tie auta co si hore vymenoval su setko nizsia stredna alebo male vany
mondeo je v strednej triede, kde su vw passat, skoda superb, audi a4, bmw 3xx, mb cxx, mazda 6, honda accord, citroen c5, renault laguna, peugeot 407, opel vectra/insignia, toyota avensis, alfa 159, fiat croma, nissan primera, volvo s40, v50, s60 a dalsie
vacsina tychto aut ponuka kombi (superb a insignia neponukali v case ked som kupoval), su siroke a maju velky kufor
co sa tyka motorov, tak vela z nich ma len stare V6 atmosfery do 150 kW alebo mensie (citroen, renault, peugeot, mazda, honda, toyota atd), ktore treba vela tocit a dost zeru
turbo benziny ma vw, skoda, bmw, audi, opel, ford, volvo (mala aj stara mazda6 mps, zialbohu v novej generacii je len 120 kW hladky benzin)
mb c350 ma hladky 3.5 benzin 200 kW
ja som vyberal len z turbo benzinov a najlepsie auta podla tejto kategorie by som zoradil do dvoch kosov, podla ceny a nejakeho image:
- bmw 335 touring (V6 3.0 biturbo 225 kW), audi s4 avant (V6 3.0 turbo 245 kW)
- opel insignia (V6 2.8 turbo 191 kW), mondeo 2.5t (V5 2.5 turbo 162 kW), volvo v50 (V5 2.5 turbo 165 kW) , passat (V4 2.0 tfsi 147 kW)
horny kos je brutal drahy 50t+ eur. dolny kos je okolo 40t eur, s tym ze sa da dosiahnut pri akcii alebo vyjednat zlavu na tych 30-35t eur
ak by som kupoval jazdene, hladal by som z tychto aut co som uviedol a pekne zhora podla ceny
zacal by som teda hladanim jazdeneho 335 xi touring
ani ten mb c350 wagon nie je na zahodenie
co sa tyka udrzby, tak turbo benzin naozaj treba nakladmi skorej k dizlovym motorom
na druhej strane, netreba ho tocit, ma velky krutak a teda prijemnejsie sa s nim jazdi a menej zerie