Stránka 1 z 1
Prosím o radu
Napsal: 05.06.2006 11:59
od Bubak
Zdravím Fokusáky !
Prosím o radu . Na 1.8 TDDi u sání (výstup z chladiče-hadice) mi ze spoje valí olej . Hadici jsem samozřejmě dotáhl , všechno očistil , ale přez to najdu každý den pod tímto spojem na zemi novou kapku oleje a okolo spoje to je zase oblitý(viz foto).
Sice se chystám ,že spoj ještě jednou a pořádně přetáhnu , ale zdá se mi , že na sání je tam toho oleje přeci jenom trochu moc.Chtěl jsem se ještě zeptat ,jestli je úplně v pořádku, že při přidání otáček se tato hadice docela zdatně nafukuje.Vzhledem k tomu , že FOFO mám krátce , nevím jestli se mám zacít obávat nějaké větší opravy nebo se jedná o standartní jev . Předem děkuji za odbornu radu . Bubak

---------------------------------------
1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)
Napsal: 06.06.2006 09:54
od Bubak
Ještě byl chtěl k tý mí závadě dodat , že motorák ani chladící kapalina nemizí , vzduchovej filt je novej , tak nevím .
Pokud by jste měl někdo nápad , nebo věděl jestli je to normální nebo ne ,dejte mi prosím vědět .
Zřejmě budu muset někoho se stejným motorem odchytit a odzkoumat to.
Při této příležitosti bych chtěl požádat Tada , jestli by mi nemohl umožnit nějakým způsobem sosnout tu dokumentaci k 1.8 TDDI .Když se pokouším to otevřít , tak mi to háže error404.Byl bych za to hodně vděčnej , aspoň se budu hrabat v motoru budu se líp orientovat.
-------------------------------------------------------------------
1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)
Napsal: 06.06.2006 15:01
od Ahmed
Se muzu podivat, ale myslim, ze tak mastne to nemam.
Napsal: 06.06.2006 17:44
od Bubak
Předem dík ,na ten olej a to nafukování hoď prosímtě vočičko , ať zbytečně neplaším .
-------------------------------------------------
1.8 TDDI 66kw/1999 Ghia,sedan (vínová metla)
Napsal: 06.06.2006 18:09
od pelen
to Bubak:
Kdybysměl emailovou adresu, tak jsem ti popis motoru poslal. Mi to také hlásilo při stahování stejnou chybu a Tad mi ho poslal emailem.
Napsal: 06.06.2006 18:42
od Tad
Fakt netušim čim to je asi hostingem, není problém poslat mailem napiš a máš to tam. Sorry všem že to nemaká
Napsal: 06.06.2006 18:51
od Bubak
Chlapi , omlouvám se , jsem STOUPA . Celou dobu žiju v tom ,že e-mailovou adresu tu mám a najednou v nastavení vidím ,že to tak není .
Kdybych radši pořádně čuměl . Díky za upozornění . Snad teď to klapne.
A kdyby ne tak
vendy.bubak@seznam.cz .
Napsal: 06.06.2006 18:55
od Tad
Napsal: 06.06.2006 18:58
od Tad
Bubak píše:Chlapi , omlouvám se , jsem STOUPA . Celou dobu žiju v tom ,že e-mailovou adresu tu mám a najednou v nastavení vidím ,že to tak není .
Kdybych radši pořádně čuměl . Díky za upozornění . Snad teď to klapne.
A kdyby ne tak
vendy.bubak@seznam.cz .
Máš to na mailu
Napsal: 06.06.2006 19:21
od Bubak
No to je noblesa ! Fakt bomba , z tohodle se už dá lecos vokoukat .
Moc krát děkuju .
Napsal: 06.06.2006 21:33
od Bubak
Měls pravdu. Zkusil jsem se k tobě nasyslit přez jinej vyhledavač a v poho to otevřu .

to Bubak
Napsal: 07.06.2006 12:34
od toro
1/Přičina je v tom, že máš v chladiči vzduchu od turba olej. Jde o to, kolik je ho tam, když jsem to zjistil byl jsem z toho málem mrtvej. Ale nezoufej!
2/ Sundej vrapovou hadici na přívodu i odvodu a řádně ji prozkoumej zda je nepopraskaná / je z více vrstev a má slušnou životnost /, nic méně její montáž a demontáž už ne do původní polohy se projeví drobnou netěsností a olej tlačený vzduchem si cestu najde. Při prohlídce většinou najdeš omačkání uvnitř hadice, které sponou v tomtéž místě nedotěsníš.
3/ Ŕešení:
a/koupíš nové hadice, nesadíš a zatahneš orig. sponami, které mají po celém obvodu opásání
b/ jak jsem to řešil - hadice jsem jemně pokrátil a spony utáhnul v místech, kde původně nebyly.Kontrolu jsem provedl omotáním kousku obvazu, kde během jedné jízdy poznáš únik a můžeš provést doladění.
Rysky na hadici nemusí být přesně proti plastové značce a už vůbec ne na ní. Tohle je ta jednodušší verze možné závady.Předpokládám, že nemáš prasklé hrdlo IC v místě, kde to mokvá.Dříve než začneš hledat netěsnost obětuj jeden obvaz, udělej 4 - 6 úzkých manžet na přechodech hrdel a pak odstraňuj v tom místě netěsnost. Další ev. na pokračování, hodně štěstí....
to toro
Napsal: 07.06.2006 16:48
od Bubak
Mnohokrát děkuji za radu . Je pravdou ,že už jsem unik oleje vyřešil a je zajímavý ,že způsob je velmi odbobný jako v bodě b) .
Sice jsem vrapovou hadici nerkátil , ale při montáži na příruby jsem ji co nejvíce zmáčkl . Koukal jsem na to

,že při zvyšování otáček mají ty plechový roury tendenci se odtahovat od IC . Půvoní montáž byla provedena tak , že hadice byly vytáhlé na max. a tak při zvýšení otáček jí to zákonitě z nějakýho spoje muselo urvat .
Nicméně jsem strašně rád , že mi poradil někdo kdo s tímhle už má zkušenost . Přestávám plašit , co se týče přítomnosti oleje , ale zajímalo by mě ještě jak to je s tím nafukování vrapovejch hadic . Je mi jasný ,že tlak tam bude zdatnej , očemž svědčí ocelové kroužky na hadicích , ale mně připadá to nafukování docela pořádný . Ještě v tomhle mít jasno a začínám bejt klidnej . Díky za radu .

to Bubak
Napsal: 07.06.2006 23:29
od toro
To, co popisuješ je normální, zkoumal jsem to u řady FF TDDI.Olej v IC od turba, jak tu potvrdila řada majitelů, a dle mého zkoumání v rozumné míře také.Při každé výměně oleje v motoru potrubí čistím a IC vymeju techn. benzinem, totéž udělám u čidla zrovna v inkriminovaném místě , co popisuješ únik.Tohle měří teplotu na výstupu z IC a je-li oblemtané olejem má setrvačnost, která většinou nevyhovuje dobrému přestavování parametrů ECU. V tomhle cyklu cca po 15 tis. km je znečistění IC na únosné míře. Kdo to podcení, může mít za chvilku motor jako olejničku a hlavně hledá netěsnot oleje někde jinde a možná i za dost money.
to toro
Napsal: 09.06.2006 19:31
od Bubak
Dík za rady které jsi poskytl. Začínám bejt klidnej.Podle popisu tvé údržby soudím , že 1.8TDDi už nějakou dobu vlasníš a máš ním bohaté zkušenošti. Jsem rád za každou radu , protože před FOFO jsem měl samý benzíny a náklaďáky s tímto motorem srovnávat nemůžu. Pokud bych byl zase z něčeho vyplašenej jezevec, tak aspoň vím kam se obrátit .
Za neocenitelné rady ti děkuje Bubak a jeho oblíbený Henryho výrobek.
