Stránka 1 z 2
Jak ho umyt?
Napsal: 08.07.2006 06:06
od No1
Zdravim focusaci.
Mam ponekud necisty motor a tak jsem se rozhodl jej umyt. Mam ale strach, aby se mi nedostala voda tam, kam nema. V motorovem prostoru je pomerne dost dratu a konektoru.... Co vse musim nejak zakryt a cemu voda nevadi?
A cim je to nejlepsi? Jedna se "beznou" spinu + sul ze zimy.
Diky, Zdenek
Napsal: 08.07.2006 07:28
od Honza
Nezakrývej nic,postříkej ho nějakým čističem na motory,nechej působit a normálně to oper vapkou,dělál jsem to už dvakrát a v pohodě,není to problém.Já dávám jenom kondom na oddychový filtr(pro odvětrání klikovky),ale tan ty tam předpokládám nemáš,takže se toho neboj.

Napsal: 08.07.2006 08:16
od boss99
Meju to taky klasicky vapkou. Nejdřív na to nastříkám odmastovač a necham chvili pusobit. Pak to oplachnu. Nikdy jsem nic nezakryval a bylo vzdy vse ok. Delam to u nas v Dopravnim podniku, stoji to 120 korun s vapkou na 15 min i tim odmastovacem. Coz si myslim je dobry a motor pak vypada uplne jinak. Jen me upozornovali ze ten odmastovac je opravdu silnej a ze by nemel byl moc dlouho na laku.
Napsal: 08.07.2006 10:52
od No1
Wow, to jste me dost prekvapili. Ja se desim vody na baterce, na kabelech, kontaktech a konektorech, v leve casti je videt nejake medene vinuti, nekde jsou filtry (od klimy a tak) a nicemu z toho voda ani nejake chem. pripravky (odmastovac) neuskodi?? Ja se vami nehadam, ale jako cloveku lehce poznamenem elektrikarskym vzelanim, me voda v blizkosti elektriky desi.
Napsal: 08.07.2006 12:15
od Ahmed
Ty konektory kupodivu vypadaji, ze jsou pomerne dobre izolovane, takze z toho snad strach mit nemusis. A vinuti muzes videt tak max. od altiku, ten je vice deravy, nez kryty

Baterku si po umyti otres pro klid duse

Ale abych ti pravdu rekl, tak ja bych si motor vapkou taky neumyl, taky se toho bojim

S vodou se tam asi trosku pocita, protoze ti tam muze strikat z cesty, pri desti nebo v mycce.
Napsal: 08.07.2006 17:32
od pipin
Zakrýt nadržku s brzdovou kapalinou a nezapomenout po dokončení vyfoukat prostory nad svíčkama jinak zbytečně nevalit vodu do altíku . Ve fordu mi před časem říkali že když umývat motor tak zásadně nastartovaný oby veškerá voda z hřídelí odstříkla a nedostala se dál

No nevím .
Napsal: 09.07.2006 12:28
od Ahmed
Mozna na tom neco bude, ale kdyz ti pri nastartovanem motoru sustne elektrika...

Napsal: 09.07.2006 15:53
od veba
Ja si myslim ze motoru voda vadit zas tak nebude.Zrovna deska jsem me chytla pri jizde prutrz mracen a projel jsem par pekne velkejch louží.Jen tak pro kontrolu jsem doma hned koukal pod kapotu jastli je vse O.K.

Tam to vypadalo jak kdybych jsem cely motor vzal hadici vsechno bylo uplne mokry

Tak mu voda vadit asi moc nebude

Uz ho nemusim aspon mejt

Napsal: 09.07.2006 17:33
od botsman
Dřív jsem se držel hesla, že kdo má špinavý motor nebo špinavé boty je u mě flink. Motor jsem umýval tak každého čtvrt roku vapkou. Vypadalo to fakt dobře, i na technické jsem dostával pochvaly. No a pak se autínko zastavilo a odmítalo fungovat. Hledání závad skončilo výměnou dobře poloviny elektroinstalace v motoru. Takže vzhledem k draze nabytým zkušenostem bych doporučoval mýt motor tlakovou myčkou a horkou vodou maximálně jednou ročně po zimě a to ještě hodně opatrně kolem řídící jednotky, alternátoru a čidel. Odmašťovače bych použil až den před technickou kontrolou a to jen z důvodu získání potřebného razítka. Podle mě je přece jenom lepší, když to dobře jede, než když to jen dobře vypadá.
Napsal: 09.07.2006 17:48
od pelen
Používané kontakty s platovým krytem nejsou určitě stavěné na trvale stříkající vodu. Sůl od posypu a jiné chemické nečistoty by se neměly moc ke kontaktům dostat, jejich pokovení proti korozi také nebývá nic moc. Pak mohou nastat problémy a nejisté kontakty se těžko vychytávají.
Tlakovou vodu s vapky bych měl také strach na motor použít.
Existují ekologické odmašťovače na mytí motoru, tím bych motor postříkal a nechal působit podle návodu, pak bych ho spláchnul vodou, použil bych třeba postřikovač na stromky nebo normální konev s násadou s dírkami. Nakonec bych vše ofoukal kompresorem a teprve pak bych nastartoval auto.
Při nastartovaném motoru mýt motor tlakovou vodou bych si netroufnul, je tam u benzinu přece jen vysoké napětí a elektronika nemusí být zkratuodolná.
Napsal: 25.02.2007 10:53
od chalomi
Já jsem umýval motor jednou a oprava mě stála 3000kč.

Napsal: 25.02.2007 13:34
od Bery
Zadobu co mám Fíkuse (cca 1rok) jsem motor mil vapkou 2krát!!! A zatím v pohodě, ale taky to moc nepřeháním. Co jsem slyšel tak se má přikrejt startét!!! Igelitkou nebo tak

Napsal: 25.02.2007 13:57
od chalomi
mě se dostala voda do toho prostoru jak jsou svicky.ona se tam pekne drzi a dela to s autem peknej bordel.
Napsal: 25.02.2007 21:09
od Hurvajs
chalomi píše:mě se dostala voda do toho prostoru jak jsou svicky.ona se tam pekne drzi a dela to s autem peknej bordel.
JJ, to potvrzuji , měl jsem to samé, dokud to úplně nevyschlo , byly problémy.

Napsal: 26.02.2007 06:00
od zirafak
mozno by sa oplatilo po umyti motor vyfukat stlacenym vzduchom..
