Zdarec všichni,
na naftu u Shell se vykašlete, jsou to vyhozený love. Já tam taky tankoval, najel jsem zhruba 20t. km a pak se rozhodl tam ještě přidat aditivum TDA od Castrol. No a za ňákejch 300 km se mi ucpal naftovej filtr, jak pustily všechny ty sračky asi i v nádrži. Jěště že jsem před tím dával novej filtr originál Delphi, jinak by tu ozdravnou kůru vstřiky asi neustály!
Kdyby v naftě od Shell aditiva byly, tak se mi to nestalo, palivový systém by byl už dávno vyčištěnej po těch 20t. km. Krom toho jsem četl na i-dnes o tom, jak dělali test nafty V-power diesel u nas a v Německu. Tady normalní nafta jak každá jiná, v Německu to, co se Shell o ni tvrdí. Je ten odkaz na ten článek hozenej taky tady někde na fóru. Jsou tam aditiva tak max. proti pěnivosti, tod' vše.
Po této zkušenosti tankuju lacinou naftu u Tesca (maj pečet' kvality - to zn. pravidelně testováno ústavem paliv a maziv, jak třeba Benzina) a leju si tam sám VIF do každého tankování a to hlavně z důvodu dodání vyšších mazacích schopností, žádná jiná je nemají, krom nových od TAD Praha.
Najeto 180 000 a vše ok, škoda jen, že mám auto po dvou majitelích, pač jinak věřím tomu, že s aditivama daj tyto vstřiky v poho 300 t., protože problém není ani tak ve vstřicích, ale v čerpadle, je tam konstrukční chyba, to se vydírá víc než je běžné a ty mikrošpony prochází i filtrem a ucpávají vstřiky. S naftou s vyšší mazací schopností k tomu nedochází tolik a samozřejmě líp i pro vstřiky.
Základ je kupovat jen origoš filtr Delphi, kterej byl ve Fordu až někdy do léta - měl filtrovatelnost 2 mikrony, jsem se taky dočetl na fóru, ost. mají 5 mikronů. No a ted' Ford přešel na Bosh, tak nevím, jak to s tou filtrovateností zrovna je, ve Fordu mi to neumí říct nikdo
