Problem pri starte tdci

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Problem pri starte tdci

Příspěvek od cole » 27.06.2006 08:17

Tento tyzden sa mi to stalo uz druhy krat. Pri otoceni klucikom do polohy 2 sa rozsvietia kontrolky ale ako by sa vsetky rozsvecovali-blikali, zhavenie stale svieti, rele v motorovom priestore stale cvaka, na kilometrovniku su len pomlcky. Doposial sa mi to podarilo vzdy odstranit po pomixovani baterkovymi kablami dneska som vytiahol a dal spat relatka 5,6,7,8 - sa mi zdalo ze to bolo niektore z nich... Otazka: je mozne ze to ma nieco spolocne s baterkou, napr. je slaba alebo zly kontakt? Minus kontakt na baterke mi dost silno stale oxiduje...
dik
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
Nesco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Žilina SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nesco » 27.06.2006 08:33

Ak vsetky "rucicky" na ukazovateloch vystrelia na maximum, je slaba bateria.
FF Combi 1.4 12/98

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 27.06.2006 11:48

to mi je jasne, to poznam, ale rucicky nikam nestrilaju :lol: este to aj tak divno startuje v poslednom case, uz ako keby naskocil potom sa na sekundu udusi a znova naskoci ak stale tocim starter..
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 27.06.2006 20:46

Kdyz jsem mel vybitou baterku, tak mi to udelalo taky. Trosku to potoci motorem, pak se to zastavi, zacnou cvakat relatka a kontrolky na palubovce se rozsviti znova. Pokud ti to pak startuje normalne, tak budes mit nekde volny kabel nebo zkus ocistit kontakty. Pokud ti kvetou, tak ta baterka neni v moc dobrem stavu.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.06.2006 21:44

Poslední dny je moc horko. Kontroloval jsi hladiny elektrolytu ve článcích v baterce?
Další samozřejmost je udržovat kontakty baterky v čistotě. Lehce smirkem očistit kontaktní plochy na baterce i na svorkách, tenoučce potřít vazelinou, svorky jemně narazit a s citem dotáhnout.
Pokud elektrolyt na některém místě mokvá, může být obal článku prasknutý a stačí, když jeden článek u baterky je vadný nebo má nedostatečnou kapacitu - lze nepřímo změřit hustoměrem. Hustota všech článků by měla být zhruba stejná.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 28.06.2006 08:00

noo tak to skusim cez vikend prevrtat :) a uvidime co zistim, dufam, ze to bude len tou baterkou..
Dik
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 03.07.2006 08:59

no tak cez vikend som sa teda v tom "dovrtal" :evil: v piatok som ostal vysiet na prostred cesty, pocas jazdy mi zhasol motor a viac ani skrt, otocim klucikom a ....tma... baterka vobec nereagovala.. asi po hodine merania a skusania sme zistili, ze baterka odisla nadobro... pricina neznama, ale nedobijalo ju kvoli totalne zoxidovanemu kontaktu (ako keby vodny kamen, ani zoskrabat to skoro neslo) teraz jazdim na druhu baterku o polovicu slabsia ale ako tak startuje.. ale takisto vcera som ostal stat lebo ocisteny kontakt bol znovu totalne po jednom dni zaneseny.. neviete cim to je? :idea:
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 03.07.2006 14:03

cole píše:no tak cez vikend som sa teda v tom "dovrtal" :evil: v piatok som ostal vysiet na prostred cesty, pocas jazdy mi zhasol motor a viac ani skrt, otocim klucikom a ....tma... baterka vobec nereagovala.. asi po hodine merania a skusania sme zistili, ze baterka odisla nadobro... pricina neznama, ale nedobijalo ju kvoli totalne zoxidovanemu kontaktu (ako keby vodny kamen, ani zoskrabat to skoro neslo) teraz jazdim na druhu baterku o polovicu slabsia ale ako tak startuje.. ale takisto vcera som ostal stat lebo ocisteny kontakt bol znovu totalne po jednom dni zaneseny.. neviete cim to je? :idea:
Baterkou :wink: Kdyz uz je na tom hodne bidne, tak se ty kontakty takhle zaprasi. Pokud chces vedet, co to zpusobuje, tak si precti neco o olovenych startovacich akumulatorech, pokud to tu uz nekdo nepsal vyse :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 03.07.2006 17:22

Dej tam novou správnou baterku, vybírej tu, která má maximální odběrový proud téměř 10xkapacita v Ah. Očisti kontakty a s citem utáhni. Já "bezúdržbovým" baterkám nevěřím a vždy si pořídím takovou, u které mohu kontrolovat elektrolyt - mají šroubky nebo zátky. Alespoň 2x/rok kontroluji hladinu elektrolytu a před zimou jeho hustotu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 04.07.2006 08:17

no baterka bude nova, najprv som myslel ze origo, ale ako som zistil tak stoji okolo 4 tis. Sk. a v nemeckom teste dopadla nie zrovna najlepsie.. Dokonca som sa docital, ze na bezne dieslove motory uplne bohate staci 500A (na bezny focus benzin 250A).. takze nakoniec to bude exide po zlavach za 2600 Sk a novy plusovy kontakt, nakolko ten stary by som cistil asi 2 tyzdne..
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od chudas » 04.07.2006 08:28

mal som peugeot a tam to bola pricina slaba bateria
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
Nesco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Žilina SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nesco » 04.07.2006 11:25

Mam baterku Exide Excellent a som s nou maximalne spokojny.
FF Combi 1.4 12/98

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 04.07.2006 12:44

neviem co je to za typ, dnes idem po nu tak dam vediet..
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.07.2006 18:16

cole píše:...... Dokonca som sa docital, ze na bezne dieslove motory uplne bohate staci 500A (na bezny focus benzin 250A)......
Tomu vůbec nevěř. Musíš myslet na zimu. Údaj o maximálním proudu je prakticky údaj o maximálním výkonu, který baterka může krátkodobě dávat. V zimě roste vnitřní odpor baterky i plně nabité a hodnota maximálního proudu se snižuje. Diesel potřebuje v zimě při startování také rychle otáčet a ne jen se ploužit. Všimni si cen baterek s prakticky shodnou kapacitou, ty s nižším max. proudem jsou levnější. Správná startovací baterie má mít vysoký max. proud.
Podobně to platí i pro benzínové motory, ale baterku s 250A bych nedal ani do Š105.
Značka Banner je také dobrá.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 04.07.2006 21:20

Tak ode dneska mam taky novou baterku, znacku uz si nepamatuju, ale je to taky nejaka z tech levnych. V servisu mi rekl, ze vydrzi stejne, jako ta original Motorcraft a ze kdyz mi behem dvou a vice let odejde, tak mi ji vymeni. Proudy a kapacitu ma stejnou, tak se uvidi. Stala me 1350,- Stara jeste nebyla uplne k.o., takze jsem si ji nechal na pripadne zimni startovani, protoze se to moc nestiha dobijet pri to mojem drkotani po meste.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů