Problem s řazením
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: Problem s řazením
Diky, nabuduce budem radsej odsavat cez kontrolny teda
karel2: prepac ten navod menit uz nebudem, dufam, ze sa nenahnevas
karel2: prepac ten navod menit uz nebudem, dufam, ze sa nenahnevas
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Problem s řazením
jojto..ber to tu s rezervou
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3050
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Problem s řazením
Nechci zbytecne rozdmychavat diskusi, ale ciste ze zvedavosti:
Z toho aretacniho sroubu by prece normalne kulicka nemela vypadnout, ne?
... a po webu se potuluje report od spousty lidi, kteri olej prave vysroubovanim aretacniho sroubu vypustili. Jasne, neni to ofiko servisni postup, ale ocividne funguje.
Z toho aretacniho sroubu by prece normalne kulicka nemela vypadnout, ne?
... a po webu se potuluje report od spousty lidi, kteri olej prave vysroubovanim aretacniho sroubu vypustili. Jasne, neni to ofiko servisni postup, ale ocividne funguje.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5655
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Problem s řazením
normálně by neměla, je tam s pružinkou " sevřená ", ale .....
znám dva kolegy, kterejm se to povedlo, pak půl hodiny po kolenou hledali.
znám dva kolegy, kterejm se to povedlo, pak půl hodiny po kolenou hledali.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6793
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Problem s řazením
jojto:
petulak: me spadla do kanalu, magnet to jistil.
TomFocus píše:jojto..ber to tu s rezervou
petulak: me spadla do kanalu, magnet to jistil.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- JindraMZ
- Člen klubu
- Příspěvky: 13
- Registrován: 10.08.2013 08:56
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem s řazením
Pozor, v návodu i několikrát v tomto tématu se opakuje velká chyba - MTX 75 nemá opačné závity.
Foker na to upozornil už před 4 rokama, ale v návodu to stále není opraveno, pošlu upozornění moderátorům. Měl jsem štěstí, že tam kvůli nedostatku prostoru nevlezla velká gola, to bych ten vypouštěcí šroub nejspíš urval. Takhle jsem jenom zkroutil levný imbus do vrtule poté, co jsem si ho prodloužil trubkou.
Další nepřesností je průměr hadičky - neshánějte zbytečně 8mm jak je v návodu, do nalévacího otvoru pohodlně vleze 13mm.
Ale ať si jenom nestěžuju, zbytek návodu je v pořádku a jsem rád, že tady je
Foker na to upozornil už před 4 rokama, ale v návodu to stále není opraveno, pošlu upozornění moderátorům. Měl jsem štěstí, že tam kvůli nedostatku prostoru nevlezla velká gola, to bych ten vypouštěcí šroub nejspíš urval. Takhle jsem jenom zkroutil levný imbus do vrtule poté, co jsem si ho prodloužil trubkou.
Další nepřesností je průměr hadičky - neshánějte zbytečně 8mm jak je v návodu, do nalévacího otvoru pohodlně vleze 13mm.
Ale ať si jenom nestěžuju, zbytek návodu je v pořádku a jsem rád, že tady je
FFII combi, 2.0 Duratec, 2010
FFI sedan, 1.6 Zetec, 2001
FFI sedan, 1.6 Zetec, 2001
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13304
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Problem s řazením
Typ závitu opraven.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Koukám, že už je to skoro 6 let, co jsem dělal tuhle výměnu oleje v převodovce a podle počitadla návštěvníků, co si prohlíželi fotku kapek starého a nového oleje to mělo velký ohlas...
- pro napouštění nového oleje jsem použil tlustší hadičku (na obrázku se zeleným textilním opletením) a větší stříkačku (150ml) - takto mi napouštění (13 stříkaček) trvalo necelých 20 min. a dal jsem tam 1,9l (protože mi po intenzivním proplachu už více nového oleje nezbylo )
Subjektivně je cítit opět hned hladší řazení, lépe zapadává zpátečka a snad to bude lepší při studených startech.
Jo, a ještě tip pro šetřílky - našel jsem cenově atraktivní olej Febi Nr. 32590, který splňuje normu Ford WSD-M2C200-C. Má SAE 75W-90 a API GL-5, ale také i kompatibilitu s API GL-4 jako dříve ověřený Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90, což je také alternativa za originál olej Ford.
Tak jsem si to zopakoval u dalšího auta se stejnou převodovkou a mohu přispět dalšími obrázky a zkušenostmi: - starý olej měl najeto už skoro 190 tkm a byl rozhodně zralý na výměnu, ale na kapce to není tak kriticky vidět, protože je to vzorek ze směsi 2l starého oleje s 0,5l nového oleje (použitého na proplach převodovky), co vznikla ve sběrné nádobě - malou stříkačkou (20ml) s tenkou hadičkou jsem nakonec ještě vysál asi 0,1l ze dna převodovkyLeonardoTM píše: ↑16.05.2016 11:11 viewtopic.php?f=9&t=38484&start=50
...samotné nalévání mi trvalo skoro hodinu, protože jsem měl hadici s malým průměrem (asi 3mm). Pokud můžete, použijte větší
Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý - viz kapky na papíře.
- pro napouštění nového oleje jsem použil tlustší hadičku (na obrázku se zeleným textilním opletením) a větší stříkačku (150ml) - takto mi napouštění (13 stříkaček) trvalo necelých 20 min. a dal jsem tam 1,9l (protože mi po intenzivním proplachu už více nového oleje nezbylo )
Subjektivně je cítit opět hned hladší řazení, lépe zapadává zpátečka a snad to bude lepší při studených startech.
Jo, a ještě tip pro šetřílky - našel jsem cenově atraktivní olej Febi Nr. 32590, který splňuje normu Ford WSD-M2C200-C. Má SAE 75W-90 a API GL-5, ale také i kompatibilitu s API GL-4 jako dříve ověřený Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90, což je také alternativa za originál olej Ford.
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 26.05.2022 17:18, celkem upraveno 3 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Pořád mi těch 1,9 litů vrtalo hlavou, tak jsem se podíval do Etzolda a tam píše, že 1,9l platí pro MTX-75, zatímco převodovka iB5 měla mít náplň 2,3l a zároveň by měl olej sahat 5mm pod spodní okraj kontrolního šroubu (tj. ten horní nalévací otvor). Tak to ještě zkontroluji...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3050
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Problem s řazením
Těch 1.9l jsem nalil do ib5 zpet při výměně oleje taky - všechno prostě vypustit nejde a jestliže tam zůstalo 0.4l, tak budiž...
Toho Etzolda bych bral lehce s rezervou - jiné manuály hovoří o náplně do výšky plnícího otvoru.
Při kontrole množství oleje potom uvádí, že hladina je OK, pokud je do 10mm (ještě zkontroluji ten údaj, ev. opravím) pod plnícím otvorem, což lze snadno zkontrolovat zahnutým drátkem.
Nedává mi smysl, aby někdo dělal kontrolní otvor v takové výšce, aby hladina musela být nakonec níž.
Říkám si, kolik udělá 5mm ve výšce hladiny v objemu. Každopádně tohle není rozdíl, který by pro převodovku byl zásadní - za jízdy se ten olej rozstříkne všude.
Toho Etzolda bych bral lehce s rezervou - jiné manuály hovoří o náplně do výšky plnícího otvoru.
Při kontrole množství oleje potom uvádí, že hladina je OK, pokud je do 10mm (ještě zkontroluji ten údaj, ev. opravím) pod plnícím otvorem, což lze snadno zkontrolovat zahnutým drátkem.
Nedává mi smysl, aby někdo dělal kontrolní otvor v takové výšce, aby hladina musela být nakonec níž.
Říkám si, kolik udělá 5mm ve výšce hladiny v objemu. Každopádně tohle není rozdíl, který by pro převodovku byl zásadní - za jízdy se ten olej rozstříkne všude.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Zkontroloval jsem návod podle anglického manuálu Haynese pro Fusion a tam píšou pro převodovku iB5 objem náplně 2,3l (což je shodné s údajem od Etzolda pro Focus). Stejně jako ty uvádí, že hladina by měla být po okraj napouštěcího šroubu...
Takže těch prakticky dosažených 1,9l při nalévání je opravdu výsledkem toho, kolik je člověk schopen odsát (a že tam tedy nějaké množství starého oleje ještě zbylo). Tím bych se tak nestresoval, ale raději ještě zkontroluji, jak vysoko mi vyšla hladina nalitého oleje.
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 25.05.2022 10:45, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3050
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Problem s řazením
Ano, čerpal jsem z Heynese - subjektivně mi jejich přijdou manuály lepší.
Jen je potřeba být ve střehu, mají tam "Steering wheel on the right side"
Jen je potřeba být ve střehu, mají tam "Steering wheel on the right side"
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Jinak my tady tak trochu paralelně diskutujeme na podobné téma jako v jiném vlákně, které je specializováno přímo na převodový olej:
viewtopic.php?f=9&t=37655
(to je jen užitečný odkaz pro další čtenáře, aby měli kontext)
viewtopic.php?f=9&t=37655
(to je jen užitečný odkaz pro další čtenáře, aby měli kontext)
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Po kontrole hladiny (zahnutým drátem) jsem zjistil, že těch nalitých 1,9l mi vyšlo asi 2 mm pod okraj, takže to tak nechám (už nemám další připravený olej na dolití). Řazení jde subjektivně dobře. Tento údaj je opravud orientační, protože záleží, jestli je auto opravdu na rovině a jak dobře se tam povede ten dát založit (když má moc dlouhé zahnutí, tak se tam o něco uvnitř převodovky opře).LeonardoTM píše: ↑25.05.2022 09:47 Stejně jako ty uvádí, že hladina by měla být po okraj napouštěcího šroubu...
Takže těch prakticky dosažených 1,9l při nalévání je opravdu výsledkem toho, kolik je člověk schopen odsát (a že tam tedy nějaké množství starého oleje ještě zbylo). Tím bych se tak nestresoval, ale raději ještě zkontroluji, jak vysoko mi vyšla hladina nalitého oleje.
Další praktický poznatek byl, že ten spodní "vypouštěcí šroub" s kuličkou me potřeba velmi silně dotáhnout. Já jsem kolem něj měl malý únik oleje a dotažení asi 40 cm dlouhým klíčem na kola to pak spravilo. Horní šroub s imbusem není na dotažení kritický, tam hladina oleje nevystoupá.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3050
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Problem s řazením
Aretační šroub jsem zajistil (zatesnil) běžným středně pevnostním lepidlem (tmelem) na závitové spoje - nic neteče a stačí běžný utahovací moment.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host