Stránka 1 z 3
Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 18.07.2008 11:09
od PajaPr
Ford Focus 1.8 TDCi, 2003
Ahoj komunito

Doufam ve vase zkusenosti a napady. Prominte za delsi popis, ale strucneji to nejde popsat.
Mam turbo po repasu. Po opetovnem namontovani turbiny se ozyvalo hvizdani pote co turbina zacla plnit. Technik mi rekl, ze vsechno prosel, a ze vsude vsechno tesni, a ze to bude tou turbinou.
Odvezl jsem to teda cely cely (vcetne auta

) do turboservisu, at to daji dokupy a oni ze jo. Pote zkusili vsechno mozny (prej to meli 5x venku), dokonce tam zkusili novou turbinu (jestli nekecaj, ale myslim, ze ne), a vzdy stejnej vysledek. Pote co tomu nalozite, se ozve hvizdavej zvuk. Vymenili tesneni, pritahli hadice, dali novy hrabe na vejfuk, aby byly superrovny a tesnilo to, natlakovali intercooler, jestli tam neni netesnost....vzdycky stejnej vysledek, i s tou novou turbinou. Hvizdani po narustu plniciho tlaku.
To ale neni vsechno.
Kdyz tu turbinu vyndaj (a platilo to i pro tu fungl novou) tak rika, ze ji musi udelat "malej servis", protoze ta turbina ma vetsi vuli v ose, nez mela, kdyz ji tam dali.
Takze pravdepodobne pracovni prostredi turbiny neni v poradku a problem asi opravdu neni primarne v turbine, ani v netesnosti, ale v pracovnim prostredi ty turbiny...????
Mate nejaky napad co by to mohlo delat? Muze to byt tlak oleje, ktery turbinu maze? Setkal se s tim nekdo?
Diky moc, za pripadny napady. PP
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 18.07.2008 11:12
od chmelko
ešte som nedočítal predposlednu vetu, a presne toto som mal na jazyku...slabe mazanie, tlak a pod
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 18.07.2008 11:17
od PajaPr
No, pojali jsme podezreni, ze by to mohl byt vyssi tlak oleje, ktery tu osu vychyluje. To by mel regulovat nejaky redukcni ventil. Nebo zeby naopak nedostatecny mazani???
Jde vubec nejak otestovat, ze tam jde spravny mnozstvi oleje pod spravnym tlakem?
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 18.07.2008 21:45
od Ahmed
Mozna by nebylo od veci zjistit, jestli tam vubec mas spravny olej a pak se divat na tlaky.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 08.08.2008 10:45
od PajaPr
Tak olej byl OK. Dle servisaka to fakt byl redukcni ventil. Velky tlak pry tlacil na osu turbiny a ta chytala vibrace a odchazela.
Ted mi to vratili. Ale auto v pohode neni. Netahne odspodu. Vykon najizdi az tak na 2tis. Nekdy kdyz to proslapnu z nizkejch, zejmena na dvojku, tak to akorat cudi a netahne vubec. Driv to chytlo tah jak formule. Ze by prohodili podtlaky? Nevite jak maji byt podtlakovy hadice (k turbu a k EGR?) zapojeny? Nemate obrazek? Uz jim to tam nedam, meli to 5 tejdnu!!!!
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 08.08.2008 11:16
od PajaPr
Jeste teda doplnim, ze v soucasne dobe zadny zlovestny zvuky podobny zubni turbinovy vrtacce nejsou slyset. Kdyz se turbo chytne, resp. regulace mu to umozni, coz poznam pouze podle tahu, uchem nic nepostrehnu, tak tahne dobre. Ale treba na dvojku turbo nenajede ani kdyz to vytocim na 3tis, nebo jen nekdy. Zato za mnou je coud.
Pokud mate nejaky napad, budu vdecny. Do tamtoho servisu to uz nedam, to sem nemusel obouvat letni gumy. I kdyz si s tim asi uzili....alespon to tvrdej.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 08.08.2008 11:19
od silverwolf
PajaPr píše:I kdyz si s tim asi uzili....alespon to tvrdej.
No, užili si a ještě dostali zaplaceno

- sorry za OT
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 08.08.2008 12:29
od PajaPr
Ještě nedostali zaplaceno. Až bude auto v ouklandu, tak jsem teprve ochoten pustit peníz.
Jenže ono není - viz výše.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 08.08.2008 13:29
od vitut
To PajaPr:
stahni si dilensky manual pro TDCi ze stranek:
http://www.fordfocus.hostuju.cz/down.html
Na strane 46 je schema zapojeni podtlakovych hadicek k ridicim ventilum.
Nedavno jsem ho potreboval. Jeden z ventilku se zakousl a nechodilo mi nataceni lopatek v turbu a tim padem to tahlo az od 2000 ot./min. Vyndat, rozebrat, vycistit. Po namontovani to trochu obcas cukalo, ale stacilo odpojit baterii a tim vynulovat provozni hodnoty motoru. Pak to chodilo dobre.
Vitut
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 08.08.2008 14:27
od PajaPr
To:Vitut
Diky za tip. Podivam se na to. Ale jak poznam ktera hadice jde od EGR a ktera od Turba aniz bych to musel nejak rozebirat? Ja totiz verim tomu, ze to klidne jen prohodili.
Dik.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 08.08.2008 15:32
od vitut
pokud mas 85 kW, tak poradi pneumatickych ventilku zleva (pri pohledu zepredu do motoru) je:
1) zavzdusneni vysokotlakeho sani (hadicka vede do valcove nadobky, ktera ovlada klapku v sani) - ventil je mensi a prisroubovany nasikmo
2) rizeni podtlaku EGR (hadicky odchazeji z takove gumove listy doleva, na EGR jde prostredni)
3) rizeni podtlaku k nataceni lopatek turba (hadicky jdou z gumove listy doprava, z toho tusim ta predni je pripojena k vakouve pumpe a prostredni jde rovnou dolu k turbu, zadni hadicky jsou propojene do vsech ventilu a slouzi k privodu atmosferickeho tlaku - zavzdusneni)
U 74 kW verze chybi maly ventil zavzdusneni sani. Jsou tam jen na EGR a turbo.
S poradim ventilu jsem si jisty, hadicky presne ne. To ale poznas podle toho schematu, je to nakreslene docela dobre. Pokud to cele rozmontujes a budes hledat, ktery ventil je ktery, tak ventil na EGR miva na tele zelenou tecku. Navic jeho konektor nejde zamenit s druhym ventilem (jine drazky).
Jinak pochybuju, ze by prohodili hadicky mezi ventily EGR a rizeni lopatek, nejsou tak dlouhe. Jedine, ze by se jim podarilo napichat hadicky do jinych vystupu na ventilech.
Vitut
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 08.08.2008 16:12
od PajaPr
Oni jsou schopni vseho
Diky za pomoc, dam vedet jak sem dopad.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 19:20
od PajaPr
Tak sem to ani nemusel odmontovat a myslim, ze ovladani turba je OK. Ale rekl bych ze je kaput ovladani EGR. Proc si to myslim?
Kdyz natocim motor na obou svorkach ovladacich ventilu (turbina a egr) mam cca 13.5V.
Kdyz pak vytahnu hadicku ovladani turba (prostredni - elektroventil vpravo), slysim sycivy zvuk utikajiciho podtlaku. Staci totez udelat pri odpojenem napajeni ventilu a zadne syceni neni slyset, cili ventil evidentne spina.
Kdyz udelam totez s ovladanim EGR, je to jine. Podtlak na prostredni hadicce neni ani pri zapnutem ani pri vypnutem napajeni elektroventilu. Cili neprevadi podtlak v zadnem pripade.
To je asi spatne co?
Jeste jsem ten ventil odpojil (napajeni), a projel jsem autak. Noa jelo to zhruba stejne blbe. Tak si rikam, ze by to mohlo byt ono.
Jeste to zkusim vyndat.... To jsem zvedav kolipa takova vec asi stoji?
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 19:40
od vitut
Do toho uz presne nevidim, ale muzu to zkusit zjistit. Kazdopadne ja jsem zjistil na svem, ze pri bezicim volnobehu je ventil turba sepnuty (poznas tenkym inbusem, kdyz ho prilozis odzadu na magneticky ventil - slaba pritazliva sila). Kazdopadne na volnobehu nemam na EGR nic, ventil zareaguje, az slapnes na spojku.
Dal vim, ze ventily jde sice sundat z listy, ale jako ND je koupis jen vsechny na liste. Maloobchodni cena ve Fordu cca 6200,-. Ale mam takovy pocit, ze to tim neopravis. Pokud na ventilech nameris alespon nejaky odpor (vinuti neni prerusene), tak jde o vpodstate neznicitelnou vec (jedine, ze by se kousla kuzelka ventilu, tak jako mne).
Odpojit baterii a nechat motoru nastavit si nova provozni data jsi zkousel? Mne to totiz po rozebrani ventilu trochu cukalo pri prechodu volnobeh - vyssi otacky. Po nastaveni novych provoznich dat je vse ok.
Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi
Napsal: 14.08.2008 19:47
od PajaPr
Je to fakt divny, koukal jsem i jinde, a vsude pisou ze na volnobeh by na egr podtlak byt nemel. Ale ja mezi temi privody fakt meril 13.5V. Takze pri 13,5 i pri 0 stejnej stav.
Jak se to dela s tou baterii? Vcera jsem ji odpojenou mel. Je treba udelat jeste neco?