Stránka 1 z 2

Jak ho umyt?

Napsal: 08.07.2006 06:06
od No1
Zdravim focusaci.
Mam ponekud necisty motor a tak jsem se rozhodl jej umyt. Mam ale strach, aby se mi nedostala voda tam, kam nema. V motorovem prostoru je pomerne dost dratu a konektoru.... Co vse musim nejak zakryt a cemu voda nevadi?
A cim je to nejlepsi? Jedna se "beznou" spinu + sul ze zimy.

Diky, Zdenek

Napsal: 08.07.2006 07:28
od Honza
Nezakrývej nic,postříkej ho nějakým čističem na motory,nechej působit a normálně to oper vapkou,dělál jsem to už dvakrát a v pohodě,není to problém.Já dávám jenom kondom na oddychový filtr(pro odvětrání klikovky),ale tan ty tam předpokládám nemáš,takže se toho neboj. :lol:

Napsal: 08.07.2006 08:16
od boss99
Meju to taky klasicky vapkou. Nejdřív na to nastříkám odmastovač a necham chvili pusobit. Pak to oplachnu. Nikdy jsem nic nezakryval a bylo vzdy vse ok. Delam to u nas v Dopravnim podniku, stoji to 120 korun s vapkou na 15 min i tim odmastovacem. Coz si myslim je dobry a motor pak vypada uplne jinak. Jen me upozornovali ze ten odmastovac je opravdu silnej a ze by nemel byl moc dlouho na laku.

Napsal: 08.07.2006 10:52
od No1
Wow, to jste me dost prekvapili. Ja se desim vody na baterce, na kabelech, kontaktech a konektorech, v leve casti je videt nejake medene vinuti, nekde jsou filtry (od klimy a tak) a nicemu z toho voda ani nejake chem. pripravky (odmastovac) neuskodi?? Ja se vami nehadam, ale jako cloveku lehce poznamenem elektrikarskym vzelanim, me voda v blizkosti elektriky desi.

Napsal: 08.07.2006 12:15
od Ahmed
Ty konektory kupodivu vypadaji, ze jsou pomerne dobre izolovane, takze z toho snad strach mit nemusis. A vinuti muzes videt tak max. od altiku, ten je vice deravy, nez kryty :o :) Baterku si po umyti otres pro klid duse :wink: Ale abych ti pravdu rekl, tak ja bych si motor vapkou taky neumyl, taky se toho bojim :D :P
S vodou se tam asi trosku pocita, protoze ti tam muze strikat z cesty, pri desti nebo v mycce.

Napsal: 08.07.2006 17:32
od pipin
Zakrýt nadržku s brzdovou kapalinou a nezapomenout po dokončení vyfoukat prostory nad svíčkama jinak zbytečně nevalit vodu do altíku . Ve fordu mi před časem říkali že když umývat motor tak zásadně nastartovaný oby veškerá voda z hřídelí odstříkla a nedostala se dál :?: :?: No nevím .

Napsal: 09.07.2006 12:28
od Ahmed
Mozna na tom neco bude, ale kdyz ti pri nastartovanem motoru sustne elektrika... :roll: :D

Napsal: 09.07.2006 15:53
od veba
Ja si myslim ze motoru voda vadit zas tak nebude.Zrovna deska jsem me chytla pri jizde prutrz mracen a projel jsem par pekne velkejch louží.Jen tak pro kontrolu jsem doma hned koukal pod kapotu jastli je vse O.K. :wink:Tam to vypadalo jak kdybych jsem cely motor vzal hadici vsechno bylo uplne mokry :) Tak mu voda vadit asi moc nebude :) Uz ho nemusim aspon mejt :D

Napsal: 09.07.2006 17:33
od botsman
Dřív jsem se držel hesla, že kdo má špinavý motor nebo špinavé boty je u mě flink. Motor jsem umýval tak každého čtvrt roku vapkou. Vypadalo to fakt dobře, i na technické jsem dostával pochvaly. No a pak se autínko zastavilo a odmítalo fungovat. Hledání závad skončilo výměnou dobře poloviny elektroinstalace v motoru. Takže vzhledem k draze nabytým zkušenostem bych doporučoval mýt motor tlakovou myčkou a horkou vodou maximálně jednou ročně po zimě a to ještě hodně opatrně kolem řídící jednotky, alternátoru a čidel. Odmašťovače bych použil až den před technickou kontrolou a to jen z důvodu získání potřebného razítka. Podle mě je přece jenom lepší, když to dobře jede, než když to jen dobře vypadá.

Napsal: 09.07.2006 17:48
od pelen
Používané kontakty s platovým krytem nejsou určitě stavěné na trvale stříkající vodu. Sůl od posypu a jiné chemické nečistoty by se neměly moc ke kontaktům dostat, jejich pokovení proti korozi také nebývá nic moc. Pak mohou nastat problémy a nejisté kontakty se těžko vychytávají.
Tlakovou vodu s vapky bych měl také strach na motor použít.
Existují ekologické odmašťovače na mytí motoru, tím bych motor postříkal a nechal působit podle návodu, pak bych ho spláchnul vodou, použil bych třeba postřikovač na stromky nebo normální konev s násadou s dírkami. Nakonec bych vše ofoukal kompresorem a teprve pak bych nastartoval auto.
Při nastartovaném motoru mýt motor tlakovou vodou bych si netroufnul, je tam u benzinu přece jen vysoké napětí a elektronika nemusí být zkratuodolná.

Napsal: 25.02.2007 10:53
od chalomi
Já jsem umýval motor jednou a oprava mě stála 3000kč. :(

Napsal: 25.02.2007 13:34
od Bery
Zadobu co mám Fíkuse (cca 1rok) jsem motor mil vapkou 2krát!!! A zatím v pohodě, ale taky to moc nepřeháním. Co jsem slyšel tak se má přikrejt startét!!! Igelitkou nebo tak :wink: :wink:

Napsal: 25.02.2007 13:57
od chalomi
mě se dostala voda do toho prostoru jak jsou svicky.ona se tam pekne drzi a dela to s autem peknej bordel.

Napsal: 25.02.2007 21:09
od Hurvajs
chalomi píše:mě se dostala voda do toho prostoru jak jsou svicky.ona se tam pekne drzi a dela to s autem peknej bordel.
JJ, to potvrzuji , měl jsem to samé, dokud to úplně nevyschlo , byly problémy. :cry:

Napsal: 26.02.2007 06:00
od zirafak
mozno by sa oplatilo po umyti motor vyfukat stlacenym vzduchom.. :idea: