Pokles výkonu motoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 12.05.2009 19:42
Pokles výkonu motoru
Čauky fofíci,po napíchnutí na diagnostiku motoru hlásí chybu P0098 a P0047 nikde nemůžu sehnat vysvětlivky nebo katalog chybových hlášení. Mám FoFo C-Max 2.0 TDci 100Kw 2004
Do teď makal bez problémů.Motor se chová normálně(start,rozjezd a pod.) Vytočí 2800 ot.a pak jako když vyhodím kotvu.Prosím o radu.Měl někdo podobnou zkušenost?Píše se ve fóru o těchto problémech dost ale co si vybrat.Radši bych katalog chybových hlášení je někde k nahlédnutí? Děkuju za pomoc.
Do teď makal bez problémů.Motor se chová normálně(start,rozjezd a pod.) Vytočí 2800 ot.a pak jako když vyhodím kotvu.Prosím o radu.Měl někdo podobnou zkušenost?Píše se ve fóru o těchto problémech dost ale co si vybrat.Radši bych katalog chybových hlášení je někde k nahlédnutí? Děkuju za pomoc.
- viperk
- Zkušený
- Příspěvky: 1966
- Registrován: 23.06.2008 18:23
- Bydliště: Hodonín, work in Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokles výkonu motoru
P0098 ..... Intake Air Temp Sens2 Circ High
P0047 ..... T/Super Charger Boost Ctrl Solenoid Circ Low
S přesným popisem budeš muset počkat třeba na fokiho
P0047 ..... T/Super Charger Boost Ctrl Solenoid Circ Low
S přesným popisem budeš muset počkat třeba na fokiho

Ex Focus 3dv. , 2.0 16V Trend , r.v. 1998 , Moondust Silver , duplex ulter sport , simota, galerie zde .
Ex Focus 3dv. , 1.8 Tdci , r.v. 2003 , Black Metal , Rieger, galerie zde.
Focus 3dv. , ST modrá střela, r.v.2006, FOX exhaust


-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 12.05.2009 19:42
Re: Pokles výkonu motoru
Dík byl to fofr,jsem staršího data (63) takže nevím o co go.Nešlo by to česky dík ?
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 12.05.2009 19:42
Re: Pokles výkonu motoru
Čauky fofíci,někdy mě připadá žeten můj c-max má rozum.Včera jsem se na něj byl podívat a byl jsem mile překvapen.Chyba na motoru pryč (kontrolka nesvítí) a po nastartování chod motoru bez problému,poslušně se vytáčí a chová se jako poslušný synek.Jenom doufám že to není nějaká levá od něj.Uvidím dneska jedu do Prahy snad se na mě zase nenaštve.A nebo se taky říká ,že před smrtí se udělá dobře. Určitě dám vědět jak všechno dopadlo možná že to bude někoho zajímat.Jó mám najeto 120000 km a kromně váhy vzduchu všechno původní EGR si sem tam zatrucuje ale jinak v poho.Pořád bohužel nevím co ta chybová hlášení znamenají. 

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Pokles výkonu motoru
No na kód závady má v podstate význam pozerať sa iba človeku čo diagnostike dosť rozumie. Ich text býva naoko zmätočný a má na nás tendencie uchyľovať sa niekedy k zložitejším úvahám a niekedy naopak pôsobia dojmom "jasnej dikcie" - ale opak býva pravdou.deda lebeda píše:Čauky fofíci,někdy mě připadá žeten můj c-max má rozum.Včera jsem se na něj byl podívat a byl jsem mile překvapen.Chyba na motoru pryč (kontrolka nesvítí) a po nastartování chod motoru bez problému,poslušně se vytáčí a chová se jako poslušný synek. mám najeto 120000 km a kromně váhy vzduchu všechno původní EGR si sem tam zatrucuje ale jinak v poho.Pořád bohužel nevím co ta chybová hlášení znamenají.
Najhoršie je ak si niekto myslí, že veď to na diagnostike/"počítači" pozrú a budú vedieť/ - omyl.
Je to možné azda iba človeku čo o tom "leccos" vie a vie ako pokračovať v postupe na presnú detekciu chyby a lokalizáciu miesta jej výskytu. Premerať prichodnosť jednotlivých PIN-ov, vedieť premerať úroveň signálov/mať tabuľky, podľa ktorých je možné zistiť pri akých otáčkach, akom režime majú mať úrovne signálu vopred definované hodnoty - ak nie, tak je nájdená príčina, občas - ale dosť frekventovane aj "iba" jedna z príčin, pretože občas mávajú "stromovú" štruktúru...nadväzujú na seba, pretože vznikali postupne - akoby reťazovou reakciou.
Ostatné v SZ.



Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokles výkonu motoru
pokud to nekdo napichl tak u kodu chyby to napise i ceho se zavada týká .deda lebeda píše:Pořád bohužel nevím co ta chybová hlášení znamenají.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 12.05.2009 19:42
Re: Pokles výkonu motoru
Ano máš pravdu,ale pro mě nesrozumitelný (anglicky a ve zkratkách).Každá chyba má ale svoji příčinu,Začal jsem metodou vylučovací.Palivový filtr total kaput a zase problém bez origo odvzdušňovací pumpy nedostanu naftu tam kde má být (už jsem ji sehnal).Můj fofík nemá víčko nádrže takže nádrž ven.Vymazat počitač a vyzkoušet víc toho asi zatím nestihnu.
O dalším postupu dám vědět.
O dalším postupu dám vědět.

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Pokles výkonu motoru
Nerozumiem - to akože ti niekto predtým vylomil víčko nádrže?deda lebeda píše:Ano máš pravdu,ale pro mě nesrozumitelný (anglicky a ve zkratkách).Každá chyba má ale svoji příčinu,Začal jsem metodou vylučovací.Palivový filtr total kaput a zase problém bez origo odvzdušňovací pumpy nedostanu naftu tam kde má být (už jsem ji sehnal).Můj fofík nemá víčko nádrže takže nádrž ven.Vymazat počitač a vyzkoušet víc toho asi zatím nestihnu.
O dalším postupu dám vědět.
Tak to by som neskúšal ani štartovať - ak ti tam niečo nasypal?
Nielen nádrž von - vyplachovať aj hadičky a poriadne...zaliať vyfúkať vzduchom...zas a zas..ale ak to už máš aj nasaté - tak asi aj čerpadlo a vstreky - to už je na servis...ale nie značkový.

Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 12.05.2009 19:42
Re: Pokles výkonu motoru
Promiň asi jsem se špatně vvyslovil,ale u mě není možné se dostat do nádrže otvorem v karoserii protože tam není.Proto musí nádrž ven aby bylo možné víčkem v nádrži demontovat dopravní čerpadlo na kterém je sítko a to je asi taky potřeba vyčistit,jinak byly dost velký problémy (výměna pal. f.) s odvzdušněním nepomohla ani origo pumpa na odvzdušňováni.Už je to v poho ale stejně mi to hlásí ještě chybu "vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu" na sacím potrubí. Už jsem ho objednal.Další budu referovat příště. 

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Pokles výkonu motoru
To je toto: Obr.1deda lebeda píše:Promiň asi jsem se špatně vvyslovil,ale u mě není možné se dostat do nádrže otvorem v karoserii protože tam není.Proto musí nádrž ven aby bylo možné víčkem v nádrži demontovat dopravní čerpadlo na kterém je sítko a to je asi taky potřeba vyčistit,jinak byly dost velký problémy (výměna pal. f.) s odvzdušněním nepomohla ani origo pumpa na odvzdušňováni.Už je to v poho ale stejně mi to hlásí ještě chybu "vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu" na sacím potrubí. Už jsem ho objednal.Další budu referovat příště.
Inak mne pomohlo iba zaliatie nového filtra čistou naftou - a potom to už šlo..."coby dup"...


- Přílohy
-
- Obr.1
- Sním_teploty_vzduchu_sania.JPG (14.47 KiB) Zobrazeno 4668 x
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 12.05.2009 19:42
Re: Pokles výkonu motoru
Jóó chtělo to jenom trochu odvahy při startování a nepolevit.Po výměně snímače závada odstrněna a fofík si zase brouká tu svou písničku.Celá sranda stála 2500,-Kč.Takže brnkačka.
No a servisák od Forda chtěl řešit filtr DPF a podobný srandičky.Ještě že ho nemám,Ale stejně asi ty aditiva do nafty budu používat.Nevíš jaky jsou dobrý fofík je totiž mlsnej.Dík

No a servisák od Forda chtěl řešit filtr DPF a podobný srandičky.Ještě že ho nemám,Ale stejně asi ty aditiva do nafty budu používat.Nevíš jaky jsou dobrý fofík je totiž mlsnej.Dík



- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Pokles výkonu motoru
No keď by nám menili IBA to čo treba - tak by sa "fosákom" nerátal zisk...teda nie taký, aký ho týmto spôsobom na tých ľuďoch čo takto "ulovia"....deda lebeda píše:Jóó chtělo to jenom trochu odvahy při startování a nepolevit.Po výměně snímače závada odstrněna a fofík si zase brouká tu svou písničku.Celá sranda stála 2500,-Kč.Takže brnkačka.
No a servisák od Forda chtěl řešit filtr DPF a podobný srandičky.Ještě že ho nemám,Ale stejně asi ty aditiva do nafty budu používat.Nevíš jaky jsou dobrý fofík je totiž mlsnej.Dík![]()
![]()






Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 12.05.2009 19:42
Re: Pokles výkonu motoru
A zas v tom lítám.Po odstraněné závadě čidla jsem nalítal asi 700 km a fofík je bez výkonu točí pouze 2800 a víc ani nudli.Počitač znova vykazuje chybu čidla teploty nasávaného vzduchu,je to asi měsíc co jsem ho měnil. Demontoval jsem EGR to totiž vrací částspalin zpět do sání, je v pořádku (po mech. str.) ještě musím vyzkoušet servo který snim hýbe.Je možný že by znova odešlo čidlo tep.nas.vz.No možný je všechno uvítám každý postřeh a zkušenost. Jistě budu referovat o odstranění poruchy.Jinak zdravím všechny Fofíky a přeju kylometry bez problému.




- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Pokles výkonu motoru
Všetko je možné - veľa dobrého sa dočítaš v čes.časopise AutoExpert - o diagnostike a to sú niekedy také "meándre" zavádzajúcich "úskokov" diagnostiky...deda lebeda píše:A zas v tom lítám.Po odstraněné závadě čidla jsem nalítal asi 700 km a fofík je bez výkonu točí pouze 2800 a víc ani nudli.Počitač znova vykazuje chybu čidla teploty nasávaného vzduchu,je to asi měsíc co jsem ho měnil. Demontoval jsem EGR to totiž vrací částspalin zpět do sání, je v pořádku (po mech. str.) ještě musím vyzkoušet servo který snim hýbe.Je možný že by znova odešlo čidlo tep.nas.vz.No možný je všechno uvítám každý postřeh a zkušenost. Jistě budu referovat o odstranění poruchy.Jinak zdravím všechny Fofíky a přeju kylometry bez problému.![]()
![]()
Ale viem že raz jeden fachman cez diagnostiku v BA p.Beňka menil snímač ABS - no a keď nešlo hľadal postupne inde a inde...až napokon sa zacyklil a zistil, že ten nový snímač mal tú istú chybu čo starý - už používaný....
Takže odísť mohlo - dobre je zamyslieť sa či malo na to aj dôvod - či mu niečo "nepomohlo"...







Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 12.05.2009 19:42
Re: Pokles výkonu motoru
Výměna čidla nepomohla závada trvá.při jakékoliv manipulaci s EGR se nic neděje stále vykazuje P 0098.Asi to chce na hloubkovou kontrolu jedu přes známého do servisu kde to proklepnou příčina může být kdekoliv.Snad nenajdou nic závažného.Já sám to odhaduju na EGR je sice vyčištěný ale ucpání,ani ruční ovl. nepomáhá asi servo.Držte mi palce ať to nestojí kdoví kolik.Zase se ozvu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů