Stránka 62 z 279
Re: Baterie
Napsal: 22.12.2009 18:15
od Rendy
To maxo111,ani náhodou,mám baterku 2 roky starou a nic akorát,když mi na předešlé baterce odešel článek tak vystřelily,ale taky to točilo stylem hu...1sec,hu...2sec,hu...3sec a kupodivu to chytlo,čemuž jsem absolutně nevěřil,že ten motor při jen"převalení" může vůbec chytnot,pokud starter točí bez vynechání dokola tak by rafičky neměly lítat,možná se mýlým,ale mě ta baterka odešla ze dne na den.
Re: Baterie
Napsal: 22.12.2009 18:24
od maxo111
Pri -15 mi chytilo na prvy pokus za cca 2 sekundy. Rucicky napriek tomu vyleteli. Dnes bolo vcelku teplo (-3 stupne) a rucicky nevyleteli a chytilo na prve pretocenie - ako vzdy za normalnych okolnosti ... Baterka ma 2 roky.
Re: Baterie
Napsal: 22.12.2009 18:29
od Rendy
To maxo111,tak asi každej focus je jinak citlivej,jinak příjemny svátky a hlavně bez nehod,čus.
Re: Baterie
Napsal: 22.12.2009 18:33
od maxo111
Rendy: Pekne sviatky aj tebe
Kazdy Ford je original - kamos ma tiez focus 1.8, 3 mesacnu baterku Banner a tiez mu v tych mrazoch lietali rucicky ... kym to startuje tak asi kaslat na to, pripadne dobit baterku. Pri castych mestskych jazdach sa nema kedy dobit.
Re: Baterie
Napsal: 22.12.2009 18:43
od Rendy
To maxo111,vypozoroval jsem detail,že s potkávacíma světlama je spotřeba minimun,ale jak se zapne vyhřívání zadního skla,zrcátek a sedaček tak otáčkoměr sebou cukne jako by měl motor zdechnout,ale nezapni to,když už to v tom autě je a to je asi sakra žrout proudu až pohasnou světla,asi by to chtělo silnější altik a nebo ty spotřebiče nepoužívat všechny dohromady,tak raděj zapínám jen ventilátor na skla,abych ráno nastartoval,stejně ted nejezdím v autě v kratasech tak naco zapínat vyhřívání sedaček.
Re: Baterie
Napsal: 22.12.2009 18:59
od Bullitt
Já mám originál aku Motorcraft a startuje naprosto bez problémů i mrazech, žádné lítání ručiček. Startoval jsem několikrát asi v -13 nebo -14°C i po několikadenním stání a chytilo to okamžitě(tak půlsekundové ťuknutí startéru a jelo to), nevidím prakticky rozdíl oproti teplu. To se mi prostě u benzínových motorů líbí, že neřeším nějaké problémy se starty i když bude třeba -20.
Re: Baterie
Napsal: 23.12.2009 16:53
od spirt
mel sem chciplou baterku, vyletavaji mi rucicky taky, az mi nakonec zacalo svitit ABS, na forumu sem se docetl ze to sou priznaky slabe baterky, po vymene baterky mi porad litaji rucicky, ale ABS uz nesviti

ale je tu dalsi problem, nejdou mi vypnout svetla, konkretne parkovacky, palubovka, a zadni svetla taky, ani kdyz odpojim a zapojim baterku, precvakam vsechny mozny polohy v prepinaci svetel a pod., ale musim rici, ze mi predtim casto chcipala prave tahle pojistka, co to ridi, treba to ma nejakou souvyslost, no podivam se do servisu, to asi zase bude stat ranec
asi sem pres ten rok hodne zlobil

Re: Baterie
Napsal: 23.12.2009 19:42
od pelen
Dej to do servisu, ktery rozumi elektrice. Nestandardni chovani je vetsinou zpusobeno chybnym uzemnenim minus polarity.
Re: Baterie
Napsal: 01.01.2010 19:42
od ziky31
Mel bych dotaz, jestli nekdo nepouzivate na Focusu "udrzovadlo" baterie? Mame totiz v rodine takove udrzovadlo na stare š120. Jde v podstate jen o male traficko+jednocestny usmernovac, ktery dodava do baterie par desitek(20-30) mA. Pripojuje se to normalne do zasuvky. Musim rict, ze kdyz se to pouziva, tak se dost prodlouzi zivotnost baterie. Prvni baterie(Varta) u ktere jsme to pouzivali vydrzela 10 let, ted je tam Filson z marketu a uz ma 6 let. Bojim se kdybych neco podobneho pripojil na Focuse, aby to neodpalilo nejakou elektroniku, precejen z toho mam furt respekt. Teoreticky by se nic stat nemelo, ale radsi se ptam zkusenejsich.
Re: Baterie
Napsal: 02.01.2010 10:31
od pelen
Bat se nemusis. Kdybych mel garaz, tak by to take pouzival.
Parkuji venku, ale jezdim ale prakticky denne, tak by to u mne nemelo zadny vyznam.
Re: Baterie
Napsal: 08.01.2010 09:29
od silverine
Mám baterii Ford Silver Calcium 43 Ah, staří 5 let, startování v mrazech bez problémů (nebo na druhé otočení startéru), žádné blikání kontrolek na palubovce nebo lítání ručiček jsem nezaznamenal. Přesto jsem jen tak změřil napětí a baterka měla 12,22V, v Etzoldovi píšou, že pod 12,4V je baterie vybitá, tak jsem ji dal pořádně nabít.
Druhý nebo třetí den se drželo napětí na cca 12,5V, ale po cca 2-3 týdnech má baterka zpátky cca 12,2V. Měřil jsem napětí na volnoběh a bylo tam cca 14,6V, takže alternátor by měl být OK. Je to už na výměnu baterie nebo je to tím, že jezdím 2-3x v týdnu cestu 15 km a zpět, ale občas auto třeba 3-4 dny stojí, takže to napětí tam tedka v těch mrazech prostě spadne?
Re: Baterie
Napsal: 08.01.2010 11:35
od ziky31
Dokud to startuje dobre a rucicky nelitaj, tak bych to nechal. Maximalne obcas preventivne zkontrolovat elektrolyt a dobit. Aspon vis na co pomalinku zacit setrit

.
Re: Baterie
Napsal: 08.01.2010 14:39
od Wolf2
to silverine - stejný problém na baterce ( 52Ah motorcraft ,2 roky stará) a to jezdím denně. Už bych si origo baterku nekoupil , vyřešil bych to jinou značkou .Altík mám OK .

Re: Baterie
Napsal: 08.01.2010 20:57
od sabre
Dosluhuje mi akumulátor Motorcraft 43 Ah v 1,6 benzínu. Chtěl jsem si koupit nový s vyšší kapacitou, ale ve Fordu mi řekli, že stávající alternátor mi ho nebude dostatečně dobíjet a akumulátor pak moc nevydrží. Jelikož jezdím většinou kratší trasy, tak mám obavu, že na tom něco bude. Máte s tím někdo zkušenost, nerad bych kupoval i silnější alternátor.
Re: Baterie
Napsal: 09.01.2010 13:08
od silverine
sabre píše:Dosluhuje mi akumulátor Motorcraft 43 Ah v 1,6 benzínu. Chtěl jsem si koupit nový s vyšší kapacitou, ale ve Fordu mi řekli, že stávající alternátor mi ho nebude dostatečně dobíjet a akumulátor pak moc nevydrží. Jelikož jezdím většinou kratší trasy, tak mám obavu, že na tom něco bude. Máte s tím někdo zkušenost, nerad bych kupoval i silnější alternátor.
Možná na tom něco opravdu bude, nevím jestli autobaterie mají taky paměťový efekt, takže když se nebude nabíjet do plné kapacity, tak možná časem ztratí svoji původní kapacitu a pak se tedy nevyplatí kupovat silnější, něco málo o vlivu krátkých jízd na životnost baterie píšou u kolegů z
Polo klubu, ale zas na druhou stranu když bude o baterku trochu postaráno - občas zkontrolovat, dobít, dolít tak proč ne.
Jinak silnější alternátor asi nekoupíš, pro všechny motory alternátor nabíjí baterku napětím 14,8 V, vyšší napětí by baterii spíš uškodilo.