Stránka 1 z 2

Vybitá baterie vs. svítící kontrolky ABS ASR dobíjení

Napsal: 19.07.2006 19:29
od MilanV
Zdravím profíky, měl bych takový malý dotaz. Situace následující, focus stojící tak měsíc venku bez ježdění má vybitou baterii, před tím vše ok. A teď když se přes kabely nastartuje tak svítí dobíjení, ABS a ASR. Svítí pořád i po opakovaném nastartování i když baterka už asi je trochu dobitá, protože už to naběhne samo. Slyšel jsem cosi o řídící jednotce, kterou to může být a je potřeba ji nějak přemazat či co.
No prostě je vidět že jsem "profík", tak budu vděčný za info.
díky
Milan

Napsal: 19.07.2006 19:55
od pelen
Pokud byla baterka úplně vybitá delší dobu, tak to ve skutečnosti bylo, jako by byla baterka odpojena. Po odpojení baterky na určitou dobu (někde na fóru je to popsáno) se provede restart řídící jednotky. Ta si při krátké jízdě ošahává motor a přestavuje se z nouzového do optimálního režimu. To, že svítí některé kontrolky bude způsobeno nízkým napětím v palubní síti. Já osobně bych nejprve baterku mimo auto nabil. A po jejím nabití bych auto projel podle návodu, který je někde na fóru. Pokud je baterka starší a je delší dobu ve stavu pod 50% nabitím, dochází u ní k sulfataci. Je to prakticky nevratný děj. Sulfatace se dá někdy odstranit speciálním nabíjením, ketré může trvat i 1-2 týdny.

Napsal: 20.07.2006 08:29
od hide
Ptal jsem se ve Fordu, jestli se musí auto po odpojení baterky znovu "učit" (jízda podle návodu). Prý to platilo jenom u starších Fordů Mondeo. U novějších typů se prý tento postup dělat nemusí, respektive je to k ničemu.

Napsal: 20.07.2006 11:17
od MilanV
No mě jde spíš o to jestli po vybitý baterce tyhle kontrolky můžou zůstat svítit a myslím nejen chvíly, nebo jestli si může taková závada "vystát" na fleku

Napsal: 20.07.2006 15:07
od hide
No u mě to když vytáhnu batérku nedělá, ale kámošovi, když měnil baterku, tak se mu rozsvítila kontrolka airbagu a nikdo neví proč. A svítí mu to do teď. 8O Má SEATA CORDOBU.

Napsal: 20.07.2006 18:48
od Ahmed
MilanV píše:No mě jde spíš o to jestli po vybitý baterce tyhle kontrolky můžou zůstat svítit a myslím nejen chvíly, nebo jestli si může taková závada "vystát" na fleku
Zkontroluj si dobijeni, pripadne dobij baterku a uvidis. To nastavovani delat nemusis, auto by se melo behem prvnich 8km po pripojeni nastavit samo - muze to jet nejak divne, skubat, zdechat, atd. Existujou i nejake navody, diky kterym to udelas behem par minut - jako treba drzet motor chvili v urcitych otackach, atd., ale to je jenom pro to, abys to nemusel projizdet.

Napsal: 21.07.2006 08:20
od hide
No to už jsem psal, že tohle platí pro starý Mondea. U novejch Focusů se nemusí žádný tyhle věci dělat. Žádný učící harakiri. Potvrzeno z Fordu od hlavního šéfa. 8)

Napsal: 21.07.2006 14:00
od MilanV
No já už bych to dávno otestoval nebo dal do servisu, tady jde o to že to dělá člověkovi od kterýho to chci koupit, tak právě zjišťuju co by to mohlo být, než to dá do kupi. To dobíjení tomu rozumím, a ty kontrolky ABS a ASR můžou taky souviset s tím podpětím, nebo to může být nějaká zarezlá závada na brzdách?

Napsal: 22.07.2006 23:15
od Ahmed
Muze byt neco s cidlem na brzde. Jinak jak uz jsem tady nekde psal... kdyz nedobiji a zacina klesat napeti, tak ridici jednotka postupne vypina ty zbytecne systemy, aby to jelo co nejdele.

Napsal: 23.07.2006 09:58
od swm
MilanV píše:No já už bych to dávno otestoval nebo dal do servisu, tady jde o to že to dělá člověkovi od kterýho to chci koupit, tak právě zjišťuju co by to mohlo být, než to dá do kupi. To dobíjení tomu rozumím, a ty kontrolky ABS a ASR můžou taky souviset s tím podpětím, nebo to může být nějaká zarezlá závada na brzdách?
No, me bylo kdysi receno, ze kdyz je takovy nejaky vetsi problem, tak je pak treba provest vymaz registru zavad, jinak ze to porad sviti, i kdyz uz je baterka pripojena a dobita. Ale mam to z druhe ruky...

Napsal: 24.07.2006 14:06
od Konopka
uvedený úkaz - asi po hodině jízdy začaly nepravidelně blikat, či déle svítit kontolky dobíjení a ABS - se mi stal minulý víkend. V tomto režimu auto opravdu nedobíjí a tak díky rožnutým světlům se docela brzy vytluče baterka. Po nastartování kabelama se zase dobije ... a cyklus se opakuje - vážně nevím , co s tím :cry:
(1,8 TDCi Combi, 2001)

Napsal: 24.07.2006 17:47
od pelen
Konopka píše:uvedený úkaz - asi po hodině jízdy začaly nepravidelně blikat, či déle svítit kontolky dobíjení a ABS - se mi stal minulý víkend. V tomto režimu auto opravdu nedobíjí a tak díky rožnutým světlům se docela brzy vytluče baterka. Po nastartování kabelama se zase dobije ... a cyklus se opakuje - vážně nevím , co s tím :cry:
(1,8 TDCi Combi, 2001)
Hlídat a zkontrolovat dobíjení. Chyba může být v kabelech, v kartáčích alternátoru nebo v řídící elektronice.

Napsal: 24.07.2006 18:20
od Ahmed
Jak rika pelen, ale dost mozna to je alternator, pripadne regler.

Napsal: 24.07.2006 18:21
od Ahmed
swm píše:No, me bylo kdysi receno, ze kdyz je takovy nejaky vetsi problem, tak je pak treba provest vymaz registru zavad, jinak ze to porad sviti, i kdyz uz je baterka pripojena a dobita. Ale mam to z druhe ruky...
Mi zase mechanik rikal, ze to auto neni blbe a pokud se zavada neopakuje, tak ji to po urcite dobe smaze samo. A ze ani po odpojeni a pripojeni baterky by to zavady smazat nemelo, ale to si uz nejsem jisty.

Napsal: 24.07.2006 23:27
od pavelk
Mě dneska říkali ve Fordu že když necháš odpojenou batrku delší dobu - např. pres noc tak se řídíci jednotka - teda asi jen ty chyby vymažou sami. Tal nevim.