Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 18.07.2008 11:09

Ford Focus 1.8 TDCi, 2003

Ahoj komunito :-)
Doufam ve vase zkusenosti a napady. Prominte za delsi popis, ale strucneji to nejde popsat.

Mam turbo po repasu. Po opetovnem namontovani turbiny se ozyvalo hvizdani pote co turbina zacla plnit. Technik mi rekl, ze vsechno prosel, a ze vsude vsechno tesni, a ze to bude tou turbinou.

Odvezl jsem to teda cely cely (vcetne auta :-) ) do turboservisu, at to daji dokupy a oni ze jo. Pote zkusili vsechno mozny (prej to meli 5x venku), dokonce tam zkusili novou turbinu (jestli nekecaj, ale myslim, ze ne), a vzdy stejnej vysledek. Pote co tomu nalozite, se ozve hvizdavej zvuk. Vymenili tesneni, pritahli hadice, dali novy hrabe na vejfuk, aby byly superrovny a tesnilo to, natlakovali intercooler, jestli tam neni netesnost....vzdycky stejnej vysledek, i s tou novou turbinou. Hvizdani po narustu plniciho tlaku.

To ale neni vsechno. Kdyz tu turbinu vyndaj (a platilo to i pro tu fungl novou) tak rika, ze ji musi udelat "malej servis", protoze ta turbina ma vetsi vuli v ose, nez mela, kdyz ji tam dali.
Takze pravdepodobne pracovni prostredi turbiny neni v poradku a problem asi opravdu neni primarne v turbine, ani v netesnosti, ale v pracovnim prostredi ty turbiny...????

Mate nejaky napad co by to mohlo delat? Muze to byt tlak oleje, ktery turbinu maze? Setkal se s tim nekdo?

Diky moc, za pripadny napady. PP

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od chmelko » 18.07.2008 11:12

ešte som nedočítal predposlednu vetu, a presne toto som mal na jazyku...slabe mazanie, tlak a pod

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 18.07.2008 11:17

No, pojali jsme podezreni, ze by to mohl byt vyssi tlak oleje, ktery tu osu vychyluje. To by mel regulovat nejaky redukcni ventil. Nebo zeby naopak nedostatecny mazani???

Jde vubec nejak otestovat, ze tam jde spravny mnozstvi oleje pod spravnym tlakem?

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od Ahmed » 18.07.2008 21:45

Mozna by nebylo od veci zjistit, jestli tam vubec mas spravny olej a pak se divat na tlaky.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 08.08.2008 10:45

Tak olej byl OK. Dle servisaka to fakt byl redukcni ventil. Velky tlak pry tlacil na osu turbiny a ta chytala vibrace a odchazela.

Ted mi to vratili. Ale auto v pohode neni. Netahne odspodu. Vykon najizdi az tak na 2tis. Nekdy kdyz to proslapnu z nizkejch, zejmena na dvojku, tak to akorat cudi a netahne vubec. Driv to chytlo tah jak formule. Ze by prohodili podtlaky? Nevite jak maji byt podtlakovy hadice (k turbu a k EGR?) zapojeny? Nemate obrazek? Uz jim to tam nedam, meli to 5 tejdnu!!!!

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 08.08.2008 11:16

Jeste teda doplnim, ze v soucasne dobe zadny zlovestny zvuky podobny zubni turbinovy vrtacce nejsou slyset. Kdyz se turbo chytne, resp. regulace mu to umozni, coz poznam pouze podle tahu, uchem nic nepostrehnu, tak tahne dobre. Ale treba na dvojku turbo nenajede ani kdyz to vytocim na 3tis, nebo jen nekdy. Zato za mnou je coud.

Pokud mate nejaky napad, budu vdecny. Do tamtoho servisu to uz nedam, to sem nemusel obouvat letni gumy. I kdyz si s tim asi uzili....alespon to tvrdej.

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od silverwolf » 08.08.2008 11:19

PajaPr píše:I kdyz si s tim asi uzili....alespon to tvrdej.
No, užili si a ještě dostali zaplaceno :lol: - sorry za OT
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 08.08.2008 12:29

Ještě nedostali zaplaceno. Až bude auto v ouklandu, tak jsem teprve ochoten pustit peníz.
Jenže ono není - viz výše.

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od vitut » 08.08.2008 13:29

To PajaPr:
stahni si dilensky manual pro TDCi ze stranek:

http://www.fordfocus.hostuju.cz/down.html

Na strane 46 je schema zapojeni podtlakovych hadicek k ridicim ventilum.
Nedavno jsem ho potreboval. Jeden z ventilku se zakousl a nechodilo mi nataceni lopatek v turbu a tim padem to tahlo az od 2000 ot./min. Vyndat, rozebrat, vycistit. Po namontovani to trochu obcas cukalo, ale stacilo odpojit baterii a tim vynulovat provozni hodnoty motoru. Pak to chodilo dobre.

Vitut
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 08.08.2008 14:27

To:Vitut

Diky za tip. Podivam se na to. Ale jak poznam ktera hadice jde od EGR a ktera od Turba aniz bych to musel nejak rozebirat? Ja totiz verim tomu, ze to klidne jen prohodili.

Dik.

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od vitut » 08.08.2008 15:32

pokud mas 85 kW, tak poradi pneumatickych ventilku zleva (pri pohledu zepredu do motoru) je:

1) zavzdusneni vysokotlakeho sani (hadicka vede do valcove nadobky, ktera ovlada klapku v sani) - ventil je mensi a prisroubovany nasikmo

2) rizeni podtlaku EGR (hadicky odchazeji z takove gumove listy doleva, na EGR jde prostredni)

3) rizeni podtlaku k nataceni lopatek turba (hadicky jdou z gumove listy doprava, z toho tusim ta predni je pripojena k vakouve pumpe a prostredni jde rovnou dolu k turbu, zadni hadicky jsou propojene do vsech ventilu a slouzi k privodu atmosferickeho tlaku - zavzdusneni)

U 74 kW verze chybi maly ventil zavzdusneni sani. Jsou tam jen na EGR a turbo.
S poradim ventilu jsem si jisty, hadicky presne ne. To ale poznas podle toho schematu, je to nakreslene docela dobre. Pokud to cele rozmontujes a budes hledat, ktery ventil je ktery, tak ventil na EGR miva na tele zelenou tecku. Navic jeho konektor nejde zamenit s druhym ventilem (jine drazky).

Jinak pochybuju, ze by prohodili hadicky mezi ventily EGR a rizeni lopatek, nejsou tak dlouhe. Jedine, ze by se jim podarilo napichat hadicky do jinych vystupu na ventilech.

Vitut
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 08.08.2008 16:12

Oni jsou schopni vseho :-)

Diky za pomoc, dam vedet jak sem dopad.

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 14.08.2008 19:20

Tak sem to ani nemusel odmontovat a myslim, ze ovladani turba je OK. Ale rekl bych ze je kaput ovladani EGR. Proc si to myslim?

Kdyz natocim motor na obou svorkach ovladacich ventilu (turbina a egr) mam cca 13.5V.
Kdyz pak vytahnu hadicku ovladani turba (prostredni - elektroventil vpravo), slysim sycivy zvuk utikajiciho podtlaku. Staci totez udelat pri odpojenem napajeni ventilu a zadne syceni neni slyset, cili ventil evidentne spina.

Kdyz udelam totez s ovladanim EGR, je to jine. Podtlak na prostredni hadicce neni ani pri zapnutem ani pri vypnutem napajeni elektroventilu. Cili neprevadi podtlak v zadnem pripade.

To je asi spatne co? :-)

Jeste jsem ten ventil odpojil (napajeni), a projel jsem autak. Noa jelo to zhruba stejne blbe. Tak si rikam, ze by to mohlo byt ono.

Jeste to zkusim vyndat.... To jsem zvedav kolipa takova vec asi stoji?

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od vitut » 14.08.2008 19:40

Do toho uz presne nevidim, ale muzu to zkusit zjistit. Kazdopadne ja jsem zjistil na svem, ze pri bezicim volnobehu je ventil turba sepnuty (poznas tenkym inbusem, kdyz ho prilozis odzadu na magneticky ventil - slaba pritazliva sila). Kazdopadne na volnobehu nemam na EGR nic, ventil zareaguje, az slapnes na spojku.
Dal vim, ze ventily jde sice sundat z listy, ale jako ND je koupis jen vsechny na liste. Maloobchodni cena ve Fordu cca 6200,-. Ale mam takovy pocit, ze to tim neopravis. Pokud na ventilech nameris alespon nejaky odpor (vinuti neni prerusene), tak jde o vpodstate neznicitelnou vec (jedine, ze by se kousla kuzelka ventilu, tak jako mne).
Odpojit baterii a nechat motoru nastavit si nova provozni data jsi zkousel? Mne to totiz po rozebrani ventilu trochu cukalo pri prechodu volnobeh - vyssi otacky. Po nastaveni novych provoznich dat je vse ok.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

PajaPr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 18.07.2008 10:48

Re: Opakovane odchazi Turbo 1.8 TDCi

Příspěvek od PajaPr » 14.08.2008 19:47

Je to fakt divny, koukal jsem i jinde, a vsude pisou ze na volnobeh by na egr podtlak byt nemel. Ale ja mezi temi privody fakt meril 13.5V. Takze pri 13,5 i pri 0 stejnej stav. :?

Jak se to dela s tou baterii? Vcera jsem ji odpojenou mel. Je treba udelat jeste neco?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů