
kufr (5. dvere) nejde odemknou / odemyka se sam
- jisol
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 23.12.2008 01:43
- Bydliště: Třebíč
- jocha
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.10.2010 14:07
- Bydliště: okr. Uherské Hradiště
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Ahoj, druhý den mi nejde otevřít kufr. V zámku kufru slabě cvaká, ale kufr se neotevře. Tlačil jsem na víko kufru jako bych ho chtěl zavřít zároveň s mačkáním tlačítka pro odemčení kufru, jak tu někdo radil, ale nepomohlo to. Sundal jsem čalounění a zkoušel najít zrakem i hmatem něco, čím bych ručně zámek odjistil a víko kufru otevřel. Bohužel bez úspěchu. Jak se dá řešit tento problém? Elektricky je podle mě všechno v pořádku. Ať už při mačkání tlačítka přímo na víku kufru nebo i dálkovém ovládání se ozývá cvakání zámku. Po sundání čalounění jsem na zámek položil ruku a je cítit, že se v něm při mačkání tlačítka něco malinko pohne. Buď se něco polámalo čili rozpojilo nebo zaseklo a motorek (či co tam je) nemá dost síly. Každopádně si myslím, že je to určitě záležitost mechanická.
Jak otevřít kufr? Jak rozebrat zámek abych mohl zjistit co se stalo?
Předem děkuji za rady.
Jak otevřít kufr? Jak rozebrat zámek abych mohl zjistit co se stalo?
Předem děkuji za rady.
FF II kombi 1.6 Ti-VCT 85 kW - Moondust - 2008 - RC19 KS (6.5x16 ET50) : já
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Zkus projít vlákno a zkus poslat SZ někomu, kdo se v tom už hrabal. Takhle to budeš mít asi rychlejší, než tady čekat na odpověď.
- jocha
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.10.2010 14:07
- Bydliště: okr. Uherské Hradiště
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Tohle vlákno jsem četl celé, až pak jsem se ptal a ani nikde jinde jsem nic lepšího nenašel. Díky. Zkusím poslat SZ.postak píše:Zkus projít vlákno a zkus poslat SZ někomu, kdo se v tom už hrabal. Takhle to budeš mít asi rychlejší, než tady čekat na odpověď.
FF II kombi 1.6 Ti-VCT 85 kW - Moondust - 2008 - RC19 KS (6.5x16 ET50) : já
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
- ferdoz
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 31.03.2009 11:20
- Bydliště: Východné Slovensko
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Jocha: nepoteším Ťa. Ja som si to už preskákal. Veľmi pravdepodobne sa ti zlomil umelohmotný šnek, ktorý odisťuje zámku. Takže postup platný pre HB, v prípade kombi bude možno potreba modifikovať:
- vliezť do kufra
- uvoľniť čierny kryt nakladacej hrany.
- uvoľniť plech s navareným okom zámku (4 väčšie torxy)
- otvoriť zadné dvere spolu s okom aj krytom nakladacej hrany
- uvoľniť plastový kryt piatych dverí zvnútra
- vymontovať zámok
- nahradiť novým a všetko poskladať späť.
Možno som na niečo zabudol, robil som to asi pred dvoma rokmi a nenafotil som to.
Zámok - ak je poškodený ten šnek - si musíš kúpiť nový, lebo je zalisovaný - nerozoberateľný (teda rozobrať sa dá, ale už sa nedá zložiť.
- vliezť do kufra
- uvoľniť čierny kryt nakladacej hrany.
- uvoľniť plech s navareným okom zámku (4 väčšie torxy)
- otvoriť zadné dvere spolu s okom aj krytom nakladacej hrany
- uvoľniť plastový kryt piatych dverí zvnútra
- vymontovať zámok
- nahradiť novým a všetko poskladať späť.
Možno som na niečo zabudol, robil som to asi pred dvoma rokmi a nenafotil som to.
Zámok - ak je poškodený ten šnek - si musíš kúpiť nový, lebo je zalisovaný - nerozoberateľný (teda rozobrať sa dá, ale už sa nedá zložiť.

Ford Focus II 2008 1.6/74kW Silver-X
- jocha
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.10.2010 14:07
- Bydliště: okr. Uherské Hradiště
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Díky moc ferdoz. Zítra vyzkouším, uvidím.ferdoz píše:Jocha: nepoteším Ťa. Ja som si to už preskákal. Veľmi pravdepodobne sa ti zlomil umelohmotný šnek, ktorý odisťuje zámku. Takže ...
FF II kombi 1.6 Ti-VCT 85 kW - Moondust - 2008 - RC19 KS (6.5x16 ET50) : já
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
- ferdoz
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 31.03.2009 11:20
- Bydliště: Východné Slovensko
- jocha
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.10.2010 14:07
- Bydliště: okr. Uherské Hradiště
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Zámek jsem vydoloval, rozebral, zlomenou osku slepil a zítra až už bude vše doufám dobře zaschlé, složím ho a namontuju zpět. Pak dám vědět jestli chodí. Taky můžu přidat nějaký popis a fotky, pokud máte někdo zájem. Zatím ahoj.ferdoz píše:Jocha > Tak ako si dopadol?
FF II kombi 1.6 Ti-VCT 85 kW - Moondust - 2008 - RC19 KS (6.5x16 ET50) : já
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
- jocha
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.10.2010 14:07
- Bydliště: okr. Uherské Hradiště
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Povedlo se. Zámek chodí jak má.
Včera jsem ho zkoušel asi desetkrát dnes třikrát a funguje skvěle. Huráááá. Mám velikou radost.

FF II kombi 1.6 Ti-VCT 85 kW - Moondust - 2008 - RC19 KS (6.5x16 ET50) : já
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
- xkubik
- Nováček
- Příspěvky: 116
- Registrován: 12.01.2011 19:40
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Pokud budeš mít čas tak sem ty fotky hoď, myslím, že by se to v budoucnu určitě někomu mohlo hodit 

Ford Focus II 1.6TDCi 80kw, 05´
Ford Focus II kombi 1.6TDCi 80kw, 09´
Ford Focus II kombi 1.6TDCi 80kw, 09´
- jocha
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.10.2010 14:07
- Bydliště: okr. Uherské Hradiště
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Tak tedy můj postup. No už ve středu když jsem sundal čalounění jsem zkusil odšroubovat všechny šruby co drželi zámek a pak i dva co drží oko a chtěl jsem zkusit otevřít kufr i s tímto okem a krycí lištou. Akorát že už se šeřilo a co já potmě s otevřeným kufrem.
Tak jsem šruby zase zašrouboval a nechal to na sobotu. Mezi tím jsi mi ferdozi napsal, že jsi kufr otevřel stejným způsobem a tím mě utvrdil, že jdu správným směrem.
V sobotu po otevření kufru výše uvedeným způsobem jsem dlouze laboroval jak odemknout zámek a tím uvolnit oko. Bohužel škvírou nebylo vidět v zamknutém zámku žádnou páčku, kterou by šel otevřít. Zkoušel jsem i zahnutým drátem naslepo šťourat v hloubi zámku, ale neměl jsem štěstí. Jak jsem později zjistil nebyla žádná šance. Takhle to prostě nejde. Nakonec jsem se odhodlal a oko zespodu odvrtal. Jenže stále nešlo oko vytáhnout, protože je roznýtované z obou stran plechu ve kterém drží a přes toto rozšíření prostě zamknutým zámkem protáhnout nejde. Alespoň jsem už mohl zámek vydělat ze dveří kufru. Pak jsem využil toho, že kryt zámku je z plastu. Sice jsem plast dost znásilnil, ale přetáhl jsem ho přes oko a tím si odkryl kovovou část zámku a šroub na jeho zadní straně. A jaký to je šroub? No přece speciální. Kdyby to byl torx T20 s dírkou. Ale to ne. On jen tak vypadá pokud se nepodíváte pořádně stejně jako já. Až jsem sehnal někoho, kdo má bit T20 s dírkou, pak teprve jsem si všiml, že ve šroubu má jen pět cípů. Tak jsem šroub flexou předělal na plochý šroubovák.
Oddělil jsem plastovou a kovovou část zámku od sebe. Z té kovové trčela páčka, kterou jsem pohodlně odjistil zámek a oko bylo konečně volné.
Oko jsem přivařil zpět na své místo a řádně natřel.
V plastové části bylo hned vidět zlomenou osku s výstupkem, který mačká odjišťovací páčku. Abych rozebral plastovou část, kterou pohromadě držely nožky se zobáčkem, musel jsem pod těmi zobáčky odřezat nálitky. Tyto nálitky tlačí zobáčky do zajištěné polohy. Proto nešly zobáčky promáčknout a odjistit. Po otevření je vidět motorek, osa s vačkou a mikrospinač. Zlomená osa je uvnitř dutá. Vleze se tam vrták o průměru 3 mm. Tedy, ještě jsem to s tím vrtákem pořádně projel aby šel do osy zasunout lehčeji, ale těsně. Pak jsem ještě samotný vrták ve vrtačce vyhladil smirkovým papírem a všechno řádně odmastil. Zlomeninu jsem potřel aktivátorem plastů, jak mi poradil prodavač, když jsem kupoval sadu "Loctite Super Attak All Plastics". Tím jsem vlepil vrták do osy a zároveň slepil osu. Po dvou dnech, až byla zaschnutá barva na svařovaném oku, jsem všechno namontoval zpět a funguje to. Abyste nemuseli jako já odvrtávat oko stačí když si vytisknete tuto šablonu a podle ní vyvrtáte malou dirku tak 2 mm do plastu. Papír ustřihněte podle horní černé rovné čáry. Když pak tuto hranu dorazíte do rožku na plastovém krytu, mělo by vše sedět a můžete vrtat dirku. Tím se dostanete do otvoru označeného šipkou a zatlačením ve směru šipky odjistíte zámek. Hodně zdaru.

V sobotu po otevření kufru výše uvedeným způsobem jsem dlouze laboroval jak odemknout zámek a tím uvolnit oko. Bohužel škvírou nebylo vidět v zamknutém zámku žádnou páčku, kterou by šel otevřít. Zkoušel jsem i zahnutým drátem naslepo šťourat v hloubi zámku, ale neměl jsem štěstí. Jak jsem později zjistil nebyla žádná šance. Takhle to prostě nejde. Nakonec jsem se odhodlal a oko zespodu odvrtal. Jenže stále nešlo oko vytáhnout, protože je roznýtované z obou stran plechu ve kterém drží a přes toto rozšíření prostě zamknutým zámkem protáhnout nejde. Alespoň jsem už mohl zámek vydělat ze dveří kufru. Pak jsem využil toho, že kryt zámku je z plastu. Sice jsem plast dost znásilnil, ale přetáhl jsem ho přes oko a tím si odkryl kovovou část zámku a šroub na jeho zadní straně. A jaký to je šroub? No přece speciální. Kdyby to byl torx T20 s dírkou. Ale to ne. On jen tak vypadá pokud se nepodíváte pořádně stejně jako já. Až jsem sehnal někoho, kdo má bit T20 s dírkou, pak teprve jsem si všiml, že ve šroubu má jen pět cípů. Tak jsem šroub flexou předělal na plochý šroubovák.

V plastové části bylo hned vidět zlomenou osku s výstupkem, který mačká odjišťovací páčku. Abych rozebral plastovou část, kterou pohromadě držely nožky se zobáčkem, musel jsem pod těmi zobáčky odřezat nálitky. Tyto nálitky tlačí zobáčky do zajištěné polohy. Proto nešly zobáčky promáčknout a odjistit. Po otevření je vidět motorek, osa s vačkou a mikrospinač. Zlomená osa je uvnitř dutá. Vleze se tam vrták o průměru 3 mm. Tedy, ještě jsem to s tím vrtákem pořádně projel aby šel do osy zasunout lehčeji, ale těsně. Pak jsem ještě samotný vrták ve vrtačce vyhladil smirkovým papírem a všechno řádně odmastil. Zlomeninu jsem potřel aktivátorem plastů, jak mi poradil prodavač, když jsem kupoval sadu "Loctite Super Attak All Plastics". Tím jsem vlepil vrták do osy a zároveň slepil osu. Po dvou dnech, až byla zaschnutá barva na svařovaném oku, jsem všechno namontoval zpět a funguje to. Abyste nemuseli jako já odvrtávat oko stačí když si vytisknete tuto šablonu a podle ní vyvrtáte malou dirku tak 2 mm do plastu. Papír ustřihněte podle horní černé rovné čáry. Když pak tuto hranu dorazíte do rožku na plastovém krytu, mělo by vše sedět a můžete vrtat dirku. Tím se dostanete do otvoru označeného šipkou a zatlačením ve směru šipky odjistíte zámek. Hodně zdaru.

FF II kombi 1.6 Ti-VCT 85 kW - Moondust - 2008 - RC19 KS (6.5x16 ET50) : já
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
- xkubik
- Nováček
- Příspěvky: 116
- Registrován: 12.01.2011 19:40
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Zaseknuty kufor FOFO II


Ford Focus II 1.6TDCi 80kw, 05´
Ford Focus II kombi 1.6TDCi 80kw, 09´
Ford Focus II kombi 1.6TDCi 80kw, 09´
- jocha
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.10.2010 14:07
- Bydliště: okr. Uherské Hradiště
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Díky za uznání chlapi. Budu rád pokud to někomu pomůže. A pokud mi o tom dá zprávu budu mít radost i já. 

FF II kombi 1.6 Ti-VCT 85 kW - Moondust - 2008 - RC19 KS (6.5x16 ET50) : já
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
Hyundai Accent 1.4 Elegance - Space Silver - 2008 - MAM W1 (6x14 ET38) : polovička
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaseknuty kufor FOFO II
Perfektní návod. 

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů