Brzdy

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od phofy » 19.09.2020 21:17

Odkud jsi?

gladix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 25.11.2016 21:49

Re: Brzdy

Příspěvek od gladix » 19.09.2020 21:47

Třinec

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Brzdy

Příspěvek od miki21 » 20.09.2020 06:09

Nazdar sousede.🤗
Který servis tady je tak kvalitní? Klidně do SZ.😉
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Brzdy

Příspěvek od vladka1 » 23.09.2020 15:51

NEJISTÉ - Pro odvzdušnění kostky ABS možná stačí zapnout klíček zapalování - jednotka se aktivuje, ventily v ní se otevřou a jde to klasicky odvzdušnit přes třmeny. Když mi rupla zadní brzdová trubka a brzdovka komplet vytekla (brzd. pedál úplně naprázdno), tak po odvzdušnění bez klíčku pedál furt pružil, po odvzdušnění se zaplým zapalováním to bylo OK. Ale nevim jestli kostka ABS byla zavzdušněná nebo ne... Teoreticky byla.. :nixw:
V tom servisu dobrý kreténi/ prasata a cena za třmen taky úplně mimo, tam bych fakt dal svoje auto na opravu :Dancer:
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

K EM
Junior
Junior
Příspěvky: 221
Registrován: 01.09.2011 17:22
Bydliště: Nymburk

Re: Brzdy

Příspěvek od K EM » 23.09.2020 17:24

Chápu správně, že se měnil jeden třmen ? Já myslel, že na brzdách se musí všechno měnit párově... :nixw:
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 23.09.2020 18:24

K EM píše: 23.09.2020 17:24 Chápu správně, že se měnil jeden třmen ? Já myslel, že na brzdách se musí všechno měnit párově... :nixw:
jen destičky nebo pakny.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

gladix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 25.11.2016 21:49

Re: Brzdy

Příspěvek od gladix » 23.09.2020 18:25

Ano pouze třmen.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Brzdy

Příspěvek od miki21 » 23.09.2020 18:27

A kotouče, nebo bubny.
edit- ... se taky mění v páru na jedné nápravě.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

gladix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 25.11.2016 21:49

Re: Brzdy

Příspěvek od gladix » 23.09.2020 19:48

Mam všude kotouče, nic neměnili a podle toho jak jsem je měřil měly docela dost masa ještě...

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Brzdy

Příspěvek od pkadecka » 25.09.2020 08:00

Přátelé, mám dotaz k zadním brzdám, spíš jen teoretický. Když se mění zadní kotouče / destičky, musí se pístek zatlačit a ještě otáčet. Zajímá mě, proč? A proč u některých aut se točí na jedné straně doprava, na druhé doleva a u jiných se obě strany otáčejí stejně. Některé ty sady nářadí mají dva stlačováky, jeden s levotočivým a druhý s pravotočivým závitem.

Vím, že to souvisí s ruční brzdou, ale nevím jak. Tak bych chtěl být o něco chytřejší.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Brzdy

Příspěvek od miki21 » 25.09.2020 14:13

Neřeknu ti to přesně,ale je to něco se samostatném ruční brzdy.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 25.09.2020 14:39

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od Ondrej1 » 25.09.2020 14:45

V pístku zadní brzdy je závit a v tomto zavítě je "šroub" napojený na mechanismus ruční brzdy. Pokud se tedy zatáhne ruční brzda, pootočí šroubem a píst se stlačí ke kotouči. Pokud tedy potřebuješ zatlačit pístek tak musíč pootáčet pístem, aby se tento závit nepoškodil.Prostě jako když otáčíš matkou na šroubu.
To že některé brzdy mají opačný závit, je jen výrobou.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od jenikHK » 25.09.2020 15:32

Hezky je to vysvětlené třeba tady (pokud vládneš angličtinou):
http://www.engineeringinspiration.co.uk/parkingadj.html

Mechanismy ovládání ruční brzdy a samostavu jsou různě řešené, ale princip funkce mají stejný.
- V závislosti na opotřebení brzdových destiček se při použití provozní brzdy (stlačení pedálu) vysune pístek.
- Mezi maticí samostavu a pístkem tak vznikne vůle.
- Na vysunutí pístku reaguje matice samostavu, která se pootočí na závitu šroubu samostavu a vzniklou vůli vymezí.
- Otočení matice způsobí přítlačná pružina (matice není samosvorná). Zároveň má matice na šroubu určitou vůli, takže brzda se po použití odbrzdí, ale pokud je posun pístku větší, samostav na něj reaguje a nedovolí se plně vrátit zpět. Za provozu toto funguje kontinuálně při každém brzdění, tj. matice se postupně na šroubu pootáčí.
V případě výměny destiček, či kotouče se tedy otáčí v opačném směru a pístek i s maticí se otáčí společně a zasune se do výchozí polohy.

Zda je použit na šroubu samostavu levý a nebo pravý závit potom souvisí s konkrétním konstrukčním řešením mechanismu ruční brzdy, tj jak je převeden pohyb páky na pohyb pístku. Jde o to, aby mechanismus ruční brzdy nepůsobil proti směru otáčení samostavu.
Z hlediska výroby i servisu je samozřejmě výhodné mít na brzdiči vlevo i vpravo stejný závit.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 25.09.2020 18:27

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů