Stránka 1 z 2

Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 11:13
od 31david
Ahojky všem,
mám poprvé v autě klimu, tak frajeřím :-),ale mám prosbu.
Když ji mám vyplou, vše je super, šlapou rozjezdy bez potíží,ale jak pustím klimu, mám pocit, jako by to auto jelo jinak a hlavne při rozjezdu už párkrát chcíplo:-(, je to "jiné auto" když jede klima, tedy hlavně u těch rozjezdů a prací se spojkou, hlavne mezi stupni 1-2.
Je to normální?
díky moc

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 12:25
od vitacz
jo je to normalni :wink:

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 13:18
od tomason
Je to normální :wink:

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 13:24
od Raada
Uvedom si, ze kdyz jede klima, tak ti ubira vykon motoru. Podivej se do motoru - tam je od motoru pohany kompresor. No a nekde se ztrata vykonu musi projevit. Takze to poznas treba pri rozjezdech nebo kdyz potrebujes rychle predjet.

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 14:17
od killerhammer
a aku mas klimu? auto alebo mechanicku. boli teraz testy klimatizacii a tie mechanicke zrali neskutocne vela vykonu, tusim jedna (uz si nespomeniem ae to bolo auto) znizila vykon auta o 6% a to permanentne lebo mechanicka klima stale toci :wink:

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 14:30
od Raada
To me privadi na myslenku - ma vliv u mechanicke klimy i rychlost otacek ventilatoru? Kdyz treba mam ventilator na 1 a klima jede porad. Nebo je z hlediska spotreby lepsi kdyz tam dam 2 a obcas klimu manualne vypnu? Je to mozna posahany, ale zajima me to z principu :-).

Ja si to laicky vysvetluju tak, ze kdyz vzduch proudi pres vyparnik na pomalejsi rychlost tak se vyparnik pomaleji zahriva a klima muze pracovat na mensi vykon nez kdyz zvysim rychlost proudeni vzduchu a klima se musi vice snazit aby ten proud uchladila.

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 14:40
od PeS
31david píše:Ahojky všem,
mám poprvé v autě klimu, tak frajeřím :-),ale mám prosbu.
Když ji mám vyplou, vše je super, šlapou rozjezdy bez potíží,ale jak pustím klimu, mám pocit, jako by to auto jelo jinak a hlavne při rozjezdu už párkrát chcíplo:-(, je to "jiné auto" když jede klima, tedy hlavně u těch rozjezdů a prací se spojkou, hlavne mezi stupni 1-2.
Je to normální?
díky moc
Přesně tuhle zkušenost mám taky - automatická klima a když se se zapnutou klimou chci
ostře rozjet tam musím hodně přidat plyn aby mi to na jedničku nechcíplo. Což se mi už
párkrát stalo. Když chci dát na křižovatce odpal tak jí kolikrát radši vypnu :-)

Nechápu to - doma mám klimatizaci která chladí 2kW (místnot vychladí bleskem) má při tom
spotřebu nejakých 600-700W v elektrice a v autě které má 85kW má takováhle minizátěž
vliv na motor ? Děsný. Nebo ty autoklimy mají tak mizernou účinnost ?

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 14:44
od PeS
killerhammer píše:a aku mas klimu? auto alebo mechanicku. boli teraz testy klimatizacii a tie mechanicke zrali neskutocne vela vykonu, tusim jedna (uz si nespomeniem ae to bolo auto) znizila vykon auta o 6% a to permanentne lebo mechanicka klima stale toci :wink:
Tak ona ta automatická klima na volnoběhu asi taky točí pořád protože při nízkých otáčkách
nestíhá chladit tolik aby vypla. Co mně docela zarazilo jak moc to ovlivňuje schopnost rozjezdu
na jedničku v nízkých otáčkách.

Nicméně - když zapnu klimu tak slyším jak se rozjede kompresor, ale nějak mně nenapadá že
bych slyšel nějaké vypínání za jízdy, škoda že to nemá indikátor..

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 14:49
od PeS
Raada píše:To me privadi na myslenku - ma vliv u mechanicke klimy i rychlost otacek ventilatoru? Kdyz treba mam ventilator na 1 a klima jede porad. Nebo je z hlediska spotreby lepsi kdyz tam dam 2 a obcas klimu manualne vypnu?
Ja si to laicky vysvetluju tak, ze kdyz vzduch proudi pres vyparnik na pomalejsi rychlost tak se vyparnik pomaleji zahriva a klima muze pracovat na mensi vykon nez kdyz zvysim rychlost proudeni vzduchu a klima se musi vice snazit aby ten proud uchladila.
Mně spíš přijde že když dám ventilátor na pomalý běh tak to sice nešumí ale moc to taky
nechladí, aby se to rozumně vychladilo musím tam mít aspoň tři čárky. Ale i když dám ventilátor
na málo tak si nevzpomínám že bych slyšel nějaké vypínání a zapínání kompresoru za jízdy.

Nemůže to mít nejkou jinou regulaci ? Třeba je ta spojka seplá pořád aby se neošoupávala..

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 14:58
od Raada
Ja psal u manualni klimy.

Jinak u automaticke by to melo jet podle cidla teploty v interieru - pokud teplota stoupne tak se rozjede klima. Nebo to funguje jinak?

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 15:10
od killerhammer
kolko nas stoji studeny vzduch
je to tam pekne odmerane. zvacsenie spotreby aj o 4.15l / 100 km alebo 5% vykonu slabsieho motora dole, hlavne na zaciatku ked sa klima snazi co najviac schladit interier 8)

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 15:30
od maxo111
Ja ked vidim ze o chvilu budem prudko predbiehat resp. ked sa blizi prudsi kopcek, klimu na tu chvilku vypnem - nech sa motor tak netrapi :idea: 74kw + dlhe prevody + klima je pre zrychlenie zla kombinacia :roll:

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 28.07.2009 15:45
od Johnyy
já měl za to, že u dieselu se to tolik neprojeví díky jeho krouťáku, ale na slabým benzínu je to znát :lol:

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 30.07.2009 17:27
od 31david
DĚKUJI VŠEM, MOOOC :-), JSEM KLIDNĚJŠÍ :-)
ŠŤASTNOU CESTU

Re: Způsob a styl jízdy s klimou

Napsal: 10.08.2009 15:49
od L_u_k_y_n
Po přečtení přízpěvků jsem se na to zaměřil a opravdu při počátečním stádiu zapnuté klimy je to na rozjezdech znát i u 100kW motoru :(
A to že u manuální klimy se nemění účinnost a jen si přitápím mě docela překvapilo.