15 - C111-21
pin 16 - C111-31
pin 17 - C111-20
pin 18 - C111-32
pin 19 - C111-30
pin 20 - C111-26
pin 21 - C111-33
pin 22 - C111-11
pin 23 - C102-13 - napajeni (velky modry na GEMu, pojistka F115)
pin 24 - kostra - vytahneme pin samice z C111-30 i s propojkou na C111-33, vse ucvakneme a kabel pripojime sem
pin 25 a 26 - nic"
Rozumim tomu dobře, že:
pin 14 a 16 z jednotky končí společnou samicí na c111-31
pin 21 a 24 z jednotky končí společnou samicí na c111-33
"pin 1 - natahneme az k volantu (ke snimaci polohy volantu)
pin 2 - C112-12 (sbernice HS CAN)
pin 3 - C112-11 (sbernice HS CAN)
pin 4 - nic
pin 5 - C111-35
pin 6, 7 a 8 - nic
pin 9 - C111-34
pin 10, 11, 12 a 13 - nic
pin 14 - naklapeni svetel - vytahneme pin samice z C111-11 i s propojkou na C111-31, vse ucvakneme a kabel pripojime sem
pin 15 - C111-21
pin 16 - C111-31
pin 17 - C111-20
pin 18 - C111-32
pin 19 - C111-30
pin 20 - C111-26
pin 21 - C111-33
pin 22 - C111-11
pin 23 - C102-13 - napajeni (velky modry na GEMu, pojistka F115)
pin 24 - kostra - vytahneme pin samice z C111-30 i s propojkou na C111-33, vse ucvakneme a kabel pripojime sem
pin 25 a 26 - nic"
Rozumim tomu dobře, že:
pin 14 a 16 z jednotky končí společnou samicí na c111-31
pin 21 a 24 z jednotky končí společnou samicí na c111-33
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Muze mi nekdo potvrdit viz predchozi komentář?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23491
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
ne, vysledek:
pin 14 - naklapeni svetel - pripojeno na drat, co byl puvodne rozdvojen na samice z C111-11 + C111-31
pin 24 - kostra - pripojeno na drat, co byl puvodne rozdvojen na samice z C111-30 + C111-33
uvedene 4 piny v C111 uz maji jine vyuziti
pin 14 - naklapeni svetel - pripojeno na drat, co byl puvodne rozdvojen na samice z C111-11 + C111-31
pin 24 - kostra - pripojeno na drat, co byl puvodne rozdvojen na samice z C111-30 + C111-33
uvedene 4 piny v C111 uz maji jine vyuziti
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Jo to takhle......
Takze pin 14 a 24 nevede a nekonci v c111...
Děkuju
Takze pin 14 a 24 nevede a nekonci v c111...
Děkuju
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Achjo...ja proste nemizu mit nic hned na první pokus....
Po zapnuti svetel jen zasilhaji jakoby obe dostřed a vrati se rovně, ale do stran ani nahoru dolů se jinak nehnou.
Elmconfig HCM nenacte, chyby nehlásí
Celodenní snahu budu muset pristi vikend zopakovat a cely to zrevidovat....
Timto mooooooc děkuju Zaqikovi za trpělivost
Po zapnuti svetel jen zasilhaji jakoby obe dostřed a vrati se rovně, ale do stran ani nahoru dolů se jinak nehnou.
Elmconfig HCM nenacte, chyby nehlásí
Celodenní snahu budu muset pristi vikend zopakovat a cely to zrevidovat....
Timto mooooooc děkuju Zaqikovi za trpělivost
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23491
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
prvni pohyb svetel je vnitrni kalibrace - to je v poradku
pokud nenactec HCM, tak zkontroluj napajeni (voltmetr na pin 23 a 24) ... a sbernici jsi predpokladam na piny 2 a 3 dal ... pokud mas napeti, tak prohod piny na sbernici
bez spojeni s HCM necekej zadny pohyb svetel
pokud nenactec HCM, tak zkontroluj napajeni (voltmetr na pin 23 a 24) ... a sbernici jsi predpokladam na piny 2 a 3 dal ... pokud mas napeti, tak prohod piny na sbernici
bez spojeni s HCM necekej zadny pohyb svetel
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Napeti tam je, pri prehozeni sbernice beze změny....
Kalibrace na stred probehne a to je vse. Žádný horizontalni(stojim, takze jen do prava) ani vertikální pohyb...
Nemusi se neco nekde povolit? V gemu třeba?
Kalibrace na stred probehne a to je vse. Žádný horizontalni(stojim, takze jen do prava) ani vertikální pohyb...
Nemusi se neco nekde povolit? V gemu třeba?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23491
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
predpokladam, ze voltmetr ukazuje +12V a ne -12V (obracene polarita) a sbernice je HS-CAN (promer proti diagnostickemu konektoru) ... pokud HCM neodpovida na dotaz o chybach (DTC), pak to vypada na spatny modul
(predpokladam, zes mel k HCM ustrizeny konektor, takze nemuzes splest cisla pinu)
(predpokladam, zes mel k HCM ustrizeny konektor, takze nemuzes splest cisla pinu)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Vsechno ksem znovu propiskl a sedi to....
Plus a kostru jsem promeril taky a vse sedí....
Jednotky mam 2 a obe se chovaji stejně
Plus a kostru jsem promeril taky a vse sedí....
Jednotky mam 2 a obe se chovaji stejně
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Pokud by byly obě jednotky špatné....neni vertikalni pohyb ovladany mimo jednotku? Koleckem na vypínači světel?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23491
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
vertikalni pohyb (ovladani koleckem) prochazi taky pres jednotku HCM, takze bez jejiho napajeni (a sbernice?) nebude nic
na spatne dve jednotky bych neveril ... mozna jsi nekterym vyvodem HCM neco nekde ukostril ... zkus odpojit vsechny piny krome napaajeni, kostry a sbernice (tj. zustanou jen 4 piny)
na spatne dve jednotky bych neveril ... mozna jsi nekterym vyvodem HCM neco nekde ukostril ... zkus odpojit vsechny piny krome napaajeni, kostry a sbernice (tj. zustanou jen 4 piny)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Vyreseno, pouzil ksem na prodlouzeni jede drat, co byl zlomený
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ahojte, nedávno som si všimol, že mi pri zapnutí svetiel a ich kalibrácii vlavo-vpravo ešte trochu zídu dole alebo zase niekedy vyjdú hore.
Nedeje sa to vždy, ale neviem od čoho to závisí.
Myslím si, že to spravia obe strany, ale ruku do ohňa za to úplne nedám, niekedy je to ťažké odsledovať - záleží či mám pred autom nejakú vhodnú plochu alebo nie.
Takisto neviem povedať, či sa svetlá ešte potom počas jazdy nejako upravia, alebo ostanú tak.
Ak sa nemýlim, tak výškové nastavenie sa deje na ceste od kolečka na ovládači, cez AFS jednotku, po motorčeky vo svetlách, nič iné tam nevstupuje. Chyba by teda mala byť niekde na tejto trase.
Keď výšku nastavím ručne, tak obe svetlá reagujú - pravé trochu pomalšie, ale dostanú sa na rovnakú úroveň hore aj dole.
99% jázd na nastavenie výšky ani nesiahnem, takže si nemyslím že by kolečko na ovládači mohlo posielať nejaké pokyny ďalej. Predpokladám, že motorčeky sa tiež sami od seba nerozhodnú, že sa im v danej polohe už nepáči a zídu dole alebo naopak. Vychádza mi to teda takto trochu na tú jednotku, ale zase inak tam žiadne iné problémy nemám, natáčanie funguje správne.
Uvažujem správne, alebo hladať problém niekde inde? Nestretol sa niekto s takýmto niečim?
Nedeje sa to vždy, ale neviem od čoho to závisí.
Myslím si, že to spravia obe strany, ale ruku do ohňa za to úplne nedám, niekedy je to ťažké odsledovať - záleží či mám pred autom nejakú vhodnú plochu alebo nie.
Takisto neviem povedať, či sa svetlá ešte potom počas jazdy nejako upravia, alebo ostanú tak.
Ak sa nemýlim, tak výškové nastavenie sa deje na ceste od kolečka na ovládači, cez AFS jednotku, po motorčeky vo svetlách, nič iné tam nevstupuje. Chyba by teda mala byť niekde na tejto trase.
Keď výšku nastavím ručne, tak obe svetlá reagujú - pravé trochu pomalšie, ale dostanú sa na rovnakú úroveň hore aj dole.
99% jázd na nastavenie výšky ani nesiahnem, takže si nemyslím že by kolečko na ovládači mohlo posielať nejaké pokyny ďalej. Predpokladám, že motorčeky sa tiež sami od seba nerozhodnú, že sa im v danej polohe už nepáči a zídu dole alebo naopak. Vychádza mi to teda takto trochu na tú jednotku, ale zase inak tam žiadne iné problémy nemám, natáčanie funguje správne.
Uvažujem správne, alebo hladať problém niekde inde? Nestretol sa niekto s takýmto niečim?
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2993
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ahoj,
pokud bych někde něco podezříval - tak v motorcich ovládajících sklon světel.
Občas si toho všimnu taky. Po zapnutí světel se zkrátka zkalibruji doleva - doprava (vždy) a nahoru - dolů (občas).
Můj tip je, že jakmile jsou světla zapnutá, motorky si nastaví polohu odpovídají ovládacímu kolečku sklonu světel. Pokud už v poloze jsou, nic se neděje. Může být, že poloha kolečka se nezměnila, ale motorky polohu dorovnají a nebo se poloha změnila při vypnutých světlech, pak ji dorovnají taky. A nebo se může poloha měnit při zapnutých světlech.
V každém případě u AFS světel zasahují motorky sklonu daleko častěji, než u reflektorů.
Osobně bych to neřešil, dokud to zůstává u drobných korekcí, dokud nevrci motorky furt
pokud bych někde něco podezříval - tak v motorcich ovládajících sklon světel.
Občas si toho všimnu taky. Po zapnutí světel se zkrátka zkalibruji doleva - doprava (vždy) a nahoru - dolů (občas).
Můj tip je, že jakmile jsou světla zapnutá, motorky si nastaví polohu odpovídají ovládacímu kolečku sklonu světel. Pokud už v poloze jsou, nic se neděje. Může být, že poloha kolečka se nezměnila, ale motorky polohu dorovnají a nebo se poloha změnila při vypnutých světlech, pak ji dorovnají taky. A nebo se může poloha měnit při zapnutých světlech.
V každém případě u AFS světel zasahují motorky sklonu daleko častěji, než u reflektorů.
Osobně bych to neřešil, dokud to zůstává u drobných korekcí, dokud nevrci motorky furt
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ahoj Honzo,
chápem čo myslíš, ale zase ja tým kolečkom nehýbem skoro vôbec, pokial nepočítam tieto testy funkčnosti. Čiže väčšinu času je to kolečko v jednej polohe - 0 - a aj napriek tomu sa svetlá vedia pohnúť. Áno, sú to drobné korekcie, na funkci to nemá vliv, nikto mi nebliká že by som ich mal moc vysoko, len ma to trochu znervózňuje.
Ešte otázka: keď je kolečko na vypínači v polohe 0, je vtedy motorček automaticky vo svojej najvysunutejšej polohe? Myslím, že aj keby som naň napojil separátny zdroj, tak sa už ďalej nevysunie? Ak áno, tak v tom prípade by som bol v klude, lebo viem, že by svetlá nevyšli viac ako je najkrajnejšia poloha motorčeka. Ale ak by vedel ísť ešte ďalej, tak by sa mohlo stať, že nejakým spôsobom (od vadnej jednotky) na to dostane príkaz a svetlo(á) vyjdú ešte vyššie, než je nastavenie v polohe 0. A tohto sa obávam.
chápem čo myslíš, ale zase ja tým kolečkom nehýbem skoro vôbec, pokial nepočítam tieto testy funkčnosti. Čiže väčšinu času je to kolečko v jednej polohe - 0 - a aj napriek tomu sa svetlá vedia pohnúť. Áno, sú to drobné korekcie, na funkci to nemá vliv, nikto mi nebliká že by som ich mal moc vysoko, len ma to trochu znervózňuje.
Ešte otázka: keď je kolečko na vypínači v polohe 0, je vtedy motorček automaticky vo svojej najvysunutejšej polohe? Myslím, že aj keby som naň napojil separátny zdroj, tak sa už ďalej nevysunie? Ak áno, tak v tom prípade by som bol v klude, lebo viem, že by svetlá nevyšli viac ako je najkrajnejšia poloha motorčeka. Ale ak by vedel ísť ešte ďalej, tak by sa mohlo stať, že nejakým spôsobom (od vadnej jednotky) na to dostane príkaz a svetlo(á) vyjdú ešte vyššie, než je nastavenie v polohe 0. A tohto sa obávam.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů