1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
uznavam, ze je to v manualoch k autam, hlavne slabsim motorom resp. lacnejsim autam
ja osobne to napr. uz v manuale vobec nemam, a ked som sa pytal v servise na zabeh, bolo mi povedane, ze 2.5T sa nemusi zabiehat
myslim, ale ze aj klasicky zabeh uz dnes nema na motor taky vplyv ako v minulosti a v manualoch sa to zostava skorej zo zotrvacnosti z dob minulych alebo kvoli uvodnej bezpecnosti
urcite nie je dobre auto hned zatazovat, aj kvoli tomu, ze okrem motora mas v aute aj nove brzdy, pneumatiky, elektroniku a kopec dalsich veci a doba zabehu ta v podstate chrani, keby ti napr. zlyhalo nieco z tychto veci
ja osobne to napr. uz v manuale vobec nemam, a ked som sa pytal v servise na zabeh, bolo mi povedane, ze 2.5T sa nemusi zabiehat
myslim, ale ze aj klasicky zabeh uz dnes nema na motor taky vplyv ako v minulosti a v manualoch sa to zostava skorej zo zotrvacnosti z dob minulych alebo kvoli uvodnej bezpecnosti
urcite nie je dobre auto hned zatazovat, aj kvoli tomu, ze okrem motora mas v aute aj nove brzdy, pneumatiky, elektroniku a kopec dalsich veci a doba zabehu ta v podstate chrani, keby ti napr. zlyhalo nieco z tychto veci
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
aj k focusu je nejaky zabeh v manuale spominany.
Tak isto som nekde cital (tusim auto.idnes.cz), kde nejaky motorar z MB hovori o tom, ze v podstate dnesne motory (urcite ich ) su schopne fungovat hned po nastartovani v maximalnych otackach (teda nie staly rezim, ale proste vytocit, ked potrebujes)
Tak isto som nekde cital (tusim auto.idnes.cz), kde nejaky motorar z MB hovori o tom, ze v podstate dnesne motory (urcite ich ) su schopne fungovat hned po nastartovani v maximalnych otackach (teda nie staly rezim, ale proste vytocit, ked potrebujes)
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
No i starou skodovku si mohl vytocit po prvnim startu Ale motor se tim defakto nicil... Vsecko se musi usadit... Je fakt ze vyrobce dovoluje prodejcum 4x vynulovat tacho (do stavu 200km) takze teoreticky muzou mit auta najeto i 800km pri prodeji a nikdo to nepozna... Ja osobne sem mel motor z krabice ani jednou nebyl nastartovany - teprve po cca 1000km se smyly maziva ktera byla pouzita pro uchovani a prvni start motoru - v oleji se objevila oranzova barva ktera je primesi v tech mazivech. Z tohoto usuzuji ze je dobre motory zajizdet...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
záběh se tu řeší už jinde:) docela mě překvapuje, že to bbj vydržel 1600km.. a taky jsem zvědavý jaký to bude mít rozuzlení
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.08.2009 17:02
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Ohledně zjíždění - při předávání auta o tom nepadlo ani slovo (zato mi pán ukázal, kde je rádio a tak podobně....). V manuálu je napsáno, že do 1500 km se nesmí jezdit a řadit příliš rychle a motor se nemá točit do příliš velkých otáček (přesně znění teď nevím, ale hodně podobně).
Auto jsem nijak zvlášť nezajížděl, měl jsem jen na paměti, že ho nebudu hnát k omezovači, pochopitelně. Parkrát jsem mu šlápl na krk, ale odřazoval jsem maximálně ve 3500-4000. Ale to byla spíš výjimka. Od nějakých 200 km mě čekala jízda po dálnici a tam jsem těch 3500-4000 ot. jel konstatně, což jinak nejde (rychlost 120-130). Nechce se mi věřit, že se s novým autem na dálnici nesmí a že jsem ho tím "zničil". Přinejmenším mě na to nikdo neupozornil.
Takže bych to spíš tipoval na vadné čidlo VCT, jak tu už někdo uváděl... Ještě abych doplnil - názornější, než dálniční kopec je, že auto pořádně nebere ani na jedničku, dvojku. Ono se rozjede, duní, ale do zad netlačí.
Poslední dobou mám pocit, že se to zlepšuje (vlastně si tím jsem jist), ale pořád to není ono (ono = alespoň jako FF1 s 1,6).
Auto jsem nijak zvlášť nezajížděl, měl jsem jen na paměti, že ho nebudu hnát k omezovači, pochopitelně. Parkrát jsem mu šlápl na krk, ale odřazoval jsem maximálně ve 3500-4000. Ale to byla spíš výjimka. Od nějakých 200 km mě čekala jízda po dálnici a tam jsem těch 3500-4000 ot. jel konstatně, což jinak nejde (rychlost 120-130). Nechce se mi věřit, že se s novým autem na dálnici nesmí a že jsem ho tím "zničil". Přinejmenším mě na to nikdo neupozornil.
Takže bych to spíš tipoval na vadné čidlo VCT, jak tu už někdo uváděl... Ještě abych doplnil - názornější, než dálniční kopec je, že auto pořádně nebere ani na jedničku, dvojku. Ono se rozjede, duní, ale do zad netlačí.
Poslední dobou mám pocit, že se to zlepšuje (vlastně si tím jsem jist), ale pořád to není ono (ono = alespoň jako FF1 s 1,6).
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
bbj, nic si pri zabehu neurobil zle, nic si neznicil ty sam
odmeraj si stovku (10.9s), auto uz mas zabehnute a podla toho sa zariad
alebo na brzdu, ale ta je draha
alebo sa skus dohodnut s niekym z fora co ma 1.6 ti-vct, stretnite sa a odmerajte zrychlenia, napr. dynamicke 60-120 na trojke a pod
nema zmysel spekulovat a cakat
auto po 1500 km uz musi podavat skoro 100% vykon
odmeraj si stovku (10.9s), auto uz mas zabehnute a podla toho sa zariad
alebo na brzdu, ale ta je draha
alebo sa skus dohodnut s niekym z fora co ma 1.6 ti-vct, stretnite sa a odmerajte zrychlenia, napr. dynamicke 60-120 na trojke a pod
nema zmysel spekulovat a cakat
auto po 1500 km uz musi podavat skoro 100% vykon
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Aby to neboli len nereálne očakávania. Lebo tá 1.6 ka do sedadlá netlačí nikdy.
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.08.2009 17:02
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
K tomu jen opakuji, že vlastním i FF1 s 1.6. A ta na dvojku a trojku tahá krásně, přitom má výrazně delší převody. Báječné auto. Ale to vám tady na fóru asi nemusím vykládat.Anndy píše:Aby to neboli len nereálne očakávania. Lebo tá 1.6 ka do sedadlá netlačí nikdy.
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Niekde bude vazne chyba.Bol som totiz skoro 3 roky majitelom prvej generacie so 74 KW 1,6-tko,ktoru dodnes povazujem za vyborne auto a ked som sa rozhodoval pri kupe druhej generacie akymotor,tak som sa mozno s mensimi obavami rozhodol pre 85KW verziu.
U mna sa vobec nepotvrdili a tento motor je vyrazne lepsi,hlavne vo vyssich otackach a rychlostiach.Nakolko stale prvu generaciu s tymto motorom jazdi aj moj brat a rodicia,mam moznost obcas presadnut a porovnat.Oba su podstane lenivsie,ako ten moj v terajsej generacii.Pre zmenu mali moznost oni jazdit moju 2 generaciu a velmi si pochvalovali,ze auto je ovela zivsie v celom spektre otacok.
Fakt nieco u teba nebude ok
U mna sa vobec nepotvrdili a tento motor je vyrazne lepsi,hlavne vo vyssich otackach a rychlostiach.Nakolko stale prvu generaciu s tymto motorom jazdi aj moj brat a rodicia,mam moznost obcas presadnut a porovnat.Oba su podstane lenivsie,ako ten moj v terajsej generacii.Pre zmenu mali moznost oni jazdit moju 2 generaciu a velmi si pochvalovali,ze auto je ovela zivsie v celom spektre otacok.
Fakt nieco u teba nebude ok
- bee
- Zkušený
- Příspěvky: 1261
- Registrován: 31.03.2008 11:28
- Bydliště: F, DE
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Na vykonovu brzdu (naklad asi 30 eur) a reklamovat
Na papieri sa ukaze kde je problem (porovnavat mas s kym ) a potom Ta nemozu odbit pokrcenim pliec.
Na papieri sa ukaze kde je problem (porovnavat mas s kym ) a potom Ta nemozu odbit pokrcenim pliec.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Musim souhlasit se vsemi, po 1500km uz je motor zajety a nebal bych se tomu poradne slapnout, hod tam jedna dva a do max ot a musi to letet! Dyt fofo II je o cca 200kg tezsi nez fofo I ale ma o 11kW vic a to se musi poznat! Navic je to variabil, ten by mel byt celkove zivejsi! Reklamace a hotovo, vubec bych se s nima o tom nebavil...
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22.05.2009 14:58
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
zabeh je diskutabilna vec a skor prezitok nasich otcov , ak autu daco skodi tak to je studene kratke jazdy , tocenie za studena a hlavne debilne dlhe vymeny oleja , 1,6 Ti-VCT musi ist ako z praku, spravne tu bolo napisane skus auto dat na valce nech ti zmeraju priebeh krutaku od 4 tis to musi ist , potom servis , k tomu postupnemu vykonu to akoze z fabriky mi daju auto 80 ps po 1500km to bude 90ps a po 3000m uz plnych 115??? ci kolko auto leze z pasu s plnym vykonom
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.08.2009 17:02
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Příští týden se pokusím dostat do servisu a bude jasno.
Kromě toho se mi nelíbí i jiné věci, ale proti tomu motoru jsou to prkotiny. Tak třeba mi namontovali levý světlomet asi o 3mm výš, než pravý. Když se zepředu podívám na auto, je to dost vidět - pod levým světlem je půl centimetru díra. Ono celkově slícování na FF2 nic moc, když se dívám na ulici po autech tak mi přijde, že se to po posledním faceliftu zhoršilo.
Při prvním použití mi taky odešla 12V zásuvka v kufru, resp. doufám, že jen pojistka...snad se to nebude opakovat po každém použití.
Škoda, že je ve FF2 výrazně měně prostoru pro řidiče ve srovnání s FF1. Asi daň za zpřísňující se bezpečnostní předpisy. Holt se otlačeným kolenům nevyhnu teď už ani ve FF...
Ještě že má to auto tak božský podvozek...
Kromě toho se mi nelíbí i jiné věci, ale proti tomu motoru jsou to prkotiny. Tak třeba mi namontovali levý světlomet asi o 3mm výš, než pravý. Když se zepředu podívám na auto, je to dost vidět - pod levým světlem je půl centimetru díra. Ono celkově slícování na FF2 nic moc, když se dívám na ulici po autech tak mi přijde, že se to po posledním faceliftu zhoršilo.
Při prvním použití mi taky odešla 12V zásuvka v kufru, resp. doufám, že jen pojistka...snad se to nebude opakovat po každém použití.
Škoda, že je ve FF2 výrazně měně prostoru pro řidiče ve srovnání s FF1. Asi daň za zpřísňující se bezpečnostní předpisy. Holt se otlačeným kolenům nevyhnu teď už ani ve FF...
Ještě že má to auto tak božský podvozek...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
tak jak? co servis?
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.08.2009 17:02
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Zatím nic, dostanu se tam až v sobotu 12.9.
Nicméně, abych se ujistil ve svých subjektivních pocitech, provedl jsem zatím pár měření pružnosti...
40-60 km/h
2st - FFI 2,7s - FFII 3,5s
3st - FFI 4,6s - FFII 5,5s
4st - FFI 7,4s - FFII 6,5s
50-80 km/h
3st - FFI 6,5s - FFII 8s
4st - FFI 11,3s - FFII 9s
80-100 km/h
4st - FFI 6,3s - FFII 7,5s
5st - FFI 9s - FFII 8,5s
FFI = Focus I 1,6 74kw kombi
FFII= Focus II 1,6 85kw kombi
Rozdíl je výrazně ve prospěch FFI, navzdory tomu, že má nejen papírově nižší výkon, ale i delší kvalty. Až na čtyřku a pětku je pružnější FFII - tam už je opravdu ta délka kvaltů znát.
Neměřil jsem vždy na stejném úseku a za stejných podmínek, ale snažil jsem se vždy to provést na rovném úseku. Při opakovaném měření bych myslím dosáhl podobných výsledků. K měření jsem použil aplikaci GPS Performance.
Nicméně, abych se ujistil ve svých subjektivních pocitech, provedl jsem zatím pár měření pružnosti...
40-60 km/h
2st - FFI 2,7s - FFII 3,5s
3st - FFI 4,6s - FFII 5,5s
4st - FFI 7,4s - FFII 6,5s
50-80 km/h
3st - FFI 6,5s - FFII 8s
4st - FFI 11,3s - FFII 9s
80-100 km/h
4st - FFI 6,3s - FFII 7,5s
5st - FFI 9s - FFII 8,5s
FFI = Focus I 1,6 74kw kombi
FFII= Focus II 1,6 85kw kombi
Rozdíl je výrazně ve prospěch FFI, navzdory tomu, že má nejen papírově nižší výkon, ale i delší kvalty. Až na čtyřku a pětku je pružnější FFII - tam už je opravdu ta délka kvaltů znát.
Neměřil jsem vždy na stejném úseku a za stejných podmínek, ale snažil jsem se vždy to provést na rovném úseku. Při opakovaném měření bych myslím dosáhl podobných výsledků. K měření jsem použil aplikaci GPS Performance.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host