Tak Guru jo?
No je to tak ze predny aj zadny naraznik pasuju ako sa hovori "na supu". A to je jedno ci ide o zamenu naraznikov z rokou 2001-2003, 2003-2005, 2005-2007 alebo ST a ZETEC-S. Uchytne body su na vsetkych naraznikoch rovnake. Ale su tam samozrejme male drobnosti, s ktorymi si dokaze skoro kazdy poradit.
Pokial sa jedna o vymenu predneho (zadneho) naraznika z modelu ZETEC-S na seriove mondeo, tak tam sa jedna iba o zamenu samotneho narazniku (samozrejme ratam s tym ze mate komplet naraznik s hmlovkami a grilmi). Vsetky ostatne plasty sedia uplne presne s novym naraznikom a neni uz potrebne nic menit. Mam na mysli plasty pod naraznikmi a plasty okolo kolies.
Horsie to je s naraznikmi z ST verzie. Tam treba menit v pripade predneho narazniku aj podnaraznik a plasty okolo kolies. Este upozornim ze treba vymenit aj kabel veduci k hmlovkam, pretoze seriove hmlovky maju iny konektor ako ST hmlovky. Takze vam nebude pasovat.
Takto vyzera predny naraznik so seriovymi plastami okolo kolies. Vznikla tam fuga asi 1-1.5cm. Taka ista fuga je aj pri nevymenenom podnarazniku. Vznika to kvoli tomu, ze ST naraznik je viac vytiahnuty ako klasicky.
Takto vyzera ST podnaraznik.
Dalej vznika este jeden problem. Ale nie u vsetkych mondei. Tento problem je spojeny s vacsim vytiahnutim ST narazniku. Podla mojho odhadu je tento problem len u anglickych mondei, kde pri prehodeni ST narazniku vznika odchylka so seriovym blatnikom.

Je to sice len 5mm z kazdej strany, ale je to vidno. U europskych mondei som zatial tento problem nepostrehol. Tak isto je vidno na prvej fotke (ide o SK mondeo 2002), ze ST naraznik krasne licuje s blatnikmi.
V pripade zadneho ST narazniku treba iba podnaraznik. Ale ten sa da vyrobit z povodneho podnarazniku tak, ze ho zrezete aby pekne pasoval s novym ST naraznikom. Inak vsetko sedi.
Do plastov okolo kolies treba spravit jednu dierku na oboch stranach, lebo je trosku inak uchyteny ako seriovy naraznik. Cervenou sipkou som naznacil dierku, ktoru ma ST model naviac oproti seriovemu mondeu.
Jedna vec ktoru nepochopim je, ze seriovy naraznik je nad zadnymi kolesami uchyteny 2x skrutkami a ST naraznik ktory je patrne vacsi, robusnejsi a tym padom aj tazsi je uchyteny iba jednou skrutkou na strane. Na fotke som oznacil cervenymi sipkami uchytenie serioveho narazniku. Cerveno-zltou sipkou je oznacene miesto kde je uchyteny ST narazik. Zltou bodkou je miesto, kde priblizne treba spravit novy uchytny bod pre ST naraznik.
Dalej vznika pri prehodeni zadneho ST narazniku dalsi problem. ST modely maju koncovku vyfuku ohnutu viac do spodu a smerom do pravej strany (pri pohlade na auto zo zadu), kdesto seriovy vyfuk je uplne rovny a neni ohnuty uplne do dola. A tu vznika problem, pretoze pri prehodeni ST narazniku neni koncovka v strede (pri narazniku z modelu ZETEC-S tento problem neni, pretoze naraznik nema vyvod na vyfuk, cize ostava nadalej ukryty). Takze sa treba pohrat s novou koncovkou. Inak by mal by seriovy vyfuk plne totozny so seriovym. Takze je mozne ich len jednoducho zamenit.
Seriovy vyfuk
ST TDCi vyfuk
A ked uz som rozobral narazniky, tak spomeniem aj prahy.
U prahov ZETEC-S neni problem. Staci nahodit. Udajne su prichytene dvomi skrutkami a prilepene. Ziadny iny problem nevznika.
S ST prahmi je problem. Sedia presne, ale predne blatniky maju zrezanie pri spodu. Kdezto u seriovych blatnikou sa vybratie straca postupne. Tento problem som dal do cerveneho stvorca. Na obrazku ST, kde blatniky konci skokom a nan hned nadvezuje bocny prah. V zadu problem neni.
Blatnik u serioveho mondea
Takze ak nahodite ST prahy so seriovymi blatnikmi, vznikne mala medzera pri prechode prahu a blatnika. A neni to pekne
