MK Auto - Martin Kalenda Kolín a Pilný autoservis Č. Pečky

Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

MK Auto - Martin Kalenda Kolín a Pilný autoservis Č. Pečky

Příspěvek od pkadecka » 28.08.2009 14:55

Svůj Ford Focus jsem koupil od firmy MK auto Kolín – Martin Kalenda. Není to klasický bazar s vlaječkami a hlídacím vlčákem za plotem, pan Kalenda je spíš dovozce a překupník, se svým společníkem panem Lancem dováží auta z Evropy. Zboží má uskladněné na zahradě za domem. Když jsem panu Kalendovi prvně volal, tak byl zrovna v Německu a seděl za volantem, ale dohodli jsme se na druhý den, že se můžu přijet podívat do Polep, kde to auto stojí. Jen jsme si trochu neporozuměli, o které auto mám zájem, měl jich zrovna víc podobných, já jsem řekl modrý kombík s 1.6 motorem a on si myslel, že chci focus II s 1.6 dieslem. Což se vyjasnilo druhý den, jen byl menší problém s tím, že v tom mém vyhlédnutém autě byla vybitá baterie, ale řekl mi do telefonu, ať stejně přijedu, že si nějak poradí. Neporadil si, protože baterie z druhého auta (dieselu) byla moc velká a tak když jsme tam přijeli (vzal jsem s sebou tátu, víc očí víc vidí), tak se nám omlouval, že auto si můžeme prohlédnout, ale motor nám bohužel nenatočí. Hned jsem se nabídl, že mu můžu poskytnout baterii ze svého auta, tak jsme ji tam připojili a motor naskočil. S autem nám vyjel z trávy, byla trochu rosa, tak ať nemusíme šlapat v mokru, nechal běžet motor a my jsme auto začali prohlížet. Bourané na první pohled nebylo, jen sem tam škrábanec na nárazníku nebo nepatrný důlek v plechu. Měli jsme podezření, jestli není měněný některý přední blatník, ale i kdyby, tak by to nebyl žádný velký problém. V jednom světle byla prasklá parkovací žárovička a taky v něm nefungovalo výškové naklápění. Pneumatiky byly zimní a už dost sjeté. Jinak vypadalo dobře, interiér zachovalý, nic zničeného nebo propáleného (i když bylo trochu cítit cigaretovým kouřem), zvenku nebylo nikde rezavé, dobře jsem si prozkoumal a osahal kritická místa, jako spodek dveří, lemy blatníků, páté dveře a prahy. Samozřejmě že nějaká rez se našla, například hlavy šroubů v motorovém prostoru nebo šrouby na pantech pátých dveří, ale to není taková tragédie. Klimatizace klimatizovala, světla (s přimhouřeným jedním okem) svítila, klakson troubil. Prodejce vypadal seriózně. Dohodli jsme se na slevě 2000 (za sjetý pneumatiky) a že auto berem, pokud opraví to světlo a pokud se budeme moct projet, protože auto nemělo žádné SPZ-ky. Pan Kalenda řekl, že to zařídí, domluvili jsme se na další den, ale že tam nebude on, ale jeho společník pan Lanc, od teď jsem jednal už jen s Lancem. Přijeli jsme, auto dostalo nějaké snad převozní značky a jeli jsme na projížďku. Auto jezdilo, zdálo se, že nemá žádný problém po stránce motoru, řízení nebo podvozku. Aspoň nic výrazného, co by bylo vidět, resp. cítit na první pohled. Jen jsem si všimnul, že v jednu chvíli neukazuje tachometr, ale pan Lanc řekl, že to je asi tím, jak byla vybitá baterie. Tak jsme si plácli. Už s panem Kalendou jsme byli domluvení, že zařídí všechny papíry, tj. technickou, emise, přihlášení a povinné ručení. Všechno kromě té pojistky, že už je v ceně. V tomhle směru všechna čest, byl jsem rád, že nemusím stát frontu na úřadě, jen jsem přijel, dal jsem peníze, podepsal kupní smlouvu, dostal auto, doklady a odjel.

Ale teď to začne - je tu pár drobností, kvůli kterým bych asi nedoporučil nakupovat u MK auto. Při předání vozu a klíčků (dvou, což je v pořádku) mi pan Lanc řekl, že nefunguje dálkové ovládání centrálu, ale že to opraví, jen se musíme dohodnout, kdy se mi to bude hodit. Tak jsem řekl, že nejdřív zkusím vyměnit baterii v klíčku a když to nepomůže, tak se ozvu. Baterkou to nebylo a co čert nechtěl, neměl jsem čas dřív než cca za měsíc (jezdil jsem autem pracovně mimo bydliště a doma jsem byl jen o víkendu). Během toho měsíce mi navíc do auta nateklo přes pylový filtr, protože byl špatně přidělaný kryt nad ním, ale to byla spíš souhra špatných okolností – byl opravdu velkej liják, auto stálo mírně do kopce a ten kryt má takovou konstrukci, že pokud netěsní dobře na skle, tak v tom případě do auta nateče. Ale co, to jsem si opravil sám, auto vysušil a zanadával si na konstruktéry ve Fordu. Zavolal jsem panu Lancovi, který byl zrovna někde v Německu (později jsem pochopil, že je tam snad častěji než doma), ten se sice trochu podivil, že jsem se neozval dřív, ale řekl, ať auto přivezu. Zároveň jsem mu řekl o dalších dvou drobných závadách – ten tachometr vypadával pořád, nahodile, ale i po měsíci a taky mi připadalo, že kolísá volnoběh, někdy poklesne až na cca 600 až se zatřese motor, pak zas vyletí třeba na 1200 a pak se konečně ustálí. No a taky jsem řekl, když už to auto bude v servisu, ať tam vymění olej (což si samozřejmě zaplatím, ale ty ostatní věci jsem bral jako reklamaci). Auto jsem odevzdal v neděli večer, měl jsem volno až do středy, tak jsem mu to tak řekl, že do té doby jim ho nechám, ale pak to auto zas potřebuju (další pracovní cesta). V úterý mi nebral telefon (byl v Německu), až ve středu odpoledne jsem se mu dovolal a tak jsme jeli pro auto. Přijeli jsme do Červených Peček, kde má v areálu bývalého JZD autodílnu nějaký pan Pilný. No a co pánové opravili? Vůbec nic. Mistři měli auto tři dny na pozorování a za tu dobu neopravili tři jednoduchý závady. Olej nevyměnili, protože to jim pan Lanc zapomněl říct (no budiž, tak zapomněl, to se stane). K tomu volnoběhu prý něco vyčistili, ale po čase jsem zjistil, že se to chová stejně – jak jsem nedávno zjistil, trpí tím snad každý druhý focus, dejme tomu, není to závada, ale vlastnost. Ale k tomu dálkáči mi řekli, že je tam asi rozbitý přijímač (no, to mi nemuseli říkat, to jsem věděl i bez nich) a že by tam šlo nabastlit nějaké neoriginální dálkové ovládání – z představy, že budu v kapse nosit ještě jednu krabičku, jsem teda nebyl moc nadšenej. Vypadávající tachometr neopravili, protože „jim to nedělalo“ – no to je dobrý, závada se neprojevila, to je klasická výmluva všech servisů, když to neuměj nebo nechtěj opravit. Viz. následující rozhovor, když mi položili doplňující dotaz:
Mistři: „A když vypadne tachometr, počítaj se aspoň kilometry?“
Já: „Ne a někdy se to počítadlo úplně vymaže a taky se trochu ztlumí rádio.“
Mistři: „Ale rádio s tím nemá nic společnýho!“
Já: „No to teda má, protože ten signál do něj vede, aby si rádio při vyšších rychlostech automaticky přidalo hlasitost.“
Mistři: „No to je fakt, tak to tak asi bude.“

V této chvíli jsem si uvědomil, že vím o vozidle Ford Focus víc než oni a že tohle auto viděj možná prvně v životě. Vypadávající tachometr je totiž u focusu častá závada a řeší se výměnou snímače na převodovce, ale to by ho museli koupit a vyměnit. A hlavně vědět, kde je ve focusu převodovka. V duchu jsem si řekl, že těmhle expertům už auto nikdy nesvěřím, aby na něm dělali pokusy – to když se nabízeli na výměnu toho oleje, případně rozvodů. Odjel jsem a přemýšlel, jestli jsou opravdu tak blbí a neschopní nebo mě prostě chtěli nasrat, abych už pana Lance neotravoval. Každopárně duo Kalenda – Lanc přišlo o zákazníka a v JZD Červené Pečky autoservis Pilný už mě taky neuviděj. A dobře jsem udělal – když jsem to líčil bráchovi, tak v tom JZD poznal servis, kde si nechával opravovat Renault Espace jeho kamarád, a mistrům se podařilo shodit auto z heveru, takže bylo pak úplně rozbitý a dalšího půl roku mu ho dávali dohromady!

Dálkový ovládání jsem si opravil sám – nejdřív jsem na vrakovišti koupil za 500 nový GEM modul (s kterým mi pro změnu nefungovalo vyhřívání předního skla) a později jsem našel postup na odemčení toho původního – nebyl totiž vadný, ale nějak zablokovaný, stačí uzemnit jeden vstup a GEM modul se vyresetuje. Experti z JZD nejspíš ani netušili, kde v autě je GEM modul a k čemu slouží.

Mně by ani tak nemrzelo, že neopravili ten tachometr nebo volnoběh, ale štve mě, že nedali dohromady to dálkový ovládání centrálu – protože mi to pan Lanc slíbil dát do pořádku při předávání auta. Kdyby mi to neslíbil, tak se na to vykašlu, řeknu si, že to holt není nový auto a tak má nějaký mouchy, co si musím vychytat. Jako to zatékání přes pylový filtr. Takhle mě akorát obírali o čas.

Závěr – jednání před a během prodeje celkem v pořádku, nejsou to žádný podvodníci, ale ten přístup po prodeji hroznej. Nevím, jak by se chovali, kdyby mělo auto nějakou závažnější vadu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „recenze prodejců a autobazarů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů